به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 23 از 29 نخستنخست ... 31314151617181920212223242526272829 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 221 تا 230 , از مجموع 285
  1. #221
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,086
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,257 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    نقل قول نوشته اصلی توسط shayana

    اقایون !
    اگه تازه عقد کرده باشین و هنوز جوهر عقدنامه خشک نشده،وسر خونه زندگیتون نرفتین،خانومتون بگه مثلا فلان ملک یا ماشین حالا هر چی،نصفشو بنام من کن چیکار میکنید؟
    اینطور که قضیه رو شرح دادی، مشخصه که این برخورد به نظر آدم زشته!

    تقسیم اموال به دست آمده بعد از ازدواج یک موضوعی هست که می شود راجع بهش صحبت کرد. به هر حال اگر حد متوسط جامعه رو در نظر بگیریم، یک زوج بالاخره یکروز موفق می شوند خانه خودشون رو بخرند. اون موقع فکر می کنم کار خوبی هست که 3 دونگ 3 دونگ بشه.

    ولی حالا اینکه مثلاً من از قبل از ازدواج یک ماشینی دارم. بعد به قول شما هنوز جوهر عقد نامه خشک نشده همسرم بگه این رو نصفش رو به نام من کن... به نظرم کار خوبی نیست. دلیلش رو ازش می پرسم. شاید با توجه به دلیلی که میاره این کار رو هم بکنم. ولی به نظرم این برخوردش قشنگ نیست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط خارپشت
    فرض کنین یه شرایطی پیش میاد که شما مجبور میشین به نامزدی یکساله اون هم به شرط نداشتن هیچ نوع رابطه ای(حتی خیلی محدود ) تن بدین
    ممکنه تو عقدنامه (موقت) هم این شرایط ذکر بشه

    ایا پذیرش این شرایط عقلانیه ؟
    در صورتی که توافق طرف مقابل رو در جهت خلاف اون شرایط بدست بیارین ، ایا داشتن روابطی پنهان از دید خونواده دختر از نظر اخلاقی و یا حتی شرعی مشکلی نداره ؟
    حقیقتش درست منظورت رو متوجه نمیشم.

    اولاً اگه یک شرایطی پیش بیاد که من مجبور بشم یک سال نامزد باشم، پس شرایطی خاص هست. حالا دیگه در این شرایط خاص باید صبر و تحمل رو بالا برد.

    این که می گی پذیرش این شرایط عقلانی هست یا نه رو نمی دونم.
    یعنی مثلاً شاید نمونه اش این باشه:
    من یک دختری رو پسند می کنم. مراسم خواستگاری هم انجام میشه.
    بعد ولی مثلاً هنوز پسر باید 1 سال بره سربازی. یا مثلاً به دلیل شرایط مالی یا خانوادگی مراسم عقد می افته برای یک سال دیگه.
    خب در این مدت می توانند به هم قول بدهند که با کس دیگری ازدواج نکنند. شاید حالا نامزد کردن برای این مسئله باشه. کمی باید این شرایط خاصت رو تعریف کنی :)

    وگرنه خب اگر مراحل شناخت صورت گرفته، حداقل یک عقد رسمی بکنند... مراسم رو بگذارند برای یک سال دیگه...

    هر چند که گفته میشه اگر شرایط ازدواج ندارید، پس بهتر هست که فعلاً دست نگه دارید...

    بعد هم در رابطه با روابط مخفیانه. وقتی میگی توی عقد نامه حدود روابط ذکر می شه، پس باید این حدود رعایت بشه. یعنی برای گذشتن از این مرزها دوباره به اجازه پدر احتیاج هست!
    هر چند که دقیقاً از نظر شرعی نمی دونم که واقعاً امکان گذاشتن حدود برای دو نفر که عقد موقت کردند هست یا نه!!

  2. 4 کاربر از پست مفید hamed65 تشکرکرده اند .

    hamed65 (سه شنبه 29 شهریور 90)

  3. #222
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 22 تیر 94 [ 22:58]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    770
    امتیاز
    14,787
    سطح
    78
    Points: 14,787, Level: 78
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 63
    Overall activity: 69.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran10000 Experience PointsOverdrive
    تشکرها
    4,357

    تشکرشده 4,467 در 859 پست

    Rep Power
    124
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    نقل قول نوشته اصلی توسط hamed65
    هر چند که گفته میشه اگر شرایط ازدواج ندارید، پس بهتر هست که فعلاً دست نگه دارید...

    بعد هم در رابطه با روابط مخفیانه. وقتی میگی توی عقد نامه حدود روابط ذکر می شه، پس باید این حدود رعایت بشه. یعنی برای گذشتن از این مرزها دوباره به اجازه پدر احتیاج هست!
    هر چند که دقیقاً از نظر شرعی نمی دونم که واقعاً امکان گذاشتن حدود برای دو نفر که عقد موقت کردند هست یا نه!!
    قرار نیست از مرزها عبور کنن !!
    فقط همون روابط محدود و مثلا نداشتن حجاب کامل برای دختر
    اگه طرفین رضایت داشته باشن اما خونواده دختر با این قضیه مخالفت کنه
    قطعا این روابط به صورت پنهانی دنبال میشه
    ایا رضایت خونواده دختر برای این روابط محدود هم لازمه ؟

    فکر نمیکنم از نظر شرعی مشکلی داشته باشه چون به هم محرمن
    بیشتر برداشتی که ممکنه از این رفتار و عقلانی بودن اون ممکنه بشه مدنظرمه

  4. کاربر روبرو از پست مفید meysamm تشکرکرده است .

    meysamm (سه شنبه 29 شهریور 90)

  5. #223
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,086
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,257 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    نقل قول نوشته اصلی توسط دختر مهربون
    اینم بگم برای مدت زمان صیغه موقت (همون نامزدی ای که شما میگین) حق انتخابی ندارم:) پدرم اصلا به صیغه اعتقادی نداره!
    اول این رو بگم که فقط شما تنها نیستی. خیلی از پدرها اعتقادی به این مسئله ندارند! :)
    فکر کنم شایانا در این رابطه یک تاپیک داشت و کمی راجع به این مسئله صحبت کردیم.


    نقل قول نوشته اصلی توسط خارپشت
    قرار نیست از مرزها عبور کنن !!
    فقط همون روابط محدود و مثلا نداشتن حجاب کامل برای دختر
    اگه طرفین رضایت داشته باشن اما خونواده دختر با این قضیه مخالفت کنه
    قطعا این روابط به صورت پنهانی دنبال میشه
    ایا رضایت خونواده دختر برای این روابط محدود هم لازمه ؟
    اگر واقعاً میشه عقد موقت با شرط و شروط کرد، معلومه که رضایت لازمه!
    یعنی مثلاً پدر میگه من شما رو به نامزدی هم در میاورم که مثلاً با هم بیرون می رید و اینها مشکلی نباشه. ولی نمی خوام که از این مرزها بگذرید.
    اگر پدر چنین شرطی بگذاره، و اگر واقعاً از نظر شرعی گذاشتن چنین شرطی صحیح هست (چون کمی به نظرم عجیبه!)، پس اونها هم اجازه ندارند از این مرز بگذرند.

    کلاً فکر می کنم پدر مادری که نگران این مسئله هستند، خودشون اونقدر حواسشون جمع هست که اینها رو تنها نگذارند! :)
    مگه ندیدی یک بچه کوچیک همراهشون می فرستند!

    بچه ها فکر کنم فردا از خواب بیدار شیم، این تاپیک دیگه اینجا نباشه! فرهنگ ما رو ببخش! :)

    راستی به نظرتون چطوره که همه با هم همزمان شارژ انجمن آزاد بگیریم، برای 1 ماه؟!
    یعنی هماهنگ کنیم، همزمان بگیریم. وگرنه اگه یکی تنهایی بگیره، بره اونجا تنهایی تو تاریکی و سوز و سرما چی کار کنه؟! :)

  6. 2 کاربر از پست مفید hamed65 تشکرکرده اند .

    hamed65 (سه شنبه 29 شهریور 90)

  7. #224
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 22 تیر 94 [ 22:58]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    770
    امتیاز
    14,787
    سطح
    78
    Points: 14,787, Level: 78
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 63
    Overall activity: 69.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran10000 Experience PointsOverdrive
    تشکرها
    4,357

    تشکرشده 4,467 در 859 پست

    Rep Power
    124
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    [quote=hamed65]
    نقل قول نوشته اصلی توسط دختر مهربون
    اینم بگم برای مدت زمان صیغه موقت (همون نامزدی ای که شما میگین) حق انتخابی ندارم:) پدرم اصلا به صیغه اعتقادی نداره!
    اول این رو بگم که فقط شما تنها نیستی. خیلی از پدرها اعتقادی به این مسئله ندارند! :)
    فکر کنم شایانا در این رابطه یک تاپیک داشت و کمی راجع به این مسئله صحبت کردیم.


    نقل قول نوشته اصلی توسط خارپشت
    کلاً فکر می کنم پدر مادری که نگران این مسئله هستند، خودشون اونقدر حواسشون جمع هست که اینها رو تنها نگذارند! :)
    مگه ندیدی یک بچه کوچیک همراهشون می فرستند!

    حالا اومدیمو این طرفین قصه ما این بچه رو هم پیچوندن اونوقت تکلیف چیه ؟؟؟؟؟
    بچه ها فکر کنم فردا از خواب بیدار شیم، این تاپیک دیگه اینجا نباشه! فرهنگ ما رو ببخش! :)

    راستی به نظرتون چطوره که همه با هم همزمان شارژ انجمن آزاد بگیریم، برای 1 ماه؟!
    یعنی هماهنگ کنیم، همزمان بگیریم. وگرنه اگه یکی تنهایی بگیره، بره اونجا تنهایی تو تاریکی و سوز و سرما چی کار کنه؟! :)

    کاملا پایه ام
    من و حامد هستیم بقیه هم اعلام امادگی کنن
    تاریخشو بعدا اعلام میکنیم :)

  8. 2 کاربر از پست مفید meysamm تشکرکرده اند .

    meysamm (سه شنبه 29 شهریور 90)

  9. #225
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 16 دی 00 [ 13:32]
    تاریخ عضویت
    1386-11-26
    محل سکونت
    تهران بزرگ
    نوشته ها
    1,452
    امتیاز
    50,483
    سطح
    100
    Points: 50,483, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First Class50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکرها
    2,842

    تشکرشده 3,286 در 817 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    تذکر :

    با توجه به مضامین تاپیک ، این موضوع در روزهای آتی، به انجمن هم وزن خود ( انجمن آزاد ) منتقل خواهد شد .

  10. #226
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,086
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,257 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    آقای لرد حامد،

    فقط از پست 207 به بعد سوالی مطرح شد که بحث برانگیز بود.
    اگر نگاهی به بقیه ی این تاپیک بیاندازید، فقط پرسش و پاسخ است و دلیلی ندارد که بخواهد به انجمن آزاد منتقل شود.

    یکی از اهداف این تاپیک این بوده که اعضا برای هر سوال کوچکی مجبور نباشند یک تاپیک جدید ایجاد کنند.

    اگر موافق هستید از پست 207 به بعد رو پاک کنید و بگذارید این تاپیک در اینجا بماند.

    این تاپیک یکی از تاپیک های خوب و موفق همدردی بوده و حیف هست که منتقل بشود.

    ما هم از این به بعد در پست های خودمون در این تاپیک دقت بیشتری می کنیم تا دیگر بحث پیش نیاید.

    با تشکر.

  11. 5 کاربر از پست مفید hamed65 تشکرکرده اند .

    hamed65 (سه شنبه 29 شهریور 90)

  12. #227
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 16 دی 00 [ 13:32]
    تاریخ عضویت
    1386-11-26
    محل سکونت
    تهران بزرگ
    نوشته ها
    1,452
    امتیاز
    50,483
    سطح
    100
    Points: 50,483, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First Class50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکرها
    2,842

    تشکرشده 3,286 در 817 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    با سلام

    تکرار خالی از لطف نیست :

    قوانین تالار به اختصار شماره :

    11-ارسال پستهای بی محتوا ممنوع


    لطفاً در صورتي که جواب يک سوالي را نمي دانيد از ارسال مطالبي که باعث شلوغ کردن آن ارسال ( يا سوال ) شود خودداري فرماييد. در صورتي که بحث خاصي داريد مي توانيد براي خودتان يک بحث عمومي باز کنيد.

    14-دقت در انتخاب انجمن مربوط به سوال، دقت در انتخاب عنوان مشخص و صریح برای مطلب خود

    لطفا"در هنگام ایجادتاپیک یا مطرح کردن سوالات خود ، انجمن مناسب را انتخاب نماییدو از مطرح کردن سوالات خود در انجمن های نامتناسب با سوالتان خودداری نمایید. همچنین برای تاپیک خود عنوانی واضح و روشن که به محتوای مطالبتون مرتبط می شود ، انتخاب فرمایید و از عناوین کلی مثل : کمکم کن، یه موضوع جالب و .... اجتناب فرمایید.


    23 - پرهیز از بحث و چالش های سیاسی، اعتقادی، اجتماعی، .....


    با توجه به اینكه منابع مالی و انسانی این تالار محدود هست، ظرفیت گسترش مفاهیم غیر روانشناختی در این تالار وجود ندارد. و پیشنهاد می گردد برای اینگونه مسائل به سایت های دیگر مراجعه فرمائید.لذا هر گونه تاپیك یا پستی كه به چالش های سیاسی ،‌اعتقادی، اجتماعی یا .... منجر شود، بدون هیچ هشداری سریعا حذف و حساب كاربری عضو خاطی مسدود می گردد.

    24- اختیارات مدیران .


    آدرس اينترنتي شما (آي-پي) نيز در تمامي پست هاي شما براي سهولت و تحت تعقيب قرار دادن شما پس از تخلف ، ذخيره ميشود . همچنین مديران و مسولان سايت مي توانند در هرزمان كه صلاح ديدند ، هرتاپيکي را در هر زماني پاك ، تصحيح ، جابه جا نموده و يا ببندند. و هر کاربری توجه به این قوانین به عضویت این تالار در آمده است و حق هر گونه اعتراضی را از خود سلب می کند.

    ------------------------------------

    دوستان ، بحث های در این باب ، با توجه به شناختی که از تالار دارید ، در انجمن آزاد باید شکل بگیرد .

    مباحث را حذف نمی کنم تا حقی از شما ضایع نگردد اما در آینده حتما نسبت به این موارد سخت گیرانه تر عمل کنید . از شما توقع دیگری می رود



  13. 5 کاربر از پست مفید lord.hamed تشکرکرده اند .

    lord.hamed (سه شنبه 29 شهریور 90)

  14. #228
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,086
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,257 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    نقل قول نوشته اصلی توسط lord.hamed

    دوستان ، بحث های در این باب ، با توجه به شناختی که از تالار دارید ، در انجمن آزاد باید شکل بگیرد .

    مباحث را حذف نمی کنم تا حقی از شما ضایع نگردد اما در آینده حتما نسبت به این موارد سخت گیرانه تر عمل کنید . از شما توقع دیگری می رود

    با تشکر از آقای لرد حامد به خاطر توضیحاتی که دادید.

    در رابطه با اونچه مربوط به پست های دیروز من در این تاپیک می شود باید بگم که کمی بی دقتی کردم. اگر این پست های من رو پاک کنید، هیچ اشکالی ندارد.

    امیدوارم که به خاطر بحث دیروز، کل این تاپیک منتقل نشود.

    با تشکر فراوان از شما.

  15. 4 کاربر از پست مفید hamed65 تشکرکرده اند .

    hamed65 (چهارشنبه 30 شهریور 90)

  16. #229
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 22 تیر 94 [ 22:58]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    770
    امتیاز
    14,787
    سطح
    78
    Points: 14,787, Level: 78
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 63
    Overall activity: 69.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran10000 Experience PointsOverdrive
    تشکرها
    4,357

    تشکرشده 4,467 در 859 پست

    Rep Power
    124
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    چقدر برات مهمه اگه متوجه بشی همسر اینده ت به عنوان تفریح از قلیون استفاده میکنه؟
    ایا ممکنه به این دلیل ازش صرف نظر کنی ؟
    پسر یا دختر بودن در این مورد تفاوتی میکنه ؟
    مثلا اگه ببینی یه دختر داره از قلیون استفاده میکنه در موردش قضاوت خاصی میکنی ؟
    یا حتی ممکنه خودت بخاطر نگاه دیگران بهش دست نزنی !
    همه این سوالات رو در مورد سیگار هم جواب بده

  17. 2 کاربر از پست مفید meysamm تشکرکرده اند .

    meysamm (چهارشنبه 30 شهریور 90)

  18. #230
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 12 تیر 97 [ 22:36]
    تاریخ عضویت
    1390-2-15
    نوشته ها
    144
    امتیاز
    7,721
    سطح
    58
    Points: 7,721, Level: 58
    Level completed: 86%, Points required for next Level: 29
    Overall activity: 12.0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    1,069

    تشکرشده 1,120 در 173 پست

    Rep Power
    32
    Array

    RE: پرسش و پاسخ های ازدواج

    نقل قول نوشته اصلی توسط خارپشت
    چقدر برات مهمه اگه متوجه بشی همسر اینده ت به عنوان تفریح از قلیون استفاده میکنه؟

    بعد از چند وقت سلام

    قلیون : من از قلیون خوشم نمی یاد , شاید یک دلیلش این باشه که جمع هایی که تاحالا دیدم دور هم می شینن قلیون می کشن جو جالبی نداشته
    از طرفی کمتر دیدم کسی تنهایی بشینه قلیون بکشه , حالا اگه کسی یکی از تفریحاش این باشه طبق ذهنیت من یعنی حضور در یک جمعی که من نمی پسندم بنابراین خوشم نمی یاد

    سیگار : کلا از دود خوشم نمی یاد ولی ذهنیتی که نسبت به قلیون دارم نسبت به سیگار به اون شکل ندارم


    ایا ممکنه به این دلیل ازش صرف نظر کنی ؟

    قلیون : برام مهمه که کجا و با کیا می کشه بسته به جوابش بله خیلی ممکنه

    سیگار : به صرف سیگار کشیدن نه ولی برام جالبه که چرا می کشه , وقتی کسی کاریو انجام می ده که همه می دونیم منفیه و ضرر داره دلائل انجامش برام مهمه

    پسر یا دختر بودن در این مورد تفاوتی میکنه ؟
    مثلا اگه ببینی یه دختر داره از قلیون استفاده میکنه در موردش قضاوت خاصی میکنی ؟

    قلیون : قضاوت نمی کنم ولی احتمالا یکم جا می خورم

    سیگار : قضاوت نمی کنم تعجب هم نمی کنم

    یا حتی ممکنه خودت بخاطر نگاه دیگران بهش دست نزنی !

    قلیون و سیگار : نه بقیه نگاه بکنن یا نکنن من خوشم نمی یاد :)

    کلا اگه کسی به من بگه به عنوان تفریح قلیون یا سیگار می کشه برام این سوال پیش میاد که با وجود این همه تفریح جالب و بی ضرر که تو دنیا هست چرا اینقدر سلیقه به خرج داده! :)


    همه این سوالات رو در مورد سیگار هم جواب بده

  19. 3 کاربر از پست مفید hadieh تشکرکرده اند .

    hadieh (چهارشنبه 30 شهریور 90)


 
صفحه 23 از 29 نخستنخست ... 31314151617181920212223242526272829 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:20 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.