يه تخته اش كمه !
(فرش پاتریس رو نمی گم،
ادمهایی که عقل کافی ندارند این ضرب المثل رو براشون به کار میبرند)
تشکرشده 328 در 117 پست
يه تخته اش كمه !
(فرش پاتریس رو نمی گم،
ادمهایی که عقل کافی ندارند این ضرب المثل رو براشون به کار میبرند)
termeh (جمعه 24 اسفند 86)
تشکرشده 328 در 117 پست
هرکه دندان دهد ،نان دهد.
تشکرشده 0 در 0 پست
نزد قاضي و ملق بازي
همون ما خودمون زغال فروشيم نمي خواد سياهمون كنيه!!!
تشکرشده 25 در 5 پست
سلام فریب تربیت باغبان مخور ای گل
که آب می دهد در عوض گلاب می خواهد
تشکرشده 89 در 52 پست
سلام تایپیک جالبیه که اگه دوستان از مطرح کردن ضرب المثل های عامیانه تر خودداری کنن جالبتر میشه.
من این ضرب المثل رو تازه از تلویزیون شنیدم و فکر کنم کردی باشه : " تا تاپو آرد داره خالو کار داره !"
hsh (جمعه 16 فروردین 87)
تشکرشده 24 در 12 پست
کوزه گرازکوزه شکسته آب می خوره
تشکرشده 303 در 128 پست
گوشت تنتو بخور اما.....
اما منت قصاب رو نکش!
تشکرشده 275 در 140 پست
عيب پاكان زود بر مردم هويدا ميشود
موي اندر شير خالص زود پيدا ميشود
تشکرشده 23 در 13 پست
" آب که سربالا بره قورباغه هم ابو عطا میخونه !"
این مثل رو وقتی بکار میبرند که شرایط زندگی ناهموار باشه و بروفق مراد نباشه و این وسط آدمهایی هم باشند که از این شرایط بد تو سوء استفاده کنند و طعنه و زخم زبون بهت بزنند .......
تشکرشده 192 در 78 پست
** کافر همه را به کیش خویش بیند **
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)