به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 26 از 29 نخستنخست ... 61617181920212223242526272829 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 251 تا 260 , از مجموع 285
  1. #251
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 آذر 90 [ 09:03]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    1,274
    امتیاز
    12,573
    سطح
    73
    Points: 12,573, Level: 73
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 277
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,481

    تشکرشده 3,465 در 1,036 پست

    Rep Power
    146
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    سلام
    ممنون آقای فرهنگ از پاسختون

    منظورم از ظاهر این نبود که قد و وزن و چهره و ... عالی باشه بلکه متوسط یا خوبه

    گفتم که خواستگارها رو مناسب ندیده یعنی با توجه به خصوصیات خودش در حد خودش نبوده یا اصلا تناسب نداشتن.

    میخوام بدونم آقا پسرها نسبت به دختری که شرایط بدی هم نداره اما دیر ازدواج کرده یا حتی ممکنه ازدواج نکنه چه دیدی دارند؟

  2. 2 کاربر از پست مفید m.mouod تشکرکرده اند .

    m.mouod (یکشنبه 03 مهر 90)

  3. #252
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,086
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,257 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    میخوام بدونم آقا پسرها نسبت به دختری که شرایط بدی هم نداره اما دیر ازدواج کرده یا حتی ممکنه ازدواج نکنه چه دیدی دارند؟
    البته یکم سوالتون عجیبه :)
    یعنی درست منظور شما رو متوجه نمیشم.

    اینکه یک دختری با وجود خواستگارهای زیاد ازدواج نکرده، دلیل نمیشه که نسبت بهش دید منفی داشته باشیم.
    خب شاید دلش نخواسته ازدواج کنه!
    یا اینکه کسی مناسبش نبوده.

    مگر اینکه مثلاً بفهمم که دلایلی که می آورد، قابل قبول نیستند. ولی خب، با این حال باز هم فکر نمی کنم این دلیلی باشد که بخواهم راجع به چنین دختری فکر بدی بکنم.

    بعد هم اگه به قول شما طرف اصلاً نمی خواهد ازدواج کنه، چرا دیگر نظر پسرها برایش مهمه؟

    در مجموع فکر می کنم به خودش مربوط است که چرا خواستگارهایش رو رد کرده.
    البته اگر خواستگاری چنین دختری بروم، ازش می پرسم که اگر خواست برایم توضیح بده که چرا خواستگارهای قبلی رو رد کرده.

    فقط شاید خواستگاری کردن از دختری که چندین خواستگار خوب رو تا به حال رد کرده، اعتماد به نفس بیشتری بخواهد!

    یاد سریال شمس العماره افتادم! :)

    نقل قول نوشته اصلی توسط parvaz2010
    سوال من :
    1- اگه آقایون دختر خانم را که قبلاً با مانتو و حجاب معمولی بوده ببینید که چادری و خیلی با حجاب شده چه دیدی نسبت بهش دارید (چه فکری پیش خودتون می کنید)؟
    2- حالا اگه سوال قبلیم دختری باشه که بهش علاقه مندید و قصد ازدواج باهاش دارید نظرتون در موردش چیه؟
    3- به نظرتون دختر خانم جلسه چندم خواستگاری باید بگه که قبلاً حجابش فرق می کرده؟
    1- فکر خاصی نمی کنم
    البته گاهی آدم برعکسش رو می بینه، ناراحت میشه.

    2- باهاش صحبت می کنم تا مطمئن بشم با ایمان قلبی این کار رو می کنه.

    3- برایم فرقی نمی کنه. هر وقت بگه، تحسینش می کنم که راهش رو درست کرده.

  4. 6 کاربر از پست مفید hamed65 تشکرکرده اند .

    hamed65 (پنجشنبه 07 مهر 90)

  5. #253
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 22 تیر 94 [ 22:58]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    770
    امتیاز
    14,787
    سطح
    78
    Points: 14,787, Level: 78
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 63
    Overall activity: 69.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran10000 Experience PointsOverdrive
    تشکرها
    4,357

    تشکرشده 4,467 در 859 پست

    Rep Power
    124
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    چقدر براتون مهمه که خواستگارتون گواهینامه داشته باشه ؟
    ایا اینکه کسی عنوان کنه که به خاطر مشغله کاری یا تحصیل یا سکونت در خارج از کشور نتونسته گواهینامه بگیره و رانندگی هم بلد نیست ، برای شما قابل قبوله ؟
    یا مثلا شرط میکنین که قبل از ازدواج حتما گواهینامه بگیره ؟
    در کل محدوده سنی خاصی برای گرفتن گواهینامه مدنظرتون هست ؟(که خارج از اون به نظرتون غیر منطقی بیاد )

    مثل همیشه یکبار به جای دختر و بار دیگر به جای پسر جواب بدین :) لطفا

  6. کاربر روبرو از پست مفید meysamm تشکرکرده است .

    meysamm (پنجشنبه 07 مهر 90)

  7. #254
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    چقدر براتون مهمه که خواستگارتون گواهینامه داشته باشه ؟
    اصلا تا به حال بهش فکر نکرده بودم که مهم هست یا نه.
    اگه باشه خوبه اگه نباشه، باید ببینم دلیلش چی بوده. ممکنه یکی از ترس نرفته باشه دنبالش و تا آخر عمر بخواد بی گواهینامه بمونه. خب این جای تامل داره. اما شاید یکی وقت نکرده بره دنبالش. مساله ای نیست.

    ایا اینکه کسی عنوان کنه که به خاطر مشغله کاری یا تحصیل یا سکونت در خارج از کشور نتونسته گواهینامه بگیره و رانندگی هم بلد نیست ، برای شما قابل قبوله ؟
    بله. مشکلی نیست.

    یا مثلا شرط میکنین که قبل از ازدواج حتما گواهینامه بگیره ؟
    نه! آخه دو تا مقوله ی بیربط هستن فکر میکنم.

    در کل محدوده سنی خاصی برای گرفتن گواهینامه مدنظرتون هست ؟(که خارج از اون به نظرتون غیر منطقی بیاد )
    اگه کسی بعد از دانشگا ه و سربازی و ... وقتی برای گرفتن گواهینامه داشته و نرفته سراغش، یه کمی سوال پیش میاد که چرا نرفته. اگه دلیلش نشون دهنده ی مشکل خاصی نباشه(مثلا مثل همونی که گفتم از ترس نبوده باشه) مهم نیست. خب بعدا میگیره.

  8. 5 کاربر از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده اند .

    دختر مهربون (پنجشنبه 07 مهر 90)

  9. #255
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 16 اردیبهشت 95 [ 16:14]
    تاریخ عضویت
    1389-4-21
    نوشته ها
    116
    امتیاز
    4,961
    سطح
    45
    Points: 4,961, Level: 45
    Level completed: 6%, Points required for next Level: 189
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    384

    تشکرشده 385 در 102 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج


    در مورد سوال آقای خارپشت من هم با نظر دختر مهربون موافق هستم.
    به نظرم ظاهر قضیه مسئله مهمی نیست بعضی از آقایون تا زمانی که ماشین از خودشون نداشته باشند به فکر گواهی نامه گرفتن نیستند به خصوص آقایونی که در حال تحصیل هستند.
    --------------------------------------------------------

    سوالی که من دارم :
    وقتی ازتون خواستگاری می کنند(حالا یا خود اون آقا یا یه خانمی از اقوام اون آقا) چی جواب میدید؟ مثلاً میگند قصد ازدواج ندارید ؟ یا به شکل های دیگه سوال را مطرح می کنند .



  10. #256
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    با توجه به این مقاله،اگر دختر پسر دوران نامزدی به نتیجه رسیده باشن که

    می تونن با هم زندگی کنن و دو هفته تا یک ماه به روز عقدشون مونده آیا

    می تونن وارد سطح دو بشن؟

  11. کاربر روبرو از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده است .

    فرهنگ 27 (جمعه 20 آبان 90)

  12. #257
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    برای من هم سواله.
    اما اینجوری که آقای مدیر نوشتن، به نظرم جواب این سوال، منفیه.

    هر چند فکر میکنم آخرایی که تا زمان عقد مونده، ناخودآگاه این حس ها بوجود میاد.

    این سوال هم از آقایونه هم از خانما.

    از خانما:
    اگه متوجه بشید خواستگارتون یه مریضی کوچولو (مثلاً سرماخوردگی)داره، دفعه بعد که ببینیدش، ازش حالش رو میپرسید؟
    یا اصلاً لزومی نداره به روی خودتون بیارید؟
    فکر میکنید اگه بپرسید ممکنه چه اشکالی بوجود بیاد، واگه نپرسید چی؟

    از آقایون:
    اگه دختر خانم حالتون رو در شرایط بالا بپرسه، برداشت خاصی میکنید؟ (مثلاً ممکنه حس کنید علاقه ای قبل از آشنایی کامل بوجود اومده)
    یا اگه دختر خانم حالتون رو نپرسه، فکر نمیکنید که ممکنه بیش از حد خشک و بی احساس باشه؟
    آیا ممکنه این موضوع رو بعنوان یه محک برای سنجش احساس و محبت دختر خانم بدونید؟
    و اگه دختر خانم سرما خورده باشه، حالش رو بعداً ازش میپرسید؟

  13. کاربر روبرو از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده است .

    دختر مهربون (جمعه 20 آبان 90)

  14. #258
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 22 تیر 94 [ 22:58]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    770
    امتیاز
    14,787
    سطح
    78
    Points: 14,787, Level: 78
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 63
    Overall activity: 69.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran10000 Experience PointsOverdrive
    تشکرها
    4,357

    تشکرشده 4,467 در 859 پست

    Rep Power
    124
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    نقل قول نوشته اصلی توسط فرهنگ 27
    با توجه به این مقاله،اگر دختر پسر دوران نامزدی به نتیجه رسیده باشن که

    می تونن با هم زندگی کنن و دو هفته تا یک ماه به روز عقدشون مونده آیا

    می تونن وارد سطح دو بشن؟

    بنظر من تا زمانیکه عقد رسمی ودائم صورت نگرفته هرگونه ابراز احساساتی غلطه
    چون هران احتمال اینکه همه چیز منتفی بشه هست ، دلتون واسه طرف مقابل نمیسوزه حداقل به فکر خودتون باشین !
    (البته عقل من چیزی میگه که قلبم نمیتونه تحملش کنه !)
    اما اینکه از رفتار طرف مقابل حس کنین به شما علاقمنده و شما هم متقابلا یه همچین حسی رو در طرفتون ایجاد کنین ، خب این نه تنها بد نیست که حتی لازمه
    این با ابراز احساسات افراطی مستقیم فرق میکنه
    بالاخره دوطرف باید مطمئن بشن که همدیگرو میخوان ومیتونن همدیگرو به عنوان زن یا شوهر دوست داشته باشن
    این دوهفته اخری که میگین بنظرم اصلا در این دسته بندی نمیگنجه
    چون زمان زیادی برای ابراز احساسات انچنانی نیست

    نقل قول نوشته اصلی توسط دختر مهربون

    از آقایون:
    اگه دختر خانم حالتون رو در شرایط بالا بپرسه، برداشت خاصی میکنید؟ (مثلاً ممکنه حس کنید علاقه ای قبل از آشنایی کامل بوجود اومده)

    نه
    دفت نظرشو تحسین میکنم ، حافظه خوبی هم داره ، (همین خوبه مادر همینو میخوام :))


    یا اگه دختر خانم حالتون رو نپرسه، فکر نمیکنید که ممکنه بیش از حد خشک و بی احساس باشه؟

    نه
    چون خودمم یادم رفته که جلسه قبل حالم خوش نبوده
    اصولا اگه سرما خورده باشم نمیرم خواستگاری
    مثلا الان دوسه روزه سرما خوردم ، هیچ جا هم نرفتم خواستگاری !;)

    آیا ممکنه این موضوع رو بعنوان یه محک برای سنجش احساس و محبت دختر خانم بدونید؟

    بستگی داره چطوری حالمو بپرسه
    بیشتر به حالت چهره اش و لحن حرف زدنش توجه میکنم
    اصلا مهم نیست چی میگه
    بعد از چند جلسه میفهمم که بهم علاقه داره یا نه


    و اگه دختر خانم سرما خورده باشه، حالش رو بعداً ازش میپرسید؟

    اره خب میپرسم
    ممکنه سرماخوردگی خودم رو یادم بره اما یادم نمیره دختری که به خواستگاریش رفتم مریض بوده
    و این احتمال هست که چهل سال اینده رو که با هم هستیم تمام زمستون رو در حال بخور گرفتن باشه و مدام سرفه کنه :)


  15. 3 کاربر از پست مفید meysamm تشکرکرده اند .

    meysamm (جمعه 20 آبان 90)

  16. #259
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    سلام.

    بعضی از آقایون ازدواج میکنن که کسی باشه تا براشون کاراشون رو انجام بده.
    بعضیا ازدواج میکنن که فقط ازدواج کرده باشن.
    بعضیا ازدواج میکنن تا از دست غر غر های مامانشون راحت بشن.
    بعضیا ازدواج میکنن تا یه نفر همراه زندگیشون باشه و توی همه ی امور باهاش مشترک باشن.
    بعضیا ازدواج میکنن که . . .

    فرق هر کدوم از موارد بالا، توی اینه که انتظار هر فرد از خانمش، با انتظار شخص دیگه فرق داره.

    چه سوالی در چه قالبی، میتونه برای من مشخص کنه انتظار طرفم از همسر آینده ش چیه؟!

    (مثلاً اگه بپرسم انتظار شما از همسر آینده ت چیه، خیلی کلی میشه. شایدم اون جوابی که میخوام از توش در نیاد.)

    (اگه بشه چند نفری به سوالم پاسخ بدین خیلی بهتره.)
    چی بپرسم به نظرتون؟

    ممنونم

  17. 2 کاربر از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده اند .

    دختر مهربون (دوشنبه 23 آبان 90)

  18. #260
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 27 اردیبهشت 04 [ 12:05]
    تاریخ عضویت
    1390-2-14
    نوشته ها
    1,634
    امتیاز
    43,486
    سطح
    100
    Points: 43,486, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    SocialOverdriveVeteranTagger First Class25000 Experience Points
    تشکرها
    5,992

    تشکرشده 8,211 در 1,575 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    369
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    خیلی اوقات جواب یک سری از سوال ها در جواب یک سری از سوال های دیگه نهفته هست وبرخی از سوال ها را نباید مستقیم پرسید .
    من یک سری سوال می پرسم که جواب این سوال ها می تونه جواب خیلی از سوال ها باشه.
    1- چی شد که الان تصمیم به ازدواج گرفتید؟ چرا زودتر اقدام نکردید؟
    2- مواقع ناراحتی تون با کی دردو دل می کنید؟
    3- وقتی منزل هستید اوقات فراغت را چه کار می کنید؟
    با توجه به جوابی که به سوال ها داده می شه می شه ریز تر سوال کرد .
    یادم هست یه موردی بود راجع به خسیس بودن طرف یا تشریفاتی نبودن ، همه چیز طرف okبود و از لحاظ مالی هیچ مشکلی نداشتند اما توی خونشون مبلمان نبود اینکه اعتقاد به تشریفات ومبلمان نداشتند . واینکه پسر حاضر نبود برای خودش هم مبلمان بخرد. سوال هایی که به ذهن من رسید این ها بود؟
    1- اگر خود خانواده دختر قصد داشته باشند مبلمان بخرند چی ؟آیا باز هم مخالفند؟
    2- اوقات فراغت آقا پسر چه تفریحاتی انجام می دهند؟
    3- اهل مسافرت رفتن هستند ؟ معمولا کجا ها می رند ؟نحوه اسکانشون رو هم باید توی جواب ها پیدا کنید.

  19. 2 کاربر از پست مفید بی نهایت تشکرکرده اند .

    بی نهایت (دوشنبه 23 آبان 90)


 
صفحه 26 از 29 نخستنخست ... 61617181920212223242526272829 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:20 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.