سلام دوباره.....مرسی
اوه چه چیزهایی که من نمیدونم...جالبه واقعا ،اطلاعاتم داره زیاد میشه
یعنی یه مرد میتونه خانمش رو ممنوع الخروج کنه؟
حقوقی که من میتونم داشته باشم چی هست که هر دو شرایطمون مساوی باشه؟؟؟؟
تشکرشده 1,334 در 350 پست
سلام دوباره.....مرسی
اوه چه چیزهایی که من نمیدونم...جالبه واقعا ،اطلاعاتم داره زیاد میشه
یعنی یه مرد میتونه خانمش رو ممنوع الخروج کنه؟
حقوقی که من میتونم داشته باشم چی هست که هر دو شرایطمون مساوی باشه؟؟؟؟
تشکرشده 1,334 در 350 پست
مرسی
آخه چه ارتباطی هست؟یعنی یه خانم بخواد ازدواج کنه خودش حق این رو نداره که بره خارج از کشور؟؟؟
یا باید اجازه ی شوهر باشه یا اصلا نره؟؟؟
حالا اومد و شوهر یه خانمی اجازه نداد..اون وقت باید چی کار کرد؟؟؟
تشکرشده 1,864 در 493 پست
شوکا جان،
1- یک سند ازدواج از یکی از آشنایان یا دوستانت بگیر و بندهاش را بخون.
مواردی را که به عنوان شروط ضمن عقد نوشته ببین. در مورد تعیین محل سکونت، اجازه تحصیل، کار، خروج از کشور و حق طلاق ...
اینطوری با آمادگی و اطلاعات بیشتری عقد می کنی.
2- شروط ضمن عقد ضمانت اجرایی قوی نداره. اگر می خواهی اون شروط را داشته باشی، بعد از عقد باید برید دفترخانه و همسرت برای انجام اون امور ( طلاق، خروج از کشور و... ) به شما وکالت بلاعزل محضری بده.
3- شما توی ایران عقد می کنی و بهتره که طبق قوانین و عرف ایران این کار را انجام بدی. اینکه در چین خانمها چه حقوقی دارند یا در انگلستان چطوری جدا می شن به دردتون نمی خوره.
بهتره مهریه مناسبی مطابق با عرف ایران در نظر بگیری.
4- اگر به کشور دیگری رفتید و قصد زندگی داشتید می تونید ازدواجتون را اونجا ثبت کنید و در صورت جدایی احتمالی، طبق قوانین همونجا جدا بشید. اگر چه بعد از اون بهتر هست که جداییتون در ایران هم ثبت بشه.
5- بهتر هست که در اولین فرصت بعد از عقد برای گرفتن تابعیت کشور دوم همسرتون اقدام کنید.
در صورت بروز مشکلات احتمالی همسرتون خیلی راحت می تونند به کشور مذکور بروند و شما بلاتکلیف و بدون اجازه خروج و بدون ویزا و ... مشکلات بعدیش.
پیدا (سه شنبه 21 شهریور 91)
تشکرشده 44 در 21 پست
بله عزیزم یه شوهر هم میتونه اجازه بده خانمش نرههم میتونه ممنوع الخروجش کنه.
به نظر من همن سکه بزن تمومش کن.چرا روزه ی شک دار بگیری؟اگه خودتم روت نمیشه بگی بسپار به خانوادت یعنی بگو که اونا مطرح کنن و بگو هرچی خانودم بگن!به همین راحتی!
bahar_1300k (سه شنبه 21 شهریور 91)
تشکرشده 462 در 89 پست
شوکا ی عزیز سلام
تعجب میکنم که شما با قوانین ایران اشنا نیستید ؟؟؟
شما ایران زندگی میکنید ؟؟؟
یعنی تا حالا نمیدونستید که:
1- بعد از ازدواج محل زندگی رو مرد تعیین میکنه
2- با اجازه شوهر فقط میتونید ادامه تحصیل داشته و شاغل باشید
3- خروج از کشور فقط با اجازه شوهر ممکن هست
4- برای انجام جراحی هایی مثل :سزارین و... باید اجازه شوهر باشه.
5-شناسنامه فرزند رو فقط پدر میتونه بگیره
6- اگر فرزند نیاز به جراحی داشته باشه باید پدر رضایت بده
و...
ببین دوست عزیز اینجا ایرانه و اگر میخواید تو این موارد حقوق برابر با مرد داشته باشید باید بعد از عقد تو دفتر خونه اسناد رسمی این موارد یا هر چیز دیگه رو از طرف همسرتون به صورت وکالت ثبت رسمی کنید.ضمنا حتما به دفتر خونه ای مراجعه کنید که اگاه به تنظیم دقیق این موارد باشه چون تغییر هر نوع جمله ای در ثبت این موارد میتونه وکالت رو فاقد اعتبار اجرایی کنه.
sea (چهارشنبه 22 شهریور 91)
تشکرشده 10 در 6 پست
[size=xx-large]سلام عزیزم
اول از همه برات آرزوی خوش بختی میکنم
عزیزم من نظر همه دوستانو خوندم! همه چه مستقیم و چه غیر مستقیم دارن بهت میگن همون سکه رو بزن و خیال خودتو راحت کن.چون کاملا بی درد سره.
من تاحدودی از این مسائل سردرمیارم و افراد زیادیو دیدم که سرپرداخت مهریه هنگام جدایی به مشکل برخوردن.سکه راحت ترینشه. البته ایشالا که شما هیچوقت به اون مراحل نمیرسید.من باب مثال عرض کردم.
خیلی راحت هم میتونی بازگو کردنشو به گردن خانوادتون بندازی و به شوهرت بگی هرچی خانوادم بگن.
راستی عزیزم راز موفقیتت چیه که انقد شوهرت به حرفت گوش میده ؟!
موفق باشی![]()
ن.ف (چهارشنبه 22 شهریور 91)
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
از کلمات بجا استفاده کنید،این آقا الآن فقط نامزده.
تشکرشده 1,636 در 313 پست
با این شروط که هر سال قانونش فرق می کنه کاملا مخالفم
مهریه باید مشخص باشه...
وقتی قرارمان پروانه شدن است ، بگذار روزگار هرچقدر میخواهد پیله کند .
gole kaghazi (چهارشنبه 22 شهریور 91)
تشکرشده 462 در 89 پست
متاسفانه مهریه هم مدام قانونش عوض میشهنوشته اصلی توسط gole kaghazi
sea (چهارشنبه 22 شهریور 91)
تشکرشده 148 در 65 پست
بلو اسکای عزیز ایا واقعا نمیشه حق خروج از کشور گرفت؟
من موردی را در دوستانم سراغ دارم که طلاق امریکا را گرفت ولی طلاق ایرانش بعد از 3 سال صادر شد و در این مدت 3 سال چون حق خروج از کشور نداشت ایران نیومد...می ترسید شوهرش ممنوع الخروجش کنه و خودش برگرده امریکا و این طفلی در ایران بدون روشن شدن وضعیت طلاقش و بلا تکلیف در ایران بمونه و کارش را در امریکا از دست بده.
اینجا واقعا خلا قانونی هست و یک مرد میتونه زنش را بلاتکلیف در ایران نگه داره و خودش بره خارج هر کاری خاست کنه!!
بازم تاکید میکنم حق خروج از کشور را بگیر!!
لبخند :-) (چهارشنبه 22 شهریور 91)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)