به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 6 از 6 نخستنخست 123456
نمایش نتایج: از شماره 51 تا 55 , از مجموع 55

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 27 بهمن 96 [ 17:21]
    تاریخ عضویت
    1393-6-01
    نوشته ها
    33
    امتیاز
    2,941
    سطح
    33
    Points: 2,941, Level: 33
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    7

    تشکرشده 54 در 27 پست

    Rep Power
    0
    Array
    خانم دختر بی خیال اظهارات نسنجیده منو ببخشید .من فکر کردم مخاطب تاپیک شما اقایون هستن ولی مثل اینکه بیشتر برای همدلی با بقیه بانوان همفکر شما بود. بازم معذرت میخواهم.البته دوست دارم نظرتون در مورد مردهایی که به خانه داری علاقه دارن و از کار بیرون خوششون نمیاد هم بدونم.البته مادر شما جز معدود خانم های شاغل (این معدود که میگم شاید برای شما عکس باشه شاید زندگی پرتنش تو شهر بزرگ علتش باشه) هستن که به همه مسائل روزمره شون میرسیدن شاید علتش به خاطر راحتی در جامعه گذشته بود. البته مادر من هم در برهه ای از زمان شاغل بودن و خودشون فکر میکردن برای فرزندانشون کم نمیذارن.

    نکته بسیار مهم بعدی هیچ کسی ملزم به این نیست که کسی رو وادار به کاری بکنه و خودم ادم قدرت اختیار داره که برای تمام مراحل زندگی خود تصمیم بگیره .در مورد همه چیز این چیزی که خدا تو وجود همه گذاشته. بنابراین شاغل بودن یا نبودن به فرد دیگری ربط نداره. حالا ممکنه اون کار یا عملی که انجام میدین به ضررمون باشه که مقصر خودمونیم .ممکنه هم باعث تعالی بشه که باز هم عملکرد خودمون هست. یه مثال ملموس میزنم شما فرض کنید صدای یه خانم بسیار خوبه و تمایل به خوانندگی داره تمام موسیقی دان ها هم میگن ایشون استعدات فوق العاده ای داره. البته فرض میکنیم ایشون معتقد باشن اینجا هست که قدرت اختیار نمود پیدا میکنه این خانم به هر سمتی بره نتیجه اش میبینه . البته منظورم قیاس با شاغل شدن نیست.
    موفق باشید

    پ.ن: عمیقا متاسفم که بعضی ها شب قدر قرآن بالای سرشون میذارن و اظهار ندامت و پشیمانی میکنن در حالی که به راحتی به بنده همونی که براش گریه میکنن تهمت میزنن . در مورد آثار تهمت زدن مومنان واقعی میتونن به تاپیکی که دیشب زدم رجوع کنن.

  2. #2
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array
    این تاپیک از ظرفیت مجاز عبور کرده

    لطفاً روی پستی که در راهنمایی شما ارسال داشتم دقت داشته باشید





  3. کاربر روبرو از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده است .

    دختر بیخیال (چهارشنبه 17 تیر 94)

  4. #3
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 27 بهمن 96 [ 17:21]
    تاریخ عضویت
    1393-6-01
    نوشته ها
    33
    امتیاز
    2,941
    سطح
    33
    Points: 2,941, Level: 33
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    7

    تشکرشده 54 در 27 پست

    Rep Power
    0
    Array
    در موقع تایپ نظرم از ترس دستام میلرزه که مورد هجوم کاربر راه حل قرار نگیرم و پرونده های طفولیتم مورد قضاوت ایشون قرار نگیره (واقعا جوابتون به کاربر رضا زشت بود)
    بنده هم با کار کردن زن مخصوصا بعد از بچه دار شدن مخالفم .اما زنی که شاغله مثلا ده ساعت دیگه وقت رسیدگی به بچه و کارهای خونه نداره .علاوه بر این کار کردن میتونه تدریجا از ظرافت زنانه کم کنه به خصوص اگر شرایط کاری و محیط اون استرس آور باشه که اغلب اینطوره.
    در مورد تاثیر گذاشتن در تربیت فرزند خب واقعیتش بی تاثیر نیست . همون طور که در اطراف میشه مشاهده کرد. البته لزوما به معنای نفی کلی نیست . یادمه موقعی که دبیرستان بودم چند تا از همکلاسی که والدین شون شاغل بودن از فرصت استفاده میکردن و اعمال خلاف میکردن. در حالی که پدر . مادرشون به پاکی فرزندانشون ایمان داشتن. البته منظور این نیست که هر کی خونه اش خالی بود اینکاره اس ولی نکته جالب و مشترک در مورد این همکلاسیام سر کار رفتن مادر از بچگیشون بود به طوری که با مادرشون بیگانه بودن .
    مورد دیگه کار کردن زن باعث میشه نتونه زیاد به شوهرش برسه . این مورد برای من بسیار ملموسه حتی شوهر خواهر خوده منه از دست خواهرم تو این مورد شاکیه . و کله شق تر از اون دختر عموی بنده که حاضر نشده به خاطر بچه 3 ساله خودش کار ول کنه و توقع داشت مادر شوهرش اونو تر و خشک کنه و متاسفانه طلاق گرفتن. از این دست موارد در اطراف زیاد مشاهده میکنم که اغلب زن های شاغل اون شور و شوق ندارن. البته بعضی ها مجبورن چون دو نفری هم خرج خونه به زور در میاد.
    شما فقط این جمله رو برای من تحلیل کنید

    چرا توی بحث کار کردن اغلب خانم ها دوست دارن مثل غربی ها روشنفکر باشن ولی تو بحث مخارج داخل خونه اسلام گفته هزینه خونه بر عهده مرده

    اجتماعی بودن زن فکر نمیکنم زیاد ربطی به شاغل بودن داشته باشه . زن خانه دار وجود داره از زن شاغل خیلی پرکارتر و پرجنب و جوش تره .

  5. کاربر روبرو از پست مفید mohammad89 تشکرکرده است .

    اثر راشومون (چهارشنبه 17 تیر 94)

  6. #4
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 05 اسفند 94 [ 02:42]
    تاریخ عضویت
    1394-3-18
    نوشته ها
    72
    امتیاز
    1,866
    سطح
    25
    Points: 1,866, Level: 25
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 34
    Overall activity: 28.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points3 months registered
    تشکرها
    48

    تشکرشده 197 در 64 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad89 نمایش پست ها
    در موقع تایپ نظرم از ترس دستام میلرزه که مورد هجوم کاربر راه حل قرار نگیرم و پرونده های طفولیتم مورد قضاوت ایشون قرار نگیره (واقعا جوابتون به کاربر رضا زشت بود)
    بنده هم با کار کردن زن مخصوصا بعد از بچه دار شدن مخالفم .اما زنی که شاغله مثلا ده ساعت دیگه وقت رسیدگی به بچه و کارهای خونه نداره .علاوه بر این کار کردن میتونه تدریجا از ظرافت زنانه کم کنه به خصوص اگر شرایط کاری و محیط اون استرس آور باشه که اغلب اینطوره.
    در مورد تاثیر گذاشتن در تربیت فرزند خب واقعیتش بی تاثیر نیست . همون طور که در اطراف میشه مشاهده کرد. البته لزوما به معنای نفی کلی نیست . یادمه موقعی که دبیرستان بودم چند تا از همکلاسی که والدین شون شاغل بودن از فرصت استفاده میکردن و اعمال خلاف میکردن. در حالی که پدر . مادرشون به پاکی فرزندانشون ایمان داشتن. البته منظور این نیست که هر کی خونه اش خالی بود اینکاره اس ولی نکته جالب و مشترک در مورد این همکلاسیام سر کار رفتن مادر از بچگیشون بود به طوری که با مادرشون بیگانه بودن .
    مورد دیگه کار کردن زن باعث میشه نتونه زیاد به شوهرش برسه . این مورد برای من بسیار ملموسه حتی شوهر خواهر خوده منه از دست خواهرم تو این مورد شاکیه . و کله شق تر از اون دختر عموی بنده که حاضر نشده به خاطر بچه 3 ساله خودش کار ول کنه و توقع داشت مادر شوهرش اونو تر و خشک کنه و متاسفانه طلاق گرفتن. از این دست موارد در اطراف زیاد مشاهده میکنم که اغلب زن های شاغل اون شور و شوق ندارن. البته بعضی ها مجبورن چون دو نفری هم خرج خونه به زور در میاد.
    شما فقط این جمله رو برای من تحلیل کنید

    چرا توی بحث کار کردن اغلب خانم ها دوست دارن مثل غربی ها روشنفکر باشن ولی تو بحث مخارج داخل خونه اسلام گفته هزینه خونه بر عهده مرده

    اجتماعی بودن زن فکر نمیکنم زیاد ربطی به شاغل بودن داشته باشه . زن خانه دار وجود داره از زن شاغل خیلی پرکارتر و پرجنب و جوش تره .
    ---
    چون در این تاپیک به مسئله اشتغال زن زیاد اشاره شد و فکر می کنم این مشکل خیلی از افراد باشه پاسخ می دم:
    در موقع تایپ نظرم از ترس دستام میلرزه
    حضرت علی (ع) گفته از هر گاه از کاری ترسیدی، خود را در آن بیفکن زیرا سختی ترس آن، از سختی وارد شدن در آن کار بیشتر است.

    که مورد هجوم کاربر راه حل قرار نگیرم
    هجوم؟؟!! (الان من باید بهم بر بخوره؟ آخه ما فارسی زبانان کلمه هجوم را برای ملخ ها، فیل ها، مورچه ها ، مغول ها، دشمنان ... به کار می بریم. اینجا یه تالار هست که داریم تبادل نظر می کنیم در راه رسیدن به توافق احتمالی! هجومی در کار نیست)

    بنده هم با کار کردن زن مخصوصا بعد از بچه دار شدن مخالفم .
    قبلا هم گفتم موافقت یا مخالفت سلیقه ای هست، این حق شماست که نظر خودتون را داشته باشید

    اما زنی که شاغله مثلا ده ساعت دیگه وقت رسیدگی به بچه و کارهای خونه نداره .
    1- اسلام میگه کارهای خونه با زنه؟
    حتی اگه وظیفه زن باشه، کار خونه چقدر وقت میگیره به نظر شما؟ این به شخصیت طرف بستگی داره، من دوستی دارم که 20 دقیقه برای درست کردن غذا وقت میذاره و خوشمزه ترین غذا را درست میکنه، کلا خیلی سریع و با استعداد هست ولی به کار بیرون هم فکر نمی کنه، دوستی هم دارم که 4 عصر شروع میکنه شام بپزه، 8 شب بالاخره یه چیزی آماده میشه، تا میاد سرو کنه شده 10 شب، بعدم یه برنج وا رفته، یه خورشت جا نیفتاده...، اتفاقا این دوست دومم یه موقعی هم تصمیم گرفت بره سر کار، اما خودش بعد از دو ماه تلاش به این نتیجه رسید که باید تو خونه بمونه با اینکه شوهرش با این مسئله مشکلی نداشت، چند سالی هم هست بچه دار نشده و تحت درمانه، یعنی مشکل تربیت بچه هم نداشت، بعلاوه وضعیت مالی شوهرش خیلی خوبه و برای تمیز کردن خونه کارگر میگیره، بین همه دوستان هم به اسلوموشن معروفه خودش هم همیشه میگه من که توی یه آشپزی موندم نمیدونم اگه بچه بیاد چیکار میخوام بکنم ، اما خدایی شوهر خوب و صبوری داره، خدا براش حفظش کنه... مثلا چند بار به این پیشنهاد داده آشپز بگیرن اما این اصلا قبول نمی کنه! حالا ما هم هرچی غیر مستقیم میگیم آشپز بیار خوبه زحمتت کمتر میشه میگه تا وقتی بچه ندارم نه! ما میدونیم چی میکشه شوهره اما به روی خودش نمیاره. خوابگاه دانشجویی با هم بودیم همه باید وظیفه اشونو انجام میدادن اما به این که میرسید همه پیش قدم میشدن به خاطر خودشونم که شده کمک کنن کارها زودتر پیش بره

    2- زن اگر بخواد میتونه زمان کارش را مدیریت کنه، نوع کارش را تغییر بده ، نیمه وقت سر کار بره ، زمانش را توی خونه مدیریت کنه ...، در نهایت اگه 10 ساعت هم سر کار باشه، 8 ساعت هم بخوابه، 6 ساعت دیگه وقت هست که برای بچه و کار خونه و آقا صرف کنه ، روزهای تعطیل هم هست!! مادر خود من از نظر مالی مشکلی برای کارگر گرفتن نداشت، اما هیچوقت این کار را نکرد، چون دوست داشت، از اینکه خدمتی به همسر و فرزند بکنه لذت می برد (وظیفه از پیش تعریف شده نبود، لذتبخش بود). یادمه زمان بچگی توی آشپزخونه که بود منم کنارش بودم، نقاشی میکشیدم، عکس کتاب ها رو میدیدم و از روی عکس قصه کتاب تعریف میکردم، اتفاقاتی که از صبح افتاده بود را براش تعریف میکردم، شعر و سوره قرآن و مسائل دیگه یادم میداد... این یعنی استفاده بهینه از وقت. یعنی دو تا کار را با هم انجام دادن، یه زمانی درس هم میخوند که همزمان کتاب خودش هم روی کابینت و گاز بود... اجباری در کار نبود، خودش دوست داشت، با این تفاوت با دوستم که کارش خوب بود، بابام هم هیچوقت به خاطر کار بهش گیر نداد که هیچ، اگه زمانی خودش توی کار خونه هم کمک می کرد، نه اینکه مامانم ازش بخواد، خودش از خوشحال کردن مامانم لذت میبرد و میبره (این توی زندگی مشترک خیلی اهمیت داره، در صورتی که چیزی که من میبینم توی این سایت ها فقط آقایون از بر طرف شدن فوری نیازهاشون و دم دست بودن همیشگی زن حرف میزنن، اینا اگه خدای نکرده یه روزی مشکلی برای خانم پیش اومد چیکار می کنن؟

    علاوه بر این کار کردن میتونه تدریجا از ظرافت زنانه کم کنه به خصوص اگر شرایط کاری و محیط اون استرس آور باشه که اغلب اینطوره.
    این بستگی به شخصیت فرد داره، اگه کسی باشه که زندگی را برای خودش سخت میگیره، تو خونه هم هزارتا مشکل برای خودش بوجود میاره که استرسش را بگیره، مثلا عکسشو میذاره فضای مجازی، اگه کسی گفت زشته دیگه دنیا براش میشه جهنم، مثلا زنگ میزنه به مادر شوهر هزار تا حرفش میکنه که شیش بار زنگ خود بر نداشت تو زنگ هفتم برداشت، گرم نگرفت باهام... اینو نگه میداره برای عصر که شما رفتی خونه ... اونوقت معنی پذیرایی گرم خانم را بهتر متوجه میشید! اگه هم آدم راحتی باشه با مسائل کاری هم راحته

    در مورد تاثیر گذاشتن در تربیت فرزند خب واقعیتش بی تاثیر نیست . همون طور که در اطراف میشه مشاهده کرد. البته لزوما به معنای نفی کلی نیست . یادمه موقعی که دبیرستان بودم چند تا از همکلاسی که والدین شون شاغل بودن از فرصت استفاده میکردن و اعمال خلاف میکردن. در حالی که پدر . مادرشون به پاکی فرزندانشون ایمان داشتن. البته منظور این نیست که هر کی خونه اش خالی بود اینکاره اس ولی نکته جالب و مشترک در مورد این همکلاسیام سر کار رفتن مادر از بچگیشون بود به طوری که با مادرشون بیگانه بودن .
    مادری که میدونه یه زمانی پیش بچه نیست سعی میکنه از قبل موارد لازم را بهش یاد بده، بچه این مادر جلوتر از بقیه است چون مادر خوبی و بدی را براش تعریف می کنه و این بچه است که باید تصمیم بگیره خوب باشه یا بد، این نوع خوب بودن خیلی ارزشمند تر از اینه که دائم بالا سر یکی باشن که دست از پا خطا نکنه، سن دبیرستان دیگه بچگی طی شده، اگه طرف ذاتش خراب باشه کاری به خونه خودشون نداره، بالاخره یه جای دیگه پیدا می کنه، این خونه داشته اونی که میومد خونشون چی؟ مگه پیچوندن مادر برای دختر کاری داره؟ نهایت با یه دوست هماهنگ میکنه که مادرم زنگ زد بگو من با تو ام! پسر که دیگه یه داد بزنه کار حله! اونم تااازه اگه اصلا ازش بپرسن کجا میری!

    مورد دیگه کار کردن زن باعث میشه نتونه زیاد به شوهرش برسه . این مورد برای من بسیار ملموسه حتی شوهر خواهر خوده منه از دست خواهرم تو این مورد شاکیه .
    این هم بستگی به تفاوت طبع خواهر و شوهر خواهر شما داره، به نظر من خواهر شما تو خونه باشه هم وضع همینه ... باید برای حل مشکلشون به جای دعوا سر مسئله کار، به مسائل دیگه ای مثل مراجعه به مشاور و خوردن خوراکی هایی که هم سطحشون کنه بپردازند

    و کله شق تر از اون دختر عموی بنده که حاضر نشده به خاطر بچه 3 ساله خودش کار ول کنه و توقع داشت مادر شوهرش اونو تر و خشک کنه و متاسفانه طلاق گرفتن.
    کاری به اینکه قبل از شروع زندگی به این موضوع پرداخته بودند یا نه ندارم ... اما به نظر شما شوهرش کله شق نبود؟؟! مادرشوهرش چطور؟؟! الان کی بچه را نگه میداره؟؟ (احتمالا یه زن دیگه گرفته بیاد این بچه را نگه داره که تربیتش به هم نخوره!) یعنی به نظر شوهر و مادر شوهر دختر عموی شما بچه فرزند طلاق باشه بهتر از اینه که مادرش شاغل باشه؟؟؟؟؟؟

    از این دست موارد در اطراف زیاد مشاهده میکنم که اغلب زن های شاغل اون شور و شوق ندارن. البته بعضی ها مجبورن چون دو نفری هم خرج خونه به زور در میاد.

    زن شاغل به خاطر دیسیپلین محل کار سر سنگین تر رفتار می کنه، دخترها معمولا دور و بر هم که جمع میشن دیگه از بلند خندیدن همه جا را روی سرشون میذارن! زنی که سر کار رفته باشه خب با این رفتارها غریبه شده، اما به معنی شور و شوق نداشتن نیست، فقط به یه پختگی بالاتر رسیده که این رفتارها لازم نیست... هر چند باز هم اگه مثلا با همکارها که باهاشون راحت تره یه جایی دور هم به دور از مردها باشن رفتارشون مثل قبل میشه... یه کم به دیدگاه اطرافیان هم بستگی داره، مثلا یکی از فامیل های ما دختر فوق العاده شر و شلوغی بود، وقتی تازه سر کار رفته بود توی جمع فامیل تا صداش در میومد همه چه زن چه مرد میگفتن سر کار از این کارها نکنیا!!

    شما فقط این جمله رو برای من تحلیل کنید
    من زحمت کشیدم بقیه را هم تحلیل کردم، ببخشید اگه پرچانگی کردم!

    چرا توی بحث کار کردن اغلب خانم ها دوست دارن مثل غربی ها روشنفکر باشن ولی تو بحث مخارج داخل خونه اسلام گفته هزینه خونه بر عهده مرده

    این جمله شما از اصل اشتباهه،
    اصلا شما چرا بحث کار کردن خانم ها را به غربی ها نسبت می دید؟ من برای شما از مبدا اسلام مثال زدم، از حضرت خدیجه اولین همسر پیامبر اسلام که قبل و بعد از ازدواج شاغل بود
    حالا هم برای شما از کشور خودمون مثال می زنم. تاریخ میگه تمدن از بین النحرین شروع شد، تاریخ میگه کشور ما جزء قدیمی ترین تمدن های بشریه، زن های کشور ما هم همیشه در طول تاریخ کار می کردند، زن های روستا نشین کشور ما هنوز هم به کارهای کشاورزی، قالیبافی، باغبانی، دامداری، خیاطی ... مشغولند. همین الان برید تو سایت جهاد کشاورزی استان های شمالی میبینید که حقوق کارگر زن شالیکار تعریف شده است. غربی ها کجا به ما گفتن کار کنید؟؟ اسلام کی گفت زن خانه نشین بشه؟ اسلامی که میگه حضرت علی (ع) توی خونه بود و فاطمه (س) رفت در را باز کرد و زیر در له شد، اسلامی که میگه حضرت زینب (س) خطبه ای خوند که یزید به گریه افتاد، این اسلام کی گفته زن باید توی خونه بشینه؟ اسلام به زن بها داد البته برای اعراب و گرنه این مسائل در کشور ما از ابتدا حل شده بود، اما بعدها در اثر جنگ هایی که بین اعراب و ایرانیان رخ داد، از ترس هجوم بیگانگان زنان ایران خانه نشین شدند... ، در زمان معاصر نیز فرمان کشف حجاب مزید علتی بر خانه نشین شدن تعدادی از زنان جامعه ما شد، بر عکس افرادی که با مسئله کشف حجاب مشکلی نداشتند در جامعه حضور یافتند و این سبب ایجاد نگرش منفی نسبت به کار کردن زن در قشر مذهبی شد که هنوز هم با گذشت نیم قرن آثار آن باقی مانده ...

    از نظر قرآن: آیه ای که به صراحت کار کردن یا نکردن زن را مورد ارزیابی قرار بده وجود نداره، اما نظر فقها بر این امر هست که وقتی برای زن حق ارث و مهر تعیین شده، یعنی پولی داره که متعلق به خودش هست، پس میتونه در این پول به هر نحوی تصرف کنه، چه بسا تجارت مثل حضرت خدیجه (س)

    الگوی من به عنوان یک زن مسلمان شاغل، اولین بانوی فداکار اسلام هست، نه نظر غربی ها، الگوی من به عنوان یک دختر ایرانی، زنان شاغل مرز و بومم هستند که از هفت هشت هزار سال پیش کار می کردند نه زنان تمدن غربی نو ظهور

    اجتماعی بودن زن فکر نمیکنم زیاد ربطی به شاغل بودن داشته باشه .
    من هم نگفتم ارتباط مستقیم یا زیادی داره، گفتم خانواده تعدادی از خواستگاران این مسئله را مطرح می کنند. جلوی جمله علامت تعجب هم گذاشتم...

    زن خانه دار وجود داره از زن شاغل خیلی پرکارتر و پرجنب و جوش تره .
    احتمالا باز هم نظر شما در بر طرف کردن نیازهای آقایان هست !!! البته میتونه هم از نظر سفارش وسایل منزل و خواسته های دیگه باشه! چون زنی که کار میکنه میبینه نمیتونه بخره چیزی نمیگه اما من هم دیدم توی فامیل که زنی خانه دار سر شوهرش که به خاطر خرید خونه یه کم دست و بالش تنگ بود داد کشید که تو مردی باید کار کنی تا من از بقیه زن ها چیزی کم نداشته باشم ، یعنی چی چند وقته هر چی میخوام میگی ندارم؟؟ جالبه که شوهرش هم همیشه ازش تعریف می کنه! (البته اینم به شخصیت افراد مربوط میشه و قابل تعمیم به کل جامعه نیست)
    --
    به طور کلی الان هم کار نکردن رویای خیلی از زنان هست (در پاسخ قبلی هم بهش اشاره کردم) شما و همه آقایان دیگه که هم نظر با شما هستند، میتونید همسر خودتون را از اون دسته مشخص کنید، اما واقعا در حدی نیستید که در مورد کار کردن زنانی که به کار علاقه دارند و یا مجبور به کار هستند، و فرزندان و خانواده آن ها اظهار نظر منفی کنید. جایی من از آقای ریو دیدم در پاسخ به زنی در مورد نگه داشتن پول جدا از حساب بانکی مشترک با همسرشون گفته بودن بهشون بگید شاید اصلا غرورشون اجازه نده که شما پولتون را توی خونه خرج کنید. این حرف چه معنی داره آخه؟ یعنی وقتی حضرت خدیجه ثروتش را در راه پیشرفت اسلام داد غرور پیامبر اسلام پایمال شد؟؟؟

    از طرف دیگه خیلی از آقایان همین تالار هم معیارهای خانم بی خیال را تایید کردند، پس حداقل از این نظر کسی بی زن یا شوهر نمی مونه !! فقط باید قبل از ازدواج این مسئله حل شده باشه برای طرفین.
    بعلاوه من خودم به صاحب تاپیک (دختر بیخیال) گفتم زندگی چیزی نیست که بشه یه برنامه براش نوشت و طبق روال پیش رفت، به گل دقیقه نود اشاره کردم، بهشون گفتم شاید بچه اولتون پنج قلو شد، خب این ها همه یعنی چی؟ یعنی در موقع لزوم تصمیم گیری مناسب (چه از نظر مرد و خانواده اش و چه از نظر زن، که مثل زندگی دختر عموی شما نشه)، این فقط برای زن نیست، به هر حال ممکنه خدای نکرده مردی توی زندگی به هر دلیلی از یه جایی نتونه بار زندگی را به دوش بکشه، بازم میگم خدای نکرده، اما کیه که از فرداش خبر داشته باشه؟ اگه خدای نکرده، زبونم لال همچین اتفاقی بیفته میگید این راه حل اون موقع میگفت زن شاغل هم بد نیست! پس کسی را انتخاب کنید که بتونه در صورت لزوم در لحظه آخر تصمیم و روش زندگی را به درستی تغییر بده، نه کسی که تنها کاری که بلد بوده بر طرف کردن نیازهای شخصی شما و کارهای خونه و رسیدن به بچه ها بوده...

    به هر حال کار کردن زن هم مثل هر مسئله دیگه ای روی کره زمین، آدابی داره. من خودم به شخصه اول با کار کارخونه شروع کردم اما خیلی زود به این نتیجه رسیدم که برای من کار مناسبی نیست، تاکید می کنم قرار نیست به همه خانم های زحمت کشی که روزی 12 ساعت نه 10 ساعت از خونه بیرون هستن و توی کارخونه ها کار می کنند توهین کنم، قرار نیست بگم محیطش محیط مناسبی نیست، یا هر مسئله دیگه، وگرنه اتفاقا محیط کاملا امن و مناسبی داشت، کارگران و کارمندان مرد هم به راحتی پذیرفته بودن حضور خانم ها را و رفتار بسیار محترمانه ای با هم داشتن، بلکه به نظرم برای من مناسب نبود، من از ساعت کاری طولانی راضی نبودم، ممکنه بقیه باشن چه بسا مردای زیادی هم زیر بار این کار نمیرن در عین حال مردای زیادی هم به همین کار مشغولند، از میزان درآمد به ازای ساعت راضی نبودم، به نظرم در اون کار فرصتی برای بروز خلاقیت و تصمیم گیری فردی نداشتم و ... خب کارم را تغییر دادم، به همین راحتی! حالا شوهر را به این راحتی نمیشه تغییر داد تازه وقتی پای بچه در میون باشه، اما کار را که میشه تغییر داد، اگه شرایط کاری واقعا مناسب هست و طرف نمیتونه ازش بگذره، چی میشه اطرافیان یکم گذشت و همکاری کنند تا بچه پر و بالی بگیره و از آب و گل در بیاد؟
    --
    یه مسئله هم برام خیلی جالبه که تاریخ عضویت شما مربوط به حدود یکسال پیش هست و طی مدت زیادی هیچ پستی نداشتید و حالا مستقیم اومدید در اولین پستی که گذاشتید از آقای رضا طرفداری می کنید...
    و جالبتر اینکه آقای رضا 168 هم تقریبا همین وضعیت را دارن...
    و باز هم جالبتر اینکه این دو نفر همزمان اومدن تشکر گذاشتن اونم فقط برای آخرین پست آقای رضا، لا اقل سایر پست هاشون که از مخالفت با کار کردن خانم ها بوده رو هم یه کم تحویل میگرفتن بد نبود!! ... حالا بگذریم

    ... و پرونده های طفولیتم مورد قضاوت ایشون قرار نگیره
    در نهایت اگه از طفولیتتون هم مسئله ای هست بفرمایید تا براتون تحلیل کنم: دی

    ... (واقعا جوابتون به کاربر رضا زشت بود)
    باری به هر جهت، اگر من بد با آقای رضا حرف زدم به خاطر این بد حرف زدن اینجا ازشون معذرت خواهی می کنم (اما این به معنی کوتاه اومدن از نظریاتم نیست: دی)

    در نهایت:
    این صحبت ها در طرفداری از کار کردن زنان اصلا به این معنی نیست که اگر خانمی دوست نداشته باشه کار کنه بهش توهین بشه یا فکر کنه کمتر هست، کار کردن صرفا یه علاقه شخصیه و از نظر اسلام هم که هزینه های زن با مرد هست، هزینه های دختر هم با پدر، دختر مجرد یتیم هم اگه پدرش بیمه باشه تا آخر عمر هم که مجرد باشه شکر خدا حقوق میگیره، پس نبینم بعدا کسی بیاد بگه به زنان خانه دار توهین شد ...، نه! اتفاقا خیلی خوب و راحته که زن این روحیه را داشته باشه توی خونه بشینه و شوهر هم نازشو بکشه و نه کسی به فکر درآمدش باشه، نه سرکوفت و منت فامیل برای نگهداری بچه اش پشت سرش باشه، نه انگ بی تربیتی به خانواده اش زده بشه ...، اما خب هر کسی یه جور شخصیتی داره دیگه
    فکر میکنم این تاپیک برای ادامه این بحث خوب نباشه اگه برای شما یا آقای رضا ریو یا آقای رضا 168 یا هر آقای دیگه ای در این زمینه مشکلی هست یه تاپیک جدا باز کنه و خلاصه ای از این مطالب را بذاره که بقیه هم مشارکت داشته باشن و نظرشون رو بگن.

  7. 2 کاربر از پست مفید راه حل تشکرکرده اند .

    m.reza91 (سه شنبه 16 تیر 94), دختر بیخیال (چهارشنبه 17 تیر 94)

  8. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 31 مرداد 04 [ 19:12]
    تاریخ عضویت
    1391-7-15
    محل سکونت
    زیر باران
    نوشته ها
    797
    امتیاز
    25,533
    سطح
    96
    Points: 25,533, Level: 96
    Level completed: 19%, Points required for next Level: 817
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger First ClassOverdriveSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    2,336

    تشکرشده 1,642 در 598 پست

    Rep Power
    165
    Array
    سلام دختر بیخیال عزیز

    اینکه به فکر زندگی آیندت هستی و از همین الان میخوای جلوی ضررهای احتمالی رو بگیری خیلی خوبه اما حواست باشه که در این زمینه اعتدال فراموش نشه.

    - بررسی موشکافانه ی همسر آینده و داشتن ایده آل های زیاد شاید سرپوشی باشه که باهاش روی آسیب پذیری خودت کشیدی... . جای اینکه روی همه ی کره ی زمین فرش پهن کنیم بهتر نیست خودمون کفش بپوشیم؟

    - ممکنه هم بنابه دلایل مختلف ترسی از ازدواج در درونت شکل گرفته باشه که باید بیشتر روش کارکنی شاید با یه مشاور خوب.

    -تو دختر خیلی خوبی هستی اما مهارت های لازم رو برای انتخاب نداری. شاید به همین دلیله که از انتخاب نادرست میترسی و گاهی هم افکارت رو به نادرست توجیه میکنی.

    اگه با افکار و احساسات خودت در صلح باشی راحت تر میتونی افکار و احساسات دیگری رو درک کنی و همسر آیندت رو ارزیابی کنی.هرچقدر بیشتر خودآگاهی داشته باشی میتونی نسبت

    به دیگری هم به آگاهی جامع تری برسی وتیزبینانه تر انتخاب کنی.

  9. 2 کاربر از پست مفید Eram تشکرکرده اند .

    meysamm (سه شنبه 16 تیر 94), دختر بیخیال (چهارشنبه 17 تیر 94)


 
صفحه 6 از 6 نخستنخست 123456

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. بیخیال بودن همسرم یاحساسیت زیادمن
    توسط meh-di در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: چهارشنبه 16 اردیبهشت 94, 14:29
  2. حساسیت زیادی
    توسط ash در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: یکشنبه 03 شهریور 92, 16:10
  3. حساسیت های زیادی نسبت به همسر
    توسط قلب تپنده در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: جمعه 15 دی 91, 21:15
  4. دو دلی ؛ حساسیت زیاد ؛ معیارها
    توسط nava در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 72
    آخرين نوشته: شنبه 03 اردیبهشت 90, 15:34

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:44 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.