به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 40
  1. #21
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 07 تیر 94 [ 00:49]
    تاریخ عضویت
    1392-1-16
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    455
    امتیاز
    3,873
    سطح
    39
    Points: 3,873, Level: 39
    Level completed: 49%, Points required for next Level: 77
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    873

    تشکرشده 1,282 در 361 پست

    Rep Power
    60
    Array
    ببین فکر کردی مردن راحته؟ مگه زندگی سینما ست؟ یه قرص بندازی بالا یه لیوان آب خنک روش، بعد تخت دراز بکشی؟ تموم؟ تا حالا جون دادن کسی رو دیدی؟ پسر جون این فکرا رو خیلی ها میکنن. اما اون موقع که مرگ رو حس میکنن همه پشیمون میشن. ازش با تمام وجود فرار میکنن اما برای خیلی دیگه دیره.
    راه حل همیشه فرار کردن نیست. اگر ایستادی و جنگیدی شجاعی. اگر اشتباهات قبلی رو اصلاح کردی مردی. اگر بر خلاف رود شنا کردی قهرمانی. خودت رو وا نده. بلند شو. همین چند سال قبل بود که جوونهای کشورمون جونشون رو کف دستشون میگذاشتن و با این که میدونستن تکه تکه میشن اما میرفتن داخل میدون مین، فکر میکنی برای چی؟ اونا هم خانواده داشتن. خیلی از اون جوونها عاشق بودن. خیلی هاشون..... بگذریم.
    اما چی شده که شما امروز انقدر تغییر کردی؟ مگر اراده تو کمتره؟ مگر بدنت ضعیفتره ؟ مگر هر دو شما برای این آب و خاک نیستید؟
    باور کن اگر فردا نباشی برای هیچ کدوم ما اتفاقی نمیافته. باز هم خورشید طلوع میکنه و صبح میدمه. اما صبح فردا تنها و تنها برای کسایی لبخند میزنه که به امیدش شب تاریک رو پشت سر گذاشتن. ازت میخوام فردای مادرت رو و اونایی که دوستت دارند رو خراب نکنی.
    مرد آنست که زیر چرخ کبود سنگ زیرین آسیاب باشد.

  2. 5 کاربر از پست مفید majid_k تشکرکرده اند .

    ammin (سه شنبه 02 مهر 92), Pooh (سه شنبه 02 مهر 92), مصباح الهدی (سه شنبه 02 مهر 92), violet (سه شنبه 02 مهر 92), باران بهاری11 (سه شنبه 02 مهر 92)

  3. #22
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 21 تیر 96 [ 18:06]
    تاریخ عضویت
    1392-5-29
    نوشته ها
    64
    امتیاز
    3,756
    سطح
    38
    Points: 3,756, Level: 38
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 44
    Overall activity: 7.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکرها
    63

    تشکرشده 42 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array
    کسی که خود کشی میخاد کنه همه جا جار نمیزنه فقط دلت میخاد یکی بگه نکن از این کار لذت میبری برادر من واقعا به این نتیجه رسیدی که باید بمیری ملت چیکار کنن برات؟؟؟؟ التماس کنن نکش خودتو ؟؟؟؟؟

  4. کاربر روبرو از پست مفید vareshi تشکرکرده است .

    فرهنگ 27 (سه شنبه 02 مهر 92)

  5. #23
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 24 دی 93 [ 15:18]
    تاریخ عضویت
    1392-6-29
    نوشته ها
    64
    امتیاز
    1,248
    سطح
    19
    Points: 1,248, Level: 19
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 52
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    3

    تشکرشده 67 در 39 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط vareshi نمایش پست ها
    کسی که خود کشی میخاد کنه همه جا جار نمیزنه فقط دلت میخاد یکی بگه نکن از این کار لذت میبری برادر من واقعا به این نتیجه رسیدی که باید بمیری ملت چیکار کنن برات؟؟؟؟ التماس کنن نکش خودتو ؟؟؟؟؟
    هه
    مرسی از هم دردیتون!
    قطعا هم دردی مفتخر و مزین به اعضایی چون شماست...

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط شیدا. نمایش پست ها
    من تاپیک قبلی شما را که خوندم برام جالب بود که با دو سه تا پست یه چشم گفتید و رفتید.

    دلم می خواست بیشتر می موندید و شاید به کمک دوستان می تونستید قدمی در راه اصلاح روش زندگیتون بردارید.
    امروز اومدم اونجا بنویسم کجایی و رابطه به کجا رسید که دیدم تاپیک جدید زدید.

    می شه بپرسم دلایلت برای این که فکر می کنی باید خودکشی کنی چیه؟
    مشکلاتی که بهت فشار آورده برات مشخصه؟ می تونی عنوان کنی؟
    تصمیم الان من زیاد ربطی به این رابطه آخر نداره
    مدت هاست که فکرم مشغول این کاره
    مهم ترین دلیلش اینه که خسته شدم (از چی؟)
    از اینکه یه آدم متوهم شدم که سال هاست تو رویا زندگی می کنم و همیشه تو خیالم
    احساس می کنم آروم آروم دارم تشخیص مرز واقعیت از خیالو از دست می دم
    من یه آدم کمال گرایی بودم که همیشه تو خواسته ها و آرزو هام خاکستری بودم (نه سیاه نه سفید)
    خستم از شب زنده داریا از این درجا زدنا.

  6. کاربر روبرو از پست مفید jonube-sorkh تشکرکرده است .

    Pooh (سه شنبه 02 مهر 92)

  7. #24
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 25 اردیبهشت 01 [ 00:01]
    تاریخ عضویت
    1390-6-17
    نوشته ها
    1,916
    امتیاز
    39,710
    سطح
    100
    Points: 39,710, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,893

    تشکرشده 3,096 در 1,314 پست

    Rep Power
    317
    Array
    خب درست میشه. باید یه برنامه ریزی برای خودتون و زندگیتون بکنید و خودتون رو مجبور به انجامش کنید.

    به نظر خودتون با برنامه ریزی میشه درستش کرد؟

  8. #25
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 08 آذر 92 [ 01:05]
    تاریخ عضویت
    1392-4-31
    نوشته ها
    100
    امتیاز
    359
    سطح
    7
    Points: 359, Level: 7
    Level completed: 18%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registered250 Experience Points
    تشکرها
    140

    تشکرشده 190 در 74 پست

    Rep Power
    0
    Array
    شما جواب آخرین پست منو ندادی و فقط لایک کردی اما جواب این پست منو بدید اگه که ممکنه .. شما برای چی پیش یه روانپزشک خوب نمیرید تا کمکتون کنه؟ تا از این شب زنده داریا از این حال بد بیاید بیرون , نه اینکه خودتون واسه خودتون قرص تجویز کنید نه ! یه روانپزشک دلسوز .. اگه نمیشناسید من معرفی کنم بهتون اگر که تهران هستید !

    نمی دونم چرا مثل وقتایی که جسم ماها مریض میشه سریع میریم پیش دکتر , روانمون مریض میشه نمی ریم دکتر !

    می دونید کار شما مثل چی میمونه ؟ مثلا معده شما درد بگیره شما به فکر خودکشی بیوفتی ! به جای اینکه به فکر درمانش بیوفتی..

  9. کاربر روبرو از پست مفید violet تشکرکرده است .

    majid_k (سه شنبه 02 مهر 92)

  10. #26
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 08 تیر 93 [ 18:49]
    تاریخ عضویت
    1392-6-05
    نوشته ها
    35
    امتیاز
    753
    سطح
    14
    Points: 753, Level: 14
    Level completed: 53%, Points required for next Level: 47
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    86

    تشکرشده 95 در 28 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام. دوست عزیز از کدام "خود" صحبت میکنی که میخوای "خودکشی" کنی؟

    اگه منظورت بدنته که امانت الهیه. اگه منظورت نابودی "خود" و وجودته، گمان نمیکنم دستت بهش برسه! هیچ جوری نمیتونی نابودش کنی.

    بذار بگم تو چه این دنیا، چه اون دنیا، چه هر دنیا همین هستی که هستی و عقل میگه با نابودی جسمت هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. تو حتی قادر نیستی توی خواب روحت رو هرجا دلت خواست بفرستی، اونوقت میتونی "خود" کشی کنی؟

    اگه مردی "خود" کشی کن! چون این دقیقا همون چیزیه که تو بهش احتیاج داری. کشتن این "خود" بی خودی که از خودت ساختی و تولد آنچه که خدا رو انگیزه ی آفرینشت داده.
    وگرنه برای آزار این بدن یه نیشگون کافیه. چرا سیانور؟ هرچند که این بدن هم مال تو نیست بخوای روش مانور بدی.

  11. 4 کاربر از پست مفید yalda.69 تشکرکرده اند .

    majid_k (سه شنبه 02 مهر 92), فرشته مهربان (سه شنبه 16 مهر 92), مدیرهمدردی (دوشنبه 15 مهر 92), مصباح الهدی (سه شنبه 02 مهر 92)

  12. #27
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 25 اردیبهشت 01 [ 00:01]
    تاریخ عضویت
    1390-6-17
    نوشته ها
    1,916
    امتیاز
    39,710
    سطح
    100
    Points: 39,710, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,893

    تشکرشده 3,096 در 1,314 پست

    Rep Power
    317
    Array
    آقای جنوب سرخ

    اسم شما منو یاد غروبهای بوشهر میندازه. چند باری که اونجا رفتیم سفر غروبهاش خیلی قشنگ بودن.

    به جز مواردی که در تاپیک قبلیتون گفتید چه چیزایی خستتون کرده؟

    یکی یکی به همه اش رسیدگی میشه. اینجا هم حتما دوستان در کنارتون خواهند بود و اگر کمکی از دستشون بربیاد انجام میدن.

    خب شما گفتید هم دانشجو هستید هم شاغل هستید.
    این که خیلی خوبه.
    روی خوبی ها و اهدافتون تمرکز بگیرید.
    اگر کمالگرا هستید باید اهدافتون رو در حد تواناییهاتون قرار بدید.

    ما اینجا همه دوست داریم شما حالتون خوب باشه و فکرای بد نکنید. دوست داریم قدمی به جلو بردارید و هم خودتون هم ما رو خوشحال کنید.

  13. کاربر روبرو از پست مفید Pooh تشکرکرده است .

    مصباح الهدی (سه شنبه 02 مهر 92)

  14. #28
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 24 دی 93 [ 15:18]
    تاریخ عضویت
    1392-6-29
    نوشته ها
    64
    امتیاز
    1,248
    سطح
    19
    Points: 1,248, Level: 19
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 52
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    3

    تشکرشده 67 در 39 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط Pooh نمایش پست ها
    خب درست میشه. باید یه برنامه ریزی برای خودتون و زندگیتون بکنید و خودتون رو مجبور به انجامش کنید.

    به نظر خودتون با برنامه ریزی میشه درستش کرد؟
    برنامه که زیاده اما انگیزه ای نیست

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط violet نمایش پست ها
    شما جواب آخرین پست منو ندادی و فقط لایک کردی اما جواب این پست منو بدید اگه که ممکنه .. شما برای چی پیش یه روانپزشک خوب نمیرید تا کمکتون کنه؟ تا از این شب زنده داریا از این حال بد بیاید بیرون , نه اینکه خودتون واسه خودتون قرص تجویز کنید نه ! یه روانپزشک دلسوز .. اگه نمیشناسید من معرفی کنم بهتون اگر که تهران هستید !

    نمی دونم چرا مثل وقتایی که جسم ماها مریض میشه سریع میریم پیش دکتر , روانمون مریض میشه نمی ریم دکتر !

    می دونید کار شما مثل چی میمونه ؟ مثلا معده شما درد بگیره شما به فکر خودکشی بیوفتی ! به جای اینکه به فکر درمانش بیوفتی..

    اتفاقا خیلی اعتقاد دارم به تخصص این افراد اما موضوع اینه که حرف کسی روی من اثر نمیکنه نه فقط تو این مورد فقط کسایی که خیلی روحیشون شبیه من هم صحبت های خوبی واسه من هستن , در ضمن مشکل من با یه جلسه مشاوره حل نمیشه فکر می کنم باید حد اقل 10 جلسه برم که هم وقت خالی می خواد و هم پشتوانه قوی!

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط majid_k نمایش پست ها
    ببین فکر کردی مردن راحته؟ مگه زندگی سینما ست؟ یه قرص بندازی بالا یه لیوان آب خنک روش، بعد تخت دراز بکشی؟ تموم؟ تا حالا جون دادن کسی رو دیدی؟ پسر جون این فکرا رو خیلی ها میکنن. اما اون موقع که مرگ رو حس میکنن همه پشیمون میشن. ازش با تمام وجود فرار میکنن اما برای خیلی دیگه دیره.
    راه حل همیشه فرار کردن نیست. اگر ایستادی و جنگیدی شجاعی. اگر اشتباهات قبلی رو اصلاح کردی مردی. اگر بر خلاف رود شنا کردی قهرمانی. خودت رو وا نده. بلند شو. همین چند سال قبل بود که جوونهای کشورمون جونشون رو کف دستشون میگذاشتن و با این که میدونستن تکه تکه میشن اما میرفتن داخل میدون مین، فکر میکنی برای چی؟ اونا هم خانواده داشتن. خیلی از اون جوونها عاشق بودن. خیلی هاشون..... بگذریم.
    اما چی شده که شما امروز انقدر تغییر کردی؟ مگر اراده تو کمتره؟ مگر بدنت ضعیفتره ؟ مگر هر دو شما برای این آب و خاک نیستید؟
    باور کن اگر فردا نباشی برای هیچ کدوم ما اتفاقی نمیافته. باز هم خورشید طلوع میکنه و صبح میدمه. اما صبح فردا تنها و تنها برای کسایی لبخند میزنه که به امیدش شب تاریک رو پشت سر گذاشتن. ازت میخوام فردای مادرت رو و اونایی که دوستت دارند رو خراب نکنی.
    مرد آنست که زیر چرخ کبود سنگ زیرین آسیاب باشد.

    چرا فکر می کنی که من با شهدایی که ازشون حرف می زنی بیگانه ام
    به اسم کاربریم دقت کن!
    من سال ها پیش با همین اسم و همین موضوع وبلاگ نویسی کردم....

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط yalda.69 نمایش پست ها
    سلام. دوست عزیز از کدام "خود" صحبت میکنی که میخوای "خودکشی" کنی؟

    اگه منظورت بدنته که امانت الهیه. اگه منظورت نابودی "خود" و وجودته، گمان نمیکنم دستت بهش برسه! هیچ جوری نمیتونی نابودش کنی.

    بذار بگم تو چه این دنیا، چه اون دنیا، چه هر دنیا همین هستی که هستی و عقل میگه با نابودی جسمت هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. تو حتی قادر نیستی توی خواب روحت رو هرجا دلت خواست بفرستی، اونوقت میتونی "خود" کشی کنی؟

    اگه مردی "خود" کشی کن! چون این دقیقا همون چیزیه که تو بهش احتیاج داری. کشتن این "خود" بی خودی که از خودت ساختی و تولد آنچه که خدا رو انگیزه ی آفرینشت داده.
    وگرنه برای آزار این بدن یه نیشگون کافیه. چرا سیانور؟ هرچند که این بدن هم مال تو نیست بخوای روش مانور بدی.
    قشنگ بود خیییییییییییییلی
    فقط یه سوال!
    اگر اختیار این روح و این جسم دست خودم نیست چرا قرار درباره عملکردشون از من سوال شه؟؟؟

  15. کاربر روبرو از پست مفید jonube-sorkh تشکرکرده است .

    yalda.69 (چهارشنبه 03 مهر 92)

  16. #29
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 25 اردیبهشت 01 [ 00:01]
    تاریخ عضویت
    1390-6-17
    نوشته ها
    1,916
    امتیاز
    39,710
    سطح
    100
    Points: 39,710, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,893

    تشکرشده 3,096 در 1,314 پست

    Rep Power
    317
    Array
    آقای جنوب سرخ
    برادر عزیز
    پس اسمتون از اون چیزی که فکر میکردم خیلی قشنگ تره.

    برادر گرامی
    کمالگرایی بد دردیه. بی اگیزگی بد دردیه. میفهمم. چون خودم هم دچارش هستم. ولی میشه حلش کرد.

    شما اول یه سر برید روانپزشک. زیاد وقت نمیگیره. هزینه اش هم زیاد نمیشه. فوق فوقش اگه خیلی دارو لازم باشه 40 تومان خرجش میشه.

    بعدشم خب یکم درددل کنید. چی شده؟

  17. #30
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 24 دی 93 [ 15:18]
    تاریخ عضویت
    1392-6-29
    نوشته ها
    64
    امتیاز
    1,248
    سطح
    19
    Points: 1,248, Level: 19
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 52
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    3

    تشکرشده 67 در 39 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط Pooh نمایش پست ها
    آقای جنوب سرخ

    اسم شما منو یاد غروبهای بوشهر میندازه. چند باری که اونجا رفتیم سفر غروبهاش خیلی قشنگ بودن.

    به جز مواردی که در تاپیک قبلیتون گفتید چه چیزایی خستتون کرده؟

    یکی یکی به همه اش رسیدگی میشه. اینجا هم حتما دوستان در کنارتون خواهند بود و اگر کمکی از دستشون بربیاد انجام میدن.

    خب شما گفتید هم دانشجو هستید هم شاغل هستید.
    این که خیلی خوبه.
    روی خوبی ها و اهدافتون تمرکز بگیرید.
    اگر کمالگرا هستید باید اهدافتون رو در حد تواناییهاتون قرار بدید.

    ما اینجا همه دوست داریم شما حالتون خوب باشه و فکرای بد نکنید. دوست داریم قدمی به جلو بردارید و هم خودتون هم ما رو خوشحال کنید.
    به خاطر وحشی گری های ذهنم هم تمرکزمو از دست دادم هم حافظه کوتاه مدتمو
    سر کلاس اصلا گیرایی ندارم چون تمرکز ندارم تو خونه هم هیچی تو ذهنم نمونده که مرور کنم رو همین حساب تو کل ترم شاید 10 تا کلاسم نرم تو دبیرستان هم همین طور بودم
    دلم خون میشه وقتی می بینم پدرم هراز تومن هزار تومن از دهن شیر می کشه بیرون و میزاره تو جیبه بچش ولی این بچه همش درجا می زنه
    همیشه خواستم افتخار پدر و مادر باشم اما همیشه خوار تو چشمشون بودم مخصوصا واسه پدری که بچشو به چنگو دندون گرفت و بزرگ کرد
    پدرم قهرمان زندگی منه

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pooh نمایش پست ها
    آقای جنوب سرخ
    برادر عزیز
    پس اسمتون از اون چیزی که فکر میکردم خیلی قشنگ تره.

    برادر گرامی
    کمالگرایی بد دردیه. بی اگیزگی بد دردیه. میفهمم. چون خودم هم دچارش هستم. ولی میشه حلش کرد.

    شما اول یه سر برید روانپزشک. زیاد وقت نمیگیره. هزینه اش هم زیاد نمیشه. فوق فوقش اگه خیلی دارو لازم باشه 40 تومان خرجش میشه.

    بعدشم خب یکم درددل کنید. چی شده؟
    همیشه سنگ صبور دوستام بودم اما هیچ موقع با کسی درد و دل نکردم چون واقعیت درک کردنم سخته
    زیاد هم خوشم نمی یاد بزارم دیگران بفهمن تو دلم چه خبره
    این سایتم موقعی پیدا کردم که تو گوگل داشتم راه های خودکشی رو سرچ می کردم!!!!!!!!!!
    جالب اینجا بود که اول چندتا سایت مستهجن پیدا کرد منم با کلیک رو این سایت وسوسه شدم این تایپیکو باز کنم تا شاید یکی مثل من باشه و منو بفهمه...


 
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. وسواس فکری،کمبود ارده و اعتماد به نفس در انتخاب همسر
    توسط pesare_baran در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: سه شنبه 21 شهریور 91, 18:57
  2. نوستالژی های کودکی،نوجوانی و جوانی ما
    توسط shayana در انجمن تجربه های فردی
    پاسخ ها: 54
    آخرين نوشته: پنجشنبه 12 مرداد 91, 06:12
  3. مدیر همدردی،فرشته مهربان ،بالهای صداقت و سایر دوستان عزیز
    توسط PUPAK در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: یکشنبه 07 آذر 89, 11:22
  4. متاهلین راضی و ناراضی،چه معیارهایی برای ازدواج مهم ترند؟
    توسط آرمیلا در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: پنجشنبه 22 مهر 89, 21:30
  5. لطفا راهنماییم کنی،فوریه
    توسط imanooo در انجمن خواستگاری
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: پنجشنبه 30 آبان 87, 20:22

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:18 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.