به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 6 از 9 نخستنخست 123456789 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 51 تا 60 , از مجموع 89
  1. #51
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 23:30]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,187
    سطح
    100
    Points: 325,187, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: تاریخچهٔ جنسی‌ همسر آیندتون چقدر براتون مهمه

    نقل قول نوشته اصلی توسط نقاب

    به نظر بنده آقای مدیر در توضیحاتی که ارائه دادند تنها بخشی از افراد را مورد توجه خود قرار دادند و آن افراد هم به نظر شامل کسانی بودند که ""غرق در مسائل جنسی "" بودند نه کسانی که ""تجربه"" جنسی داشتند.

    پس بنده هم ""نتیجه بدست آمده"" را قبول ندارم.
    با سلام
    نه به هیچ وجه
    بنده منظورم هر دو گروه بود، چه کسانی که غرق در مسائل جنسی هستند چه کسانی که دست به تجربه جنسی قبل از ازدواج می زنند.
    بگذارید شفاف تر بگویم.
    اتفاقا دختر و پسران ما باید بدانند با توجه به هنجارهای فرهنگی، اجتماعی و شرعی جامعه ای که در آن زندگی می کنند در میان معیارهای انتخاب همسر، یک معیار هست که در میان معیارهای دیگر کاملا خودش را نشان می دهد و آن گذشته پاک از نظر ارتباطات جنسی هست.
    اینکه ما در این تاپیک بخواهیم تقدس زدایی کنیم یا چنین ارتباطاتی را عادی سازی کنیم، نه ممکن است و نه مطلوب

    لطفا زیاد روی این مفهوم توجه کنید:
    دختران و پسران ما قبل از ازدواج باید روی این مسئله دقت فراوانی کنند چون پس از ازدواج یا باید مخفی کاری کنند یا باید با واقعیات تلخ ناشی از باخورد همسرانشان مواجه شوند.


    باز هم تاکید می کنم حل مشکلات پس از ازدواج مجوزی نمی شود که دختران و پسران را قبل از ازدواج مشکل دار کنیم.
    ما نمی توانیم با فرض یک جامعه ایده آل ذهنی و بی تفاوت به مسائل جنسی ، دست به ترویج اینگونه ارتباطات بزنیم.
    بلکه به صورت کلی باید حساسیت های همین جامعه را (البته به عنوان یک روانشناس )که در آن زندگی می کنیم به دختران و پسران دقیقا منعکس کنیم تا بعدا شکوه ها کمتر شود. (و در مواجه با واقعیات شوکه نشوند و ذهنیات ایده آلی ما آنها را به خطا نیندازد)

    علاوه بر حساسیت های جامعه، نباید به هیچ وجه آسیب هایی که به ویژه دختران از چنین رابطه هایی قبل از ازدواج ، می بییند را نادیده بگیریم یا به آسانی از آن عبور کنیم.

    این نکته را کاملا دقیق توجه کنید که:
    تاکید روی تاریخچه جنسی دختران و پسران قبل از ازدواج در جلوگیری از بروز آسیب های احتمالی بسیار موثر است.

  2. 3 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (چهارشنبه 10 شهریور 89)

  3. #52
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,075
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,568 در 3,447 پست

    Rep Power
    428
    Array

    RE: تاریخچهٔ جنسی‌ همسر آیندتون چقدر براتون مهمه

    جناب آقاي سنگ تراشان محترم

    ما هم قصد نداريم دراين تاپيك دخترا ن و پسران را ترغيب به روابط جنسي كنيم . بحث بر سر اين است كه يك سري باورهاي مذهبي دارند و يك سري باورهاي سنتي يك سري هم كه نوگرا هستند .

    من هيچوقت مرد نبوده ام ونمي توانم از جايگاه يك مرد به ماجرا نگاه كنم ولي خودم به شخصه از روابط دختران پيش از ازدواج خوشم نمي آيد . اما اگر پيش آمد چه كنيم ؟!

    زندگي دختري محكوم به فنا باشد چرا كه جامعه پذيراي چنين باوري نيست ؟!

    اما
    من يك زن هستم و در مورد ساير همجنسان خود دلم مي خواهد جامعه زنان به اين باور برسد كه گذشته مرد به لحاظ جنسي به آنها مربوط نيست البته اگر مرد بيماري رواني و جنسي نداشته باشد .كه اگر به اين باور برسيم سر هر چيزي اره بده و تيشه بگير راه نمي افتد .
    چرابا فلان خانم خنديدي ؟چرا با همكار خودت گرم گرفتي و..

  4. 3 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (چهارشنبه 04 شهریور 88)

  5. #53
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 اسفند 94 [ 11:19]
    تاریخ عضویت
    1387-7-01
    نوشته ها
    1,949
    امتیاز
    22,799
    سطح
    93
    Points: 22,799, Level: 93
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 551
    Overall activity: 6.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,205

    تشکرشده 4,460 در 1,179 پست

    Rep Power
    212
    Array

    RE: تاریخچهٔ جنسی‌ همسر آیندتون چقدر براتون مهمه

    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیرهمدردی
    نقل قول نوشته اصلی توسط نقاب

    به نظر بنده آقای مدیر در توضیحاتی که ارائه دادند تنها بخشی از افراد را مورد توجه خود قرار دادند و آن افراد هم به نظر شامل کسانی بودند که ""غرق در مسائل جنسی "" بودند نه کسانی که ""تجربه"" جنسی داشتند.

    پس بنده هم ""نتیجه بدست آمده"" را قبول ندارم.

    این نکته را کاملا دقیق توجه کنید که:
    تاکید روی تاریخچه جنسی دختران و پسران قبل از ازدواج در جلوگیری از بروز آسیب های احتمالی بسیار موثر است.
    با تشکر از توضیحات آقای مدیر..

    ولی اقای مدیر بنا به گفته "آنی" گرامی ما هم قصد نداریم دختران و پسران را تشویق بر چنین ارتباطی(جنسی) کنیم.

    به نظر بنده بازهم شما با دید ""کلی"" به موضوع می نگرید.
    چرا می گویم ""کلی""...؟؟
    چون:: برداشت شما از اشخاصی است که ""خودخواسته"" وارد روابط جنسی شده اند ولی سخن من چیزی دیگریست...

    بسیاری از کسانی که تجربه جنسی داشتند ""خودخواسته" وارد این گونه روابط نشده اند... دلایل بی شماری وجود دارد از جمله::: فرهنگ غلط حاکم بر جامعه....عدم آموزش صحیح... رفع نیاز اولیه... نااگاهی نسبت به جنسیت..... و هزاران دلیل دیگر.

    بنابراین آیا این گونه افراد برای ازدواج مناسب نیستند؟؟
    ایا ازدواج با این گونه افراد بدون اطلاع از سوابق جنسی نادرست است؟؟

    به نظر خود شما....پس چطور زنانی یا مردانی را می بینیم که با اطلاع از سوابق جنسی همسرشان(هرچقدر که بد هم باشد) وارد زندگی مشترک می شوند و زندگی خوبی دارند.
    ایا زنانی را نمی بینیم که در مواجه با خیانت همسران خود.... علاوه بر اینکه واکنش بدی( انتقام جویانه) نشان نمی دهند بلکه همواره و با آرامش در کنار همسر خود می مانند و او را از این قصد منصرف کرده و دوباره به محیط گرم خانواده بازمی گردند.
    اما تعداد این گونه افراد کم است...چرا؟؟؟
    زیرا تاکید فراوان ما بر تاریخچه جنسی همسر....از انان افرادی می سازد که با کوچکترین مشکل طبیعی زندگی.... برچسب ""خیانت"" بر همسر می زنند.

    بنده بازهم معتقدم تاکید بیش از حد بر تاریخچه جنسی افراد ( البته اگر بیماری جنسی نداشته باشند) ما را از هدف اصلی ازدواج بدور خواهد ساخت.
    چناچه عواقب این تاکید را امروزه مشاهده می کنیم.
    با تشکر از شما

  6. 3 کاربر از پست مفید حسین پور تشکرکرده اند .

    حسین پور (دوشنبه 27 مهر 88)

  7. #54
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 10 آبان 00 [ 00:10]
    تاریخ عضویت
    1388-2-15
    نوشته ها
    532
    امتیاز
    15,820
    سطح
    80
    Points: 15,820, Level: 80
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience PointsSocial
    تشکرها
    2,510

    تشکرشده 2,961 در 521 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    80
    Array

    RE: تاریخچهٔ جنسی‌ همسر آیندتون چقدر براتون مهمه

    نقل قول نوشته اصلی توسط ani

    من هيچوقت مرد نبوده ام ونمي توانم از جايگاه يك مرد به ماجرا نگاه كنم ولي خودم به شخصه از روابط دختران پيش از ازدواج خوشم نمي آيد . اما اگر پيش آمد چه كنيم ؟!

    زندگي دختري محكوم به فنا باشد چرا كه جامعه پذيراي چنين باوري نيست ؟!
    سلام

    به نظر من، اگر پیش آمد، زندگی‌ اون خانوم محکومه به فنا نیست و نباید باشه،

    تنها مساله‌ای که هست اینه که اون خانوم، باید آدمی‌ مثل خودش رو پیدا کنه،

    آدمی‌ که مشکلی‌ با این مساله نداشته باشه،

    نه اینکه به جای اینکار، متوسل به دروغ بشه و حق انتخاب رو از طرفش بگیر، کاری که متاسفانه خیلی‌‌ها می‌کنن،

    بله جامعه یعنی‌ اکثریت مردم، اگر این خانوم می‌خواست از نظر اکثریت مردم مورد قبول واقع بشه، باید به هنجار‌های اون جامعه احترام میزاشت و وارد چنین روابطی به هر دلیلی‌ نمیشد!

    نقل قول نوشته اصلی توسط نقاب
    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیرهمدردی
    نقل قول نوشته اصلی توسط نقاب

    به نظر بنده آقای مدیر در توضیحاتی که ارائه دادند تنها بخشی از افراد را مورد توجه خود قرار دادند و آن افراد هم به نظر شامل کسانی بودند که ""غرق در مسائل جنسی "" بودند نه کسانی که ""تجربه"" جنسی داشتند.

    پس بنده هم ""نتیجه بدست آمده"" را قبول ندارم.

    این نکته را کاملا دقیق توجه کنید که:
    تاکید روی تاریخچه جنسی دختران و پسران قبل از ازدواج در جلوگیری از بروز آسیب های احتمالی بسیار موثر است.
    با تشکر از توضیحات آقای مدیر..

    ولی اقای مدیر بنا به گفته "آنی" گرامی ما هم قصد نداریم دختران و پسران را تشویق بر چنین ارتباطی(جنسی) کنیم.

    به نظر بنده بازهم شما با دید ""کلی"" به موضوع می نگرید.
    چرا می گویم ""کلی""...؟؟
    چون:: برداشت شما از اشخاصی است که ""خودخواسته"" وارد روابط جنسی شده اند ولی سخن من چیزی دیگریست...

    بسیاری از کسانی که تجربه جنسی داشتند ""خودخواسته" وارد این گونه روابط نشده اند... دلایل بی شماری وجود دارد از جمله::: فرهنگ غلط حاکم بر جامعه....عدم آموزش صحیح... رفع نیاز اولیه... نااگاهی نسبت به جنسیت..... و هزاران دلیل دیگر.

    بنابراین آیا این گونه افراد برای ازدواج مناسب نیستند؟؟
    ایا ازدواج با این گونه افراد بدون اطلاع از سوابق جنسی نادرست است؟؟

    با تشکر از شما
    سلام

    اگر تعریف شما از افرادی که خود خواسته وارد این روابط نشده اند این است که:
    -------------------------------------------------------------------------
    'بسیاری از کسانی که تجربه جنسی داشتند ""خودخواسته" وارد این گونه روابط نشده اند... دلایل بی شماری وجود دارد از جمله::: فرهنگ غلط حاکم بر جامعه....عدم آموزش صحیح... رفع نیاز اولیه... نااگاهی نسبت به جنسیت..... و هزاران دلیل دیگر.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    من بسیار مایلم که تعریف شما رو از افرادی که خود خسته وارد این روابط شده اند بدانم،

    به نظر من بسیاری از مواردی که فرمودین بیشتر شبیه بهانه‌هایی‌ هست که میارن...

    یکی‌ از دوستان ایتالیایی‌ من، در حین این که دوست پسر داشت، چون مست بود، با یه پسر دیگه ارتباط برقرار کرد،

    جالب اینه که مدام هم سعی‌ در تفهیم این به من دارن که من تصور اشتباهی‌ از روابط اینا دارم و اینا کاملا پایبندن...

    طبقه تعریف شما، این آدم چون مست بوده خود خواسته وارد این رابطه نشده،

    اما این موضوع برای دوست این خانوم قابل پذیرش نبود، چون صرفا یک بهانه تلقی‌ میشد...پس جدا شدن...

    حالا، درسته که جامعه ایران با اروپا متفاوت هست، اما به نظر من اگرچه معیار‌ها متفاوت هست، اما باز هم این بهانه‌ها وجود دارن با سطوح مختلف

    به نظر من باید به هنجار‌های هر جمعه‌ای احترام گذشت، و همهٔ ما هنجارهای جامعه خودمون رو میدونیم، قبول دارم که در خانواده‌های مختلفی‌ بزرگ شدیم، اما به همهٔ ما ارزش‌های این جامعه چه درست و چه غلط تفهیم شده

  8. کاربر روبرو از پست مفید kamran2007 تشکرکرده است .

    kamran2007 (چهارشنبه 04 شهریور 88)

  9. #55
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 14 اسفند 90 [ 23:46]
    تاریخ عضویت
    1387-7-21
    نوشته ها
    1,027
    امتیاز
    8,463
    سطح
    62
    Points: 8,463, Level: 62
    Level completed: 5%, Points required for next Level: 287
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    4,165

    تشکرشده 4,222 در 1,018 پست

    Rep Power
    121
    Array

    RE: تاریخچهٔ جنسی‌ همسر آیندتون چقدر براتون مهمه

    درست نیست انقد ایده ال گرا باشیم ،البته این به این معنی نیست که من (حداقل درمورد خودم)رابطه قبل از ازدواج رو قبول میکنم،نه ،اصلا،
    اتفاقا با توجه به همه مشکلات عاطفی که دارم با این حال با توکل به خدا ،تن به این روابط ندادم
    چند سال پیش که یه خطایی کردم و توبه واقعی کردم واسم کافیه
    ولی واقعیت اینه که درصد بالایی از جوانان به این روابط روی میارن ،(که این خودش معضل سن بالای ازدواج رو حاصل شده) و ما نمیتونیم واقعیت رو انکار کنیم ،
    من خودم به شخصه سطح شعور اجتماعی و ایمان و اخلاق طرف مقابل رو در نظر میگیرم
    و اگر خطایی هم در گذشته بوده باشه و به اینکه دگه اون خطا تکرار نخواهد شد ایمان بیارم ،اصلا اون خطا دیگه واسم مهم نیست
    اتفاقا این اراده اون شخص رو میرسونه به نظر من

  10. کاربر روبرو از پست مفید gole maryam تشکرکرده است .

    gole maryam (چهارشنبه 04 شهریور 88)

  11. #56
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 10 آبان 00 [ 00:10]
    تاریخ عضویت
    1388-2-15
    نوشته ها
    532
    امتیاز
    15,820
    سطح
    80
    Points: 15,820, Level: 80
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience PointsSocial
    تشکرها
    2,510

    تشکرشده 2,961 در 521 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    80
    Array

    RE: تاریخچهٔ جنسی‌ همسر آیندتون چقدر براتون مهمه

    نقل قول نوشته اصلی توسط ani
    من هيچوقت مرد نبوده ام ونمي توانم از جايگاه يك مرد به ماجرا نگاه كنم
    ...
    من يك زن هستم و در مورد ساير همجنسان خود دلم مي خواهد جامعه زنان به اين باور برسد كه گذشته مرد به لحاظ جنسي به آنها مربوط نيست البته اگر مرد بيماري رواني و جنسي نداشته باشد .كه اگر به اين باور برسيم سر هر چيزي اره بده و تيشه بگير راه نمي افتد .
    چرابا فلان خانم خنديدي ؟چرا با همكار خودت گرم گرفتي و..
    ani عزیزم من بعنوان دختری که در حال ازدواج هستم، به اطلاعتون می رسونم که در بین مردهایی که در 2 سال اخیر خواستگار من بودند، تنها یک مورد بود که حس کردم نمی تونه این مسئله رو بپذیره و فقط زبانا داره ادعا می کنه که پذیرفته! بقیه به این حد از بلوغ شخصیتی و فکری رسیده بودند که تشخیص بدن چه خصوصیاتی از یک دختر برای انتخابش بعنوان همسر اهمیت حیاتی داره. البته می دونم که کلیت جامعه ما به این صورت نیست، و این فقط تجربه منه.

    [/quote]


    نقل قول نوشته اصلی توسط گل مریم

    ولی واقعیت اینه که درصد بالایی از جوانان به این روابط روی میارن ،(که این خودش معضل سن بالای ازدواج رو حاصل شده) و ما نمیتونیم واقعیت رو انکار کنیم ،
    من خودم به شخصه سطح شعور اجتماعی و ایمان و اخلاق طرف مقابل رو در نظر میگیرم
    و اگر خطایی هم در گذشته بوده باشه و به اینکه دگه اون خطا تکرار نخواهد شد ایمان بیارم ،اصلا اون خطا دیگه واسم مهم نیست
    اتفاقا این اراده اون شخص رو میرسونه به نظر من
    سلام

    می‌شه تعریفتون رو از ایمان و اخلاق بدونم؟

    تنها چیزی که ما در شرایط ازدواج می‌تونیم برسی‌ کنیم ، گذشته فرد هست و تنها با توجه به اون میتونیم راجع به ایمان و اخلاقش نظر بدیم...

    و من فکر نمیکنم داشتن رابطه جنسی‌ پیش از ازدواج نشانگر ایمان و اخلاق باشه... مگر اینکه شما تعریف دیگری داشته باشین از ایمان و اخلاق

    و در مورد اراده، این مساله احتمالا بی‌ ارادگی افرادی رو که از این روابط نداشتن نمیرسونه که میرسونه؟

  12. کاربر روبرو از پست مفید kamran2007 تشکرکرده است .

    kamran2007 (چهارشنبه 04 شهریور 88)

  13. #57
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 14 اسفند 90 [ 23:46]
    تاریخ عضویت
    1387-7-21
    نوشته ها
    1,027
    امتیاز
    8,463
    سطح
    62
    Points: 8,463, Level: 62
    Level completed: 5%, Points required for next Level: 287
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    4,165

    تشکرشده 4,222 در 1,018 پست

    Rep Power
    121
    Array

    RE: تاریخچهٔ جنسی‌ همسر آیندتون چقدر براتون مهمه

    [

    [
    نقل قول نوشته اصلی توسط گل مریم

    ولی واقعیت اینه که درصد بالایی از جوانان به این روابط روی میارن ،(که این خودش معضل سن بالای ازدواج رو حاصل شده) و ما نمیتونیم واقعیت رو انکار کنیم ،
    من خودم به شخصه سطح شعور اجتماعی و ایمان و اخلاق طرف مقابل رو در نظر میگیرم
    و اگر خطایی هم در گذشته بوده باشه و به اینکه دگه اون خطا تکرار نخواهد شد ایمان بیارم ،اصلا اون خطا دیگه واسم مهم نیست
    اتفاقا این اراده اون شخص رو میرسونه به نظر من
    سلام

    می‌شه تعریفتون رو از ایمان و اخلاق بدونم؟

    تنها چیزی که ما در شرایط ازدواج می‌تونیم برسی‌ کنیم ، گذشته فرد هست و تنها با توجه به اون میتونیم راجع به ایمان و اخلاقش نظر بدیم...

    و من فکر نمیکنم داشتن رابطه جنسی‌ پیش از ازدواج نشانگر ایمان و اخلاق باشه... مگر اینکه شما تعریف دیگری داشته باشین از ایمان و اخلاق

    و در مورد اراده، این مساله احتمالا بی‌ ارادگی افرادی رو که از این روابط نداشتن نمیرسونه که میرسونه؟
    [/quote]

    گفتم اشتباه
    ببین کامران ما انسانیم و قابل تغییر ،ایا همه نظراتمون در تمام عمرمون ثابت هست؟
    بعضی ها واقعا تنوع طلب هستند ،و هیچ جایی واسه ارزش های اخلاقی قایل نیستند و هر جور راحتند همونطور میکنند (الیته اینجا منظورم بیشتررا بطه جنسی هست )
    من هیچوقت ازاونا دفاع نخواهم کرد و از نظر من اصلا قابل اعتماد نیستند
    ولی من منظورم اونا یی هست که یه جایی اشتباه کردند و تاوان اون اشتباه رو دادن و توبه کردن ،شما ایا واقعا به توبه اعتقاد دارید؟ (از حرفاتون اینطور بر میاد که اصلا در این مورد گذشت ندارید و حتی به توبه هم اعتقاد ندارید)
    پس اگه کسی توبه کرده و اون توبه برای شما مسلم هست ، و در ضمن تمام گذشته اش رو به شما گفته ،ایا اون شخص ادم با وجدان و با ایمان و با اخلاقی نیست؟
    دوست دارم جوابتونو بشنوم
    من دوستی دارم که با دوست پسرش زندگی میکنه و تا اونجایی که میدونم س ک س کامل هم داشته ،وقتی ازش پرسیدم ایا موقع ازدواج به طرف مقابلت همه اینارو میگی؟گفت مکه دیوونم که بگم؟
    خب معلومه منم این قبول نمی کنم ،هم به خاطر این که این شخص به کراهت کارش اگاه نشده و از اون مهمتر به نظر من این یه جور کلاه برداری هست
    بحث من سر این موارد نیست ،بحث من سر مواردی هست که یه کسی به خاطر شرایطی تو این روابط بوده (البته منظورم رابطه کامل نیست ) یه اشتباهاتی کرده و بعد توبه کرده هست ،
    به نظرم شما در این مورد افراط میکنید
    در مورد اراده هم عرض کردم کسی که یه لذتی رو ببره و دیگه اون کارو انجام نده مطمئنا اون اراده اش بیشتر از اونی هست که اون لذت رو حس نکرده
    این دیگه بدیهی هست(حالت نسبی)
    ،وگرنه معلومه کسی که کلا اینکارو نکرده ادم بی اراده ای نیست

    [
    نقل قول نوشته اصلی توسط گل مریم

    ولی واقعیت اینه که درصد بالایی از جوانان به این روابط روی میارن ،(که این خودش معضل سن بالای ازدواج رو حاصل شده) و ما نمیتونیم واقعیت رو انکار کنیم ،
    من خودم به شخصه سطح شعور اجتماعی و ایمان و اخلاق طرف مقابل رو در نظر میگیرم
    و اگر خطایی هم در گذشته بوده باشه و به اینکه دگه اون خطا تکرار نخواهد شد ایمان بیارم ،اصلا اون خطا دیگه واسم مهم نیست
    اتفاقا این اراده اون شخص رو میرسونه به نظر من
    سلام

    می‌شه تعریفتون رو از ایمان و اخلاق بدونم؟

    تنها چیزی که ما در شرایط ازدواج می‌تونیم برسی‌ کنیم ، گذشته فرد هست و تنها با توجه به اون میتونیم راجع به ایمان و اخلاقش نظر بدیم...

    و من فکر نمیکنم داشتن رابطه جنسی‌ پیش از ازدواج نشانگر ایمان و اخلاق باشه... مگر اینکه شما تعریف دیگری داشته باشین از ایمان و اخلاق

    و در مورد اراده، این مساله احتمالا بی‌ ارادگی افرادی رو که از این روابط نداشتن نمیرسونه که میرسونه؟
    [/quote]

    گفتم اشتباه کرده، یا اصلا عمدی بوده و توبه کرده
    ببین کامران ما انسانیم و قابل تغییر ،ایا همه نظراتمون در تمام عمرمون ثابت هست؟
    بعضی ها واقعا تنوع طلب هستند ،و هیچ جایی واسه ارزش های اخلاقی قایل نیستند و هر جور راحتند همونطور میکنند (الیته اینجا منظورم بیشتررا بطه جنسی هست )
    من هیچوقت ازاونا دفاع نخواهم کرد و از نظر من اصلا قابل اعتماد نیستند
    ولی من منظورم اونا یی هست که یه جایی اشتباه کردند و تاوان اون اشتباه رو دادن و توبه کردن ،شما ایا واقعا به توبه اعتقاد دارید؟ (از حرفاتون اینطور بر میاد که اصلا در این مورد گذشت ندارید و حتی به توبه هم اعتقاد ندارید)
    پس اگه کسی توبه کرده و اون توبه برای شما مسلم هست ، و در ضمن تمام گذشته اش رو به شما گفته ،ایا اون شخص ادم با وجدان و با ایمان و با اخلاقی نیست؟
    دوست دارم جوابتونو بشنوم
    من دوستی دارم که با دوست پسرش زندگی میکنه و تا اونجایی که میدونم س ک س کامل هم داشته ،وقتی ازش پرسیدم ایا موقع ازدواج به طرف مقابلت همه اینارو میگی؟گفت مکه دیوونم که بگم؟
    خب معلومه منم این قبول نمی کنم ،هم به خاطر این که این شخص به کراهت کارش اگاه نشده و از اون مهمتر به نظر من این یه جور کلاه برداری هست
    بحث من سر این موارد نیست ،بحث من سر مواردی هست که یه کسی به خاطر شرایطی تو این روابط بوده (البته منظورم رابطه کامل نیست ) یه اشتباهاتی کرده و بعد توبه کرده هست ،
    به نظرم شما در این مورد افراط میکنید
    در مورد اراده هم عرض کردم کسی که یه لذتی رو ببره و دیگه اون کارو انجام نده مطمئنا اون اراده اش بیشتر از اونی هست که اون لذت رو حس نکرده
    این دیگه بدیهی هست(حالت نسبی)
    ،وگرنه معلومه کسی که کلا اینکارو نکرده ادم بی اراده ای نیست

  14. کاربر روبرو از پست مفید gole maryam تشکرکرده است .

    gole maryam (چهارشنبه 04 شهریور 88)

  15. #58
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 23:30]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,187
    سطح
    100
    Points: 325,187, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: تاریخچهٔ جنسی‌ همسر آیندتون چقدر براتون مهمه

    سلام دوستان گرامی
    گل مریم، نقاب و philosara
    اهم مطالب که شما نگاشته اید، اگر چه در ادبیات تفاوت دارد ولی مورد تاکید بنده هم هست.
    البته به خاطر ارتباط صورت به صورتی که به خاطر حرفه مشاوره، شخص خودم دارم ذخایر تجریه ای من حتی با کسانی که تجربه های مشکلات این چنینی در قبل از ازدواج داشته اند(حتی کسانی که مشکلاتشان را صرفا با مشاوران در میان بگذراند) از اکثر افراد معمولی بیشتر هم هست. لذا با واقعیت های جامعه نه اینکه آشنا هستم، بلکه کاملا از نزدیک ملموس هستم و با همه وجود حس می کنم.
    اما در کنار این من با مسئله طلاق هم ملموس هستم، با متارکه درگیری، سوء ظن، .... هم ملموس هستم. اما این آشنایی با واقعیت های جامعه دلیل نمی شود که مثلا من طلاق را به سادگی بپذیریم و همچنین سایر مشکلات را .
    هرچیزی که واقعیت جامعه ماهست که نباید مهر تاکید ما را بخورد. هر کسی در وسع خود لازم هست در تغییر واقعیت های تلخ به طرف تغییرات سازنده فعالیت کند.
    و البته سهم امثال مشاوران در حوزه فردی و سهم مدیران و جامعه شناسان و صاحبان قدرت در حوزه اجتماعی بسیار بسیار مهم هست.
    من در اینجا صرفا روی سهم مشاوران در حوزه فردی تاکید می کنم.
    اگر بخواهیم پیشگیری های بسیار مهمی در حوزه های مشکلات پس از ازدواج از جمله طلاق، سوء ظن و درگیری داشته باشیم. یکی از بخشهای مهم و اثر گذار ، تغییر در بینش دختر و پسر در نحوه ارتباط قبل از ازدواج به خصوص تجارب جنسی در جامعه خودمون هستیم.

    باز هم تاکید می کنم
    بنده به عنوان مشاور با توجه به عنوان تاپیک (اهمیت تاریخچه جنسی همسر آینده)، قویا آنرا مهم می دانم.
    اینکه ایده آل هست، یا اینکه در واقعیت بسیاری از افراد گذشته جنسی مشکل داری ایجاد می کنند، موجب می شود یکی از متغیرهای موثر در افزایش طلاق، درگیری و عادتهای بعد جنسی هست.
    و اما این به قول نقاب کلی هست. تجارب فردی که عزیزان در اطرافیانش دارند یا حتی بنده، نشان از پویایی و خودساختگی بسیاری از افراد هم می شود، اما این تجارب فردی و منحصر به افراد معدودی هست. و من مشاور به عنوان یک شخص عملگرا و پراگماتیسم نمی توانم در یک انجمن عمومی افراد را به استثناء ها هدایت کنم.

    از نظر من ورود به ارتباط جنسی ناخواسته هم پذیرفتنی نیست. نظریات مربوط به انتخاب و مسئولیت را نمی توانیم به این سادگی دور بزنیم.
    (البته اشتباه نشود در هیچ کجای این تاپیک من نگفته ام این افراد نباید ازدواج کنند یا تغییر نمی کنند. این مسئله ها موردی باید بررسی شود. )

  16. 2 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (پنجشنبه 05 شهریور 88)

  17. #59
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 10 آبان 00 [ 00:10]
    تاریخ عضویت
    1388-2-15
    نوشته ها
    532
    امتیاز
    15,820
    سطح
    80
    Points: 15,820, Level: 80
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience PointsSocial
    تشکرها
    2,510

    تشکرشده 2,961 در 521 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    80
    Array

    RE: تاریخچهٔ جنسی‌ همسر آیندتون چقدر براتون مهمه

    نقل قول نوشته اصلی توسط kamran2007
    سلام،

    اینکه جامعه ما به این سمت رفته که از چندسال قبل دختری مثل شما هیچ خواستگاری نداشته که تجربه جنسی نداشته باشه جای تاسفه، اگرچه واقعیت هست، یه واقعیت تلخ...

    اما باید قبول کرد که هنوز هم هستن افرادی که مقید بودن اگرچه تعداشون کم هست.
    سلام،

    اولا جامعه ما به این سمت پیش نرفته بلکه تا اونجایی که من خبر دارم همیشه همینطور بوده، و آقایون در اواخر دهه سوم زندگیشون کم پیش میومده که تجربه جنسی نداشته باشند. منظور من هم از چند سال قبل اشاره به سن خواستگارهام بود. وگرنه زمانیکه خواستگارهای من پسرهای 23 ساله بودند، معمولا تجربه جنسی نداشتند.

    دوما من این رو باعث تاسف نمی دونم. چرا که در بین خواستگاران خودم کسانی هستند که خیلی بیش از سایرین برای شخصیتشون احترام قائل بودم و اگه قبولشون نکردم بابت مسائل دیگه بود نه روابط جنسی!

    باور کن اینکه مردی تجربه جنسی نداشته باشه، خیلی کم اهمیت تر از سایر مهارت های زندگیشه.
    سلام

    راستش تفکرتون برام جالبه...

    یه سوال،شما فرمودین این رو باعث تاسف نمیدونین... چون در بین خاستگارانتون انسان‌های قابل احترامی یافتین که با اینکه روابط جنسی‌ داشتن،

    قابل احترام، قابل اعتماد و بسیار با شخصیت هستن...

    می‌خوام بدونم، آیا تا به حال این سوال رو از خودتون پرسیدین که، برای مثال میگم، باز هم تکرار می‌کنم برای مثال،

    اگر شما رابطهٔ جنسی‌ پیش از ازدواج داشتین، باز هم انقدر شخصیت دارن که شمارو به خاطره شخصیته خودتون انتخاب کنن؟

    و مثل خود شما به این موضوع نگاه کنن؟

    یا فقط انتظار دارن که آدمی‌ مثل شما روابط جنسی‌ پیش از ازدواج اون‌ها رو قبول کنه و حتا تجربه ارزشمند بدون...

    به نظرم، در این مورد چه پسر چه دختر باید پاسخگو باشه،

    بنابرین، من این افراد رو، تنها در این صورت گذشته جنسیشون رو بی‌ اهمیت بر میشمارم که خودشون هم، قابلیت پذیرشش رو برای طرف مقابلشون داشته باشن...

    می‌خوام نظر شما رو در این مورد بدونم...

  18. #60
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 10 آبان 00 [ 00:10]
    تاریخ عضویت
    1388-2-15
    نوشته ها
    532
    امتیاز
    15,820
    سطح
    80
    Points: 15,820, Level: 80
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience PointsSocial
    تشکرها
    2,510

    تشکرشده 2,961 در 521 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    80
    Array

    RE: تاریخچهٔ جنسی‌ همسر آیندتون چقدر براتون مهمه

    [quote=گل مریم]
    [

    [
    نقل قول نوشته اصلی توسط گل مریم


    گفتم اشتباه
    ببین کامران ما انسانیم و قابل تغییر ،ایا همه نظراتمون در تمام عمرمون ثابت هست؟
    بعضی ها واقعا تنوع طلب هستند ،و هیچ جایی واسه ارزش های اخلاقی قایل نیستند و هر جور راحتند همونطور میکنند (الیته اینجا منظورم بیشتررا بطه جنسی هست )
    من هیچوقت ازاونا دفاع نخواهم کرد و از نظر من اصلا قابل اعتماد نیستند
    ولی من منظورم اونا یی هست که یه جایی اشتباه کردند و تاوان اون اشتباه رو دادن و توبه کردن ،شما ایا واقعا به توبه اعتقاد دارید؟ (از حرفاتون اینطور بر میاد که اصلا در این مورد گذشت ندارید و حتی به توبه هم اعتقاد ندارید)
    پس اگه کسی توبه کرده و اون توبه برای شما مسلم هست ، و در ضمن تمام گذشته اش رو به شما گفته ،ایا اون شخص ادم با وجدان و با ایمان و با اخلاقی نیست؟
    دوست دارم جوابتونو بشنوم
    من دوستی دارم که با دوست پسرش زندگی میکنه و تا اونجایی که میدونم س ک س کامل هم داشته ،وقتی ازش پرسیدم ایا موقع ازدواج به طرف مقابلت همه اینارو میگی؟گفت مکه دیوونم که بگم؟
    خب معلومه منم این قبول نمی کنم ،هم به خاطر این که این شخص به کراهت کارش اگاه نشده و از اون مهمتر به نظر من این یه جور کلاه برداری هست
    بحث من سر این موارد نیست ،بحث من سر مواردی هست که یه کسی به خاطر شرایطی تو این روابط بوده (البته منظورم رابطه کامل نیست ) یه اشتباهاتی کرده و بعد توبه کرده هست ،
    به نظرم شما در این مورد افراط میکنید
    در مورد اراده هم عرض کردم کسی که یه لذتی رو ببره و دیگه اون کارو انجام نده مطمئنا اون اراده اش بیشتر از اونی هست که اون لذت رو حس نکرده
    این دیگه بدیهی هست(حالت نسبی)
    ،وگرنه معلومه کسی که کلا اینکارو نکرده ادم بی اراده ای نیست

    [
    -----------------------------------------------------
    سلام،

    نه تمام نظراتمون در تمام عمر ثابت نیستن...

    ببینین، بحث تنوع طلبی یا هر چیز دیگه نیست،

    بله من به این موضوع بسیار حساس ام،

    در مورد توبه پرسیدین، اگر منظورتون از توبه از نظر شرعی هست، که همونطور که میدونین توبه کردن شرایط خاص خودش رو داره و جای بحث،

    اگر منظورتون اخلاقی‌ هست به صرف اینکه طرف پشیمون شده باشه، باید دید که طرف چرا پشیمون شده، چون رابطه‌ای که امتحان کرده جواب نداده و اگر شانسش بود دوباره امتحان میکرد؟...

    راستش در مورد پذیرش یه فرد، من تنها در این صورت مشکلی‌ ندارم که هدف طرف از یه رابطه تنها، ازدواج بوده باشه با اطلاع خانواده، در اون صورت من مشکلی‌ ندارم...البته، قاعدتا انتظار یه رابطه کنترل شده رو دارم...

    اما اینکه حالا با هم باشیم تا بد، برا من به هیچ وجه قابل قبول نیست...

    دختری که با چند ماه بیرون رفتن با یه پسر، بدون هیچ قصدی برای ازدواج و فقط برای خوش بودن، تو بغله طرف میخوابه، به نظر من هیچ ارزشی نداره...

    در مورد گذشت پرسیدین، نه من در این مورد هیچ گذشتی ندارم، چون در مورد خودم و آغاز این روابط هیچ وقت گذشت نکردم، مسلما هر انسانی‌ هم نیاز عاطفی داره هم جنسی‌، من هم مستثنا نبودام،اما هیچوقت به خودم اجازه این کارو ندادم، در بد‌ترین شرایط ممکن...

    اما در مورد بحث توبه، بحث کمی‌ مشکل تر هست، اگر منظورتون شرعیش باشه، اگر خدا میبخشه من کی‌ باشم که نبخشم...

    اما این موضوع برای من در درجه دوم هست،...

    در نظریه سیستم، نظریه‌ای هست به اسم هرم حادثه...

    این نظریه میگه برای اینکه، در طبقه دوم یه حادثه اتفاق بیفته، قبلش در طبقه اول(کف) حرم تعدادی اشتباهه کوچیک اتفاق میافته، و برای اینکه یه فاجعه درست بشه، قبلش تعدادی حادثه اتفاق میافته،

    برا همین، در صنعت هواپیمایی دنیا( به جز ایران) اگر یک کارگر ساده یه اشتباهه کوچیک بکنه، همهٔ مافق هاش و خودش به شدت توبیخ میشن، چون می‌دونن که این یه اشتباهه کوچیک، احتمال افزایش حادثه رو افزایش داده...و بد از افزایش تعداد این اتفاق‌های کوچیک باید انتظار یه حادثه دیگه رو داشت...و وقتی‌ تعداد این حوادث زیاد بشه انتظار یه فاجعه که می‌شه سقوط یه هواپیما و کشته شدن ۲۰۰-۳۰۰ تا آدم!

    به نظر من داشتن رابطه جنسی‌ پیش از ازدواج، مثل یکی‌ از این حوادث میمونه حتا با توبه، بدون توبه حکم تعداد زیادی حادثه رو داره،...

    بنابراین، با ازدواج با فردی که حتا توبه هم کرده، شما متحمل ریسک میشی‌ از نظر من، ریسک یه فاجعه احتمالی‌ در آینده که میتون چیزی شبیه طلاق باشه یا خیانت یا...، به چنین آدمی‌ فکر می‌کنم در صورتی‌ که انتخاب دیگه‌ای نداشته باشم...

    اما به آدمی‌ که چند تا از این روابط داشته، به عبارت دیگه چند تا از این حوادث، به هیچ عنوان فکر نمیکنم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیرهمدردی

    اینکه ایده آل هست، یا اینکه در واقعیت بسیاری از افراد گذشته جنسی مشکل داری ایجاد می کنند، موجب می شود یکی از متغیرهای موثر در افزایش طلاق، درگیری و عادتهای بعد جنسی هست.
    سلام جناب مدیر همدردی،

    سوالئ که از صحبت‌های شما داشتم این هست که،

    اگر افراد از تاریخچهٔ جنسی‌ همسرانشون مطلع نباشن، که کاملا روشن هست چرا این باعث بروز سؤ ظن، طلاق و مسائلی‌ از این قبیل می‌شه...

    سوال من این هست که اگر افراد تاریخچهٔ جنسی‌ همدیگرو پذیرفته باشن، باز هم ازدواج ممکن بخاطر این تاریخچه جنسی‌(منظورم داشتن روابط جنسی‌ پیش از ازدواج هست، که طرفین ازش اطلاع دارن و پذیرفتنش) تحت تاثیر قرار بگیره و شکست بخوره؟ چرا؟

    می‌خوام نظر شما رو به عنوانه یه روانشناس بدونم اگر ممکن هست...

    با تشکر

    کامران


 
صفحه 6 از 9 نخستنخست 123456789 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: دوشنبه 26 بهمن 94, 19:57
  2. (توهم همه چیز دانی ) استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و توهم دانش
    توسط مدیرهمدردی در انجمن مهارتهای ارتباطی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 10 بهمن 94, 17:26
  3. پاسخ ها: 31
    آخرين نوشته: چهارشنبه 09 مرداد 92, 19:59
  4. تاریخچهٔ جنسی‌ همسر آیندتون چقدر براتون مهمه
    توسط kamran2007 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: چهارشنبه 04 شهریور 88, 16:03

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:43 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.