تشکرشده 6,911 در 1,649 پست
_yalda (دوشنبه 05 فروردین 92)
تشکرشده 106 در 48 پست
سلام میشل عزیزم. من با سه روانشناس صحبت کردم که مهمترین اونها دکتر مجد بودن که اکثریت ایشون رو می شناسن. این آقا به روانشناس خیلی اعتقاد نداره و من هم وقتی چند کلمه ای در مورد کارهای ایشون با دکتر صحبت کردم ایشون گفتن که این آقا بدبینه و گفتن که اون قدر تجربه دارن که اینو قطعی بیان می کنن. من حتی ازشون خواستم که اگه ممکنه با هم بریم پیششون . اما دکتر مجد گفتن نیازی نیست. اون دو روانشناس هم از روی حرفهای من و تعاریف کارای ایشون به این نتیجه رسیدن. اما دو دلی من دقیقا به همین دلیله . چون خودش رو ندیدن و اینو عنوان کردن . و من مدام با خودم میگم نکنه اغراق کردم ؟ نکنه به خاطر ترسی که داشتم مطالب رو بزرگ کردم ؟ نکنه در دوره آشنایی اینطور بود تا اطمینانش جلب بشه و این عدم اطمینانم و جواب رد دادنم داره اذیتم می کنه .
راستی این رو هم بگم که اون هنوز هم چند روز یه بار پیشنهادشو تکرار می کنه و منتظر جوابه . اما من احساس می کنم دیگه خیلی طولانی شده و نمی تونم دوباره بعد جواب ردی که دادم باز هم امیدوارش کنم و خودمم امیدوار بشم و بعد ببینم که بازهم اختلافات و قضایای قدیمی داره تکرار میشه .
تشکرشده 433 در 151 پست
تشخیص بیماری پارانوید (ppd) ساده است و تقریبا در اکثر مواقع بدون نیاز به صحبت با بیمار ممکنه (و بیمار به خاطر این بیماری اصلا با پزشک همکاری نمی کنه چون معمولا به علم یا خیرخواهی پزشک شک می کنه، چه در تشخیص و چه در درمان و برای همین معمولا تشخیص این بیماری از طریق پرسش و اطلاعات اطرافیان صورت می گیره. طبق یک نظرسنجی که چند سال پیش در آمریکا انجام داده بودند، بیشتر از سه چهارم درصد افرادی که بیماری پارانوید داشتند کار روانشناس ها رو قبول نداشتند).
بقیه توضیحاتی هم که دادی با یک شخص پارانوید هماهنگی داره و من شک به دلم درباره این تشخیص راه نمی دم چون به نظر میاد صحیح باشه. متاسفانه پارانوید درمان هم نداره، راه هایی برای بهتر کردن شرایط هست که البته فقط با همکاری کامل و صد درصد اون فرد ممکنه که در اکثر مواقع وجود نداره. من حرف اون روانشناس رو تایید می کنم که زندگی با یک شخص پارانویدی بسیار بسیار دشواره.
زندگی خوب یک شکل ثابت ندارد، بلکه یک فرآیند است. یک جهت است، نه یک مقصد.
کارل راجرز
تشکرشده 358 در 180 پست
عزيزم اين روانشناس چقدر قابل اعتماده؟دليلش واسه اينكه برداشت كرده بيماري بدبيني و پارانوئيد داره؟درمورد درمان يا راههاي كم كردن حساسيت هاش چي نگفت؟
تشکرشده 106 در 48 پست
بله . ایشون روانشناس قابل اعتمادی هستن و من چندباری هم در برنامه های صدا و سیما ایشون رو دیدم . اما دلیل اینکه پیش ایشون رفتم این بود که ایشون در دانشگاه محل تحصیل من شاغل هستن و روابط زیادی با دانشجوها که مشکلات اینچنینی دارند برقرار کردند.
دلیلش رو به من نگفتن . یعنی با سوالاتی که از من پرسیدن و توضیحاتی که من بهشون دادم به این نتیجه رسیدن گویا و گفتن که اکیدا توصیه می کنم که این کارو نکنی و رابطه ت رو قطع کنی
در مورد راههای کم کردن حساسیت هم پرسیدم . گفتن اگه اختلالات دیگه ای بود من کمکت می کردم . اما این اختلال درمانی نداره![]()
sookoot (دوشنبه 05 فروردین 92)
تشکرشده 358 در 180 پست
منم الآن خواستگاري دارم كه خيلي مقيد به امور مذهبي هستش به حريم زن و مرد خيلي اهميت ميده ولي اين دليل بر بددلي نيست اين آدم خيلي مذهبيه و حد و حدود براش خيلي مهمه.تو خودت چي چقدر برات مهمه؟چقدربرات قابل تحمل و قابل گذشته؟من خودم اين آقا باهمه مذهبي بودنش قبولا كردم چون اولا درخودم انعطاف پذيري رو ميبينم ثانيا همه آرزوم داشتن يه همچين مردي بوده.توچي چه انتظاراتي از مرد زندگيت داري؟انقدمقيد بودن برات قابل درك و تحمل هست؟اين آقا چقدر باب ميلته؟چقدر انتظارتتو برآورده ميكنه؟
تشکرشده 106 در 48 پست
مقید بودن به امور مذهبی با بددلی و بدگمانی فرق داره . مشکل من با ایشون سوالات مداوم و توضیحاتیه که از من میخوان. یعنی من به طور مداوم دارم توضیح میدم که مثلا چرا کارم این همه در جایی طول کشیده و ...نوشته اصلی توسط saharjavid
تشکرشده 6,060 در 1,481 پست
سلام
بيماري پارانوئيد رو بدون ديدن اين آقا چطور تشخيص دادن؟
به نظر من با چند مشاور ديگه هم صحبت كنيد.
در نهايت با اين آقا به مشاوره حضوري و در صورت نياز روانپزشك بريد بعد تصميم بگيريد.
اگر تشخيص ايشون درست باشه به فكر كم كردن حساسيت و ... نباش.
چون ممكنه ايشون روز به روز بدتر بشن.
تشکرشده 358 در 180 پست
خوب چرا اساسي در اين مورد باهاش حرف نميزني و ازش نميخواي باهم پيش يك مشاور بريد؟اين علائمي كه ميگي ميتونه دليل بر برددلي باشه پس بايد حتما بررسي بشه
دكتر فرهنگ ميگه اگه طرف مقابل روي رفت و آمدهات حساسه ياواسه هرچيزي توضيح ميخواد اينا علائم هشداردهنده راجبه بدبيني و بددلي محسوب ميشه بايد خيلي جدي گرفتشون.حتي ميگه براي اينكه بسنجيم ببينيم درسته يانه تو يه عمل انجام شده يا غيرمنتظره قرارش بديم وكارهايي انجام بديم كه طرف مقابل از قبل آمادگي اون شرايط رو نداره تا توضيح يا عكس العملي راطراحي كرده باشه.اولين واكنش وبرخورد واقعي و طبيعي يك فرد است.توام ميتوني راجبه بددلي يه شرايط به وجود بياري و عكس العملش و ببيني در مورد همه چيزهايي كه شك داري ميتوني اين طور عمل كني.حضرت علي(ع) ميفرمايد:در دگرگوني حالت ها حقيقت افراد شناخته مي شود.
saharjavid (سه شنبه 26 دی 91)
تشکرشده 106 در 48 پست
روی رفت و آمدهام و ساعت اونها خیلی حساسهنوشته اصلی توسط saharjavid
روی اینکه با کی میرم و با کی میام خیلی حساسه
روی ساعتش هم حساسه . مثلا میگه از بعد از غروب نباید بری
اما مثلا تو رستوران و کافی شاپ اصلا گیر نمیده که کجا بشینم و کجا نشینم
مثلا من شنیدم یکی از ویژگی های آدمای بدبین اینه که تو مکانهای عمومی طوری می شوننش که رو به مردای دیگه نباشه![]()
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)