به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 44

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 27 فروردین 91 [ 22:20]
    تاریخ عضویت
    1390-4-24
    نوشته ها
    83
    امتیاز
    1,637
    سطح
    23
    Points: 1,637, Level: 23
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 63
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    115

    تشکرشده 115 در 52 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ايا خواستگارم منصرف شده ؟ايا وابسته به خانوادشه

    تصميم نهاني عزيز ممنون از راهنماييت
    شب شكن عزيز
    عزيزم شما مختاري هر طور كه دوست داري فكر كني و من لزومي نميبينم كه اينجا كه كسي منو نميشناسه دروغ بگم و احتياجي هم ندارم كه شما حرف منو قبول كنين يا نه .
    اينقد هم شجاعت دارم كه اشتباهاتم رو بپذيرم و براي تبرعه خودم دروغ بافي نكنم .
    چيزي كه وجود داره اينه كه من از نظر فقط اخلاقي با ايشون مچ بودم و توي اين قضيه هم براي اولين بار احساسم درگير بود و چون متاسفانه يا خوشبختانه دختر احساساتي هستم به احساسم بها ميدم و چون يه جورايي دلم پيش ايشون مونده بود ديگه نميتونستم به بقيه خواستگارام فكر كنم يجورايي تصميم گرفتم يه سريش كنم اين قضيه رو تا بهتر بتونم حداقل فراموش كنم الانم چند تا خواستگار دارم كه واقعا شرايطشون خوبه ولي خوب من همش يه دلم پيش ايشونه
    همه حرف من و مشكل من هم همين نوع برخود ايشون بود ولي خوب از يه طرف هم بهشون حق ميدم (چون همه خودشونو خوب نشون ميدن )ولي من بر خلاف باطنم خودمو بد نشون دادم نه همون طوري كه واقعا هستم و ايشون يه خورده ترسيد

    بهرحال ممنون از راهنماييت

  2. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 23 دی 91 [ 22:42]
    تاریخ عضویت
    1390-5-07
    نوشته ها
    148
    امتیاز
    1,840
    سطح
    25
    Points: 1,840, Level: 25
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 60
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    284

    تشکرشده 284 در 111 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ايا خواستگارم منصرف شده ؟ايا وابسته به خانوادشه

    سلام دوست عزیز

    کاملا درک میکنم وقتی میگی خواستگار بهتر از اون داری یعنی چی ( یعنی از لحاظ شرایطی که طرف داره و عقل و منطق ) ولی اینکه آدم به فرد خاصی احساس خوبی داره و به قول معروف دلش گیر میکنه ، همین احساس خوب یعنی اینکه فرد موردنظر از بقیه یه جورایی بهتره و در رتبه بالاتری نسبت به بقیه قرار میگیره ( پس یعنی بهتر).

    ولی اینم میدونم که طرف مقابلت هم حق داشته که شرایط پیشنهادی رو قبول نکنه ، هر چند به نظر من شاید یکم در تصمیم گیری مشکل داره که نمیتونه راحت حرفشو بزنه و اینقدر هیجان داره ( اونم توی سن 32 سالگی) . البته شایدم یکم از دلیل هیجانش این باشه که با دختری ارتباط نداشته .

    همونطور که شما مسایل مختلف رو دیدی و بابتش نگرانی ایشون هم همینطوره . نمیگم از همه شرایطت بگذر نه اصلا . ولی شرایط منطقی واسش بذار و اگه میخوای بیشتر بشناسیش یجور دیگه امتحانش کن نه اینجوری و با این شرایط که اونم هراس داشته باشه و نگران شه و به خودش بگه خانمی که از الان اینطوریه فردا چطور خواهد بود .


  3. کاربر روبرو از پست مفید matin_alone تشکرکرده است .

    matin_alone (چهارشنبه 27 مهر 90)

  4. #3
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 17 بهمن 91 [ 02:11]
    تاریخ عضویت
    1390-5-13
    نوشته ها
    102
    امتیاز
    1,588
    سطح
    22
    Points: 1,588, Level: 22
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    224

    تشکرشده 228 در 80 پست

    Rep Power
    25
    Array

    RE: ايا خواستگارم منصرف شده ؟ايا وابسته به خانوادشه

    من حرف شما رو قبول ندارم. خوب وقتی احساس خانمی به یک نفر بیشتره معنیش اینه که اون رو برای علاقمند شدن بهتر دیده. نوشته ی من رو اگر خوب خونده باشید من از کلمه ی برآیند استفاده کردم. یعنی مجموع نیروهای مثبت و منفی و حاصل از اون. من نمی گم که حرف خانم آرامش دروغ بوده. منظورم اینه که نحوه ی بیانشون درست نیست. ممکنه کسانی بودند که در هر زمینه ای اعم از مالی، تحصیلی، موقعیت اجتماعی و شغلی از خواستگار حال حاضرشون بهتر بودند اما با همه ی این موارد این خانم محترم حتماً یه چیز بهتری با در نظر گرفتن مجموع شرایط در خواستگار فعلی دیده که به ایشون علاقمند شده. پس حرف من درسته که می گم عقل هیچ انسانی بد را به خوب یا خوب را به بهتر ترجیح نمی ده.
    این حرف تو کت هیچ کس نمی ره که خانمی بگه همه ی خواستگارام از فلانی بهتر بودند ولی من باز خام شدم و به ایشون جواب مثبت دادم. به نظر من و خیلی های دیگه در حد یه قپی یا ادعاست فقط.
    خوش باشید.

  5. کاربر روبرو از پست مفید شب شکن تشکرکرده است .

    شب شکن (چهارشنبه 27 مهر 90)

  6. #4
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    RE: ايا خواستگارم منصرف شده ؟ايا وابسته به خانوادشه

    نقل قول نوشته اصلی توسط شب شکن
    ممکنه کسانی بودند که در هر زمینه ای اعم از مالی، تحصیلی، موقعیت اجتماعی و شغلی از خواستگار حال حاضرشون بهتر بودند اما با همه ی این موارد این خانم محترم حتماً یه چیز بهتری با در نظر گرفتن مجموع شرایط در خواستگار فعلی دیده که به ایشون علاقمند شده.


    این چیز بهتر ممکنه فقط یک حس خوب باشه یا یک کشش درونی معیار و ملاک بیرونی و قابل سنجشی ممکنه نباشه.
    ممکنه شما دو انتخاب با موقعیت مشابه از لحاظ شرایط اجتماعی و خانوادگی داشته باشی ولی شما به یکی حس بهتر و یا کشش بیشتری داشته باشی.
    من تنها دانسته های خودم رو گفتم ممکنه دقیق ودرست نباشه و ممکنه اصلا منظور خانم ارامش مطلب دیگری است.
    موفق باشید.


  7. کاربر روبرو از پست مفید sanjab تشکرکرده است .

    sanjab (چهارشنبه 27 مهر 90)

  8. #5
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 27 فروردین 91 [ 22:20]
    تاریخ عضویت
    1390-4-24
    نوشته ها
    83
    امتیاز
    1,637
    سطح
    23
    Points: 1,637, Level: 23
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 63
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    115

    تشکرشده 115 در 52 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ايا خواستگارم منصرف شده ؟ايا وابسته به خانوادشه


    متين عزيز خيلي ممنون از راهنماييت
    بله حق باشماست اين شرايط شرايط سختي هست خودم هم قبول دارم و شايد انتظار من بالا بوده كه با 3 ماه ارتباط فك كنم ايشون منو بايد ميشناخته و بهم اطمينان ميكرده .
    ايشون قبلا با دختري ارتباط نداشته و من واقعا علاقه ايشون رو ميديدم من اعتقادم اينه كه چشم ها هيچ وقت به ادم دروغ نميگن متاسفانه و يا خوشبختانه من وقتي با كسي حرف ميزنم ميتونم احساس دروني اون شخص رو بفهمم (يه نوع حس ششم )
    بله ايشون توي تصميم گيري مشكل دارن درست مثل خود من در واقع ميشه گفت جرات مندي شون كم هست البته خود من هم همينطور هستم ولي ايشون كه مرد هستن ادم يكم انتظارش بالا ميره .
    اوايل كه حرف مهريه زدم واقعيتش ايشون نميخواستن ما خودمونيم در اين مورد حرف بزنيم ولي من تحت فشارش گذاشتم و لابد ايشون هم چون نخواسته من ناراحت شم قبول كرده ولي توي عمل موند ولي در مورد حق طلاق خيلي راحت قبول كرد خود من موندم كه چطور به راحتي قبول كرده حالا بعدا رفته و به خانوادش گفته و منصرفش كردن .

    سنجاب عزيز
    دقيقا هميني كه ميفرماييد هست فقط يه كشش و حس برتر بوده از نظر خانوادگي و اجتماعي هم واقعا خوبن فقط ايشون از نظر تحصيلات و مسايل مالي از بقيه خواستگارام كمترن منظور من هم همون حس و كشش بوده كه اونم به مرور زمان ايجاد شد نه در اولين برخورد.
    در واقع ايشون رو اوايل من و خانوادم جواب رد داده بوديم بخاطر شرايطشون ولي خب ايشون و خانوادشون خيلي مصر بودن .
    ممنون ازت خانمي
    براي اينكه موضوع روشن بشه ميگم مثلا من يكي از خواستگارام هي،ت علمي دانشگاه بودن و از نظر خانوادگي و مسايل مالي و شرايط ديگه واقعا عالي بود ولي خب من اصلا هيچ كششي نداشتم بهشون و حتي تو اولين برخورد هم ازشون خوشم نيومد و گفتم شايد بعد از يكي دو جلسه عادت كنم (چون براي من اصلا قيافه مد نظرم نيست و اعتقادم اينه كه ادم بعد از مدتي عادت ميكنه )ولي بعد چند جلسه بازم ديدم نه اصلا من هيچ حسي نميتونم پيدا كنم ايا من بايد بخاطر اينكه ايشون موقعيتشون خوب بوده انتخاب ميكردم در حاليكه هيچ حسي نداشتم و يا اينكه يكي صرفا چون شرايط ماليش خيلي خوبه انتخابش كنم در حاليكه حتي نميتونستم بهش نگاه كنم .خب من خودم هم شرايطم خوبه بنابراين اكثريت خواستگارام هم موقعيتشون واقعا خوبه ولي در واقع بيشتر خواستگارهاي من بدليل همين بوجود نيومدن حس بوده ولي در مورد ايشون اينطور نبود اون حس بود هر چند كه از نظر موقعيت پايين تر از بقيه بودن .حالا يكي ميتونه بگه خب ادم مگه عقلش كمه كه خواستگاري با موقعيت هاي خوب رو رد كنه .خب اين .و قپي مياد خب اين شخص مختاره كه هر طوري دوست داره فك كنه
    من والاه حتي توي فاميل يا دوست و اشنا هم برخلاف خيلي ها از خواستگارام چيزي نميگم چون واقعا احتياجي به تعريف كردن من نيست خودشون واقعا ميبينن كه چي به چيه چه برسه توي يه محيط مجازي براي چي بايد بخوام تعريف كنم

    حالا خواهشا اين بحث ها رو ول كنيم من رو راهنمايي كنيد كه چكار كنم
    ايشون باوجود اينكه اون شب خيلي خوشحال شدن و خيلي ذوق زده شدن از اس دادن من .و باوجود اينكه خودشون ابراز تمايل كردن به تلفني صحبت كردن و از من خواستن كه تلفني صحبت كنيم بدون اينكه من ازشون بخوام ولي زنگ نزدن و فقط فرداش چند تا اس عاشقانه فرستادن و يه اس فرستادن كه ميتونم يه سوال بپرسم كه من هم اون اس رو متوجه نشده بودم چون خواب بودم ولي صبح ج دادم كه بپرس ولي تا حالا نپرسيدن .
    به نظرتون چرا زنگ نزد ؟ازش بپرسم كه چرا نزدي؟يا بحال خودش بذارم ؟من چيكار كنم الان؟
    با وجود اينكه خانوادش اون موقع خيلي منو دوست داشتن ولي واقعيتش از برخوردخانواده ها هم ميترسم


  9. کاربر روبرو از پست مفید aramesh_1390 تشکرکرده است .

    aramesh_1390 (چهارشنبه 27 مهر 90)

  10. #6
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    RE: ايا خواستگارم منصرف شده ؟ايا وابسته به خانوادشه

    به حال خودش بذار.
    اون تمایل شما رو برای ادامه رابطه دیده پس 50% قضیه حله.
    می مونه 50% مربوط خودش که پیداست هنوز تردید داره و یا خانواده اش مانع شدند.
    فکر کنم هرچی شما جلوتر بری اون بیشتر عقب نشینی می کنه.
    کاری انجام نده ببین چه تصمیمی می گیره.
    اگر تماسی نگرفت یعنی می خواد رابطه ادامه پیدا نکنه.
    پس بهتره شما هم خویشتن داری کنی.
    موفق باشی.

  11. کاربر روبرو از پست مفید sanjab تشکرکرده است .

    sanjab (چهارشنبه 27 مهر 90)

  12. #7
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 27 فروردین 91 [ 22:20]
    تاریخ عضویت
    1390-4-24
    نوشته ها
    83
    امتیاز
    1,637
    سطح
    23
    Points: 1,637, Level: 23
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 63
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    115

    تشکرشده 115 در 52 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ايا خواستگارم منصرف شده ؟ايا وابسته به خانوادشه


    بهم اس داده كه الان سر كارم شب يادم بنداز بپرسم

    ميدونيد چيه بعضي چيزا برام مبهمه اخه پريشب وقتي بعد 3 ماه قطع رابطه بهش اس دادم اينقد خوشحال شد اصلا باورش نمي شد كلي ذوق كرد طوري كه انتظارشو نداشتم ديروز هم بدون اينكه من اسي بزنم خودش چند تا اس زد منم ج دادم ولي امروز نه. فقط من صبح اس دادم كه سوالتو بپرس اونم بالايي رو زد .دليل رفتارش رو نميفهمم

    ترديدش شايد بخاطر اينه كه دوباره بياد و احساساتي بشه بعد دوباره نشه و ضربه بخوره
    شايدم بقول معروف داره تاقچه بالا ميذاره
    حتم دارم كه گفته به خانوادش با وجود اينكه گفتم نگه .
    يعني اس نزنم كه ديروز منتظر تماست بودم ؟
    اونموقعي كه اصرار ميكرد افتاده بودم دنده لج .


    مرسي سنجاب عزيز از راهنماييت

    راستش اون شب من از يه شماره ديگه اس دادم اولش نشناخت و گفت مزاحم نشيد بعد خودمو معرفي كردم خيلي ذوق كرد از حال واحوالم پرسيد و از خودش و كارش گفت خلاصه كلي ذوق كرده بود به گفته خودش باورش نميشد بعد هم از خاطراتمون گفت اينكه هنوز خاطراتمون براش زندس اينكه تك تك لحظه هامون هنوزم بيادشه و فراموشم نكرده و از اين حرفها بعد منم گفتم هنوزم مزاحمم گفت اگه مزاحمم بودي كه تا الان بيدار نبودم و ج نميدادم بعد هم خودش خواست كه تلي صحبت كنيم منم گفتم باشه ولي به خانواده نگو (اينجا رو اشتباه كردم)

    فرداش هم خودش باز چند تا اس زد اخرش هم نوشت كه يه سوال بپرسم منم خواب بودم ج نداده بودم بعدش اس داده بود كه ببخشيد مزاحم شدم و شب بخير صبح هم من اس دادم كه خواب بودم حالا بپرس اس بالا رو زد كه الان سركارم برگشتم يادم بنداز بپرسم .امروز اصلا اس ديگه اي نداده

    سنجاب جان خب اگه نميخواد پس چرا ج داد؟؟؟؟؟و رفتارش هم گفتم چجوري بود
    خب يعني چي اين اس يعني ميخواد ادامه پيدا كنه ؟؟؟؟يا با اين كارش يه جوري داره تاقچه بالا ميذاره ؟؟؟؟
    من چيكار كنم اس بدم يا نه ؟؟


    ترديدش شايد بخاطر اينه كه دوباره بياد و احساساتي بشه بعد دوباره نشه و ضربه بخوره
    شايدم بقول معروف داره تاقچه بالا ميذاره
    حتم دارم كه گفته به خانوادش با وجود اينكه گفتم نگه .
    يعني اس نزنم كه ديروز منتظر تماست بودم ؟
    اونموقعي كه اصرار ميكرد افتاده بودم دنده لج .



    (اونيكي رو ميخواستم ويرايش كنم نشد اينو زدم )


  13. کاربر روبرو از پست مفید aramesh_1390 تشکرکرده است .

    aramesh_1390 (چهارشنبه 27 مهر 90)

  14. #8
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 23 دی 91 [ 22:42]
    تاریخ عضویت
    1390-5-07
    نوشته ها
    148
    امتیاز
    1,840
    سطح
    25
    Points: 1,840, Level: 25
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 60
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    284

    تشکرشده 284 در 111 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ايا خواستگارم منصرف شده ؟ايا وابسته به خانوادشه

    آرامش عزیز

    شما هم زیاد انگار مرد ها رو نمیشناسی . مردها در هر لحظه فقط روی یک چیز می تونند متمرکز باشند و موقع کار همه حواسشون به کاره معمولا( همه مردهای اطرافم که اینطوریند )
    پس زیاد نگران نباش که بعد از اس دادن شما که گفتی بپرس چرا جواب نداده یا گفته یادش بندازی . ولی از طرفی نیاز به یادآوری شما نیست ، اگه چیز مهمی باشه حتما خودش یادش میمونه که بپرسه .

    شما یکم بیشتر آرامشتو حفظ کن . الان دیگه بهش فهموندی که هنوز بهش فکر میکنی پس دیگه نیازی نیست بازم فقط شما شروع کننده باشی . اگر تماس نگرفته شاید هنوز نیاز داره که بیشتر به تصمیمش مطمئن شه .

    پس یکم بهش فرصت بده . انشا... نتایج بهتری بگیری .

  15. کاربر روبرو از پست مفید matin_alone تشکرکرده است .

    matin_alone (چهارشنبه 27 مهر 90)

  16. #9
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 23 تیر 91 [ 16:34]
    تاریخ عضویت
    1388-6-10
    نوشته ها
    39
    امتیاز
    2,754
    سطح
    32
    Points: 2,754, Level: 32
    Level completed: 3%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    168

    تشکرشده 169 در 34 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ايا خواستگارم منصرف شده ؟ايا وابسته به خانوادشه

    آرامش عزیز تو پست اولی هم که برات گذاشتم گفتم به هیچ وجه تماسی باهاش نداشته باش و هرکاری لازم باشه انجام بشه فقط از طریق خانواده باشه الان هم همونو دوباره میگم
    مطمئن باش اینطوری به هیییچ نتجه ای نمیرسی.. دختریکه سهل الوصول باشه جذابیتشو واسه طرف مقابلش از دست میده... این ره که تو میروی به ترکستان است

  17. کاربر روبرو از پست مفید parnaz تشکرکرده است .

    parnaz (شنبه 30 مهر 90)

  18. #10
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 16 اردیبهشت 94 [ 09:58]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    محل سکونت
    ایران_شیراز
    نوشته ها
    3,167
    امتیاز
    21,370
    سطح
    92
    Points: 21,370, Level: 92
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 980
    Overall activity: 9.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassOverdrive1000 Experience Points10000 Experience Points
    تشکرها
    14,388

    تشکرشده 15,109 در 3,401 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    341
    Array

    RE: ايا خواستگارم منصرف شده ؟ايا وابسته به خانوادشه

    سلام ارامش عزیز
    حقیقت ارتباط مجددی که شروعش با شما بوده را اصلا نپسندیدم و در شان شما نمیبینمش
    الانم بهتره هیچ اقدامی نکنی و اگرم مجدد باهاش صحبت کردی یه جورایی مسیر را به خانواده ها بکشونی
    حیف شخصیت تو هست که با این همه تعاریف خودت راسبک کنی اینجا ایرانه و فرهنگش هم ایرانی
    پسری که به قول خودت سی و دو سالشه و اهل ارتباط جنس مخالف هم نیست تو ذهنش این حرکت شما نمیپسنده مطمئن باش این شروع براش جالب نیست بازم تصمیم با خودته و اینایی که گفتم نظر شخصیه دوست دارم ادامه مطالبت بخونم اما عزیزم مراقب باش اونم زیاد
    O.o°•♥خـــٌـدایــا راز دل با تــو چـہ گویَـم ڪِہ تــو خــود راز دِلــــی ♥•°o.O


    http://gifportal.ru/data/smiles/cveta-674.gif

  19. 2 کاربر از پست مفید ویدا@ تشکرکرده اند .

    ویدا@ (شنبه 30 مهر 90)


 
صفحه 3 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: یکشنبه 10 آبان 94, 19:18
  2. پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: چهارشنبه 11 تیر 93, 10:16
  3. پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: یکشنبه 27 بهمن 92, 14:10

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 12:15 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.