تشکرشده 588 در 153 پست
donya. (جمعه 30 تیر 96), miss seven (یکشنبه 25 تیر 96), فرشته اردیبهشت (یکشنبه 25 تیر 96), آرامش خیال (شنبه 24 تیر 96), المای (یکشنبه 25 تیر 96)
تشکرشده 225 در 72 پست
سلام خیلی ببخشید میشه کسی جایگزین من کنید
خیلی شرمنده ام.حالم اصلا از نظر روحی خوب نیست
miss seven (یکشنبه 25 تیر 96), المای (یکشنبه 25 تیر 96)
تشکرشده 2,952 در 957 پست
سلام عروس خوشبخت عزیز
چی شده خانوم؟
ببین دوست عزیزم من خودمم میخواستم انصراف بدم به خاطر اینکه نا امید بودم و یک سری مشکلات دیگه که واقعا یه بار تصمیم جدی گرفتم که این کارو بکنم ولی با این حال ادامه دادم و خدا و امام زمان هم کمک کردند.
در جایگاهی نیستم که بخوام دخالت کنم ولی ازتون میخوام که ادامه بدین ،،، شاید در شرایط روحی مناسبی نباشین ولی قطعا اثر و تأثیراتش رو تو زندگیتون خواهید دید و خدا حتما به برکت وجود امام زمان مشکلتون رو برطرف میکنه ان شاءالله.
باز هم عزیزم خودتون باید تصمیم بگیرین
در پناه خدا
donya. (جمعه 30 تیر 96), فرشته اردیبهشت (یکشنبه 25 تیر 96), المای (یکشنبه 25 تیر 96),رهگذر آسمان(یکشنبه 25 تیر 96), سرشار (سه شنبه 27 تیر 96)
تشکرشده 2,354 در 759 پست
با سلام
دوستان خوب همدردی ان شاالله که خدا از همگیمون به نیکی قبول کنه
خیلی محتاج دعاتون هستم
داشتم جز 4 رو میخوندم که ایه 152 ب بعد سوره ال عمران نظرم و جلب کرد دیدم ظاهرا وصف حالمه .......ولی اخرش میگه بازم خدا میبخشه
گوش کنید:
وَلَقَدْ صَدَقَكُمُ اللَّهُ وَعْدَهُ إِذْ تَحُسُّونَهُمْ بِإِذْنِهِ ۖ حَتَّىٰ إِذَا فَشِلْتُمْ وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ وَعَصَيْتُمْ مِنْ بَعْدِ مَا أَرَاكُمْ مَا تُحِبُّونَ ۚ مِنْكُمْ مَنْ يُرِيدُ الدُّنْيَا وَمِنْكُمْ مَنْ يُرِيدُ الْآخِرَةَ ۚ ثُمَّ صَرَفَكُمْ عَنْهُمْ لِيَبْتَلِيَكُمْ ۖ وَلَقَدْ عَفَا عَنْكُمْ ۗ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ
خداوند وعده خو د را به شما تحقق بخشید. در ان هنگام دشمنان را به فرمان اوبه قتل می رساندید
تا اینکه سست شدید. و در کار خود به نزاع پرداختید و بعد از انکه انچه را دوست میداشتید به شما نشان داد
نافرمانی کردید بعصی از شما خواهان دنیا بودند و یعضی خواهان اخرت.
سپس خداوند شما را ار انان منصرف ساخت تا شما را ازمایش کند و او شما را بخشید و خداوند نسبت به مومنان
فضل و بخشش دارد.152
سپس اندوهها را یکی پس از دیگری به شما جزا داد این به خاطر ان بود ک دیگر برای از دست رفتن غمگین نشوید و نه به خاطر مصیبت هایی که بر شما وارد میگردد...153تفسیر نور (محسن قرائتی)
...شیطان انها را بر اثر بعضی گناهانی ک مرتکب شده بودند به لغزش انداخت...155
نکته ها
در سال دوم هجرى كه مسلمانان در جنگ بدر پيروز شدند، خداوند وعده داد كه در جنگهاى آينده نيز پيروز مىشوند. در سال بعد كه جنگ احد واقع شد،
پيامبر صلى الله عليه و آله پنجاه نفر مسلح را براى حفاظت از درّهها و كوهها نصب كرد. چون جنگ شروع شد، در آغاز مسلمانان حمله كرده
و نفس دشمن را گرفته و آنها را شكست دادند، اما متأسّفانه در بين آن پنجاه نفر كه مسئول حفاظت از كوه بودند، اختلاف شد،
عدّهاى گفتند: پيروزى ما قطعى است، پس به سراغ جمع غنائم برويم و عدّهى كمى همچنان سنگرها را حفظ كردند. دشمنِ شكست خورده،
از همان منطقهاى كه بدون محافظ مانده بود حمله كرد و اين بار مسلمانان ضربهى سنگينى خوردند و شهداى بسيارى دادند،
تا آنجا كه جان پيامبر در معرض خطر قرار گرفت و بسيارى از مسلمانان پا به فرار گذاشتند.
پس از پايان جنگ، مسلمانان از پيامبر صلى الله عليه و آله انتقاد مىكردند كه مگر خدا به ما وعدهى پيروزى نداده بود، پس چرا شكست خورديم؟
اين آيه پاسخ مىدهد كه وعدهى خدا راست و درست بود، ولى سستى و نزاع و نافرمانى عاملِ شكست شما شد.
پیام ها
معناى تحقق وعدههاى خدا، ناديده گرفتن سنّتهاى الهى نيست.
نصرت خداوند تا زمانى است كه شما به وظيفه عمل كنيد. «لَقَدْ صَدَقَكُمُ اللَّهُ وَعْدَهُ ... إِذا فَشِلْتُمْ وَ تَنازَعْتُمْ»
- از جمله عوامل شكست، سستى، نزاع و عدم اطاعت از فرماندهى است.«فَشِلْتُمْ وَ تَنازَعْتُمْ ... وَ عَصَيْتُمْ»
- جزاى كسى كه بجاى شكر نعمت پيروزى، به اختلاف و نافرمانى و سستی دامن زند، شكست است. «صَرَفَكُمْ عَنْهُمْ»
- عامل شكستهاى بيرونى، درونى است. شما در درون سست و نافرمان شديد، لذا در بيرون شكست خورديد. «فَشِلْتُمْ ... صَرَفَكُمْ عَنْهُمْ»- شكستها، وسيلهى آزمايش الهى است. «لِيَبْتَلِيَكُمْ»
- هنگام تخلّف و شكست نيز از لطف خدا مأيوس نشويد. «عَفا عَنْكُمْ»
شب بعد از «جنگ احد»، شب دردناک و پر اضطرابى بود
در این میان، مجاهدان راستین و توبه کنندگانى که از فرار از میدان احد پشیمان شده بودند و به لطف پروردگار اعتماد داشتند و به وعده هاى پیغمبر(صلى الله علیه وآله)نسبت به آینده دلگرم و مطمئن بودند در میان این اضطراب و وحشت عمومى خواب آسوده و آرام بخشى داشتند در حالى که لباس جنگ در تن آنها بود و سلاح در کنار آنها.
اما منافقان و افراد ضعیف الایمان و ترسو در میان انبوهى از افکار ناراحت کننده تمام شب را بیدار ماندند
این یکى از آثار مهم ایمان است که مؤمن حتى در زندگى این جهان آرامش لذت بخشى دارد که افراد بى ایمان یا منافق و یا ضعیف الایمان، هیچ گاه طعم آن را نمى چشند.
ویرایش توسط الهه زیبایی ها : یکشنبه 25 تیر 96 در ساعت 07:23
donya. (جمعه 30 تیر 96), miss seven (چهارشنبه 28 تیر 96), mohamad.reza164 (یکشنبه 25 تیر 96), tavalode arezoo (پنجشنبه 29 تیر 96), فرشته اردیبهشت (جمعه 30 تیر 96), گیسو کمند (یکشنبه 25 تیر 96), آرامش خیال (شنبه 31 تیر 96), المای (یکشنبه 25 تیر 96),رهگذر آسمان(یکشنبه 25 تیر 96), سرشار (سه شنبه 27 تیر 96)
تشکرشده 2,354 در 759 پست
با سلام
گاهی ....وقتی که صدای اذان تو اسمون می پیچه..... یعنی وقتی ادمها دعوت میشن به ارامش ....رازو نیاز....دل بریدن از دنیا...
میگیم حالا بذار این کارم انجام بدم بعد با خیال راحت برم نمازم و بخونم ......حالا اون کارم انجام بدم ....حالا اینم .........حالا اونم.... اخه میدونی فکرم مشغول باشه که فایده نداره داره؟؟
ولی ی جور دیگه ام میشه گفت
نماز که وقتش همیشه معلومه پس کاری نیست ک یهو غافلگیرمون کنه .........ندونیم کیه و .......پس میتونیم تو برنامه مون خوشگل براش جا باز کنیم از قبل
حالا ی جور شد که مثلا امروز کلی مهمون داریم...... از نوع خونواده شوهر......حالا دیگه همه جا برق نزنه نمیشه و ....هر جقدر کار میکنی تموم نمیشه و...دل شوره ک نگو.....یعنی میشه این سری با این غذای جدید روی خواهر شوهر وکم کنم؟؟
حالا وسط این همه فکر وخیال و ظرف شستن مون ......یهو ناغافل ....اذان....میشه حالا 5 دیقه 10 دیقه دیرتر...ولی قشنگیش به اینه که
همون جا که دستات تو کفه....بشوری و...
اتفاقا خوب میشه چون ی استپ به مغزمون میدیم ک ول کن ....مهم نیست....ی استپ به همه این دل شوره ها و برنامه ها....
مثل این میشه که مثلا تصور کنید سر و صدای خیابون بوق ماشین ها هیاهو و ...بعد یهو همه جا سااااااااااکته ساکت
درست نیست فک کنیم کل اتفاقات و اکتشافات دنیا قراره تو همین ی رب نماز خوندن بیفته......نه؟
.................................................. ............
ببخشید پر حرفی کردم باز بی خواب شدم تالارم که خیلی خلوته چرا هیشکی نیست؟
بی خوابم بی حال....بی رمق ....ی بی تفاوتی .... نمیدونم چمه....مثل اینکه دیگه دارم کم میارم....
حس تاپیک زدنم ندارم اخه نمیدونم از کحا بگم
می خوام مثل بعضی ها ( ک حالا بین خودمون بمونه اول اسمش خانم 7 ) ک همه تاپیک ها رو اختصاصی کرد و هر جا رفت اونجا رو مال خود کرد....منم همینجوری ی چیزی بگردم پیدا کنم ....یکی ی چیزی بگه شاید درست شدم :(
دنبال ی شکلکم نیست بذارم بالا تو اون پرانتزه ............همون که همش دندون بود.........با چشای بسته .......قبلنا بود نیست![]()
donya. (جمعه 30 تیر 96), miss seven (چهارشنبه 28 تیر 96), mohamad.reza164 (سه شنبه 27 تیر 96), tavalode arezoo (پنجشنبه 29 تیر 96), گیسو کمند (شنبه 31 تیر 96), آرامش خیال (شنبه 31 تیر 96), المای (سه شنبه 27 تیر 96),رهگذر آسمان(چهارشنبه 28 تیر 96), سرشار (سه شنبه 27 تیر 96)
تشکرشده 2,952 در 957 پست
سلام دوستان خوبم
از این برنامه چند تا چیزی یاد گرفتم :
اینکه هر هفته جزئی که قراره بخونم رو تقسیم بکنم بین روز های هفته و همه رو یه دفعه نخونم .
دوم اینکه بیشتر رو تمرکز سر نماز دقت کنم... یه کم سخته ولی میشه![]()
donya. (جمعه 30 تیر 96), mohamad.reza164 (پنجشنبه 29 تیر 96), فرشته اردیبهشت (جمعه 30 تیر 96), آرامش خیال (شنبه 31 تیر 96), الهه زیبایی ها (پنجشنبه 29 تیر 96), المای (جمعه 30 تیر 96),رهگذر آسمان(جمعه 30 تیر 96)
تشکرشده 588 در 153 پست
سلام
پیگیر باشید ، هر جمعه برنامه را ارسال می کنم![]()
donya. (جمعه 30 تیر 96), miss seven (جمعه 30 تیر 96), فرشته اردیبهشت (جمعه 30 تیر 96), گیسو کمند (شنبه 31 تیر 96), آرامش خیال (شنبه 31 تیر 96), الهه زیبایی ها (پنجشنبه 29 تیر 96), المای (جمعه 30 تیر 96)
تشکرشده 588 در 153 پست
بسم الله الرحمن الرحیم
برنامه هفته سوم :
از شنبه 31 تیر ماه تا جمعه 6 مرداد
هدیه به : حضرت خدیجه سلام الله علیها
طلب حاجت : الهه زیبایی ها
برنامه رفتاری : تمرکز بر معنای اجزاء نماز
صلوات برای سلامتی و ظهور هرچه زودتر امام زمان ( عج )
( ضمن ادامه مقید به نماز اول وقت بودن ، توجه به در پیشگاه خدا بودن در هنگام نماز ، در این هفته تمرکز می شود بر معنای اذان و اقامه و حمد و سوره و ذکر روکوع و سجود و تسبیحات اربعه و تشهد و سلام و .... . دوستان سعی کنید تفسیر سوره حمد را بخوانید تا با نظر به معنا و تفسیر آن در نماز ، نمازی عمیق و همراه باور به محتوای آن را داشته باشیم که بسیار موثر خواهد بود در روند زندگی و حال و احوال و اخلاق فردی )
donya. (جمعه 30 تیر 96), miss seven (جمعه 30 تیر 96), فرشته اردیبهشت (جمعه 30 تیر 96), گیسو کمند (شنبه 31 تیر 96), آرامش خیال (شنبه 31 تیر 96), المای (جمعه 30 تیر 96)
تشکرشده 310 در 114 پست
سلام به همگی.
من میخواستم یه چیزی بگم.برای صلوات ها.گفته بودین نزدیک غروب.من این هفته سرم شلوغ بود.از صبح یادم بود که قبل اذان صلوات رو بفرستم اما نزدیک غروب میشد یه کاری پیش میومد و اون موقع فراموش میکردم.از همگی عذر میخوام اما نمیشه زمانش آزاد بشه یا تغییر کنه به صبح؟
miss seven (جمعه 30 تیر 96), المای (جمعه 30 تیر 96),رهگذر آسمان(جمعه 30 تیر 96)
تشکرشده 588 در 153 پست
سلام
دنیا عزیز و محترم هیچ اشکالی ندارد فقط صلوات هر روز فرستاده شود
البته بهتر هست نزدیک غروب باشد اما اگر نشد همان روزانه هم مورد قبول است
التماس دعا
donya. (جمعه 30 تیر 96), miss seven (جمعه 30 تیر 96), المای (جمعه 30 تیر 96)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)