به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 13 , از مجموع 13
  1. #11
    سرپرست سایت آغازکننده

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array




    ما غافلیم . ما حواسمان پرت شده ،

    یا پرت آنچه داریم یا پرت آنچه نداریم ، آن یکی به خرکیفی و این یکی به حسرت .....

    یا مشغول سرخوشیهایمان هستیم یا مغموم ناخوشیها ......

    یا حسرت دیروز از دست رفته را داریم یا ترس فردای نامده را .....

    خلاصه حواسمان به خیلی چیزها پرت و مشغول است و ترا نمی بینیم که مرتب می گویی :


    « بنده من ، همه چیز را برای تو خلق کردم و تو را برای خودم ، از من مگریز »


    و افسوس که این اشتغالات از این اوج ندای عاشقانه غافلمان می کند .

    همه را برای تو خلق کردم و تو را برای خودم

    می دانم اگر پسری به دختری ، شوهری به همسری بگوید تو مال منی ، مال خودمی ، چه حالی می شود ؟؟؟؟؟

    و این کلام عین کلام خودت هست یعنی
    « حدیث قدسی» هست و حرف ما نیست . تو که هستی مطلقی و همه هستی در یدقدرتت وقتی بگویی تومال منی ، چه حالی بشویم خوبه ؟؟؟

    وقتی شوهری به زنی یا پسری به دختری چنین بگوید ، (تازه آنها که داشته هاشون هم محدود هست ) ،اون زن و دختر دوست دارند هرکاری از دستشون بربیاد برای خوشنودی طرفشون بکنند ، حالا اگر ترا باور کنیم و یقین داشته باشیم این کلام عین حقیقت از سوی توست ،چها که نخواهیم کرد :



    آن کس که ترا شناخت جان را چه کند

    فرزند و عیال و خان و مان را چه کند


    دیوانه اش کنی هردو جهانش بخشی

    دیوانه تو هـــردو جهـــان راچـــه کند




    فقط باور می خواهد و اعتماد ..........

    عمق این کلامت را به تحربه در زندگی فهمانده ای . وقتی دیدم فقط کافیه در راهی که ترسیم کرده ای مراقب باشیم که از خط خارج نشویم ، از خط تو خارج نشویم ، که همه طبیعت و هرچه در عالم هست را مأمور ساخته ای تا کمر به خدمت ببندند تا کارهایمان روبراه شود .دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و اگر در مسیرت باشیم از این سرویس دهی برخوردار می شویم ، گاه با جلوه هایی معجزه وار !!! ........ حتی در روند
    و تأخیر هم حکمتهاست و فقط صبری از روی باور و اعتماد می طلبد که در واقع همان توکل می شود


    اگر همه وجود ما شهود مهربانیهایت کند بازهم عمق و وسعت مهربانی و لطف تو به درک ما نمی رسد

    ترا چنانکه تویی ، هر نظر کجا بیند
    به قدر بینش خود هرکسی کند ادارک


    اما از خودت میخواهم که در همین محدوده درکمان چنان کام دلمان را شیرین به چشیدن شهد مهر و لطفت کنی که متحیر شویم و سر از پا نشناسیم

    بیت زیر که گویای همین حال است مصرعی از غزلی برای توست ، وقتی که در دشواریها چنان مهرت را می دیدم که دیگر دشواری معنی نداشت و اکنون دوباره زمزمه ام میشود باتو ای محبوب یگانه :


    مستی عشقم چو آید درد نشناســم
    همنشین با گل و بی باک از غم خارم

    دو شب قدر گذشت ، نمی دانم قدر مارا چگونه رقم زده ای ...
    اما چه قدری بالاتر از عشق تو ......


    و شبی دیگر را در پیش داریم و فرصتی و خلوتی و مناجات و با تو بودنی به تمرکز ، با تو گفتن به گونه ای دیگر ..... تو خود ما را مال خود کن ... ما گم گشته و آواره بیابان جهل و غفلتیم ، تو خود پیدایمان کن

    مرا امید وصال تو زنده می دارد
    وگرنه هردمم از هجر توست
    بیم هلاک











  2. 6 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    Aram_577 (جمعه 19 تیر 94), m.reza91 (چهارشنبه 17 تیر 94), meysamm (شنبه 20 تیر 94), یه دختر سرگردان (چهارشنبه 17 تیر 94), بانوى مهر (چهارشنبه 17 تیر 94), باغبان (پنجشنبه 28 بهمن 95)

  3. #12
    سرپرست سایت آغازکننده

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط فرشته مهربان نمایش پست ها





    « بنده من ، همه چیز را برای تو خلق کردم و تو را برای خودم ، از من مگریز »



    همه را برای تو خلق کردم و تو را برای خودم

    می دانم اگر پسری به دختری ، شوهری به همسری بگوید تو مال منی ، مال خودمی ، چه حالی می شود ؟؟؟؟؟

    و این کلام عین کلام خودت هست یعنی
    « حدیث قدسی» هست و حرف ما نیست . تو که هستی مطلقی و همه هستی در یدقدرتت وقتی بگویی تومال منی ، چه حالی بشویم خوبه ؟؟؟

    وقتی شوهری به زنی یا پسری به دختری چنین بگوید ، (تازه آنها که داشته هاشون هم محدود هست ) ،اون زن و دختر دوست دارند هرکاری از دستشون بربیاد برای خوشنودی طرفشون بکنند ، حالا اگر ترا باور کنیم و یقین داشته باشیم این کلام عین حقیقت از سوی توست ،چها که نخواهیم کرد :



    آن کس که ترا شناخت جان را چه کند

    فرزند و عیال و خان و مان را چه کند


    دیوانه اش کنی هردو جهانش بخشی

    دیوانه تو هـــردو جهـــان راچـــه کند




    فقط باور می خواهد و اعتماد ..........

    عمق این کلامت را به تحربه در زندگی فهمانده ای . وقتی دیدم فقط کافیه در راهی که ترسیم کرده ای مراقب باشیم که از خط خارج نشویم ، از خط تو خارج نشویم ، که همه طبیعت و هرچه در عالم هست را مأمور ساخته ای تا کمر به خدمت ببندند تا کارهایمان روبراه شود .دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و اگر در مسیرت باشیم از این سرویس دهی برخوردار می شویم ، گاه با جلوه هایی معجزه وار !!! ........ حتی در روند
    و تأخیر هم حکمتهاست و فقط صبری از روی باور و اعتماد می طلبد که در واقع همان توکل می شود


    اگر همه وجود ما شهود مهربانیهایت کند بازهم عمق و وسعت مهربانی و لطف تو به درک ما نمی رسد

    ترا چنانکه تویی ، هر نظر کجا بیند
    به قدر بینش خود هرکسی کند ادارک




    .





  4. 2 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    باغبان (پنجشنبه 28 بهمن 95), ستاره زیبا (پنجشنبه 28 بهمن 95)

  5. #13
    سرپرست سایت آغازکننده

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array
    اَلحَمدُلِلّه ِ الَّذی عَرَّفَنی نَفسَهُ وَ لَم یَترُکنی عُمیانَ القَلب

  6. کاربر روبرو از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده است .

    wisdom (دوشنبه 16 تیر 99)


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تو ارتباط با دخترها تو اجتماع مشکلی ندارم، اما وقتی دختری رو دوست دارم برعکسه
    توسط amir800 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: چهارشنبه 05 آبان 95, 22:01
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 19 مهر 94, 23:08
  3. من خیلی نقص دارم هم تو رفتارم هم تو ظاهرم نمیتونم خودمو دوست داشته باشم
    توسط پونیو در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 43
    آخرين نوشته: پنجشنبه 30 مرداد 93, 00:20
  4. تو انتخاب کمکم کنید تو تصمیم درست مرددم روحیم داغونه
    توسط mona_joon در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 17
    آخرين نوشته: چهارشنبه 15 دی 89, 14:23
  5. لطف آن چه تو اندیشی، حکم آن چه تو فرمایی
    توسط مدیرهمدردی در انجمن موسیقی و آرامش، دانلود موسیقی و...
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 02 فروردین 87, 04:37

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:05 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.