ممنون
مطلب جالبی بود
شب یلدای خوبی داشته باشید
تشکرشده 160 در 86 پست
ممنون
مطلب جالبی بود
شب یلدای خوبی داشته باشید
تشکرشده 94 در 50 پست
شب یلدای همگی خوش
تو میری و من فقط نگاهت می کنم ، تعجب نکن که چرا گریه نمی کنم ، بی تو یک عمر
فرصت برای گریستن دارم ، اما برای دیدن تو همین یک لحظه باقیست ،
تا یلدایی دیگر انتظارت را خواهم کشید . . .
مطمئن باشید که طولانیترین شب نیز به خورشید میرسد.........
تشکرشده 10,164 در 2,192 پست
امشب همه ما در کنار خانواده هایمان بودیم .آخرین شب پاییزی را سپری وپا در اولین روز زمستانی گذاشتیم.برای همه ما لذت بخش در کنار خانواده بودن و در یک چنین شبی ساعتی فقط ساعتی در کنار هم خوش باشیم دور از غم ها وگرفتاریها.
بد نیست یادی از اونهای کنیم که به هر شکلی از محفل گرم خانواده خود دورند .یکی به خاطر شغل ؛یکی دانشجو، یکی سرباز، یکی .......
همه اینها به جای خود .بهتر اینه که یادی از بیماران کنیم .اونهای که به خاطر بیماریشون هم خودشون وهم خانوادشون از یلدا دورند.اونهای که نه تنها از این شب لذت نمیبرن بلکه رنج میبرن ..
برای سلامتی وبهبودی همه بیماران دعا کنیم .همه دعا کنیم .خصوصا"برای shadعزیز .پاینده باشید درپناه حق
keyvan (دوشنبه 23 آذر 88)
تشکرشده 673 در 178 پست
من هم امیدوارم امشب به همه خوش گذشته باشه.
امشب هم گذشت، اینجا کسی نه هندونه خورد نه آجیل، نه انار، کسی فال حافظ نگرفت، اینجا زمان کند می گذره، خیلی کند.
امشب نه بارون اومد نه برف، امشب خیلی سرده خیلی سرد
تشکرشده 498 در 242 پست
خدایا شاد عزیز رو برگردون
اینجا نبودش خیلی احساس میشه
تشکرشده 992 در 530 پست
شب يلدا گذشت و صبحي دگر از راه رسيد.
شبها و روزها از پي هم مي گذرند و گويي براي آنها تفاوتي نمي كند كه آدمها باشند يا نباشند و اگر يكنفر در ميان ديگران نبود براي آفتاب و مهتاب تفاوتي نمي كند.
تشکرشده 9,108 در 2,116 پست
شب يلدا نزديك است طولاني ترين شب
تشکرشده 366 در 125 پست
آقای ابراهیمی عزیز از شب یلدا گفتی و بیادم انداختی که :
شب یلدا ، شب قصه گویی است ، حدیث میلاد عشق است که می گویند : ماه ، دلداده مهر است و این هر دو سر بر کار خود دارند که زمان کار ماه، شب است و مهر روزها بر می آید. ماه بر آن است که سحرگاه، راه بر مهر ببندد و با او در آمیزد، اما همیشه در خواب می ماند و روز فرا می رسد که ماه را در آن راهی نیست. سرانجام ماه تدبیری می اندیشد و ستاره ای را اجیر می کند، ستاره ای که اگر به آسمان نگاه کنی همیشه کنار ماه نشسته است و عاقبت نیمه شبی ستاره، ماه را بیدار می کند و خبر نزدیک شدن خورشید را به او می دهد. ماه به استقبال مهر می رود و راز دل می گوید و دلبری می کند و مهر را از رفتن باز می دارد. در چنین زمانی است که خورشید و ماه کار خود را فراموش می کنند و عاشقی پیشه می کنند و مهر دیر بر می آید و این شب، “یلدا” نام می گیرد. از آن زمان هر سال مهر و ماه تنها یک شب به دیدار یکدیگر می رسند و هر سال را فقط یک شب بلند و سیاه وطولانی است که همانا شب یلداست.
آنچه گفته آمد حدیث دل انگیز یلدا بود اما روزگار یلدایی ما ، حدیث دیگری دارد ،
قصه که تموم میشه
وقت بیدار شدنه
آخر خوش باوری
اول شکستنه
حدیث روزگار یلدایی ما دیگر با شب چره های که در آن با قصه پدر بزرگ و آجیل مشگل گشا و هندوانه سرخ و آتشین به صبح می رسید ،پایان نمی گیرد ، جدیث من و ما که به بلندای سیاهی شب طولانی زمستان است و در حسرت صبح صادق چشم به افقی نا معلوم داریم ، دیگر نه با فال حافظ و نه با استخاره ، امید در دل پاره پاره ما راه نمی یابد که خون می چکد از دل همچون سینه سرخ انارما .
حالیا در این روزگار یلدایی ما ، تنها دو رکعت گریستن به حال خود ، و سجده بر خاطره ها بر ما واجب است که بر تفسیر جدایی ها رسیده ایم و دیگر هیچ رد پایی از احساس بر تن جاده عشق باقی نمانده است ، این شنیده ای که می گویند هر که از وادی عشق گذر کرد، از سنگ ناله شنید و از ستاره ، هق هق گریه ؟
اما با این همه ، ما که در آرزوی یلدای رهایی به درازای همه تاریخ خود به انتظار نشسته ایم و همواره با اهریمن شب طولانی با چنگ و نی و می و قلم و قدم در ستیزیم تا مرگ شب را به نظاره ی رها شدن نور، سحر کنیم. خوب میدانیم که پایان شبه سیه سپید است
ما از شب قویتریم
بذر آفتاب در مشت ماست
و یلدایی چنین
زیباترین شب زمانه ماست.
پندار (سه شنبه 28 آذر 91)
تشکرشده 4,203 در 1,431 پست
[img][/img]
منم پيشاپيش شب يلدا رو به دوستاي خوبم تبريك ميگم
اينم يه عكسي از نقاشي جالبي كه مراسم شب يلدا رو نشون ميده
[img]]
parnian1 (یکشنبه 29 آذر 88)
تشکرشده 12,544 در 2,270 پست
خداوندا
شب طولانی وسیاه غیبت رو با مژده ظهور یگانه منجی عالم بشریت ، حضرت مهدی به روز روشن مبدل فرما.
پایان شب سیه سپید است ( پندار عزیز ممنونم که منو بیاد آقام انداختی)
بیا مهدی شب هجران سحر کن
که در دست شب هجران اسیرم![]()
baby (دوشنبه 30 آذر 88)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)