نه مسلما براي زناني كه چنين مي كنند مهريه حق است. ولي مشكل اينجاست همين خانومي هم كه بدون اذن همسرش خونه رو چندين روز ترك مي كنه هم مهريه داره!!!نوشته اصلی توسط ester
تشکرشده 502 در 230 پست
نه مسلما براي زناني كه چنين مي كنند مهريه حق است. ولي مشكل اينجاست همين خانومي هم كه بدون اذن همسرش خونه رو چندين روز ترك مي كنه هم مهريه داره!!!نوشته اصلی توسط ester
تشکرشده 58 در 39 پست
ببخشید تا اونجا که من میدونم زدن نه به این معنا که "مرد"بیافته به جون "زنش" حالا بزن کی نزن! در تفاسیر اومده که با پشت دست به آرومی باید باشه در واقع به معنای زدن!کتک زدن!سیاه کبود کردن!نیست به معنای اینه شوهر با او حرکت(پشت دست) با زبون بی زبونی به زنش میگه:حواست باشه داری چی کار میکنی ..از ابتدا هم با زدن نیست با عملی مثل پشت کردن بی محلی و بعدش اگه بازم گوش نداد تا میرسه به مرحله پشت دست..از فردا آقایون نرن خانومو با کمربند بیافتین به جونش بزنن که چیه؟تو قران گفته شده تنبه کنین!
تشکرشده 289 در 103 پست
وای ترسیدم اقای سورنا ...چقدر خشن ....ببخشید ..واقعا ببخشید .....
تشکرشده 657 در 204 پست
سلام به همگی
خواهش می کنم یکم آرومی باشید اصل قضیه کاملا فراموش شده فقط داریم باهم بحث می کنیم
متاسفانه به عقیده ی من مهریه زمانی مقدس بودو هدیه ی مرد به زن محسوب می شد الان چند ساله که این واژه برای یک سری افراد سود جو شده وسیله ی تجارت
همیشه قدیما که می رفتن خاستگاری می گفتن مهریه رو کی داده کی گرفته ولی متاسفانه الان دیگه نمی شه این حرف رو زد
همه ی آقایون وقتی می خوان عقد کنن از این می ترسن که اگه یه روزی قرار باشه مهر رو بدن باید چیکار کنن
و بالعکس خانوم هایی که مهریه ی پایین دارن از این می ترسن که اگه یه روز مرده مشکل داشته باشه بدونه مهر چیکار کنن
یعنی از همون روزهای اول زندگی استرس همراهشونه پس بدون و نبودن مهر در هر صورت مشکل سازه
من خودم به عنوان یه خانم نمی گم مهریه نباید باشه ولی بدونش نباید باعث بشه خانوما فکر کنن یه چماق دارن که می تونن هر موقع اراده کنن بکوبن تو سر آقایون
مهریه از نظر من پشت وانه ای است برای زن فقط در شرایط خاص مثل اینکه مرد مشکل روانی داشته باشه و دست بزن داشته باشه عیاش باشه و این هم در صورتی که مرد خرج نکنه و زن برای تامین مخارجش دچار مشکل بشه به ناچار مهریه رو طلب می کنه
ولی من با این قضیه که چون مهریه طبق اسلام حق زنه پس زن می تونه هر موقع که دلش خواست و با شوهرش لج کرد مهریه رو بگیره کاملا مخالفم
مردی که بخواد بخاطر ترس از پرداخت کردن مهریه راه کج نره و زنش رو دوست داشته باشه و بهش محبت کنه جز تظاهر چیزه دیگه ای تو زندگی نداره اون مردی مرده که بدونه هیچ شرط و شروطی آدمو بخواد
موفق و پیروز باشین
![]()
تشکرشده 9 در 6 پست
بابا ایها الناس! مهریه مال روز جدایی نیست , چماق نیست, مشروط به خوب بودن بد بودن زن نیست, برای تامین مخارج دوران متاهلی و...نیست! مهریه حق زنه بدون هیچ قید و شرطی! و صد البته عند المطالبه, و این بدان معناست که زن میتواند بلافاصله پس از جاری شدن خطبه عقد از هرگونه تمکین خودداری کند حتی به منزل مرد نرود تا آن زمان که مهریه خود را دریافت کند.این از این! بگیرند حقشان است ببحشند هم حقشان است واین کاری است که خودشان با رضایت انجام میدهند نه با زور و تهدید.
قرآن, عرف, قانون,... آن همه حق به آقایون اشرف مخلوقات داده اند دستشان هم درد نکند ما هم اعتراضی نداریم و همه جا این حقوق جاری و ساری است.حالا آقایان هی خودشان را به در و دیوار بزنند و ادله جمع کنند که این حق مسلم و اظهر من الشمس خانمها را توی کله خانمها بکنند که حقشان نیست و پول زور است! بابا آقایون متمدن قرن21 ! قرا دادی را امضا کنید که بتونید زیرش نزنید اصلا هر جور که به نفعتونه این قرارداد (قرار ازدواج و تعیین مهر) رو تعیین کنید اینکه دیگه توافقیه و میزان فیکسی نداره,آقایون مخالف مهر! کم نیستند خانمهایی که حاضرند با یه جلد کلام الله مجید و یه جام آینه و شمعدان با یه مرد! و نه نامرد ازدواج کنند . نه اینکه اول بگن سرتم مهر کن بگی چشم بعد هی بیای ننه من غریبم در بیاری و دنبال عیب و ایراد زن بگردی که مهرشو نوش جون کنی!
تشکرشده 4 در 4 پست
مديريت محترم همدردي
با سلام
من در يك مقطعي خيلي خيلي نظرات تندي راجب به مهريه داشتم،ولي بعدا به اين نتيجه رسيدم اگر آدم تمام تمركزش روي مهريه باشه ممكنه از جاي ديگه ضريه بخوره،من اين
حرفها رو روي يك تجربه عملي متوجه شدم به خانمي پيشنهاد ازدواج دادم و ايشون بلافاصله جواب مثبت داد،يكه خوردم گفتم كه من زير بار مهريه نمي رم،و خونه و ماشين ندارم و قول الكي هم بهت نمي دم،خلاصه هر چي ميگفتم مخالفت نميكرد.ايشون كوچك ترين اعتراضي به نظرات من نداشتند،خلاصه گفتم اين عدم مخالفت برام شك برانگيز بوده،خلاصه بعداز كلي تحقيق متوجه شدم طرف چقدر نامرد بوده،ايشون قبلا ازدواج كرده بوده و با جعل مدارك شناسنامه جديد گرفته بوده،و خودش رو دختر دست نخورده جا زده بود،چقدر نترس و نادان بوده،كه اين مسائل تابلو رو پنهان كرده بوده،حرف آخر اينكه صداقت يه دختر ازهمه چيز مهمتر است،نگذاريم ديگران متوجه نقطه ضعف ما شوند،وگرنه خدا ميدونه ................
م-كيومرث (سه شنبه 22 اردیبهشت 88)
تشکرشده 16,568 در 3,447 پست
چه تجربه خوبي را در اختيار دوستان قرار داده ايد البته بحث در مورد چرايي كار اين خانم خيلي زياد است ولي چون اين تاپيك مربوط به مهريه است . همين اندازه كه تلنگري بر باورهاي اشتباه زده شود جاي تشكر دارد . به هر حال بايد از تجربه شما هم مطالب خوب ودرستي به عنوان يك درس استخراج كرد .
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)