به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 31
  1. #11
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 اسفند 96 [ 15:33]
    تاریخ عضویت
    1387-11-29
    نوشته ها
    1,733
    امتیاز
    22,684
    سطح
    93
    Points: 22,684, Level: 93
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 666
    Overall activity: 3.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    4,250

    تشکرشده 4,203 در 1,431 پست

    Rep Power
    191
    Array

    RE: تردید درانتخاب

    اگر يه اقا هم همين موضوع رو مطرح ميكرد من همين نظر رو داشتم چرا ما هميشه بايد كسي رو كه به جرمش اعتراف ميكنه بكوبيم و باعث رواج دروغ و ريا بشيم؟ مرد و زن نداره گناه گناهه بخشش هم بخشش.....

    خانم سارا هم بايد خوب فكراشونو بكنن اين قضيه نبايد در صورت شروع زندگي مشتركشون مثل چماق بشه و هر روز به خاطر گذشتن از گناه اقا به سرش كوبيده بشه.....
    سارا جان اگه نميتوني موضوع رو براي هميشه فراموش كني و از اين قضيه براي خودت كوهي از مشلات درست كني دست نگهدار و براي هميشه به اين رابطه خاتمه بده .......

  2. کاربر روبرو از پست مفید parnian1 تشکرکرده است .

    parnian1 (دوشنبه 27 مهر 88)

  3. #12
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,075
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,568 در 3,447 پست

    Rep Power
    428
    Array

    RE: تردید درانتخاب

    باران جان

    یعنی اگر این اقا به این خانم نگفته بود قبلا رابطه ای با کسی داشته میزان این ریسکی که تو از آن حرف می زنی کم می شد ؟!

    من اینگونه فکر نمی کنم . این آقا اطلاعاتی در مورد خودش به این خانم داده که صد البته می توانست این اطلاعات را ندهد و عیسی مسیح باقی بماند و این تاپیک هم ایجاد نشود اما با صداقت آمده به این خانم این اطلاعات را داده به چند دلیل
    1- ایشان با صداقت از میزان نیاز جنسی اش اطلاعاتی در اختیار ایشان قرار داده
    2- این فرد دروغگو بزرگ نیست و کتمان گری هم نمی کند
    3- منفعت طلب نیست حتی به قیمت از دست دادن این خانم با دوز و کلک

    از آن طرف یک خانمی داریم که این اطلاعات را دارد
    1- می تواند این آقا را با همین اطلاعات قبول کند و نسبت به نیازهای وی هوشیار باشد
    2- می تواند این آقا را با همین اطلاعات قبول نکند

    در ضمن یادمان باشد این آقا دانشجوی مقطع دکترا است یعنی تقریبا چند سال دارد ؟! بین 27-30 سال
    این یعنی چه ؟! یعنی این آقا اگر نیازهای جنسی اش را به روشهای غیر درست برآورد می کرد و صدایش را در نمی آورد طاهر بود و الان نیست چون اعلام کرده : بنده بیمار نیستم و با نیازهای جنسی ام به شکل منطقی برخورد می کنم .

    حالا این فرهنگ ما ( ایرانی ) می گوید نیازت را سرکوب کن و هزار بدبختی بیچارگی و فشار عصبی را تحمل کن که ثابت کنی پاک و طاهری ؟! اما قطعا بیماری که نیازهایت را سرکوب می کنی .

    تمام کشیش های کاتولیک گند کارشون در آمده از روابط پنهان و همه هم فهمیدند یک اشتباه بزرگ است مگر می شود مردی 30 ساله باشد و رابطه ای را تجربه نکرده باشد .

    من به شخصه اگر چنین چیزی بشنوم یا باور نمی کنم یا اگر بتوانم جزو استثناها گمان بکنم قطعا مسئله بیمار بودن و ارضاهای غیر اصولی طرف را در نظر می گیرم .

    بیچاره راست و حسینی آمده کاری که کرده گفته چرا ما از شنیدن راست اینقدر ناراحت می شویم اگر دروغ می گفت خوب بود و شما راحت تر انتخاب می گردی ؟!

  4. 4 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (سه شنبه 28 مهر 88)

  5. #13
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    RE: تردید درانتخاب

    سلام دوستان

    به نظرم بهتره به اصل سئوال سارا توجه کنید ، این که تردید دارد ، چون نمی داند آیا این آقا با این سابقه ای که خود بیان کرده ، به وی متعهد خواهد بود یا خیر ؟؟

    پس بهتره مطابق سئوال به سارا کمک کنید با راهنمائی به گونه ای که راه فهمیدن آنچه مد نظرش است را پیدا کند .

    سارای عزیز

    به نظر بنده ، باید ابعاد مختلف شخصیت وی را بشناسی ، نظر او را در رابطه با تعهد و پای بندی به همسر با سئوالاتی مصداقی بفهمی مثلاً از همسر یک آشنا بگو و این که خانمی را صیغه کرده و ... در حین تعریف ماجرا عکس العمل وی را بسنج . و... کلاً با سئوالهای انحرافی و غیر مستقیم این موضوع را دریاب .

    نکته ای که بنده تأکید دارم اینه که اگر برای شما مهمه که همسرتان با وجود شما به کس دیگری توجه نکند . حتماً پیش از ازدواج این را متوجه شو که با وجودی که سابقه رابطه هم داشته ، اما بعد از ازدواج متعهد خواهد بود . و به خاطر روابط متعدد با افراد متعدد دچار لجام گسیختگی تنوع طلبی نشده باشد ( نوعی اعتیاد به لذت روابط متعدد و متنوع ) چون یکی از اثرات روابط جنسی با افراد متعدد پیش از ازدواج اعتیاد به لذت تعدد است که منجر به رفتن به سوی غیر همسر بعد از ازدواج خواهد شد .

    توصیه می کنم که با هم نزد مشاور بالینی بروید از قبل هم از مشاور بخواهید در این مورد وضعغیت خواستگار شما را بررسی کند .

    در هر حال موضوع شناخت دقیق شخصیت خواستگارتان را اهمیت بدهید و هر چقدر زمان لازم دارد اختصاص دهید ، تا در نهایت بدون تردید و با آرامش و اطمینان انتخاب کنید .

  6. 8 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    فرشته مهربان (دوشنبه 27 مهر 88)

  7. #14
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 14 فروردین 91 [ 08:41]
    تاریخ عضویت
    1388-1-27
    نوشته ها
    435
    امتیاز
    5,116
    سطح
    45
    Points: 5,116, Level: 45
    Level completed: 83%, Points required for next Level: 34
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    1,281

    تشکرشده 1,260 در 376 پست

    Rep Power
    61
    Array

    RE: تردید درانتخاب

    نقل قول نوشته اصلی توسط ani
    باران جان

    یعنی اگر این اقا به این خانم نگفته بود قبلا رابطه ای با کسی داشته میزان این ریسکی که تو از آن حرف می زنی کم می شد ؟!

    من اینگونه فکر نمی کنم . این آقا اطلاعاتی در مورد خودش به این خانم داده که صد البته می توانست این اطلاعات را ندهد و عیسی مسیح باقی بماند و این تاپیک هم ایجاد نشود اما با صداقت آمده به این خانم این اطلاعات را داده به چند دلیل
    1- ایشان با صداقت از میزان نیاز جنسی اش اطلاعاتی در اختیار ایشان قرار داده
    2- این فرد دروغگو بزرگ نیست و کتمان گری هم نمی کند
    3- منفعت طلب نیست حتی به قیمت از دست دادن این خانم با دوز و کلک

    از آن طرف یک خانمی داریم که این اطلاعات را دارد
    1- می تواند این آقا را با همین اطلاعات قبول کند و نسبت به نیازهای وی هوشیار باشد
    2- می تواند این آقا را با همین اطلاعات قبول نکند

    در ضمن یادمان باشد این آقا دانشجوی مقطع دکترا است یعنی تقریبا چند سال دارد ؟! بین 27-30 سال
    این یعنی چه ؟! یعنی این آقا اگر نیازهای جنسی اش را به روشهای غیر درست برآورد می کرد و صدایش را در نمی آورد طاهر بود و الان نیست چون اعلام کرده : بنده بیمار نیستم و با نیازهای جنسی ام به شکل منطقی برخورد می کنم .

    حالا این فرهنگ ما ( ایرانی ) می گوید نیازت را سرکوب کن و هزار بدبختی بیچارگی و فشار عصبی را تحمل کن که ثابت کنی پاک و طاهری ؟! اما قطعا بیماری که نیازهایت را سرکوب می کنی .

    تمام کشیش های کاتولیک گند کارشون در آمده از روابط پنهان و همه هم فهمیدند یک اشتباه بزرگ است مگر می شود مردی 30 ساله باشد و رابطه ای را تجربه نکرده باشد .

    من به شخصه اگر چنین چیزی بشنوم یا باور نمی کنم یا اگر بتوانم جزو استثناها گمان بکنم قطعا مسئله بیمار بودن و ارضاهای غیر اصولی طرف را در نظر می گیرم .

    بیچاره راست و حسینی آمده کاری که کرده گفته چرا ما از شنیدن راست اینقدر ناراحت می شویم اگر دروغ می گفت خوب بود و شما راحت تر انتخاب می گردی ؟!

    واقعا آنی عزیز حرف دل منو زد من کاملا موافقم این برخورد باعث می شه مردم همیشه حرف راست رو پنهان کنن
    من یه سوالی دارم اونم اینه که اگه این آقا نمی گفت که قبلا رابطه داره سارا خانوم از کجا باید می فهمید که قبلا رابطه داشته؟؟؟؟ ولی انقدر شجاعت داشته که بگه
    به نظره من ایشون خیلی قابل اعتماد تر از پسرهایی هستند که در ظاهر خودشونو خوب نشون می دن ولی در باطن...

  8. 3 کاربر از پست مفید mamfred تشکرکرده اند .

    mamfred (دوشنبه 27 مهر 88)

  9. #15
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 02 آبان 88 [ 06:02]
    تاریخ عضویت
    1388-7-26
    نوشته ها
    3
    امتیاز
    2,576
    سطح
    30
    Points: 2,576, Level: 30
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 24
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    4

    تشکرشده 4 در 2 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: تردید درانتخاب

    سلام به تمامی دوستان عزیزی که لطف کردن نظرشون رو درباره این مسئله گفتن.
    حقیقت اینه من میدونم احتیاج به شناخت بیشتری دارم وحتما باید برای تصمیم گیری پیش مشاور برم تا اونجا هم که از این اقا خبردارم ایشون هم موافق رفتن به پیش مشاوربرای حل مشکلات و ازدواج .. هستن. میدونین اینکارو فعلا میخوام بذارم بعد از اینکه حداقل خانوادهامون موافقت کردن واگه وارد مرحله جدیدی شدیم سراغ مشاور برم .من معمولا ادم منطقی هستم واین شاید بارزترین صفت من از دید ایشون (وجتی دیگران) هست.در مورد سن ایشون28 سالشون هست و تا اونجا که من میدونم اونطور نیست که اعتیاد جنسی داشته باشه طوری که نتونه خودشو کنترل کنه . من واقعا فقط الان فکرمیکنم ایشون میتونه به من تعهد بده ؟(فقط خدامیدونه )
    من میخوام اگه هستم تا اخر باشم به خودش هم گفتم فکراشو بکنه نمیخوام فردا تو خیابون رد شیم با دیدن عشق قدیمی یا.. برگرده سرخونه اول. یه بار ازش پرسیدم تو حاضر بودی با شخصی که ارتباط جنسی باهاش داشتی ازدواج کنی گفت اره اگه اون شخص فاکتورهای لازم رو برای زندگی داشت ازدواج میکردم . اما نمیدونم اگه اون خانوم با شخص دیگه ای غیر از ایشون ارتباط جنسی داشت باز این حرفو میزدیا نه؟؟ این جز سوالایی که باید بپرسم. درمورد توانایی خودم اینومیدونم که دراینده من تمام تلاشمو برا ی زندگی ام انجام میدم چه با ایشون چه بدون ایشون . گفتم ظاهرا قضیه اینه که ایشون عاشق بچه و خانواده و.. هستن عاشق رفت وامدهای خانوادگی اما واقعیت اینه که اینها خیلی دلیل محکمی نیست شاید اگه میدونستم خدا ترس هست تردید هم کمتر میشد راستش من همیشه فکرمیکردم حتی اگه یه نفر رابطه داشته (غیر از ادمای ریاکار که کارشون اینه ونمگین که چیکارااا کردن...) شاید حجب وحیا داشته باشن واین موضوع رو بیان نکن اما الان نمیدونم اینکار به حساب صداقتش یا.. تو حرفاش احساسی از پشیمونی ندیدم اما میدونم از دروغ و داستان سرهم کردن بدش میاد حالا هرمسئله ای که میخواد باشه. درحال برام تعهد واعتقاداتش مهمه راستی نمیدونم به نظرتون چطوری راجع به این مسئله ازش بپرسم؟ چطور میتونه منومتقاعد کنه میتونه که تو زندگی اینده من متعهد هست ؟واین مسائل تکرار نمیشه.خیلی رو راست بهش بگم یا نه ؟؟که نگران این مسئله هستم از یه طرف نمیخوام فکرکنه بهش اعتماد ندارم( اعتماد داشتم اما یه اعتماد درحد دوستی بود نه اعتماد برای یک عمر زندگی) نمیدونم چطور مطرح کنم که از یه طرف فکرنکنه من بیخیالم وبرام مهم نیست بعد بره هرکاری خواست بکنه بعدش بیادبگه این جوراتفاق افتاده . ازیه طرف هم نمیخوام فکر کنه این مسئله اینقدر ذهنمو مشغول کرده که نمیتونم باهاش کناربیام یافکرکنه همیشه بهش شک دارم .واقعیت اینه اگه این اتفاق نمی افتاد خیلی خوب بود اما حالا این اتفاق افتاده راه حلش مهمتره. باز هم ممنون از همتون خوشحال میشم بازهم راهنماییم کنید

  10. 3 کاربر از پست مفید sara88 تشکرکرده اند .

    sara88 (پنجشنبه 07 آبان 88)

  11. #16
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 آذر 90 [ 09:03]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    1,274
    امتیاز
    12,573
    سطح
    73
    Points: 12,573, Level: 73
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 277
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,481

    تشکرشده 3,465 در 1,036 پست

    Rep Power
    146
    Array

    RE: تردید درانتخاب



    سلام

    خانم غزال و خانم مامفرد گرامی
    تا جایی که پست من نشون میده خشونتی که شما منو بهش متهم کردید ، تنها اونجاست که گفتم یک فرد با تحصیلات دکترا باید در تشخیص ازدواج مشروع و رابطه نامشروع با کسی که بیسواده یا تحصیلات کمتری داره تفاوت داشته باشه و در واقعه قدرت درک و عقلش که این موارد رو تمییز میده بیشتر باشه آیا غیر از این چیزی گفتم ؟
    چرا اینو خشونت می دونید ............ اگه بگم کار خوبی کرده و کار درست همینه ، خشن نیستم ؟

    آیا شما از یک فردی با تحصیلات دکتری انتظار رفتار و کردار بهتر و عاقلانه تر از این ندارید ؟

    خانم مامفر عزیز من نه گفتم همه امام زاده باشن و نه منکر جایزالخطا بودن انسان هستم . چرا وقتی از کسی انتظار پاک موندن داریم فورا" پای امام زاده رو می کشن وسط ؟ چرا نمیگید یک انسان معمولی با همون نیازها و غرائزی که همه دارن ؟
    یا باید امام زاده بود یا بی بند و بار ؟ کی اینو گفته ؟ چرا معمولی نباشیم ؟

    خانم غزال رابطه جنسی قبل از ازدواج یعنی همون نامشروع دیگه مشروع اینجا نداریم ، مشروع یعنی ازدواج !!!
    خواهر خوبم من کی گفتم کسی که قبل از ازدواج رابطه داشته نباید به کسی که قصد ازدواج باهاش داره نگه ؟؟؟
    خواهر من به خدا به پیر به پیغمبر صیغه با زنا فرق داره .اینو من نمیگم خدا میگه و قرآن خدا و پیغمبر خدا .
    بعدشم اگه کسی رو صیغه کرده بود باید می گفت و گفتن این با مورد دیگه کاملا" فرق داره و این یکی رو میشه بهش فکر کرد و دروصورت تمایل بخشید اما زنا رو نه .البته برای بعضی ها زنا هم مهم نیست و قابل چشم پوشی من به اون دسته کاری ندارم اما برای راهنمایی کسی که میخواد ازدواج کنه هیچوقت نمیتونم بگم ممکنه این فرد دیگه تکرار نکنه پس ازدواج کن !
    البته که گفتن خطای گذشته دروغ نیست ا زاین بابت درست اما معنی صداقت هم این نیست ! این خودش گناهه . آشکار کردن گناه و معصیت بدون هیچ ابایی !
    در ضمن میزان فهم و شعور هر کسی هم صرفا" با میزان مدرک تحصیلیش سنجیده نمیشه امااااااا از یک فرد با تحصیلات عالیه انتظار بیشتر از یک فرد بیسواد میره . چه بسا افراد بیسوادی که بیشتر از چنین فردی درک دارن نه مدرک ! فرد بیسواد میتونه بگه من که در مورد شرعی و غیر شرعی بودن مسائل اطلاعی نداشتم اما یه دکتر خیر !
    این آقا نه اینکه حق ازدواج نداشته باشه هیچ کس اینو نگفته اما اون باید با کسی مثل خودش ازدواج کنه که این مسائل براش مهم نباشه نه با هر کسی که اراده کنه و اون طرف بگه قبول اصلا" مهم نیست تو چیکار کردی !
    خانم غزال عزیزم
    خصوصیات غیر اخلاقی مثل دروغ و غیبت و تهمت و غیره زمین تا آسمون فرق داره با زنا . برید ببینید خداوند در قرآن درباره زنا چی فرمودن و در مورد دروغ چی ؟ من نمیگم دورغ و ریا خوبه زنا نه .اما این دوتا فرق دارن یه فرق بزگ و اساسی .گناه با گناه فرق داره بخشش هم با بخشش همینطور .یه گناه زنا یا قتل یه گناه نگاه به نامحرم یا بی احترامی به والدین ...این گناهها کی مثل همند ؟
    اینکه اگه این آقا نمی گفت من چیکار کردم از کجا باید فهمید ، اون یه بحث دیگه ست و باید بطور جداگانه بحثش کرد و میشه یه تاپیک براش ایجاد کرد .اینجا بحث ما در مورد قبول یا عدم قبول این موضوع مهمه
    نه میزان صداقت و شجاعت خطاکار!

    خانم آنی از شما دیگه بعیده ........یعنی این آقا با این کارش نیازش رو به طور درست و منطقی برآورده کرده ؟؟؟ هیچ فرهنگی نگفته نیازها رو باید سرکوب کرد .اصلا" نیاز رو نباید سرکوب کرد ! باید به شکل درست و منطقی ارضا کرد اما نه این منطقی که اکثر دوستان تعریف می کنن ! منطق تعریف داره .حرف و کار منطثی رو همه می پذیرن و با فطرت و وجدان بشر سازکاری داره .
    نه خانم آنی کسی که خودش رو از خیلی چیزها محروم میکنه و خودش رو کنترل میکنه و سختی میکشه تا پاک بمونه و به گناه نیوفته بیمار نیست خواهر من. سختیهایی که ما می کشیم بهایی ست که برای سرفرازی مون میدیم و مثل زغال سنگی که هزاران سال باید تحت فشار بمونه تا تبدیل بشه به الماس گرانبها خودبخود پاکی و ارزش به دست نمیاد .اینکه کسی 30 ساله بشه و رابطه ای رو تجربه نکرده باشه و شما باو رنمی کنید و بیان می کنید یا بیماره یا غیر اصولی خودش رو ارضا کرده ، نتیجه گیری درستی نیست و( ببخشید منو ) توهین به قشرپاکدامن ، مادرم جدا" از شما چنین انتظاری نداشتم
    کار کشیش ها از اولش خلاف فرمان خدا بوده الان هم هست .اونا کشیشن نه مسلمان قوانین و احکام ما با اونا متفاوته اما حتی تو دین مسیحیت هم چنین روابطی قابل قبول و پسندیده نیست چون دین مسیح هم از جانب خداوند بوده !
    در ضمن دوستان من گفتم اینکه این آقا در گذشته چیکار کرده نشونه شجاعت نیست ! شجاعت یعنی دفاع از حق خود و مظلوم در مقابل ظالم دفاع کنیم و از کسی جز خد نترسیم حتی اگه تو این راه جونمون رو از دست بدیم نه اینکه گناه زنا رو مرتکب بشیم و بگیم من این کارو کردم پس شجاعت دارم !

    خانم سارای عزیز اینو باور نکنید که ایشون با کسی که رابطه ای داشته ازدواج میکرد عمرا" .اینو فقط در مقام عمل میشه ثابت کرد نه به زبان ............ ضمنا" گفتید میخوایید در مورد اعتقاد و تعهدش مطمئن بشید ، کسی که به خدای خودش متعهد نبوده و خلاف فرمان خدا عمل کرده چطور انتظار دارید به شما متعهد بمونه ؟؟؟
    در نهایت تصمیم با شماست
    براتون آرزوی موفقیت می کنم .

  12. 3 کاربر از پست مفید m.mouod تشکرکرده اند .

    m.mouod (دوشنبه 27 مهر 88)

  13. #17
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 14 فروردین 91 [ 08:41]
    تاریخ عضویت
    1388-1-27
    نوشته ها
    435
    امتیاز
    5,116
    سطح
    45
    Points: 5,116, Level: 45
    Level completed: 83%, Points required for next Level: 34
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    1,281

    تشکرشده 1,260 در 376 پست

    Rep Power
    61
    Array

    RE: تردید درانتخاب

    سلام موعود عزیز

    اینکه گفتم امام زاده باشن منظورم این بود که نمی شه انتظار داشت همه معصوم باشن
    منظور بنده اینه که نمی شه کل شخصیت این آقا رو بخاطر این کار برد زیر سوال
    شما مدرک و شخصیت و فرهنگ این آقا رو بردی زیر سوال
    منظور شما از مشروع بودن چیه ؟؟؟
    مثلا اگه یه خانومی رو صیغه می کرد بعد رابطه ی جنسی داشت و عطشش و برطرف می کرد می شد مشروع!!!!
    من نمی خوام بحث به حاشیه کشیده بشه کاره این آقا رو هم تائید نمی کنم ولی صداقت و شجاعت ایشونو تحسین می کنم
    چون این آقا قصد فریب سارا رو نداشته و اونو با دروغ راضی به ازدواج نکرده واجازه داده سارا خودش تصمیم بگیره

  14. کاربر روبرو از پست مفید mamfred تشکرکرده است .

    mamfred (دوشنبه 27 مهر 88)

  15. #18
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 اسفند 96 [ 15:33]
    تاریخ عضویت
    1387-11-29
    نوشته ها
    1,733
    امتیاز
    22,684
    سطح
    93
    Points: 22,684, Level: 93
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 666
    Overall activity: 3.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    4,250

    تشکرشده 4,203 در 1,431 پست

    Rep Power
    191
    Array

    RE: تردید درانتخاب

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.mouod
    [color=#0000CD]

    خانم سارای عزیز اینو باور نکنید که ایشون با کسی که رابطه ای داشته ازدواج میکرد عمرا" .
    نه انگار شما هميشه راجع به چيزي كه ازش اطلاع نداريم با قاطعيت نظر ميدين.....خانم محترم اكثرا پسرا با كسي كه باهاش رابطه داشتن ازدواج نميكنن اما نه همه پسرا.....چرا فكر ميكني هميشه 100%بايد باشه!!به 80 يا 90 %هم فكر كن.....

  16. کاربر روبرو از پست مفید parnian1 تشکرکرده است .

    parnian1 (دوشنبه 27 مهر 88)

  17. #19
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 23 مهر 04 [ 01:08]
    تاریخ عضویت
    1388-2-21
    نوشته ها
    1,178
    امتیاز
    33,958
    سطح
    100
    Points: 33,958, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    6,023

    تشکرشده 6,302 در 1,293 پست

    Rep Power
    141
    Array

    RE: تردید درانتخاب

    ممنون از دوستان عزیز
    نظرات شما قابل احترام است . اما منظور من چیز دیگری است . من اصلا قصد ندارم درست یا غلط بودن کار این آقا را بررسی کنم . بلکه می خوام به جواب سارای عزیز برسیم که آیا این فرد ممکن است در آینده با وجود همسر به سمت شخص دیگری برود ؟
    در جامعه ی ما یعنی همان فرهنگ ایرانی این کار از نظر عرف ناپسند است و چنین فردی از نظر مردم قابل اعتماد نیست . به درست و غلط بودنش کار نداریم . هر کس نظر شخصی خود را در این مورد دارد که به نظر من قابل احترام است .

    غزاله عزیز حرف از بخشش زدی اما اینجا بخششی مطرح نیست بلکه این آقا صادقانه از گذشته ی خود گفته اند یا از سوی طرف مقابل پذیزفته می شود یا خیر .
    سارا ایشون رو تو این مساله پذیرفتند و فقط می خوان از آینده مطمئن بشند .

    این آقا صادقانه گفتند که رابطه ی جنسی داشته. این صداقت ایشان خیلی هم خوب است اما به شرطی که قبح این مساله برای ایشان شکسته نشده باشد .


    نقل قول نوشته اصلی توسط sara88
    اینها خیلی دلیل محکمی نیست شاید اگه میدونستم خدا ترس هست تردید هم کمتر میشد راستش من همیشه فکرمیکردم حتی اگه یه نفر رابطه داشته (غیر از ادمای ریاکار که کارشون اینه ونمگین که چیکارااا کردن...) شاید حجب وحیا داشته باشن واین موضوع رو بیان نکن اما الان نمیدونم اینکار به حساب صداقتش یا.. تو حرفاش احساسی از پشیمونی ندیدم

    همونطور که خود سارا هم گفتن به نظر من هم اگر این صدقانه بیان کردن ایشان همراه با این باشه که قبح این مساله براشون شکسته شده شاید اگه بیان نمی کردند اما حداقل قبح این مساله براشون حفظ شده بود بهتر بود .
    این صداقت ارزشمنده اما وقتی ارزشمندتره که قبح این مساله حفظ شده باشه یا حداقل کوچک ترین احساس پشیمانی وجود داشته باشه . شاید اگر ایشون انقدر راحت با موضوع رابطه ی جنسی برخورد نمی کردند اصلا این تاپیک توسط سارا ایجاد نمی شد .
    سارا وقتی از ایشون پرسیدند که آیا حاضر بودی با شخصی که باهاش رابطه جنسی داشتی ازدواج کنی ، مطمئنا دوست داشتن جوابی غیر از این بشنوند تا شاید اطمینانی براشون به وجود بیاد ولی این جواب نشان دهنده ی این بوده که مساله ی رابطه ی جنسی براشون حل شده هست و این برای سارا بیش تر احساس نگرانی به وجود آورده .
    من اصلا به این کار ندارم که ایشون در گذشته رابطه جنسی داشتند . مساله ی من امروز ایشون هست که پیداست قبح این مساله براشون شکسته شده و ذره ای احساس پشیمونی در ایشون دیده نمی شه .
    نظر دوستان رو نمی دونم اما به نظر من این موضوع ایجاد نگرانی می کنه و اعتماد کردن رو سخت می کنه .
    باز هم می گم شاید اگه این آقا رفتار دیگه ای داشتند یعنی نشون میدادند که قبح این مساله براشون از بین نرفته سارا اعتماد می کردند و امروز این تردید ها رو نداشتند .
    با در نظر گرفتن این مساله که این مسائل برای این آقا حل شده هست من که نمی تونم اطمینانی بدم که ایشون در آینده نیز چنین کاری رو با وجود همسر ، انجام ندن .


  18. 5 کاربر از پست مفید baran.68 تشکرکرده اند .

    baran.68 (دوشنبه 27 مهر 88)

  19. #20
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 14 فروردین 91 [ 08:41]
    تاریخ عضویت
    1388-1-27
    نوشته ها
    435
    امتیاز
    5,116
    سطح
    45
    Points: 5,116, Level: 45
    Level completed: 83%, Points required for next Level: 34
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    1,281

    تشکرشده 1,260 در 376 پست

    Rep Power
    61
    Array

    RE: تردید درانتخاب

    باران عزیز اگه این آقا به سارا می گفت من با کسی که رابطه جنسی داشتم ازدواج نمی کردم خوب بود؟؟؟
    آیا اینجوری سارا فکر نمی کرد این آدم عجب انسان نامردیه که یه همچین کاری با دخترا می کنه؟؟؟
    این که این آقا به اون خانوم نرسیده به خاطر حتما یک سری مشکلات بوده نه اینکه نمی خواسته
    حالا هم می خواد با صداقت ازدواج کنه می خواد با همسره آیندش روراست باشه آخه این کجاش ایراد داره؟؟؟؟؟؟؟؟

  20. کاربر روبرو از پست مفید mamfred تشکرکرده است .

    mamfred (دوشنبه 27 مهر 88)


 
صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:43 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.