سلام ،
من به شدت معتقدم تنبلی تنبلی میاره ، همونطور که پول پول میاره ، بازم معتقدم کار، کار میاره و خیلی چیزای دیگه ...
تا به حال پیش اومده که حوصله انجام کاری رو نداشتید و اصلا قصد انجام اون کار هم نداشتی ولی بعدا به نحو احسن و خیلی کامل انجام دادید ؛
مثلا شما قصد نداری ماشینتو تمیز کنی اصلا نیاز نمیبینید این کارو انجام بدید ،اما چون پرنده روی ماشین خرابکاری کرده مجبور میشید فقط همون قسمت رو یه دستمال سرسری و سطحی بکشید ،
وقتی دارید دستمال میکشید متوجه میشی چقدر نیازه تمیز کنی یا چقدر بهتره اگه ماشینو با سطل آب بشویید ، شاید اون لحظه به خاطر زمان کم این کارو نکنید ولی چون یه دستمال کوچیک کشیدید ذهنتون آمادست یا اشتیاق داره که تا آخر اون روز ماشین رو با یه سطل آب بشویید یا داخلش رو جارو کنید، یا شاید ببریدش کارواش .
deadline هم کمک کنندست : http://www.hamdardi.net/thread-40562.html#post398563
اما از همه اینها مهمتر اراده شماست ، شما کافیه یکبار یه جا خودتونو مجبور کنید کاری رو انجامش بدید ، اون وقت علاقه پیدا میکنید ادامه اش بدید یا زودتر تمومش کنید ،
منتها تا وقتی چیزی رو شروع نکردیم چهطور باید ادامه اش بدیم ؟ شما خودتون رو مجبور کنید استارت بزنید بعدش برای بقیه اش میتونید برنامه ریزی کنید ایده بدید و راه حل پیدا کنید .
البته گاهی نوع کاری که میخواهیم انجام بدیم انگیزه ادامه دادن رو از ما میگیره ، مثلا شخصا علاقه ای ندارم که یه معلم خصوصی بگیرم تا فیزیک الکتریسیته رو بهم یاد بده ولی بسیار علاقه مندم مطالب TA رو مطالعه کنم . باید ببینید تنبلی تون کجاست ؟ در استارت در ادامه در بعضی کارها ؟









علاقه مندی ها (Bookmarks)