به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 40 از 40 نخستنخست ... 10203031323334353637383940
نمایش نتایج: از شماره 391 تا 396 , از مجموع 396

موضوع: گلِ نرجس

  1. #391
    مدیران انجمن آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array

    فرض کنیم شرکتی قصد دارد افرادی را استخدام کند ...
    افرادی که میخوان وارد اون شرکت بشن اول باید اشتیاقی برای استخدام در اونجا داشته باشن و از طرفی درخواستی از طرف خودشون به اونها بدن ... وقتی درخواست بدیم میان بررسی میکنن ...
    ما هم در مسائل معنوی باید همین کار را کنیم ...یعنی درخواست بدیم به خداوند که ما هم، هم مسیر امام ِ زمانه خودمون باشیم ...جزء یاران امام باشیم ...
    سپس تعهد کنیم برای توسعه خودمون در این مسیر ... یعنی تلاش داشته باشیم - استقامت - سازگاری - انعطاف - تاب آوری ،،،
    برای خودمون شرط های ذهنی درست نکنیم ... یعنی نگیم من فقط باید در ظهور و قیام باشم و اگه اون موقع نباشم پس فایده نداره ...
    ما وقتی در مسیر باشیم هر قدم در این مسیر که هستیم رسیدیم ...
    امکان داره ظهور نزدیک باشه و شاید صدها سال دیگه هم نباشه ...
    شاید افرادی الان در این دنیا نباشن و از دنیا رفته باشن ولی رسیده باشن چون در مسیر بودن ... برای همین عشق مرکب سفر ِ نه فقط مقصد سفر ،،،
    در دعا نباید طمع و حرص رسیدن داشته باشیم ... خدا دعا را آفرید تا ما را دگرگون کند ... تصور کن انسانی که نه از ترس دعا میکند و نه از طمع و حرص ... دعا میکند چون وصل شده ، چون حقیقت را درک کرده ...
    چنین انسانی دیگر درگیر دعای اجابت محور نیست ... او در مسیر فهم دعاست و این فهم از جنس حضور هست نه نیاز ...
    روی خودمان کار کنیم و در مسیر باشیم ... نگران نتیجه نباشیم ....اینو بدونیم که فرکانس های مشابه و هم ارتعاش همو پیدا میکنند .
    پس دعا کن نه برای آنچه میخواهی ، دعا کن برای آنکه میخواهی بشوی ،،،
    اینجوری نشه در زندگی مثلا ناامید باشیم و یا بدهکار باشیم و طلبکارها دنبالمونن بگیم امام کجایی پس :)
    دنبال تک ماده نباشیم ... تلاش بیشتری کنیم ....
    حضرت عباس (ع) برای امام حسین (ع) چگونه بود؟ ما سعی کنیم خودمون را اینگونه پرورش بدیم و اینگونه باشیم و بشیم برای امام زمان عج ...
    اگه اشتباهی داشتیم ناامید نشیم و ازش درس بگیریم و دوباره بلند بشیم و از خدا کمک بخوایم ...
    در هر وضعیتی که هستیم ، چه از نظر شغلی ، چه از نظر سلامتی ،، ناامید نشیم ... به فکر توسعه و خدمت باشیم در هر صنفی که هستیم ...
    ان شاءلله عمرمون باشه و بتونیم روی خودمون و بُعد انسانی خودمون کار کنیم و در مسیر باشیم .
    الهی آمین







    ویرایش توسط باغبان : پنجشنبه 27 آذر 04 در ساعت 00:39 دلیل: تایپی

  2. 3 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    Mvaz (چهارشنبه 19 آذر 04), مدیرهمدردی (چهارشنبه 19 آذر 04), طنین باران (یکشنبه 30 آذر 04)

  3. #392
    مدیران انجمن آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array

    ما باید سعی کنیم آگاهانه بار آینه بودن را بپذیریم ...آینه بودن این نیست که بی خطا باشیم و یا از رنج دور مانده باشیم ....
    آینه بودن یعنی پنهان نکردن حقیقت ... یعنی تاب آوردن نور ...یعنی دیدن تاریکی درون و فرار نکردن از آن و تلاش در مسیر خودسازی ،،،
    در اینجاست که مفهوم انتظار ، چهره ای تازه ای میگیرد ...
    انتظار به معنای چشم دوختن به افق نیست بلکه کار کردن در عمق جان هست ...
    تا زمانی که انسان خودش را نشناسد هر ظهوری برای او بیگانه خواهد بود ... زیرا ظهور فقط آمدن یک حقیقت نیست ...آشکار شدن آمادگی ست،،،
    در این نگاه منجی برای ما نه یه حادثه ناگهانی بلکه نتیجه یک فرایند هست ... فرآیندی که در سکوت آغاز میشود ... در آگاهی عمیق میشود و در انسان به کمال میرسد،،،
    اگه منجی را فقط در بیرون جستجو کنیم در حقیقت از روبرو شدن با تاریکی درونمون میگریزیم و پذیرفتن این حقیقت که ظهور از درون آغاز میشود بار سنگینی دارد برای ما ،،، بار مسئولیت - بار تغییر .. بیداری ....
    ما عادت کردیم که کسی بیاید و همه چیز را درست کند بی آنکه نیازی به تغییر داشته باشیم ... تا انسان تغییر نکند ظهوری ایجاد نمیشود ...
    اگه الان با خودمون و درونمون با صلح نباشیم اون موقع هم در جنگ خواهیم بود … در گمراهی،،،
    مَهدی فقط یک نام نیست بلکه یک مقام هست ، مقامی که در دل انسان های آماده تحقق مییابد،،،
    خیلی از ما انسانها حقیقت را فقط در آینده جستجو میکنیم ... در حالی که حقیقت همیشه در حال ِ آماده ظهور میکند و حال آماده نه با شعار ایجاد میشود و نه در ا
    نتظار منفعلانه و نه با نشانه شماری های بیرونی،،،
    حال آماده ، در سکوت ایجاد میشود در پاک شدن درون ، در شکستن بت های پنهان .... در فرو ریختن تصویرهای دروغی که برای خودمون ساختیم،،،
    غیبت همیشه به معنای نبودن نیست ... غیبت یعنی آنچه باید دیده بشود و هنوز دیده نشده هست ...
    انسان عادت دارد هر چه نمیبیند غایب بدوند ...غایب واقعی اغلب خود ما انسانها هستیم نه حقیقت ،،،
    وقتی درونمون از حضور تهی باشد ،،، وقتی درونمون پُر باشد از چیزهای رنگارنگ ،
    وقتی روی خودمون کار نکنیم ، اینجوری حقیقت ناگزیر در نگاه ما پنهان میشود .
    ظهور اول در دل ایجاد میشود .




    ویرایش توسط باغبان : پنجشنبه 27 آذر 04 در ساعت 21:47 دلیل: تایپی

  4. 5 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    Mvaz (پنجشنبه 27 آذر 04), paiize (چهارشنبه 26 آذر 04), فرشته اردیبهشت (چهارشنبه 26 آذر 04), مدیرهمدردی (یکشنبه 07 دی 04), طنین باران (یکشنبه 30 آذر 04)

  5. #393
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 15 بهمن 04 [ 11:02]
    تاریخ عضویت
    1399-12-20
    نوشته ها
    606
    امتیاز
    16,987
    سطح
    83
    Points: 16,987, Level: 83
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 363
    Overall activity: 17.0%
    دستاوردها:
    10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    1,107

    تشکرشده 1,128 در 455 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    122
    Array
    ای صاحب دل‌ ها و امید جهان!

    چقدر این دنیا بدون تو سنگین است! خسته شدیم از این همه دوری و انتظار
    هر روز که می‌ آید دلمان بیشتر هوای تو را می‌ کند

    دیگر تاب نداریم در این ظلمت بمانیم ای کاش امروز یا همین فردا صدای قدم‌ هایت را بشنویم بیا و این انتظار طولانی را پایان بده

    بیا و با آمدنت غصه‌ ها را ببر و شادی را بیاور ما منتظریم با چشمانی اشک‌ آلود و قلبی مشتاق.


    مهدی جان!

    بیا که جهان بی‌ تو، جهان حقیقی نیست تعجیل کن

  6. 6 کاربر از پست مفید طنین باران تشکرکرده اند .

    Mehrzad71 (چهارشنبه 15 بهمن 04), Mvaz (چهارشنبه 22 بهمن 04), paiize (یکشنبه 05 بهمن 04), فرشته اردیبهشت (پنجشنبه 04 دی 04), مدیرهمدردی (یکشنبه 07 دی 04), باغبان (سه شنبه 02 دی 04)

  7. #394
    مدیران انجمن آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array

    انرژی جایی میره که توجه اونجاست ،،،
    در آخر الزمان توجه ها به سمت بقاء هدایت میشه ،،،
    ما اینقدر به بقاء فکرمون درگیر میشه که به چیز دیگه فکر نمیکنیم ...
    فکر سیل - خشکسالی - قحطی - ذخیره آب و غذا ، طلا ، ارز دیجیتال ،آینده شغلی ....
    آدمی که میره تو ارتعاش بقاء به چیز دیگه فکر نمیکنه ...
    یه موقع میشه اون یار مییاد و همه ما توجهمون جای دیگر هست ...
    جای اصل با فرع عوض بشه گم میشیم ...
    این به خودمون برمیگرده که چقدر آگاه باشیم ، چقدر بیدار باشیم ، چقدر حواسمون باشه ...
    در جریان زندگی باشیم ولی حواسمون باشه
    .
    در پناه خداوند مهربان




    ویرایش توسط باغبان : دوشنبه 06 بهمن 04 در ساعت 00:28 دلیل: تایپی

  8. 3 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    Mehrzad71 (چهارشنبه 15 بهمن 04), Mvaz (چهارشنبه 22 بهمن 04), paiize (یکشنبه 05 بهمن 04)

  9. #395
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 15 بهمن 04 [ 11:02]
    تاریخ عضویت
    1399-12-20
    نوشته ها
    606
    امتیاز
    16,987
    سطح
    83
    Points: 16,987, Level: 83
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 363
    Overall activity: 17.0%
    دستاوردها:
    10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    1,107

    تشکرشده 1,128 در 455 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    122
    Array
    سَلامٌ عَلَى آلِ یس

    السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصَلِّی وَ تَقْنُتُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ

    اللهم عجل لولیک الفرج

  10. 3 کاربر از پست مفید طنین باران تشکرکرده اند .

    Mehrzad71 (چهارشنبه 15 بهمن 04), Mvaz (چهارشنبه 22 بهمن 04), باغبان (چهارشنبه 15 بهمن 04)

  11. #396
    مدیران انجمن آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array

    پرسش اصلی این نیست که مهدی کی مییاد ، بلکه این هست که ما انسانها آماده هستیم یا نه ،،،
    آماده شدن با تکرار نام ها نمی آید ،، آمادگی ، نتیجه روبرو شدن با خویشتن هست ،،،
    وقتی انسان به یه مرکز درونی نرسیده باشد همیشه به دنبال یه مرکز بیرونی میگردد ، این مرکز قطب نامیده میشود ،،،
    قطب آن نقطه ای هست که پراکندگی انسان در آن جمع میشود ،،
    جایی که دل دیگر پاره پاره نیست ،،
    این خوب هست ولی مشکل اینجاست که بیشتر ما انسانها پیش از آنکه درون خود را سامان دهیم دنبال قطب در بیرون میگردیم ،،،
    هر کس که قطب را فقط در بیرون میجوید ، در حقیقت از بی مرکزی درون خود میگریزد ،،
    انسانی که قطب درونی ندارد در انتظار هم ثبات ندارد ،، او یا به افراط میافتد یا به انکار و یا همه چی را به آینده حواله میکند ،،
    اگر از درون آماده نباشیم ، حتی اگر ظهور و قیام امام را ببینیم ، باز در غفلت خواهیم بود ، همان طور که مردم در روز عاشورا حسین (ع) را دیدن ولی آمادگی درونی نداشتن و از درون غایب بودن ،،،
    حقیقت خود را از انسان پنهان نمیکند ، انسان هست که خود را از حقیقت پنهان میکند - انسان هست که از درون غایب هست.

    در پناه حضرت دوست.


    ویرایش توسط باغبان : چهارشنبه 15 بهمن 04 در ساعت 20:41 دلیل: تایپی

  12. 2 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    Mehrzad71 (چهارشنبه 15 بهمن 04), Mvaz (چهارشنبه 22 بهمن 04)


 
صفحه 40 از 40 نخستنخست ... 10203031323334353637383940

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 14:35 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.