به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 18 , از مجموع 18
  1. #11
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 31 فروردین 87 [ 22:42]
    تاریخ عضویت
    1387-1-15
    نوشته ها
    36
    امتیاز
    3,762
    سطح
    38
    Points: 3,762, Level: 38
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 38
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    13

    تشکرشده 14 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: بیش از اندازه یک کلام هست

    سلام به نظره من با مادرتون صحبت كنيد و از او بپرسيد ملاك او براي انتخاب داماد خوب چيست؟دوست دارد دخترش با چه كسي زندگي كند؟.طوري صحبت كنيد كه مادرتان مسئله را از بالا نگاه كند.و مسئله مهريه خيلي كوچك به نظرش ايد. در ضمن براي حل مشكل از خدا كمك بخواهيد.

  2. #12
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 07 مرداد 91 [ 13:45]
    تاریخ عضویت
    1386-12-12
    نوشته ها
    145
    امتیاز
    4,460
    سطح
    42
    Points: 4,460, Level: 42
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 90
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    66

    تشکرشده 70 در 43 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: بیش از اندازه یک کلام هست

    سلام daisy عزي..ممنون از كمكت..اما يك مساله هم هست..مادر 3 داماد ديگه هم داره( ماشاللللا :) ) در مورد همه اونها يك مساله مشابه پيش اومده..يعني يك جورائي به نظرش اگر اين مهريه رو بي چون و چرا قبول كنه نشون عشقش به دختر هست...اون طبق موارد پيشين به من ميگه اگر تو رو دوست داشته باشه قبول ميكنه.... خيلي حرف بي قاعده اي هست ميدونم// اما ... راستش مامان من باز هم به خاطر حرفاي من مهريه رو پايئن آورد اما.....باز هم مورد تائيد اين پسر و خانواده اون نيست....
    مسخره است كه متاسفانه خانواده ها براي حفظ امنيت دخترهاشون به مهريه و مقدار اون پناه آوردن...... كه من دليل اين مساله رو جز. نداشتن حقوق اساسي و درست در كشورمون براي زنان نميدونم.......

  3. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 31 فروردین 87 [ 22:42]
    تاریخ عضویت
    1387-1-15
    نوشته ها
    36
    امتیاز
    3,762
    سطح
    38
    Points: 3,762, Level: 38
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 38
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    13

    تشکرشده 14 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: بیش از اندازه یک کلام هست

    سلام من بازم مي گم دعا يادت نره .طبق تجربه شخصي توي اين موارد كه از دست هيچ كس كاري ساخته نيست فقط خدا ميتونه كمك كنه.من و شوهرم با دعا رفتيم جلو و همه در كماله ناباوري هيچ چيزي نتونستن بگن و همه چيزو با رضايت قبول كردن.

  4. #14
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 07 مرداد 91 [ 13:45]
    تاریخ عضویت
    1386-12-12
    نوشته ها
    145
    امتیاز
    4,460
    سطح
    42
    Points: 4,460, Level: 42
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 90
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    66

    تشکرشده 70 در 43 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: بیش از اندازه یک کلام هست

    مرسی daisy عزیزم/////
    :)

  5. #15
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 04 مرداد 89 [ 13:20]
    تاریخ عضویت
    1386-12-16
    نوشته ها
    72
    امتیاز
    4,608
    سطح
    43
    Points: 4,608, Level: 43
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 142
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    35

    تشکرشده 41 در 20 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: بیش از اندازه یک کلام هست

    سلام نجوای عزیز
    تصمیم نهایی و میشه گفت درست ترین تصمیم با خودت هستش اما با تجربه ای که من از زندگی داشتم میتونم بگم اگه نسبت به چیزایی که در مورد طرف مقابلت گفتی اطمینان داری.... کوتاه اومدن در مورد مهریه و حجاب نمیتونه خدشه ای در زندگیت ایجاد کنه
    من سال 84 با مهریه 14 سکه به عقد مردی در اومدم که همه زندگیمه و الان هم با وجود فرزندی زندگیمون شیرین تر از گذشته شده در مورد مسئله حجاب هم اون از اول گفت که چادر رو حجاب کامل میدونه و من با اینکه خیلی به این مسئله اعتقاد نداشتم اما چون با تمام وجود به خودش اعتقاد داشتم پذیرفتم و الان هم بدون هیچ مشکلی در این دو زمینه با هم زندگی میکنیم
    امیدوارم بتونی تصمیم خوبی که منجر به خوشبختی و سعادت در زندگیت میشه رو بگیری

  6. #16
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 23:20]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,187
    سطح
    100
    Points: 325,187, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: بیش از اندازه یک کلام هست

    سلام نجوا
    من صحبتهای شما را در چند پستی که در این موضوع داشتید با دقت مطالعه کردم. حتی به ذهنم رسید نیاز به راهنمایی هم نداری. شما خیلی قشنگ مسائل را تببین می کنی و خیلی خوب همه آنها را بررسی کرده ای.
    تنها کاری که نیاز هست این است که باید این دانسته هایت را با صبر و دقت عملیاتی کنی. در واقع همانطور که تلویحا اشاره کرده ای، همین مسائل از نوع دیگرش بعد از ازدواج هم به وجود می آید. شما الان بسان زمینه تمرینی باید میزان انعطاف پذیری خودتون، مادرتون و همسر آینده اتون را به تعادل برسونید.
    همین مسائل که مطرح کردید( مخصوصا نظر شخصی خود را در مورد مسائل اعتقادی، مهریه، حجاب و حتی اختلاف نظرتون را با مادرتون ) با این آقا صمیمانه در میان بگذارید. به او بگوئید که در مورد مهریه چه می اندیشید و حتی می توانید توافق کنید، بعد از ازدواج هم به خواست خودتون آن را به تعادل دلخواه برسونید.
    مسئله ای که وجود دارد، اینست که حتما باید سایر معیارها و صفاتی که برای ازدواج مهم هستند دقیقا بررسی کنید. اگر ایشون واقعان واجد شرایط شما هستند. باید حتما او را روشن کنید، که نظرات خانواده ات عینا نظرات شما نیست. اما به خاطر مسائل اعتقادی، با خانواده وارد درگیری هم نمی شوید. به او بگو کمک کند تا انعطاف بیشتری ایجاد شود.

    فراموش نکنید که مسئله مهریه ، فقط یک مسئله است... یعنی این نمود یک تفاوت فرهنگی و فکری در مورد زندگی هست... که بین خانواده ها شما پیش آمده است.
    هر چه نقش شما و آن آقا پررنگ تر بشود، نقش خانواده هایتان کمرنگ تر می شود و شما دو نفر مسئولیت پذیرتر می شوید.

  7. #17
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 07 مرداد 91 [ 13:45]
    تاریخ عضویت
    1386-12-12
    نوشته ها
    145
    امتیاز
    4,460
    سطح
    42
    Points: 4,460, Level: 42
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 90
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    66

    تشکرشده 70 در 43 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: بیش از اندازه یک کلام هست

    آقای سنگ تراشان عزیز.....
    خیلی خیلی ممنونم از اینکه مجددا وقت گذاشتین و من رو از زاهنمائی خودتون بی نصیب نگذاشتین... حقیقتش رو بخواین خیلی خوشحال شدم..این چند وقت هم خیلی اتفاقات متفاوتی افتاد در مورد این مساله من.. من هم دقیقا این کار رو که سما میگین انجام دادم و اون رو در جریان گذاشتم که من با نظر مادرم در مورداین موضوع موافق نیستم و از طرف دیگه نمیتونم اون رو بیش از این متقلعد کنم و ازش خواستم که اون یک مقدار بیشتر سعی کنه شاید حتی تلاش بیشتر اون بتونه مادرم رو متقاعد کنه یا حتی خود اون یک جورائی بیشتر منعطف بشه.... در مورد مساله حجاب هم خود من هم با توجه به عقایدی که دارم و داشتم به توافق رسیدیم و البته فکر میکنم خودم هم یک سری شناختهای اولیه رو که لازمه این امر هست در موردش به اندازه کافی فهمیدم... حتی طی این مدت به این موضوع واقف شدم با توجه به اینکه تنها پسر خانواده هست دلش میخواد خانواده به خصوص مادرش از هر جهت دید مثبتی به این ازدواج داشته باشه که من هم موافقم پس سعی کردم در حد امکان یک سری انعطافهائی رو نشون بدم ..الباقی موضوع هم واگذار میکنم به خدای خوبم که مطمئنم همیشه در کنارم خواهد بود..
    باز هم ممنون....برام دعا کنین

  8. کاربر روبرو از پست مفید نجوا تشکرکرده است .

    نجوا (دوشنبه 26 فروردین 87)

  9. #18
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 11 شهریور 88 [ 09:47]
    تاریخ عضویت
    1386-12-12
    نوشته ها
    350
    امتیاز
    6,773
    سطح
    54
    Points: 6,773, Level: 54
    Level completed: 12%, Points required for next Level: 177
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    218

    تشکرشده 222 در 118 پست

    Rep Power
    54
    Array

    RE: بیش از اندازه یک کلام هست

    سلام نجوا خانم
    تمام حرفهای شما قبول
    انشااله که مشکلی اتفاق نمی افته ولی اگر از اون اقا شناخت دارید با مادرتان صحبت کنید حتما مادرتان خیر شما را میخواهن
    به خدا توکل کنید


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. درخواست حذف کاربری، خواهشمند است مدیران سایت توجه فرمایند
    توسط ترنم1 در انجمن پیشنهادات ،انتقادات و مشکلات تالار
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه 11 آبان 95, 17:13
  2. پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 شهریور 91, 23:34
  3. پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: شنبه 20 خرداد 91, 14:03
  4. پسری که دنبال تصاویر جنسی تو نت هست ممکنه مشکل درست کنه برای اطرافیانش؟
    توسط بهار.زندگی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: جمعه 12 اسفند 90, 15:20

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:22 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.