به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 23 , از مجموع 23
  1. #21
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 01 شهریور 90 [ 08:34]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    111
    امتیاز
    1,943
    سطح
    26
    Points: 1,943, Level: 26
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 57
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    327

    تشکرشده 323 در 104 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خطاب به پدر مادر های حال و پدر مادر های آینده

    بیشتر ما یاد نگرفته ایم که احساسات خودمون را بروز بدهیم چون پدر و مادرامون هم یاد نگرفتن! یادمه یه بار کوچک بودم با مادرم با معلم های مدرسه شون(مادرم معلم مدرسه بود) رفته بودم اردو، من رفته بودم دور از مامان و داشتم بازی می کردم وقتی برگشتم مادرم داشت به معلم های دیگر می گفت که چقدر من را دوست دارد در حالی که من هیچ وقت ازش ابراز محبت کلامی ندیده بودم.
    از زمانی که فهمیدم که این یه کمبوده توی خود من سعی کردم این مساله را حل کنم و با ابراز محبت به دوستانم مساله بروز احساسات را در شخص خودم حل کردم، حالا مونده بود بروز احساسات به پدر و مادرم
    من الان هفت ساله که تنها زندگی می کنم یعنی از زمانی که دانشگاه قبول شدم تا بعد که مشغول کار شدم. کم کم تونستم خجالت را کنار بگذارم و دستشون را ببوسم الان هر زمان که به خانه می رم دستشون را می بوسم یا هر وقت می خوام از خونه برم هم دستشون را می بوسم و گاهی اوقات هم پشت تلفن بهشون ابراز محبت کلامی می کنم. توی این مدت اون ها هم تونسته اند گاهی اوقات این مساله را بروز دهند. البته هنوز من خیلی راه دارم تا به جایی که آقای baby رسیده اند برسم
    به نظرم قبل از این که از پدر و مادرتون انتظار داشته باشید که مهارت ارتباطی شون درست بشه باید خودتون این مهارت ارتباطی را به وجود بیارید. با کنار گذاشتن خجالت و بروز احساسات کم کم این پرده ی ضخیمی که پدر و مادرتون و خودتون در ذهنتون به وجود آوردید محو می شه و ارتباط راحت می شه.

  2. 6 کاربر از پست مفید ashnayedirooz تشکرکرده اند .

    ashnayedirooz (جمعه 21 بهمن 90)

  3. #22
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array

    RE: خطاب به پدر مادر های حال و پدر مادر های آینده

    [quote=Hamed65]
    من تازه الآن تاپیک رو خوندم.
    پست اولت بسیار زیبا بود و خیلی خوب احساساتت رو بیان کرده بودی.
    فکر می کنم هر کسی که خونده تحت تاثیر قرار گرفته.

    یک سوال در این رابطه:

    شما که خودت به این خوبی راه حل می دهی، چرا این راه حلها رو برای خودت استفاده نمی کنی؟
    نگو که نمی شه، یا چیزی رو عوض نمی کنه.

    به نظر من هم بهترین راه اینه:
    نقل قول نوشته اصلی توسط دختر مهربون
    حرفاتو توی دلت نگه ندار. براش نامه بنویس اگه سختته. ازش این حس رو نگیر. اون تا همیشه مادره. براش دختری کن.
    آقای حامد65 عزیز، ممنونم از توجهتون.
    راستش من این حرفا رو به مینا زدم چون مینا شرایطش با من فرق داره. بنظر من مادر مینا خیلی برای بهبود رابطه تلاش کرده و مینا بوده که تلاشای مادرشو با عکس العملاش خنثی کرده. برای درست شدن این رابطه، یه حرکت از مینا کافیه تا همه چی درست بشه.



    حاضری پست اولت رو توی یک نامه بنویسی؟ بعد بدی به مادرت؟ یک دست گل برایش بخری، بگذاری روی میزش. یک نامه هم همراهش. اول نامه بنویس که چقدر دوستش داری.
    بعد این پستت رو بنویس...

    با مادرت کمی بیشتر وقت بگذرون...
    باهاش بنشین یک فیلمی که دوست داره رو نگاه کن...
    راجع به مسئله ای که دوست داره و شادش می کنه صحبت کن...
    از همین صحبت کردنها خودت هم انرژی مثبت می گیری...


    هر چی فکر کردم، برای قسمت دوم صحبتتون جوابی ندارم.


    آقای آشنای دیروز،ممنون که وقت گذاشتید.
    چقدر خوبه که شما مشکلتون توی این زمینه حل شده. توی رابطه ما که هر کدوم منتظر طرف مقابلیم. و میدونم این خیلی بده و من باید شروعش کنم.

  4. #23
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,086
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,257 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خطاب به پدر مادر های حال و پدر مادر های آینده

    یک نامه برای مادرت بنویس...

    برایش جملات محبت آمیز بنویس.
    ازش تشکر کن به خاطر زحماتش.
    بگو که قدرش رو می دونی.

    در آخر هم بگو ولی از این مسائل رنج می بری و ...

    دختر مهربون خیلی به خودت سخت می گیری.
    از مادرت گله می کنی که چرا تو رو در آغوش نمی گیره و نوازش نمی کنه.
    ولی خودت هم توان این رو نداری که این کار رو برای او بکنی؟
    درسته که پدر مادرت بهت یاد ندادند، ولی حالا که خودت متوجه شدی که آدم به این محبتها احتیاج داره. پس تو یاد اونها بده...

    یک کسی باید قدم اول رو بگذاره یا نه؟

    باور کن چون تا حالا این کار رو نکردی، یا اینکه خیلی کم بوده، برایت سخته.
    اگر چند بار این کار رو انجام بدهی، دیگه خجالتت هم می ریزه.
    من اون دفعه هم گفتم. هر روز وقتی میای خونه، مادرت در رو باز می کنه، یا حالا وقتی که می بینیش، رویش رو ببوس.

    پدرت وقتی میاد خونه، یا توی خونه کاری انجام می ده، بهش بگو خسته نباشید. یک لیوان آب بده دستش...

    برای اونها این کار خیلی ارزش داره.

    تو خیلی کارها می تونی بکنی. یک دختر چشم و چراغ خونه است. اینقدر می تونی فضای خونه رو عوض کنی...
    یک کارهای بزرگی می تونی بکنی که خودت هم فکرش رو نمی کنی.

  5. 3 کاربر از پست مفید hamed65 تشکرکرده اند .

    hamed65 (چهارشنبه 31 فروردین 90)


 
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 00:22 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.