به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 12 نخستنخست 123456789101112 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 115

Hybrid View

  1. #1
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 20 مهر 87 [ 10:04]
    تاریخ عضویت
    1386-11-01
    نوشته ها
    642
    امتیاز
    5,809
    سطح
    49
    Points: 5,809, Level: 49
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 141
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    470

    تشکرشده 496 در 278 پست

    Rep Power
    83
    Array

    RE: درد دل پسر ها

    چرا مي شود من هم در همچين خانواده ايي با سه فرزند بزرگ شدم و الان مغازه خيلي خوب و مسكن سه طبقه در جاي مناسب داريم و به خاطر همين مي گم كه مي شه

  2. 2 کاربر از پست مفید honarmand تشکرکرده اند .

    honarmand (چهارشنبه 25 اردیبهشت 87)

  3. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 آذر 87 [ 13:41]
    تاریخ عضویت
    1386-11-24
    نوشته ها
    125
    امتیاز
    5,050
    سطح
    45
    Points: 5,050, Level: 45
    Level completed: 50%, Points required for next Level: 100
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    99

    تشکرشده 99 در 49 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: درد دل پسر ها

    گردافرید زمین بهای اولیه نداشت از این زمین های سازمانی بود البته تو یه شهر کم جمعیت و دور افتاده پدرم کار دوم بعد از بازنشستگی اش داره من نمی گم یکباره همه را بدست اوردند اون خونه را موقعی که ما کوچک بودیم ساختند تو اوایل ازدواجشون وقتی تعریف می کنند از صفر شروع کردند نه ارثی بهشون رسیده نه خدای نکرده کارحرامی انجام دادند فقط اوایل پدر و مادرهشون هواشون را داشتند یعنی حدود 15 سال خونه ی پدر بزرگم بودیم که البته خرج و برج با خود پدر و مادرم بودند الان خانها ی جوان حاضرند نزدیک مادرشوهر و خواهر شوهر باشند .مسلما نه
    راستی ما هنوز ماشین نداریم
    اول زندگی ادم هیچ چیز نداشته باشه مهم نیست چیز را خدا می رسونه به قول معروف روزی را خدا می ده که البته اگه سطح توقعات پایین باشه و چشم و روهم چشمی خانمها یه کم کم بشه

  4. 2 کاربر از پست مفید hasty تشکرکرده اند .

    hasty (شنبه 11 خرداد 87)

  5. #3
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: درد دل پسر ها

    ها این شد.
    1-تا پانزده سال خانه والدینشان بودند.(اجاره خانه نمی دادند.)
    2-نسبت بهای زمین با حقوق اندک بوده است در آن گذشته ها و همانند حالا نمی باشد.
    3-زمین حتی اطراف شهری نیمه بزرگ هم نیست.یعنی در ابتدا قیمت چندانی نداشته است.
    4-پدر شریف و ارجمند سرکار،افزون بر حقوق معلمی،شغل دومی هم دارد.
    ببینید،اگر ما به طور عادی زمان آغاز به کار یک جوان را 25 تا 30 سالگی در نظر بگیریم،او باید تا حداکثر 45 یا 50 سالگی،صاحب ضروریات شده باشد که البته با این اوضاع حالا نمی شود.
    *اما هستی خانم گُل،حواستان باشد که نکته اصلی آن است که قیمتها و نسبت آن با درآمد در زمان جوانی و میانسالی پدر گرامی شما،زمین تا آسمان با زمان حال که من و شما داریم زندگی را آغاز می کنیم،فرق دارد.*

  6. #4
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 31 خرداد 87 [ 07:08]
    تاریخ عضویت
    1386-12-19
    نوشته ها
    15
    امتیاز
    3,686
    سطح
    38
    Points: 3,686, Level: 38
    Level completed: 24%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    11

    تشکرشده 11 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: درد دل پسر ها

    سلام
    بابا شما پسر ها خیلی زندگی رو سخت میگیرید همه جوره میشه زندگی را اغاز کرد فقط لازم هست که کمی واقع بینانه به زندگی نگاه کنیم

  7. #5
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: درد دل پسر ها

    د نه دیگه!!اگر کوته بینانه و نه واقع بینانه به زندگی بنگریم،قحط شوهر می شود،به جان خودمون . . .

  8. #6
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 01 آذر 89 [ 18:47]
    تاریخ عضویت
    1386-12-20
    نوشته ها
    114
    امتیاز
    4,323
    سطح
    41
    Points: 4,323, Level: 41
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 27
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    26

    تشکرشده 28 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: درد دل پسر ها

    سلام خدمت همه دوستان
    جناب آقای گرد آفرید من با این حرفتون موافقم
    ((د نه دیگه!!اگر کوته بینانه و نه واقع بینانه به زندگی بنگریم،قحط شوهر می شود،به جان خودمون . . . ))
    اما با نظرتون اصلا موافق نیستم
    کوته بینانه فکر کردن یعنی اینکه قبول نداشته باشیم زندگی همه جا و همه وقت سختی داشته و داره . اگه پدرومادر ما بدون دادن کرایه خونه سنگین سال ها در کنار دیگر اقوام زندگی میکردند در عوض هر روز باید نظرهای مختلف وبعضا غیر منصفانه هم را تحمل می کردند.
    اگر در دیگر کشورها مشکل اقتصادی وجود نداشته باشد ( که دارد!!) در عوض بیش از نیمی از کودکان تک سرپرست هستند.
    پس مشکلات همه جا و همه وقت بوده و هست البته همیشه برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد که یا دست ما هست ویا نیست در مورد مشکلات اقتصادی هم اگر ما نمی تونیم تمام مساله را حل کنیم لااقل میتونیم با عوض کردن بعضی از طرز تفکر های غلطمون اون را راحت تر کنیم یکیش هم همین که بیشتر پسرها برخلاف بیشتر دخترها مسایل اقتصادی را مهمترین رکن زندگی مشترک میدانند اما دختر ها( بدون دادن شعار) اسیر محبت هستند و اگر از این نظر تامین باشندشیرینی زندگی را با تحمل همه مشکلاتش به همسر خود اهدا میکنند بنابر این قحطی شوهر بیشتر از قحطی نگرش صحیح به زندگی هست نه از قحطی پسر!!!!!!!!!!

  9. کاربر روبرو از پست مفید narges تشکرکرده است .

    narges (شنبه 11 خرداد 87)

  10. #7
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 آذر 87 [ 13:41]
    تاریخ عضویت
    1386-11-24
    نوشته ها
    125
    امتیاز
    5,050
    سطح
    45
    Points: 5,050, Level: 45
    Level completed: 50%, Points required for next Level: 100
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    99

    تشکرشده 99 در 49 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: درد دل پسر ها

    جناب گردافرید شما دیگه دارین خیلی سخت می گیرن ها
    پس جونهای الان که زندگی را از صفر شروع کردند چی ؟؟
    بابا یکی بیاد ما را از دست این گردافرید نجات بده داره مانع ازدواج جوونها میشه ؟؟؟؟؟
    اخه قربونه اون شکلت اگه دو نفر دیگه مثل شما بیاد تو گوش این جوونهای مادر مرده بخونه که فاتحه ی این ها خونده است . دیگه میگن چرا سن ازدواج بالاست .چرا جوونها به فساد کشیده میشن
    اگه ازدواج کردن مشکل است چرا برای خودتون نبوده و ازدواج کردین ؟؟!!!!!
    این را هم یاد اوری کنم حقوق پدر من همان مقداره و الان خرج 5 نفر را هم میده مگه من تو احد بوق درس خوندم همین پارسال درسم تموم شده و خرج دانشگاهم را میداده

  11. #8
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 16 فروردین 90 [ 16:16]
    تاریخ عضویت
    1386-11-16
    نوشته ها
    385
    امتیاز
    5,034
    سطح
    45
    Points: 5,034, Level: 45
    Level completed: 43%, Points required for next Level: 116
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    442

    تشکرشده 467 در 211 پست

    Rep Power
    57
    Array

    RE: درد دل پسر ها

    سلام به دوستای عزیز
    من تمام صحبت های شما را با دقت خوندم به این نتیجه رسیدم که به هیچ عنوان نمی شه بدون هیچ چی و از صفر یک زندگی رو شروع کرد و این زندگی با شکست مواجه می شه من نمونه این زندگی رو خیلی دیدم بیاید یکمی منطقی باشیم دو تا جوون اول زندگی بدون هیچ داشته ای چطوری می تونند توی این خرج گرون با هم زندگی کنن حداقل باید یک مسکن داشته باشن که با این اوضاع کشور ما خرید مسکن برای دو تا جوون میسر نیست اجاره ها هم که سرسام آوره خیلی کم پیش می یاد که یک عروس همراه با خانواده شوهرش زندگی کنه
    با حقوق ماهی 200 - 300 تومان می خواین پول اجاره، آب ، گاز ، برق ، تلفن ، خورد و خوراک ، کرایه ها ، اجناس ضروری منزل و .... رو بدین مطمئن باشید که اول زندگی گلی هم وام گرفته اید که باید یک هزینه ای هم برای اون کنار بگذارید پدر ها و مادرامون وقتی که ازدواج کردن به نظر شما اینقدر گرونی سرسام آور بود زمین و خونه اینجوری بود توی خونه فقط پدر خانواده کار می کرد با کلی سر عائله که از پس مخارج همشون بر می اومد ولی الان همه افراد که کار کنن بازهم هشتشون گروی نه شونه یکی از دوستای من با عشق و علاقه با کسی که خیلی دوستش می داشت ازدواج کرد ماهی 300 تومان حقوق می گرت با هزار قرض و قوله بساط عروسی رو درست کردند رفتند یک اتاق اجاره کردند هر ماه 150 هزار تومان کرایه می دادند هنوز چند ماه نگذشته که شرکتشون ورشکسته کرد و بیکار شد صاحبخونه هم که دیگه خودتون بهتر می دونین چیکار می کنن وقتی یک برج پولشون عقب بیفته الانم کارشون به جدایی کشیده در صورتی که هنوز 6 ماه نشده ازدواج کردن به خاطر همینه که سن ازدواج بالا رفته خیلی از خانومها دوست دارن توی رفاه کامل باشن و سختی نبینن مطمئن باشید یک جوون توی این دوره زمونه با تموم امکانات رفاهی کمتر پیدا می شه
    به نظر شما جوانهای امروزی که دیگه وقت ازدواجشون باید چیکار کنن ؟؟؟؟؟؟؟
    توی این خرج گرونی بدون مسکن ....... کم بودن حقوق .... تواقعات بالا ...... باید چیکار کنن ؟؟؟؟؟؟

  12. کاربر روبرو از پست مفید آهو تشکرکرده است .

    آهو (پنجشنبه 26 اردیبهشت 87)

  13. #9
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: درد دل پسر ها

    نرگش جان!با این درآمدها اداره یک زندگی دو نفره،تنها در حدّ زنده ماندن میسّر است.خودتان نیز این را می دانید؛هرچند که در برابر من موضع می گیرید و خوب هم می دانید.
    وانگهی،من سخن از وجود مشکلات در زندگی مشترک را نکرده ام که شما از تک سرپرستی کودکان آنوری سخن به میان می کشید!!!(هرچند که کودکان تک سرپرست اینوری هم بسیار زیادند.)
    بجای اینکه تندی احساساتی شوید و در مقام پاسخ برآیید،اندکی شکیبایی داشته و واقعیات را ببینید.دعوا که نداریم،جان من.هرچند که من به تعامل شما احترام می گذارم.

  14. #10
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 مرداد 89 [ 18:02]
    تاریخ عضویت
    1386-11-30
    نوشته ها
    38
    امتیاز
    3,897
    سطح
    39
    Points: 3,897, Level: 39
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 53
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    23

    تشکرشده 23 در 17 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: درد دل پسر ها

    منم کاملا موافقم که الان با این درآمدها نمی شه کاری کرد.3سال و نیمه که دارم کار می کنم و 1 سالش رو به خاطر شرایط کاریم توی شهری دیگه جدا از خانواده ام زندگی کردمو بیشتر خرجم رو خودم می دادم.توی اون مدت واقعا فهمیدم چقدر زندگی سخته.بعضی از نیازها و خواسته های مادی انسان زیاده خواهی نیست بلکه برای وجود نشاط توی زندگی لازمه.اگه از اون خواسته های نه چندان بزرگ بگذری دچار یه زندگی کسالت آور و ربات مانند می شی و اگه بی خیال پول جمع کردن بشی و یه روز چشمات رو باز می کنی و میبینی که هیچ پولی پس انداز نکردی والبته خرج خیلی مهمی هم نداشتی.منظور من از خواسته های مادی اصلا تجمل گرایی نیستش.
    وقتی هم که شروع می کنی به پول جمع کردن میبینی که با این پولا که نمی شه کاری کرد....
    ولی یه نکته ای وجود داره و اون هم اینه که دیگه الان زمونه فرق کرده و قرار نیست که بار مالی فقط به دوش پسرها باشه.الان دیگه اکثر دخترهام کار می کنن و دختری که کار می کنه اگه به همسرش علاقه داشته باشه می تونه زندگی رو طوری بگذرونه که زیاد احساس کمبودی نداشته باشن
    البته باز هم وقتی فکر می کنم می بینم که باز هم ازدواج زیر 30 سال خیلی سخته.
    خرجهای روزمره رو می شه یه کاری کردولی خونه چی؟؟
    من یه دخترم ولی کاملا می فهمم که پول در آوردن چقدر سخته
    آدم لیسانس رو میگیره کار مناسب رو هم پیدا می کنه ولی بعد می بینه که بابا با این پولا که ادم به جایی نمی رسه.بعد فکر می کنی که بری فوق بخونی شاید اوضاع بهتر شه.فوق هم می خونی و کارت کمی بهتر می شه ولی...باز هم نشد انگار باید به فکر دکترا بود!
    متاسفانه توی کشور ما هم که قدرت دست کارفرماست.
    ولی با همه این حرفا فکر می کنم که ادم وقتی کسی رو دوست داره با این مسائل یه جوری کنار میاد ولی اگه قرار باشه منطقی و از روی چرتکه با کسی ازدواج کنیم اون موقع دیگه ادم طرز فکرش عوض می شه.یعنی من که اینطوریم.
    به نظر من اگه کسی براش امکانش باشه بهتره که از اینحا بره(متاسفانه)

  15. کاربر روبرو از پست مفید paria تشکرکرده است .

    paria (دوشنبه 30 اردیبهشت 87)


 
صفحه 3 از 12 نخستنخست 123456789101112 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دست دادن دختر به پسر عمو و پسر خاله ها
    توسط Amir ali1234 در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 فروردین 97, 12:35
  2. تیکه انداختن پسرم وسط کلاس درس...بازیگوشی بی اندازه پسرم
    توسط آرام دل در انجمن طــــرح مشکلات کودکان: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 20
    آخرين نوشته: جمعه 18 مهر 93, 00:57
  3. پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 خرداد 92, 09:21
  4. علاقه ی شدید پسر به پسر از نوع دیوانه وارش
    توسط hadimoradi38 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: چهارشنبه 18 آبان 90, 10:09

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:02 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.