به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 69

Hybrid View

  1. #1
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 05 آبان 04 [ 19:04]
    تاریخ عضویت
    1391-12-24
    نوشته ها
    1,691
    امتیاز
    45,402
    سطح
    100
    Points: 45,402, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteranOverdrive25000 Experience Points
    تشکرها
    6,934

    تشکرشده 6,911 در 1,649 پست

    Rep Power
    350
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط _yalda نمایش پست ها
    دوستان من دیروز رفتم پیش یه روانشناس و باهاش در مورد رفتارای این آقا صحبت کردم . استناد ایشون این بود که این آقا بدبینه و بیماری پارانوئید داره . به من گفت بدون هیچ گونه شکی جواب رد بده . به نظرتون ممکنه اشتباه کرده باشه ؟
    یعنی مثلا رفتارای من طوری بوده باشه که اون بهم اطمینان نکرده و اگه من رفتارامو تغییر بدم اون حساسیتش کمتر بشه ؟
    چرا هیشکی جوابم رو نمیده ؟
    خواهش می کنم

    سلام به یلدای عزیز.

    شما با روانشناس های دیگری هم مشورت کردید؟ اونها با نامزدت هم صحبت کردن؟

    یعنی تشخیص روانشناس ها بر پایه مطالعات دقیق بود؟

    هر اتفاق بدی، یه اتفاق خوبه...



  2. کاربر روبرو از پست مفید میشل تشکرکرده است .

    _yalda (دوشنبه 05 فروردین 92)

  3. #2
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 24 اسفند 92 [ 17:56]
    تاریخ عضویت
    1391-10-16
    نوشته ها
    75
    امتیاز
    1,111
    سطح
    18
    Points: 1,111, Level: 18
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 106 در 48 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط میـشل نمایش پست ها
    سلام به یلدای عزیز.

    شما با روانشناس های دیگری هم مشورت کردید؟ اونها با نامزدت هم صحبت کردن؟

    یعنی تشخیص روانشناس ها بر پایه مطالعات دقیق بود؟

    سلام میشل عزیزم. من با سه روانشناس صحبت کردم که مهمترین اونها دکتر مجد بودن که اکثریت ایشون رو می شناسن. این آقا به روانشناس خیلی اعتقاد نداره و من هم وقتی چند کلمه ای در مورد کارهای ایشون با دکتر صحبت کردم ایشون گفتن که این آقا بدبینه و گفتن که اون قدر تجربه دارن که اینو قطعی بیان می کنن. من حتی ازشون خواستم که اگه ممکنه با هم بریم پیششون . اما دکتر مجد گفتن نیازی نیست. اون دو روانشناس هم از روی حرفهای من و تعاریف کارای ایشون به این نتیجه رسیدن. اما دو دلی من دقیقا به همین دلیله . چون خودش رو ندیدن و اینو عنوان کردن . و من مدام با خودم میگم نکنه اغراق کردم ؟ نکنه به خاطر ترسی که داشتم مطالب رو بزرگ کردم ؟ نکنه در دوره آشنایی اینطور بود تا اطمینانش جلب بشه و این عدم اطمینانم و جواب رد دادنم داره اذیتم می کنه .
    راستی این رو هم بگم که اون هنوز هم چند روز یه بار پیشنهادشو تکرار می کنه و منتظر جوابه . اما من احساس می کنم دیگه خیلی طولانی شده و نمی تونم دوباره بعد جواب ردی که دادم باز هم امیدوارش کنم و خودمم امیدوار بشم و بعد ببینم که بازهم اختلافات و قضایای قدیمی داره تکرار میشه .

  4. #3
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 22 دی 94 [ 14:29]
    تاریخ عضویت
    1391-12-18
    محل سکونت
    زیر آسمان
    نوشته ها
    171
    امتیاز
    2,829
    سطح
    32
    Points: 2,829, Level: 32
    Level completed: 53%, Points required for next Level: 71
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    43

    تشکرشده 433 در 151 پست

    Rep Power
    31
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط _yalda نمایش پست ها
    سلام میشل عزیزم. من با سه روانشناس صحبت کردم که مهمترین اونها دکتر مجد بودن که اکثریت ایشون رو می شناسن. این آقا به روانشناس خیلی اعتقاد نداره و من هم وقتی چند کلمه ای در مورد کارهای ایشون با دکتر صحبت کردم ایشون گفتن که این آقا بدبینه و گفتن که اون قدر تجربه دارن که اینو قطعی بیان می کنن. من حتی ازشون خواستم که اگه ممکنه با هم بریم پیششون . اما دکتر مجد گفتن نیازی نیست. اون دو روانشناس هم از روی حرفهای من و تعاریف کارای ایشون به این نتیجه رسیدن. اما دو دلی من دقیقا به همین دلیله . چون خودش رو ندیدن و اینو عنوان کردن . و من مدام با خودم میگم نکنه اغراق کردم ؟ نکنه به خاطر ترسی که داشتم مطالب رو بزرگ کردم ؟ نکنه در دوره آشنایی اینطور بود تا اطمینانش جلب بشه و این عدم اطمینانم و جواب رد دادنم داره اذیتم می کنه .
    راستی این رو هم بگم که اون هنوز هم چند روز یه بار پیشنهادشو تکرار می کنه و منتظر جوابه . اما من احساس می کنم دیگه خیلی طولانی شده و نمی تونم دوباره بعد جواب ردی که دادم باز هم امیدوارش کنم و خودمم امیدوار بشم و بعد ببینم که بازهم اختلافات و قضایای قدیمی داره تکرار میشه .
    تشخیص بیماری پارانوید (ppd) ساده است و تقریبا در اکثر مواقع بدون نیاز به صحبت با بیمار ممکنه (و بیمار به خاطر این بیماری اصلا با پزشک همکاری نمی کنه چون معمولا به علم یا خیرخواهی پزشک شک می کنه، چه در تشخیص و چه در درمان و برای همین معمولا تشخیص این بیماری از طریق پرسش و اطلاعات اطرافیان صورت می گیره. طبق یک نظرسنجی که چند سال پیش در آمریکا انجام داده بودند، بیشتر از سه چهارم درصد افرادی که بیماری پارانوید داشتند کار روانشناس ها رو قبول نداشتند).

    بقیه توضیحاتی هم که دادی با یک شخص پارانوید هماهنگی داره و من شک به دلم درباره این تشخیص راه نمی دم چون به نظر میاد صحیح باشه. متاسفانه پارانوید درمان هم نداره، راه هایی برای بهتر کردن شرایط هست که البته فقط با همکاری کامل و صد درصد اون فرد ممکنه که در اکثر مواقع وجود نداره. من حرف اون روانشناس رو تایید می کنم که زندگی با یک شخص پارانویدی بسیار بسیار دشواره.
    زندگی خوب یک شکل ثابت ندارد، بلکه یک فرآیند است. یک جهت است، نه یک مقصد.

    کارل راجرز

  5. 4 کاربر از پست مفید Sinéad تشکرکرده اند .

    barani (شنبه 24 فروردین 92), sookoot (دوشنبه 05 فروردین 92), فرهنگ 27 (دوشنبه 05 فروردین 92), _yalda (دوشنبه 05 فروردین 92)

  6. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 07 اسفند 91 [ 14:11]
    تاریخ عضویت
    1391-9-12
    نوشته ها
    271
    امتیاز
    759
    سطح
    14
    Points: 759, Level: 14
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registered500 Experience Points
    تشکرها
    340

    تشکرشده 358 در 180 پست

    Rep Power
    41
    Array

    RE: نمی دونم همدیگرو قبول داریم یا نه ؟

    عزيزم اين روانشناس چقدر قابل اعتماده؟دليلش واسه اينكه برداشت كرده بيماري بدبيني و پارانوئيد داره؟درمورد درمان يا راههاي كم كردن حساسيت هاش چي نگفت؟

  7. #5
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 24 اسفند 92 [ 17:56]
    تاریخ عضویت
    1391-10-16
    نوشته ها
    75
    امتیاز
    1,111
    سطح
    18
    Points: 1,111, Level: 18
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 106 در 48 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نمی دونم همدیگرو قبول داریم یا نه ؟

    بله . ایشون روانشناس قابل اعتمادی هستن و من چندباری هم در برنامه های صدا و سیما ایشون رو دیدم . اما دلیل اینکه پیش ایشون رفتم این بود که ایشون در دانشگاه محل تحصیل من شاغل هستن و روابط زیادی با دانشجوها که مشکلات اینچنینی دارند برقرار کردند.
    دلیلش رو به من نگفتن . یعنی با سوالاتی که از من پرسیدن و توضیحاتی که من بهشون دادم به این نتیجه رسیدن گویا و گفتن که اکیدا توصیه می کنم که این کارو نکنی و رابطه ت رو قطع کنی
    در مورد راههای کم کردن حساسیت هم پرسیدم . گفتن اگه اختلالات دیگه ای بود من کمکت می کردم . اما این اختلال درمانی نداره

  8. کاربر روبرو از پست مفید _yalda تشکرکرده است .

    sookoot (دوشنبه 05 فروردین 92)

  9. #6
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 07 اسفند 91 [ 14:11]
    تاریخ عضویت
    1391-9-12
    نوشته ها
    271
    امتیاز
    759
    سطح
    14
    Points: 759, Level: 14
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registered500 Experience Points
    تشکرها
    340

    تشکرشده 358 در 180 پست

    Rep Power
    41
    Array

    RE: نمی دونم همدیگرو قبول داریم یا نه ؟

    منم الآن خواستگاري دارم كه خيلي مقيد به امور مذهبي هستش به حريم زن و مرد خيلي اهميت ميده ولي اين دليل بر بددلي نيست اين آدم خيلي مذهبيه و حد و حدود براش خيلي مهمه.تو خودت چي چقدر برات مهمه؟چقدربرات قابل تحمل و قابل گذشته؟من خودم اين آقا باهمه مذهبي بودنش قبولا كردم چون اولا درخودم انعطاف پذيري رو ميبينم ثانيا همه آرزوم داشتن يه همچين مردي بوده.توچي چه انتظاراتي از مرد زندگيت داري؟انقدمقيد بودن برات قابل درك و تحمل هست؟اين آقا چقدر باب ميلته؟چقدر انتظارتتو برآورده ميكنه؟

  10. #7
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 24 اسفند 92 [ 17:56]
    تاریخ عضویت
    1391-10-16
    نوشته ها
    75
    امتیاز
    1,111
    سطح
    18
    Points: 1,111, Level: 18
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 106 در 48 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نمی دونم همدیگرو قبول داریم یا نه ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط saharjavid
    منم الآن خواستگاري دارم كه خيلي مقيد به امور مذهبي هستش به حريم زن و مرد خيلي اهميت ميده ولي اين دليل بر بددلي نيست اين آدم خيلي مذهبيه و حد و حدود براش خيلي مهمه.تو خودت چي چقدر برات مهمه؟چقدربرات قابل تحمل و قابل گذشته؟من خودم اين آقا باهمه مذهبي بودنش قبولا كردم چون اولا درخودم انعطاف پذيري رو ميبينم ثانيا همه آرزوم داشتن يه همچين مردي بوده.توچي چه انتظاراتي از مرد زندگيت داري؟انقدمقيد بودن برات قابل درك و تحمل هست؟اين آقا چقدر باب ميلته؟چقدر انتظارتتو برآورده ميكنه؟
    مقید بودن به امور مذهبی با بددلی و بدگمانی فرق داره . مشکل من با ایشون سوالات مداوم و توضیحاتیه که از من میخوان. یعنی من به طور مداوم دارم توضیح میدم که مثلا چرا کارم این همه در جایی طول کشیده و ...

  11. #8
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    سه شنبه 05 تیر 03 [ 04:02]
    تاریخ عضویت
    1388-1-20
    نوشته ها
    1,530
    امتیاز
    37,798
    سطح
    100
    Points: 37,798, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second ClassSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    5,746

    تشکرشده 6,060 در 1,481 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    276
    Array

    RE: نمی دونم همدیگرو قبول داریم یا نه ؟

    سلام

    بيماري پارانوئيد رو بدون ديدن اين آقا چطور تشخيص دادن؟
    به نظر من با چند مشاور ديگه هم صحبت كنيد.

    در نهايت با اين آقا به مشاوره حضوري و در صورت نياز روانپزشك بريد بعد تصميم بگيريد.
    اگر تشخيص ايشون درست باشه به فكر كم كردن حساسيت و ... نباش.
    چون ممكنه ايشون روز به روز بدتر بشن.

  12. #9
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 07 اسفند 91 [ 14:11]
    تاریخ عضویت
    1391-9-12
    نوشته ها
    271
    امتیاز
    759
    سطح
    14
    Points: 759, Level: 14
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registered500 Experience Points
    تشکرها
    340

    تشکرشده 358 در 180 پست

    Rep Power
    41
    Array

    RE: نمی دونم همدیگرو قبول داریم یا نه ؟

    خوب چرا اساسي در اين مورد باهاش حرف نميزني و ازش نميخواي باهم پيش يك مشاور بريد؟اين علائمي كه ميگي ميتونه دليل بر برددلي باشه پس بايد حتما بررسي بشه

    دكتر فرهنگ ميگه اگه طرف مقابل روي رفت و آمدهات حساسه ياواسه هرچيزي توضيح ميخواد اينا علائم هشداردهنده راجبه بدبيني و بددلي محسوب ميشه بايد خيلي جدي گرفتشون.حتي ميگه براي اينكه بسنجيم ببينيم درسته يانه تو يه عمل انجام شده يا غيرمنتظره قرارش بديم وكارهايي انجام بديم كه طرف مقابل از قبل آمادگي اون شرايط رو نداره تا توضيح يا عكس العملي راطراحي كرده باشه.اولين واكنش وبرخورد واقعي و طبيعي يك فرد است.توام ميتوني راجبه بددلي يه شرايط به وجود بياري و عكس العملش و ببيني در مورد همه چيزهايي كه شك داري ميتوني اين طور عمل كني.حضرت علي(ع) ميفرمايد:در دگرگوني حالت ها حقيقت افراد شناخته مي شود.

  13. 3 کاربر از پست مفید saharjavid تشکرکرده اند .

    saharjavid (سه شنبه 26 دی 91)

  14. #10
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 24 اسفند 92 [ 17:56]
    تاریخ عضویت
    1391-10-16
    نوشته ها
    75
    امتیاز
    1,111
    سطح
    18
    Points: 1,111, Level: 18
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 106 در 48 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نمی دونم همدیگرو قبول داریم یا نه ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط saharjavid
    خوب چرا اساسي در اين مورد باهاش حرف نميزني و ازش نميخواي باهم پيش يك مشاور بريد؟اين علائمي كه ميگي ميتونه دليل بر برددلي باشه پس بايد حتما بررسي بشه

    دكتر فرهنگ ميگه اگه طرف مقابل روي رفت و آمدهات حساسه ياواسه هرچيزي توضيح ميخواد اينا علائم هشداردهنده راجبه بدبيني و بددلي محسوب ميشه بايد خيلي جدي گرفتشون.حتي ميگه براي اينكه بسنجيم ببينيم درسته يانه تو يه عمل انجام شده يا غيرمنتظره قرارش بديم وكارهايي انجام بديم كه طرف مقابل از قبل آمادگي اون شرايط رو نداره تا توضيح يا عكس العملي راطراحي كرده باشه.اولين واكنش وبرخورد واقعي و طبيعي يك فرد است.توام ميتوني راجبه بددلي يه شرايط به وجود بياري و عكس العملش و ببيني در مورد همه چيزهايي كه شك داري ميتوني اين طور عمل كني.حضرت علي(ع) ميفرمايد:در دگرگوني حالت ها حقيقت افراد شناخته مي شود.
    روی رفت و آمدهام و ساعت اونها خیلی حساسه
    روی اینکه با کی میرم و با کی میام خیلی حساسه
    روی ساعتش هم حساسه . مثلا میگه از بعد از غروب نباید بری
    اما مثلا تو رستوران و کافی شاپ اصلا گیر نمیده که کجا بشینم و کجا نشینم
    مثلا من شنیدم یکی از ویژگی های آدمای بدبین اینه که تو مکانهای عمومی طوری می شوننش که رو به مردای دیگه نباشه

  15. کاربر روبرو از پست مفید _yalda تشکرکرده است .



 
صفحه 3 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:06 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.