اینطور که قضیه رو شرح دادی، مشخصه که این برخورد به نظر آدم زشته!نوشته اصلی توسط shayana
تقسیم اموال به دست آمده بعد از ازدواج یک موضوعی هست که می شود راجع بهش صحبت کرد. به هر حال اگر حد متوسط جامعه رو در نظر بگیریم، یک زوج بالاخره یکروز موفق می شوند خانه خودشون رو بخرند. اون موقع فکر می کنم کار خوبی هست که 3 دونگ 3 دونگ بشه.
ولی حالا اینکه مثلاً من از قبل از ازدواج یک ماشینی دارم. بعد به قول شما هنوز جوهر عقد نامه خشک نشده همسرم بگه این رو نصفش رو به نام من کن... به نظرم کار خوبی نیست. دلیلش رو ازش می پرسم. شاید با توجه به دلیلی که میاره این کار رو هم بکنم. ولی به نظرم این برخوردش قشنگ نیست.
حقیقتش درست منظورت رو متوجه نمیشم.نوشته اصلی توسط خارپشت
اولاً اگه یک شرایطی پیش بیاد که من مجبور بشم یک سال نامزد باشم، پس شرایطی خاص هست. حالا دیگه در این شرایط خاص باید صبر و تحمل رو بالا برد.
این که می گی پذیرش این شرایط عقلانی هست یا نه رو نمی دونم.
یعنی مثلاً شاید نمونه اش این باشه:
من یک دختری رو پسند می کنم. مراسم خواستگاری هم انجام میشه.
بعد ولی مثلاً هنوز پسر باید 1 سال بره سربازی. یا مثلاً به دلیل شرایط مالی یا خانوادگی مراسم عقد می افته برای یک سال دیگه.
خب در این مدت می توانند به هم قول بدهند که با کس دیگری ازدواج نکنند. شاید حالا نامزد کردن برای این مسئله باشه. کمی باید این شرایط خاصت رو تعریف کنی :)
وگرنه خب اگر مراحل شناخت صورت گرفته، حداقل یک عقد رسمی بکنند... مراسم رو بگذارند برای یک سال دیگه...
هر چند که گفته میشه اگر شرایط ازدواج ندارید، پس بهتر هست که فعلاً دست نگه دارید...
بعد هم در رابطه با روابط مخفیانه. وقتی میگی توی عقد نامه حدود روابط ذکر می شه، پس باید این حدود رعایت بشه. یعنی برای گذشتن از این مرزها دوباره به اجازه پدر احتیاج هست!
هر چند که دقیقاً از نظر شرعی نمی دونم که واقعاً امکان گذاشتن حدود برای دو نفر که عقد موقت کردند هست یا نه!!






پاسخ با نقل قول



علاقه مندی ها (Bookmarks)