...................
با سلام
--اگه تو مناظره یا گفتگو یا دفاعیه باشید ، باید نظرتون را در چار چوب احترام بیان کنید،،،
و مهم تر اینکه نظرات طرفین مقابل را هم باید بشنوید و با دقت آنالیز کنید،، و از دیدگاه خودتون بیان کنید
این باعث پیشرفت طرفین هست ،، که پژوهشگران یا جمع های دورهمی مطالعاتی ،، از این کارها می کنند و خوبه
--ولی اگه مسائل عادی روزمره هست ( صحبت عمومی با خانواده - دوستان و ..) ، نظرتون را بگید ولی تعصب نداشته باشید رو نظرتون و دنبال مچ گیر ی هم نباشیم
تجربه به من میگه ،،بیشتر مواقع وقتی از طرف مقابل انعطافی نمی بینیم ،، سکوت بهتره ...
ماشین جوش میاره اگه گاز بدیم بدتر میشه
این مورد ، موردی هست که تو زندگی خیلی مهمه و باید تا آخر عمر کار بشه و خودمون را هر روز توسعه بدیم.( خیلی از مشکلات خانواده و درگیری ها ، سر همین هست )
--نکته بعد که کاربر Mvaz بیان فرمودند خیلی مهمه ،،باید یه اولویت و یه مدیریتی تو موارد انفعال -پرخاش - رفتار جراتمندانه داشته باشیم
که این نیاز به تمرین هست . ( هم بالینی و هم معنوی )
--این نمودار را توجه بفرمایید :
برداشت از اطلاعات و مدل ذهنی ما خیلی مهمه
افراد اگه برداشتی درستی از اطلاعات نداشته باشند ..مدل ذهنی اشتباهی صورت میگیره در ذهنشون، و این باعث رفتار اشتباه میشه در واقعیت
شما هم باید ببنید برداشت اطلاعات و مدل ذهنتون تو این موارد چیه
یعنی وقتی فردی در مقابل شما داره صحبت میکنه و در حرفش دروغ یا کنایه یا....هست ،،باید ببنید چه برداشتی می کنید و چه مدل ذهنی در ذهنتون ایجاد میشه
-- تقویت هوش احساسی به نظرم کمک میکنه در این موارد
موفق باشین










علاقه مندی ها (Bookmarks)