نوشته اصلی توسط فرشته مهربان
شکل صحیح این کلمه ::: توجیه
تشکرشده 4,203 در 1,431 پست
نوشته اصلی توسط فرشته مهربان
شکل صحیح این کلمه ::: توجیه
parnian1 (چهارشنبه 06 مرداد 89)
تشکرشده 36,137 در 7,447 پست
نوشته اصلی توسط ................
صحیح :
می پزین
فرشته مهربان (چهارشنبه 06 مرداد 89)
تشکرشده 12,544 در 2,270 پست
صحیح :مثمر ثمرنوشته اصلی توسط ....
baby (چهارشنبه 22 دی 89)
تشکرشده 4,203 در 1,431 پست
جهت آگاهی دوستان و احترام به کلمه پارس که همان فارس است,
به دوستان فارسی زبان خود اعلام نمایید که; سگ واق واق میکند نه پارس.
غذا در زبان عربی یعنی پس آب شتر یا همان شاش است
به جای کلمه غذا از خوراک استفاده نمائید. سپاس گذارم.
خواهشمندم این دو مورد را به دوستان فارسی زبان خود گوش زد
کنید. جهت اطلاع بیشتر میتوانید به لغتنامه دهخدا مراجعه نمایید
parnian1 (چهارشنبه 06 مرداد 89)
تشکرشده 8,601 در 1,498 پست
غزاله جونم اگر معیار و ملاک را زبان عربی بگیریم که کلاهمان پس معرکه است!عربها یک کلماتی را با معنی مثبت به کار میبرند که جزو کلمات منفی ما هستند و بالعکس.
اخیرا بنده هر وقت برای سفارش غذا به غذا خوری میرم به نفر همراهم میگم برو n دست مثلا کباب با مزخرفات (به جای مخلفات) بگیر بیار. چون مزخرف در زبان عربی یعنی آراستگی یا زرق و برق های دور و بر یک چیز دیگر. و همراهم کلی میخندد:)
یا مثلا اگر برات بگم در زبان اردو به برخی خوراکیهایی که ما میخوریم چی میگن؟ که در فارسی جزو کلمات رکیک مان هست.
در ضمن کلمه لوله که ما در فارسی به راحتی به کار میبریم و همه در و دیوارها پر شده از لوله بازکنی و ...یک تابو در زبان اردوست ( نام آلت مردانه در زبان عامیانه اردو)
پس لطفا بی خیال شو.
بی دل (چهارشنبه 22 دی 89)
تشکرشده 8,601 در 1,498 پست
اشتباه: فرجی نیستنوشته اصلی توسط ... pid='113304' dateline='1280157668'
صحیح: حرجی نیست
بی دل (چهارشنبه 06 مرداد 89)
تشکرشده 36,137 در 7,447 پست
نوشته اصلی توسط ...........
صحیح :
فرصت
تشکرشده 4,203 در 1,431 پست
علارغم
علي رغم
اهدی
احدي
ذاتن
ذاتا"
اذاب
عذاب
گويا حضور يك ويراستار براي تالار ضروري است!!!!
parnian1 (چهارشنبه 27 مرداد 89)
تشکرشده 12,544 در 2,270 پست
صحیح : شرایط بحرانینوشته اصلی توسط ...
صحیح : منصه ظهورنوشته اصلی توسط ...
baby (چهارشنبه 22 دی 89)
تشکرشده 8,125 در 1,482 پست
سلام:
آقای بی بی نیومده داری غلط مارو می گیری هان؟
دومی اشتباه من بود ولی خداییش املاشو بلد نبودم !!!!! ما چون اصولا خطمون بده هیچکی نمی تونه از ما غلط املایی بگیره ولی اینجا تایپیه دستمون رو شد!!!!!!!
ای خدا...........................
ولی ممنونم...![]()
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)