دقیقاسال گذشته توی همین روزبی دل رفت...!!واقعا هم رفت...
فرشته اتفاقا منم چندروزه بهش فکرمیکنم...که میتونم برم؟؟؟آخه خیلی دیگه میام همدردی...
من عمرابتونم نیام...
توهم نرو...میخوای دلگیریمون کنی
واقعاچراآدمهادوست دارن برن...چی میشه که دنبال رفتنن؟؟؟
تشکرشده 6,659 در 1,532 پست
دقیقاسال گذشته توی همین روزبی دل رفت...!!واقعا هم رفت...
فرشته اتفاقا منم چندروزه بهش فکرمیکنم...که میتونم برم؟؟؟آخه خیلی دیگه میام همدردی...
من عمرابتونم نیام...
توهم نرو...میخوای دلگیریمون کنی
واقعاچراآدمهادوست دارن برن...چی میشه که دنبال رفتنن؟؟؟
عمر که بی عشق رفت
هیچ حسابش مگیر...
ammin (پنجشنبه 30 مرداد 93), terme00 (جمعه 31 مرداد 93), فرشته اردیبهشت (پنجشنبه 30 مرداد 93)
تشکرشده 5,213 در 1,375 پست
مُشک با مَشک فرق داره!إ......؟مگه مشک اون نیست که آب میریزن باهاش کره میگیرن؟؟ من چقد بایداین مسائل ابتدایی رو یاد بدم![]()
مُشک یک ماده خوشبویی ست که معولا از نافه جنس نر آهوی ختن گرفته میشه ، کیسه ای در زیر شکم این آهو وجود داره که در آن ماده لزج شکلاتی رنگی وجود داره و در فصل بهار آهو آن را در اثر خارش به سنگ میکشه.
بعد این ماده خشک میشه و در اثر تماس می افته. بهترین نوع مشک رو آهوهای چینی یا تبتی دارند. با این حال این مشک در نپال و روسیه هم تهیه میشه.
البته میگن که برای گرفتن مشک از نافه آهو، این حیوان را می کشند. به همین دلیل امروزه از مشک شیمیایی در عطر استفاده میشه.
شاعران پارسیزبان از مشک در اشعارشان خیلی زیاد استفاده میکردند. در ضرب المثلی هم که شما عنوان کردین در واقع منظور شاعر مُشک بوده نه مَشک!
معنای مَشک متفاوته!
خیک آوند چرمینی از پوست گوسفند و بز و گوساله است که برای حمل و نگهداری آب، دوغ، روغن و غیره در بین ایلات و عشایر از آن استفاده میشه. پوست گوسفند که درست و بدون شکافتن از وسط کنده باشند و در آن ماست و دوغ و آب میریزن را خیک یا خیگ میگند. اگر پشم روی این پوست نیز کنده و دباغی شده باشه به آن مَشک گفته میشه.
اگه وقتی معلمتون در حال درس دادن بودن، نمیخوابیدین الان معانی این دو کلمه و میدونستین!
![]()
**برخی آدم ها درست مثله بادبادکهای دنیای کودکیم هستند،
فقط یه یک دلیل از مسیر زندگیم رد میشند، تا به من درسهایی بیاموزند
که اگر می ماندند؛ شاید هیچوقت
یاد نمیگرفتم .....! **
ویرایش توسط دختر بیخیال : پنجشنبه 30 مرداد 93 در ساعت 19:35
تشکرشده 6,950 در 1,499 پست
دختر بیخیال داری شوخی میکنی دیکه ؟
این تعاریف مشک رو میگم
فکر کنم چیزای معکوس و اشتباه های تعمدی رو که گفته میشه رو جدی میگیری نه!!!
هرچند بعیدم نیست که دوستان وقت در این مورد هم مشکل داشته باشن
صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را که سر به کوه و بیابان تو داده ای ما را
تشکرشده 5,213 در 1,375 پست
**برخی آدم ها درست مثله بادبادکهای دنیای کودکیم هستند،
فقط یه یک دلیل از مسیر زندگیم رد میشند، تا به من درسهایی بیاموزند
که اگر می ماندند؛ شاید هیچوقت
یاد نمیگرفتم .....! **
تشکرشده 6,549 در 1,838 پست
توضیحات جذابی بود دختربیخیال ممنونم...آرزو به دل موندم توی پستهای اخیرکه نگاه کردم یکی گفته باشه امین بجای "ک" "ت" رو تایپ کرده
این امین کشی روپاییزه راه انداخت بمونه درخونه ش قرض
.....
لان دوست دارم بزنم به کوه وبیابونفقط من موندم دختران امروزی چطور متوجه نشدن با آب نمیشه کره گرفت
![]()
ای بامن وپنهان چودل ،از دل سلامت میکنم.
paiize (جمعه 31 مرداد 93), terme00 (جمعه 31 مرداد 93), دختر بیخیال (پنجشنبه 30 مرداد 93)
تشکرشده 5,213 در 1,375 پست
اتفاقا میخواستم این ایراد هم ازتون بگیرم!فقط من موندم دختران امروزی چطور متوجه نشدن با آب نمیشه کره گرفت
اما بعد از پست فرشته اردیبهشت گفتم بیخیال بشم بهتره دیگه! زیادی اطلاعات دادم!
خواهش میکنم،توضیحات جذابی بود دختربیخیال ممنونم.
میخواین که نحوه کره درست کردن هم یادتون بدم! ؟
من مامان بزرگم درست میکنن!
پ ن: بفرما فرشته اردیبهشت جان دیدی یاد نداشتن! تازه نذاشتی ورگرنه نحوه کره درست کردن هم میخواستم اضافه کنم! الان براشون سوال پیش اومده!
نذاشتی من توضیح بدم، حالا مجبوری خودت بیای توضیح بدی !!!
بفرمایین!!!
- - - Updated - - -
این احتمال رد میشه, بخاطریکه شما 20 دقیقه وقت دارین که پستتونو ویرایش کنین!آرزو به دل موندم توی پستهای اخیرکه نگاه کردم یکی گفته باشه امین بجای "ک" "ت" رو تایپ کرده
**برخی آدم ها درست مثله بادبادکهای دنیای کودکیم هستند،
فقط یه یک دلیل از مسیر زندگیم رد میشند، تا به من درسهایی بیاموزند
که اگر می ماندند؛ شاید هیچوقت
یاد نمیگرفتم .....! **
ammin (پنجشنبه 30 مرداد 93), terme00 (جمعه 31 مرداد 93), فرشته اردیبهشت (پنجشنبه 30 مرداد 93)
تشکرشده 6,549 در 1,838 پست
پ.ن: ولی اعتراف میکنی به شکل عجببی مشک رومشت اومده به ذهنم نمیدونم چرا؟داشتیدصداقت مدیرپویا رو
فرق مشک باخیک رومیدونم.اشتباه عدم تمرکزبوده خودم متوجه جزئیات نشدم .الانه که ازش ضرب المثل بسازید
![]()
ای بامن وپنهان چودل ،از دل سلامت میکنم.
ویرایش توسط ammin : پنجشنبه 30 مرداد 93 در ساعت 20:03
paiize (جمعه 31 مرداد 93), terme00 (جمعه 31 مرداد 93), دختر بیخیال (پنجشنبه 30 مرداد 93)
تشکرشده 6,659 در 1,532 پست
تشکرشده 6,549 در 1,838 پست
معلوم شدخانم پاییزه هنوز نمیدونه اشتباه لفظی یعنی چی!همانطورکه بقیه دخترافرق کره وپنیرو کشک رو نمیدونن فرق گوسفند وگاو رو نمیدونن
الان یه نگرانی اومده سراغ من اصلا فرشته اردیبهشت فرق گربه با پلنگ رو میدونه یا نه که میخاد گربه خانگی داشته باشه مواظب باش پلنگ نبری خونه دخترخوب پلنگ میو میو نمیکنه![]()
ای بامن وپنهان چودل ،از دل سلامت میکنم.
تشکرشده 1,769 در 422 پست
آدمک آخر دنیاست بخند
آدمک مرگ همین جاست بخند
دست خطی که تورا عاشق کرد، شوخی کاغذی ماست بخند
آن خدایی که بزرگش خواندی، به خدا مثل تو تنهاست بخند ...
ammin (جمعه 31 مرداد 93), m.reza91 (جمعه 31 مرداد 93), paiize (جمعه 31 مرداد 93), دختر بیخیال (جمعه 31 مرداد 93)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)