به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 9 , از مجموع 9

Hybrid View

  1. #1
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط Eram نمایش پست ها

    سلام دوستای خوبم
    یه سوال دارم. اگر بدونید فردی که داره با ما صحبت میکنه ، دروغی در صحبتش نهفته هست یا کنایه ای ویا اظهارنظری داره که خلاف نظر ماهست ،سکوت(که خیلی دین ما بهش سفارش کرده) بهتر هست یا اینکه به روش محترمانه به طرف مقابل بفهمونیم ما حالیمونه بلههههههه!( فقط به همین جهت ).
    سکوت چه آثار مثبتی دراین جور مواقع میتونه برامون داشته باشه؟
    خیلی ممنونم...
    دوست دار شما ارم.

    ...................


    با سلام


    --اگه تو مناظره یا گفتگو یا دفاعیه باشید ، باید نظرتون را در چار چوب احترام بیان کنید،،،
    و مهم تر اینکه نظرات طرفین مقابل را هم باید بشنوید و با دقت آنالیز کنید،، و از دیدگاه خودتون بیان کنید
    این باعث پیشرفت طرفین هست ،، که پژوهشگران یا جمع های دورهمی مطالعاتی ،، از این کارها می کنند و خوبه





    --ولی اگه مسائل عادی روزمره هست ( صحبت عمومی با خانواده - دوستان و ..) ، نظرتون را بگید ولی تعصب نداشته باشید رو نظرتون و دنبال مچ گیر ی هم نباشیم
    تجربه به من میگه ،،بیشتر مواقع وقتی از طرف مقابل انعطافی نمی بینیم ،، سکوت بهتره ...
    ماشین جوش میاره اگه گاز بدیم بدتر میشه
    این مورد ، موردی هست که تو زندگی خیلی مهمه و باید تا آخر عمر کار بشه و خودمون را هر روز توسعه بدیم.( خیلی از مشکلات خانواده و درگیری ها ، سر همین هست )




    --نکته بعد که کاربر Mvaz بیان فرمودند خیلی مهمه ،،باید یه اولویت و یه مدیریتی تو موارد انفعال -پرخاش - رفتار جراتمندانه داشته باشیم
    که این نیاز به تمرین هست . ( هم بالینی و هم معنوی )






    --این نمودار را توجه بفرمایید :



    برداشت از اطلاعات و مدل ذهنی ما خیلی مهمه
    افراد اگه برداشتی درستی از اطلاعات نداشته باشند ..مدل ذهنی اشتباهی صورت میگیره در ذهنشون، و این باعث رفتار اشتباه میشه در واقعیت
    شما هم باید ببنید برداشت اطلاعات و مدل ذهنتون تو این موارد چیه
    یعنی وقتی فردی در مقابل شما داره صحبت میکنه و در حرفش دروغ یا کنایه یا....هست ،،باید ببنید چه برداشتی می کنید و چه مدل ذهنی در ذهنتون ایجاد میشه





    -- تقویت هوش احساسی به نظرم کمک میکنه در این موارد




    موفق باشین


    ​​
    ویرایش توسط باغبان : یکشنبه 12 آبان 98 در ساعت 19:22

  2. 2 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    Mvaz (یکشنبه 12 آبان 98), فرزانه 123 (دوشنبه 13 آبان 98)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:06 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.