
نوشته اصلی توسط
فرشته مهربان
مهتاب عزیز به این نکته اساسی توجه کن :
در تاپیکی که بی بی اخیراً باز کرده بود ، با تصور این که بی بی منظورش از جک و جونور ، اعضاء از جمله شما هستی سریعاً ناراحت شدی و واکنش منفی نشون دادی ، این بیان گر ذهن خوانی از سوی شماست . عادت به ذهن خوانی ، آنهم از نوع منفی آن بسیار مخرب است ، چون باعث می شود ما رفتار و حرفهای دیگران را اغلب غیر واقع تعبیر و تفسیر کنیم و به خود آسیب بزنیم ، آسیب روحی و روانی ، که با واکنش نشون دادن این آسیب بیشتر هم می شود .
پس هر وقت از رفتار و گفتار کسی برداشتی منفی داشتی اول به خودت توقف بده و بگو از کجا معلومه چنینه و سعی کن بی اهمیت رد بشی ، اگر موضوع برات اهمیت داشت با بیان دوستانه و مناسب با یک سئول مناسب طلب شفاف سازی کن ، مثل نمونه ای که مدیر همدردی در آن تاپیک ارائه داد .
علاقه مندی ها (Bookmarks)