ميگم آرزوجان ببخشيداي سوال ميپرسم رابطت باپسرشيرازيه چطوربوده؟ ودرچه حد؟فكرنميكني كه ممكنه اين قصدسوءاستفاده ازتوروداره؟
تشکرشده 35 در 19 پست
ميگم آرزوجان ببخشيداي سوال ميپرسم رابطت باپسرشيرازيه چطوربوده؟ ودرچه حد؟فكرنميكني كه ممكنه اين قصدسوءاستفاده ازتوروداره؟
نیروانا (پنجشنبه 28 دی 91)
رابطه با خواستگار شیرازیم خوبه حتی خواستگاریم اومده خیلی دوسم داره خیلی...قصد سواستفاده نداره.. کل خونواده اش در جریانن
من 24 سالمه..پسر قبلیه بهونه می اورد که کار ندارم تو ارشدی من لیسانسم ...بعد 6 سال دوستی گفت با هم خوشبخت نمیشیم خوشی اشو تو دوران دانشجویی باهم کرد بعد تموم شدن درسش بی خیال من شد ..در ضمن همشهریمه هردو یه شهر دانشگاه قبول شدیم خونواده سرشناشی داره ولی خودش اشغاله یعنی چه جوری بگم خودخواهه اون موقع خونواده اش گفتن بریم خواستگاری خرج عروسی نامزدی با اونا (خونواده اش) برگشت گفت تا دست خودم تو جیب خودم نباشه نه نمیتونم... حالا بعد 1-2 سال یاد من افتاده نمیخوام هر وقت اون میخواد در اختیارش باشم...17 سالگش به خیال خودم عاشقش شدم تا 5-6 سال باهاش بودم دیگه نتونستن واقعا نتونستم
تشکرشده 366 در 142 پست
خواستگاری که خواستگاری هم اومده باشه باید تقدیر بشه ازشنوشته اصلی توسط arezou.sh
![]()
منظورم اینکه قصدش جدیه!!![]()
تشکرشده 35 در 18 پست
خودت بیشتر کدومو می پسندی ؟ در مورد اخلاق و سایر جزییات خواستگارهات نگفتی . از نظرهای دیگه بیشتر با کدوم توافق داری ؟ چند سالتونه شما ؟
آخه نمی شه که همینطوری نسخه پیچید گفت برو با آقای ایکس ... شاید ایشون اصلا با اون آقا تفاهم نداشته باشه و بعدها به مشکل بخوره ! شخصا ترجیح می دم بی شوهر بمونم تا اینکه زندگی نا بسامانی داشته باشم و بعدا گرفتار طلاق و ... بشم .
در ضمن بنظر من هم ممکنه همین آقای شیرازی که الان به ظاهر قضیه رو قبول کرده بعدها به روت بیاره و بارها این موضوع رو چوب کنه تو سرت بکوبه . فکر اینجاهاشو کردی ؟ زندگی که فقط دو روز اول عشق و عاشقی نیست ، بعد که همه چی عادی بشه برای جفتتون باید دید چطوری رفتار می کنه . شایدم آدم روشنفکری باشه و اصلا این مشکلو نداشته باشه باید ببینی چجور آدمیه واقعا !
بعد چطور دوست پسرت بعد دو سال برگشته و خواستگاری کرده ؟ چرا همون دو سال پیش که اون مشکل بوجود اومد خواستگاری نکرد ؟ میشه بیشتر توضیح بدی ؟
melisazand (پنجشنبه 28 دی 91)
تشکرشده 40 در 15 پست
سلام دختر خوب آرزو جان
آدم بعضی وقتها توی زندگی اشتباهاتی می کنه که جبرانشون غیر ممکنه. اول از همه فکر می کنم باید بپذیری که خودت هم توی این قضیه مقصری و همه ی تقصیرا رو گردن اون دوست پسر سابقت نندازی. با اینکه حالا ممکنه که پشیمون شده باشی ولی نمی تونی خیلی راحت از عواقبش در امون باشی. حق با دوستانمونه ممکنه اون خواستگار شیرازیه باهات فعلا خوب باشه و دوستت داشته باشه ولی زندگی اینقدر پر پیچ و خمه که ممکنه که بعد از ازدواج مسائلی پیش بیاد که این قضیه بارها و بارها مثل پتکی بر سرت فرو بیاد. بهتره بدونی هیچ مردی به راحتی نمیتونه با این قضیه کنار بیاد و حالا که این خواستگار شیرازیت میگه مشکلی با این مسئله نداره موقتیه و بعدا کلا ورق برمی گرده.
اما دوست پسر سابقت؛ اونم مثل خودت تو دوره نوجوونی و هیجان های خاص دورانش نتونسته خودش رو کنترل کنه و دسته گل به آب داده اما شرایط شروع زندگی مشترک رو نداشته اما حالا که به زندگیش سر و سامون داده آمده تا اشتباهشو جبران کنه فکر کنم بهتر باشه یه فرصت دوباره بهش بدی.
امیدوارم هرچه زودتر مشکلاتت حل بشه
diba25 (پنجشنبه 28 دی 91)
تشکرشده 36,137 در 7,447 پست
arezou.sh گرامی
شما متأسفانه از رابطه بااون آقا و ضربه هاش درس عبرت نگرفتی . و با کس دیگری آشنا شدی . به نظر میرسه اگر نتونی با این شیرازی هم ازدواج کنی و با اون دوست پسر سابقت هم نخواهی ازدواج کنی . باز هم در پی آشنایی با کس دیگری هستی . یعنی بی باکی داری و راه ازدواج را در این آشنایی ها و دوستی های قبل از ازدواج می دانی . اینگونه دختر یا پسرها هستند که ما تأکید داریم روابط قبلیشون را باید به خواستگارشون بگویند چون رویه آنها هست . و به نوعی این نبوده که یک بار برای همیشه آن هم نه طولانی مدت ، اشتباه کرده اند و شدیداً از کل اینجور روابط پشیمان بوده باشند . شما از اینجور روابط پشیمانی نشان نمی دهی و مهمتر اینکه این وسط خودت را در رابطه با اون آقا مقصر نمی دانی 100 درصد اشکال را از ایشان می دانی . دقت کن به جمله ات :
این یعنی اینکه شما گویی مثل یک عروسک منفعل بودی در دستان ایشون . در حالیکه اینطور نبوده و شما هم رابطه جنسی را پذیرفتی ، حتی اگر به امید ازدواج بوده باشه . عزت نفس پایین ، انفعال و هر ضعف دیگری در شما راه این رابطه و مورد استفاده قرار گرفتن را باز کرده باشه باز هم یک طرف قضیه شمایی . همین تصور که فقط ایشون مقصره و بد دیدن ایشون و بی تقصیر دیدن خودت باعث شده بعدش به رابطه دیگه ای هم رو بیاری کسی دیگر از شیراز و احتمالاً آشنایی از طریق دنیای مجازی و چت و ....." خوشی اشو تو دوران دانشجویی باهم کرد "
حالا فرصت و جای این نیست به ضعفهای شما که باعث این رویه شده و در زندگی آینده هم برایتان مسئله سازی می کند بپردازیم .
باید بگویم شما سه راه بیشتر در پیش ندارید :
1 - با تصور کامل اینکه در آینده نه چندان دور بعد از ازدواج با این آقای شیرازی پشیمانی ایشان و عذابش بخاطر اینکه شما دختر نبودی و رابطه داشتی را و ناسازگاریهایی که ریشه در این دارد رابپذیری ( مراجعه کنید به نمونه هایی که از این دست داریم و آقایانی که حتی خود رابطه داشتند و یا رونشنفکر بوده و گذشته هرکس را متعلق به خودش دانسته و با رابطه قبلی کسی که خواستگارش بوده اند کنار آمده اند اما بعد از ازدواج حالشان عوض شده )
لینکهای زیر را در این رابطه بخوانید :
http://www.hamdardi.net/post-243861.html#pid243861
http://www.hamdardi.net/post-130984.html#pid130984
http://www.hamdardi.net/post-127052.html#pid127052
http://www.hamdardi.net/post-226120.html#pid226120
http://www.hamdardi.net/thread-24298.html
2 - با همان پسری که شما را به این وضعیت در آورده ازدواج کنید وقتی خواهان شماست که به نظر من بهتر هست چون شاید در فکر جبران باشد ، دچار عذاب وجدان به خاطر شما شده و اینها امتیاز هست و از طرفی شما دیگر تبعات بند 1 را نخواهی داشت . با مشکل عدم رضایت خانواده هم مواجه نیستی . و مزایای دیگری که اگر خواستید در پستی دیگر اشاره خواهم داشت .
3 - با هرخواستگار دیگری بخواهید وارد گفتگو شوید باید رابطه خود و اتفاقی که برایتان افتاده و حتی آشنایی 1 ساله با این آقای شیرازی و عدم موافقت خانواده به ازدواج را و ارتباط با هرکس دیگری داشته اید را صادقانه بیان کنید و هرکدام پذیرفتند حتماً مشاور بروید و مطمئن شوید بعداً پشیمان نمی شود . فکر ترمیم و فریب کاری را هم از سر بیرون کنید .
موفق باشید
..........................
پاورقی :
مابه کسانی که یک بار اشتباه کرده و رابطه ای داشته اند و بعد هم پشیمان شده اند و دیگه تکرار نکرده و نمی کنند نیز تأکید داشته ایم که ابتدا غیر مستقیم سئوال کنند و بفهمند که آیا خواستگارشان نسبت به این موضوع حساس هست و اگر در آینده بفهمد نمی گذرد و .... یا اهل گذشت است و نادیده می گیرد و مهم برایش پشیمانی و عدم تکرار است . در صورتی که شکل اول باشد می گوییم بی آنکه بگویی شما چه گذشته ای داشته او را رد کن . و اگر شکل دوم بود نیازی نیست که از گذشته خود و جزییات اشتباهت چیزی بگویی . برای اینکه خدا هم افشای سر را نمی پذیرد وقتی توبه و عدم تکرار در میان بوده . پس دقت داشته باشید که دز شکل اول تأکید کرده ایم که بی آنکه افشای سر کند خواستگار را رد کند .
اما به کسانی که روابط متعدد داشته ، با خواستگار حاضر نیز رابطه داشته اند و مهمتر اینکه از حالت دختر بودن خارج شده اند نیز تأکید داریم که این وضعیت را ابتدا غیر مستقیم از خواستگار بپرسند اگر حساس هست رد کنند اگر برایش مسئله ای نیست به او بگویند چنین گذشته ای داشته و در چه وضعیتی هستند . و سعی کنند با هم مانند خود ازدواج کنند .
.
فرشته مهربان (پنجشنبه 28 دی 91)
تشکرشده 111 در 59 پست
سلام خوبید
آرزو خانم شاید از حرفم دلخور بشیدا
ببینید من از حرفاتون درک کردم هنوز در بطن ازدواج نیستید.مطالعات کمی داشتید
ازدواج خاله بازی نیس
باید خیلی ریز و حساب شده رفت جلو.نمیشه رو هوا گفت که خب باشه اون شیرازیه خوبه.نباید احساسی برخورد کنی که چون محبت میکنه عالیه!ازدواج که دوستی نیس!کلی معیار توش دخیله
اگه اینجوری بود نباید این همه طلاق توی ایران داشته باشبم
هنوز نمیدونید چی میخواهید؟!!!
فقط همش کلیک کردید روی بکارت
اول بشین واسه همسر آینده ت با توجه به شرایط خودت یه معیار هایی قرار بده.به خواستگارات نمره بده
باید هم سطح خودت یکیو انتخاب کنی نه دست بالا!
بیشتر بچه ها نظر دادن که با همون آقایی که رابطه داشتید قرار مدار خواستگاری رو بذارید برید جلو ببینید چی میشه
دیگه هرجور خودت میدونی
در ضمن کتاب های مربوط به ازدواج اینجا معرفی شدن حتما مطالعه کنید.
سپیده سحر (جمعه 29 دی 91)
تشکرشده 34 در 14 پست
سلام در مورد موضوع بکارتتون اینکه به خواستگارتون بگید یا نه بهتره با یه کارشناس مذهبی مشورت کنید. هستن افرادی که بشه ازشون پرسید یا می تونید از طریق چت آنلاین با یکی از سایت های مراجع تقلید مثلا مرجع تقلید خودتون مشورت کنید
تشکرشده 4,006 در 737 پست
دوستان عزیز
ایجاد پست های چت گونه در تاپیک های مشاوره ایی برخلاف قوانین همدردی است.
ضمنا از تاریخ آخرین مراجعه شروع کننده تاپیک بیشتر از یک ماه گذشته است. توصیه میشود که تا مراجعه بعدی شروع کننده ،پستی زده نشود.
با تشکر از توجه شما
فرقی نمی کند که گودال کوچک آبی باشی
یا دریای بیکران، زلال که باشی، آسمان در تو پیداست.
فرهنگ 27 (چهارشنبه 16 اسفند 91)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)