خانم بی دل محترم کا لباس دوست ندارد
خانم بی دل محترم چپس پنیر دوست ندارد![]()
تشکرشده 9,108 در 2,116 پست
خانم بی دل محترم کا لباس دوست ندارد
خانم بی دل محترم چپس پنیر دوست ندارد![]()
محمدابراهیمی (یکشنبه 24 دی 91)
تشکرشده 8,601 در 1,498 پست
آقای ابراهیمی یه دسر بگو ترانه بپزه باب دندون پدر بزرگ هم باشه. چیپس و نمیدونم سوسیس کالباس هم نباشه توش!!
یه خلاقیتی از خودت در کن، شما جوونی مادر! یه چیز جوون پسند این بچه خوشش بیاد!
بی دل (یکشنبه 24 دی 91)
تشکرشده 9,108 در 2,116 پست
خانم ترانه محترم دسر ا لبا لو بپزه باب دندون پدر بزرگ محترم باشه
اعضای خوب تالار شب یلدا فردا شب مهمان خانم بی دل هستیم
اعضای خوب تالار فردا شب منزل خانم بی دل دعوت هستیم![]()
محمدابراهیمی (یکشنبه 24 دی 91)
تشکرشده 8,601 در 1,498 پست
همسرم عاشق دستپخت منه. علی الخصوص قیه رژیمی که براش میپزیم .من نمیدونم مامان شما چیکار کرده که خورش کش اومده. شاید پنیرپیتزا یا ادامس انداخته توی خورش! با سیب زمینی که خورش کش نمیاد من یه عمره دارم درست میکنم و همچین چیزی ندیدم. ببین! سیب زمینی سرخ کرده را بریزی توی خورش یه ده دقیقه بمونه میشه همینی که من درست کردم. بعد هم فکورجان خودمونو که نمیخوایم گول بزنیم که بریم با روغن کم سرخ کنیم! کلا نمیخوایم روغن داغ و این چیزا رو داشته باشیم. ملتفت شدی؟
همسرم اتفاقا تا اونجاییکه براش ممکن باشه که موقع ناهار از سر کار بیاد خونه، حتما اینکارو میکنه که غذای غیر از دستپخت منو نخورهبعد هم کلی تشکر میکنه و کلی همیشه از اینکه غذاهای من سالمه به دوست و رفیقاش پز میده :P
دیگه بسه! اینقدر از من اعتراف نگیرید!
لیمویی که بعد از پخت گوشت بریزی چه شود! لابد میشه شکل اون لیمو چروکیده هایی که پارسال مریم عکسشو گذاشته بود توی باغ همدردی
آقای ابراهیمی! حالا که پیشنهاد شیرینی آلبالویی رو دادی خوب دستور پختش رو هم بذار دیگه! نکنه زیر لفظی میخوای تا این شیرینی رو به ما یاد بدی؟
این ترانه هم از دیشب تا حالا خبری ازش نیست! فکر کنم رفته آشپزخونه پدربزرگو منفجر کرده![]()
بی دل (یکشنبه 24 دی 91)
تشکرشده 566 در 110 پست
اين خورشت درست كردنم واسه من شده كنكور.هميشه خورشتام ابكي و بي مزه ميشه.اگه ميشه يه لم اساسي ارائه بدين دوستاننننننننننننن![]()
khanoomi (یکشنبه 24 دی 91)
تشکرشده 2,343 در 504 پست
سلام
من بعضی صبح ها (بخصوص سه روز اول هفته) که کلی انرژی دارم یه چیزی درست می کنم اسمشو نمی دونم حالا می گم اگه اسمشو می دونستین بگیم منم یاد بگیرم
مواد لازم:
دو لیوان آرد
نصف لیوان شکر
یک لیوان شیر
دو عدد تخم مرغ
و کنجد یا مغز گردو( کوبیده شده) هرچی بیشتر بهتر
خوب حالا
آرد و شکر را در یک ظرف بریزید تخم مرغ را اضافه کنید خوب هم بزنید حالا یواش یواش شیر رو اضافه کنید و هم بزنید و در آخر گردو را اضافه کنید.
من برای پختن اصلا روغن استفاده نمی کنم (از مایتابه نچسب استفاده می کنم) حالا بسته به مایتابه خودتون تصمیم بگیرید روغن احتیاجه یا نه!
مایتابه که خوب گرم شد
مقداری از مواد رو در مایتابه بریزید و و مایتابه رو کمی تکان بدین تا مواد همه جا پخش بشه .
ببخشید دیگه اگه جایی اشکال داشت کلا اینو خودم اختراع کردم البته تو خونمون وگرنه قبلا اختراع شده بود.
صاعد (یکشنبه 24 دی 91)
تشکرشده 4,954 در 1,249 پست
من لیمو عمانی رو بعد درآوردن هسته و پوسته آسیاب میکنم بعد میریزم تو غذا اگه درسته بندازی که به همه خورشت به طور یکنواخت طعم نمیده!!!!!!!!!!
بی دل جان اون سیب زمینی رو با دمای کم سرخ میکنم جان من یک مرتبه امتحان کن باورت نمیشه چقدر طعمش به طعم سیب زمینی های سرخ شده واقعی نزدیکه! بی دل جان اگه میشه حداقل در این مورد کمی انعطاف پذیر باش
حالا شاید دقیقا کش اومدن غلط باشه ولی یه جورایی شبیه حلیم میشه غلظت زیاد برای قیمه ناپسنده
بی دل جان منم مثل خودت غذاهام سالم و سرحال هستند شک نکن خواهر!
آره فکر کنم ترانه رفته کالباسی که آقای ابراهیمی گفت رو بذاره رو گاز بعد بیاد تالار پست بزنه و کالباس سوخته که حاضر شد رو تحویل پدربزرگ بده؟؟؟؟؟؟؟این دفعه دیگه باید پدربزرگه کور و کر باشه تا هم خودش نفهمه هم اگه همسایه ها بهش گفتن نشنوه
فکور (یکشنبه 24 دی 91)
تشکرشده 8,601 در 1,498 پست
خانومی برای غلیظ کردن خورش:
1. گوشت خورش رو گوشت استخوان دار (سردست-گردن-همراه استخوان دست یا پا ) انتخاب کن. این خودش باث میشه لعاب بندازه و خیلی هم خوشمزه بشه هم غلظت بده.
2. روش غیر سالمی که من برای خودمون استفاده نمیکنم ولی گاهی برای مهماناستفاده میکنم اینه که توش چاشنی خورش مگی (یا هر مارک دیگه ای که احیانا بهتر باشه و سراغ دارید) بریزید. باید چاشنی خورش مثلا گوشت یا مرغ باشه بسته به نوع گوشتی که توی خورش استفاده میکنید یا حتی برای سوپ. روش کار هم اینه که چاشنی خورش را که بصورت پودر هست میریزید توی کمی آب سرد (یه ته استکان) و حلش میکنید و میریزید داخل خورش. و از اونجاییکه این چاشنی ها خیلی طعمدار هستند نباید قبلش نمک و فلفل و اینا به غذا اضافه کنی.
3. کلا خورش رو کم آب و روی حرارت ملایم بپز.
4. توی بعضی از خورشها یا آشها یا سوپها میشه یه خورده آرد زد (توی آب سرد حل میکنی که گلوله نشود).
5. برای خورش قیمه هم چنانچه یه خورده از سیب زمینی سرخکردشو (بعد از ریختن توی ظرفی که برای رو میزه) بریزی قاطی آب خود خورش، منظورم اون زیر میرهای خورشه، اونوقت به دو دقیقه نکشیده آب خورشو میکشه و غلیظ میشه.
در چند پست قبل دیدم ترانه آش رشته رو همینجوری با آب خالی و حبوبات پخته بود. ترانه جان! برای اینکه آش ات خوشمزه بشه سعی کن از آب قلم یا حتی آبمرغ استفاده کنی که از بال و گردن مرغ به اضافه پیاز و هویج و کرفس تهیه شده. هم خوشمزه است هم مقوی تازه آشمون رو هم غلیظ میکنه. رشته رو همیشه باید آخرای کار اضافه کرد و بعد از پخت هم بگذارید آش یه مدت با دربسته روی گاز بمونه. اونوقت می بینید که چقدر آش غلیظ میشه بدون اینکه لازم باشه آرد بزنید چون رشته خودش همش آرده. اینطوری تازه رشته تون هم باد میکنه و خوشگل میشه. سبزی آش رو هم درشت بریزید. یه خورده قبل از ریختن رشته به آش اضافش کنید.
از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان!
من همیشه برنج پختن برام سخت بوده! همه اصول رو رعایت میکنم و معمولا برنجم هم (وقتی برای مهمون میپزم) بد نمیشه اما همیشه وقتی مهمون دارم تنها چیزی که براش استرس دارم همین برنجه!!!
در حالیکه اکثرا می بینم که خانمها قسمتهای خورش و ... رو اشکال دارند.
البته فکر میکنم این به این خاطر باشه که من از بچگی از برنج بدم میومد و هیچ وقت سعی نکردم فوت و فنهاشو یاد بگیرم. هرچند که با این برنج هندیها دیگه فوت و فن یاد گرفتن لازم نیست و کلی اعتماد به نفسم زیاد شده!
صابر جان (دختری؟) این چیزی که شما می پزی یه جورایی میشه بهش گفت پنکیک (pan cake) . اتفاقا من خوردم خوشمزه است. البته خودم درست نکردم.
فکور جان! نمیشه عزیز! راه نداره! من سرخ کردن تو بگوو 5 دقیقه تو کتم نمیره!
فکووووووووووور! لیموی آسیاب شده؟!!! خورش لطف و زیباییش به همینه که توش لیموی درسته باشه. لیمو را از چند جهت سوراخ کن و از همون اول کار بریز. عطرش همه خونه رو ور میداره.
بی دل (یکشنبه 24 دی 91)
تشکرشده 2,343 در 504 پست
صاعد (یکشنبه 24 دی 91)
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
در باب نان گفته اند
بهترین نون لواشه،برای خرید زیاد معطل نمی شی،طعم غذا رو حس می کنی،ماندگاری طولانی و از لحاظ اقتصادی به صرفه.
تافتون در مرتبه دومه.
یدترین نون سنگکه،کلی از وقتت تو نونوایی تلف می شه،طعم غذا رو از بین می بره،معمولن یا خمیره یا سوخته،اقتصادی
به صرفه نیست،(3.5 برابر لواش) ولی ماندگاری نصف،اگر یک روز بمونه لبه های تیزش لثه رو آسیب می زنه،
بربری م هیچ عمر مفیدش یک ساعت بیشتر نیست.
نکته:لواش که می خرید،فقط نونی که از تنور در میاد رو بردارید و روی هم بذارید و به هیچ وجه پخش نکنید هوا بخوره،
تا حرارت داره توی پلاستیک بذارید رسیدید خونه دونه دونه تا کنید بذارید فریزر.
نکته:هرگز بیش از نیاز 3-2 روز نون نگیرید تا همیشه نون تازه بخورید.
فرهنگ 27 (یکشنبه 24 دی 91)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)