به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 10

Threaded View

  1. #10
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array


    سلام خانم غبار



    واقعیتش شرایط خاصی دارید ،،،،،نمی تونم بگم همدردی ،،، ولی همدلی منو بپذیرید .


    از طرفی با توجه به شناختی که از شما دارم ،،،می دونم خانم قوی و مهربونی هستید و مطمئن هستم این سختی ها،،،، از ایمان شما قوی تر نیست .


    .............................





    میگن هر انسانی یه درخت غمی داره که تا روز قیامت باهاشه،،،و این درخت غم برای همه انسانها ست ،،،به نوع های مختلف.

    لذا این درخت ها شاخه هایی دارنند که هر شاخه ای می خواد یه درسی از زندگی به ما بده .

    برای من باغبان یه جورهست – برای شما یه جور دیگه – و .....


    یه استادی داشتیم می گفت ،،کاشکی بشه بتونم درخت غم های دیگران را بردارم ،،،چون زمستون می تونم باهاش هیزم بیشتری درست کنم

    هیچ وقت نتونستم بفهممش




    .....................................





    مثال سنگ – قیچی – پارپه ابریشم ،،،مثالی بود که در مهارت های ارتباطی و مدیریت رفتار متقابل ،،،،قوی بشیم !

    من ، دوستم را می تونم با سنگ بزنم ،،،،از طرفی می تون دوستم را باز با کنایه و زبان بزنم ،،،،. ( کلی میگم )

    با سنگ دوستم را بزنم و چه با زبانم،،، یعنی فعال کردن والد درونم.


    فردی که با والد درونش داره ما را میزنه ،،،،باید ما با بالغ درونمون،،،، والد خودمون را کنترل کنیم ،،،مگرنه ،نتیجه مشخصه و چیزی تغغیر نمیکنه

    چون میشه جنگ والد با والد .



    شاید شما نتونید پدر و مادرتون را تغییر بدهید ،،،چون انسانها در برابر تغییر مقاومت از خودشون نشان می دهند و لذا تغییر را در صورتی می پذیرند که تغییر را ضرورت بدونند

    شما باید شرایط را تغییر بدید ،،،باید شرایط را طوری تغییر بدید که خودتون آرامش داشته باشید .



    حداقل می تونیم با کنترل والد خودمون و فعال کردن بالغ درونمون ،،،خودمون به آرامش برسیم و بگیم من احترام را نگه داشتم – من وظیفه خودم را درست انجام دادم .

    به نظرم انسانی که این تفکر را در شرایط بحرانی داشته باشه، خود به خود اعتماد به نفسش بالا میره – خود به خود دنبال افزایش مهارت خودش هست .



    به نظرم آرامش ما انسانها نباید وابسته به محیط پیرامون ما باشه ،،،بلکه آرامش باید درونی باشه !



    ......................................




    می دونی غبار خانم ،،،، انسانها خودشون مسئول کارها و اعمالشون هستند،،،،و لذا در بنیان خانوده ،،،هر فردی مسئوال اعمال خودش هست

    شاید یه فردی بره به پدرش تذکر بده و بگه کارت اشتباه هست ،،،من میگم همین تذکر دادن مستقیم هم اشتباه هست .




    چون والد یه انسان ،،پذیرش بالغانه یا والدانه از شخص دیگر را قبول نمیکنه !




    ما می تونیم غیر مستقیم بگیم ،،،


    به نظرم غبار خانم ،،،یکی از تکنیک هایی که میتونه باعث بشه شما به آرامش بهتری برسید اینکه ،،،اول این شرایط را قبول کنید

    یعنی بگید من غبار خانم ،،مقلب به خانم شکوفه ی گیلاس :) ،،،با سن فلان ،،،با این برادر و خواهر و با این پدر و مادر دراین دنیا فعلا هستم :)






    می دونی ،،،،خیلی از آدم ها تو این دنیا نمی دونند برا چی بیمارنند و برا چی باید برن شیمی درمانی بشنند

    خیلی از کودکان دیابتی نمی دونند برا چی برا یه تیکه نون باید انسولین بزنند

    خیلی از اون افراد،،،، شاد هستند و پذیرفتند و دارنند زندگی می کننند،،،،و نا امید نیستند وصبر می کنند

    و شاید از خیلی آدم ها هم ،،،خوشبخت تر باشند

    به نظرم این تفکر به ما آرامش میده .





    با دیگر اعضای خانواده مثل مادر و برادر و خواهر و ....بیشتر صمیمی بشید ،،،به هم دلداری دارید و برای هم باشید

    فضای خونه را شادتر کنید – کودکانه تر کنید ! ،،،،می تونید برید محصولات آموزشی خانواده بگیرید و با هم در خانه ببنید ،،، برای هم کادو بخرید ( مخصوصا پدر ) و ،،،،

    می تونید از یه فرد ثالث کمک بخواید ( عمو یا ....) فردی که پدرتون قبولش داره ،،،،و با پدرتون درمورد شماها درد ودل کنه



    همه ی اینها میشه کار غیر مستقیم !




    ................................




    غبار خانم رو خودتون بیشتر تمرکز کنید ،،مهارت های خودتون را افزایش بدید ،،،

    مخصوصا اگر شاغل باشید که بهتره

    اگر نقاشی دوست دارید تمرین نقاشی کنید ،،بهتون آرامش میده

    حساسیت پیش از حد ایجاد نکنیم




    و اینکه بعضی آدم ها واقعا خوبند ،،،ولی شاید ما را خوب درک نکنند !




    از آقای مدیر هم مشورت بگیر

    توکلتون به خدا باشه ،،،،

    موفق باشی.


    ​​
    ویرایش توسط باغبان : چهارشنبه 17 خرداد 96 در ساعت 02:11

  2. کاربر روبرو از پست مفید باغبان تشکرکرده است .

    غبار غم (چهارشنبه 17 خرداد 96)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 00:04 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.