سلام خدمت آقای captive و دوستان.
اولا که اون ویژگی هایی رو که گفتید ای والله، دست راست کسی که اون ویژگی های معنوی رو داره رو سر ما و آقایون. چرا اینارو نگفتم؟ جواب ساده س. برای اینکه شما به جای اینکه این ویژگی های خانمه رو بگید صرف چسبیدین به قیافه و وضع معمولی خانوادش.به همین سادگی!
دختره هیچ برتری نسبت به شما نداشته؟ یه سوال! اگه نسبت به شما برتری داشت (وضع توپ، قیافه کیوت پرفکت فیس، همه چی تموم، از هر انگشت دهتا هنر می باره، تحصیلات فوق دکتری فلان رشته و...) بازم با شنیدن جواب رد احساس می کردین تحقیر شدین؟! معلومه که نه، به پیر به پیغمبر اگه شما می رفتی خواستگاری یه همچین دختری، بهتون می گفتن خونه نداری پس خدافظ، عمرا اگه احساس حقارت می کردی. میومدین خونه و به فکر عمیق فرو می رفتین! برادر من، من چرا نمی تونم شما رو قانع کنم که وقتی می فرمایین دختر هیچ برتری نسبت به من نداشت یعنی شما داری دنبال یه سری معیار ها در ایشون و خانوادش می گردی....ینی میای میشینی رو جایگاه یه دختری که دنبال پول پسره س، جایگاه دختری که از یه پسره خونه می خواد.این دقیقا همونه. میدونین، یکی از مدیرای عزیز اینجا حرفی زدن که برام جالب بود. شما به عنوان یه پسر که بدتون میاد ازتون خونه بخوان، چرا نمیرین دنبال یه دختری که مثلا دیپلمه س. سطح پایینه، حالا هرچی؟ چرا نمیرین خواستگاری یه دختر 40 ساله؟چرا نمیرین خواستگاری یه دختری که رو ویلچره؟جواب این سوالم بسیار ساده س. چون شما نمی خوای، دوس نداری، با معیارات نمی خونه. این بدتر از معیار خونه داشتن یه پسر تو ذهن یه دختره. چون معیار من دختر مادیه ولی معیار شما انسانیه، بعله، اینجوریاس. یه سوال می پرسم جوابشو نگفتینم مهم نیس، روش فک کنین حداقل. شما به عنوان یه پسر دارای یه سری کمالات غیر مادی (مادی هم باشه که چه بهتر)، میری خواستگاری یه دختری که همین ویژگی هایی که شما از لحاظ اخلاقی دارین داره ولی رو ویلچره؟!.....میرین واقعا؟!
دوما خونه داشتن یه پسره به وضع مادیش بر می گرده دیگه. پرسیدین کدوم پسری بدون پشتوانه مالی خانواده ش میتونه خونه بخره؟ جوابتون اینه که خیلیا هستن این شرایط و دارن. من خیلی از پسرا رو دیدم که پدرشون رو در کودکی از دست دادن، خانواده نداشتن و ... ولی الان رو پای خودشون وایسادن. خیلیا هم هستن که خانواده شون وضعشون از نظر مالی خوب نیس، ایشونم حالا شرایط یه جوری شده که خونه و ماشین و .. ندارن. خیلیا هم هستن که خانواده ساپورتشون می کنه.
سوما اینجا نه کسی شعار داده، نه کسی سر خودشو کلاه گذاشته. من به شخصه پسری که چشم و دل پاک باشه ولی پول خرید شیر خشک بچه ش رو نداشته باشه رو کجای دلم بذارم؟! میدونین چی شعاره؟ اینکه بدون امکانات مالی بشه زندگی کرد! به این میگن شعار. معیارا باید با هم جور باشه. ما یه آشنایی داشتیم پسره جوون و تحصل کرده بی پول، دختره یکم سن بالا با وضع عالی. اینا با هم ازدواج کردن. زندگیشونم خوبه، چون به چشم من اینم تو اونی همدیگه رو نیگا نکردن. یه سری معیار داشتن، یه سری کمبود داشتن، با همدیگه مچ شدن.
چهارما اگه یه فردی با شرایطی که گفتین و من حتما بهش جواب بله میدم، بیاد خواستگاریم، جواب من منفیه. چون معلومه که من به شخصه فقط یه بعد قضیه رو مد نظر قرار نمی دم. در ضمن وقتی شرایط ازدواج جور نباشه چه فرقی می کنه پسره پول دار باشه یا بی پول؟! پس مشکل شما حل شد چون خیلیا هستن که پول براشون اولویت اول نیس.
چهارما گفتین تعادل خانواده ها از لحاظ مالی مهمه براتون. نظرتون قابل احترامه ولی پسرایی هستن که اینم براشون مهم نیس! در ضمن، پول خانواده طرف به چه درد زندگی شما میخوره؟! این الان شعار نیس به نظرتون؟! باور کنین وقتی این جمله تون رو خوندم قیافتون رو سوت زنان و خیره به آسمان و دستاتون رو تو چیباتون مجسم کردم!!!!
اصلا این قضیه پولدار بودن یا نبودن خانواده دختره رو بندازیم دور. خانواده دختر (هچنین خانواده پسر) اگه اهل حمایت کردن باشن، تا اونجایی که در توانشون هست براتون مایه میذارن. از خرید جهیزیه تا سیسمونی و حمایت مالی موقع تنگدستی گرفته تا شب سر یه سفره با هم یه لقمه نون خوردن.
پنجما من آخرش متوجه نشدم شما بلاخره ناراحت شدی یا نه ولی در کل طرف حالا بر اساس یه سری معیار به دل بشینه قضیه حله (چه پسر باشه چه دختر)...به هر حال.....
من برم دیگه، ایشاله که مشکل همه حل بشه.......نجمه جون قربونت برم








علاقه مندی ها (Bookmarks)