سلام.
اولا بگم که من هنوز نمی دونم که می خوام ایران دکترا بخونم یا برم خارج، اما برای این که درست تصمیم بگیرم، روی جنبه های مختلف تصمیم خودم، دارم مشورت می کنم یکی از اون سوالات اینه:
اگر من بخوام سال بعد اپلای کنم، امسال باید تا پایان آذر مدارک زبان و مقاله هام را به دانشگاه های خارج ارسال کنم. اگر هم قبولم کنند، باید سال بعد از اوایل پاییز برم سر کلاس ها. یعنی میمونه یه بازه ی 9 ماهه که من باید در این بازه زن بگیرم. آخه من باید حتما قبل از رفتن زن بگیرم و از اونهایی نیستم که برم اون ور و بعد برگردم و زن بگیرم. حالا سوال من اینه:
یه فرصت 9 ماهه کافیه برای زن گرفتن؟
من می تونم توی این 9 ماه خواستگاری برم و گزینه هایی را ببینم و یکی را پیدا کنم و ... و عقد و .... یعنی از مرحله ی استارت اولیه برای ازدواج تا رد کردن این گزینه و اون گزینه و پیداکردن یه خانوم خوب و آشنایی و عقد و ... را میشه 9 ماهه انجام داد یا نه؟ جوری که بعدا نگم، ای وای، حول حولکی زن گرفتم و گزینه ی مناسبی نبود. نمی خوام پیداکردن یه همسر خوب را فدای خارج کنم. حالا 9 ماهه میشه این کار را انجام داد یا نه؟
مرسی بر و بچ همدردی.