به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 23
  1. #11
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 19 فروردین 88 [ 03:26]
    تاریخ عضویت
    1386-12-24
    نوشته ها
    27
    امتیاز
    3,778
    سطح
    38
    Points: 3,778, Level: 38
    Level completed: 86%, Points required for next Level: 22
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    1
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    نقل قول نوشته اصلی توسط کاملیا
    ...........linkای که برام گذاشتین قبلا اینجا رفته بودم ولی فیلتر شده بود ظاهرا ادرس جدیدشه. به هر حال خیلی از کمکتون متشکرم. اگر بازهم سایتی می شناسین بهم معرفی کنید......
    متاسفانه یا خوشبختانه این قبیل مسائل در ایران و بین ماها زیاد رواج نداره و تنها مبع قابل ذکر فارسی همینه.
    اگه مشکلی داشتید من در خدمتتونم ولی بازم تاکید میکنم بیخیال این مسائل بشید چون بسیار وقت گیر و انرژی گیرند

    نقل قول نوشته اصلی توسط کاملیا
    خوابهایی که می بینم رو دوست دارم به جز جن. آقای پسر بهاری چه راهی وجود داره که هیچ وقت دیگه خواب جن نبینم؟
    ممنونم از همه دوستان
    جن در بین ماها موجودی موزی و در یک کلام بد معرفی شده و همه ازش ترس دارند به همین دلیله که ما از هر چیز عجیب و ناشناخته با نام جن یاد میکنیم و گیریم که مورد ما هم همون جن باشه. نباید ترسید
    اینکه مورد جن برای شما آزار دهنده است همون طور که قبلا گفتم
    نقل قول نوشته اصلی توسط farzad2009
    .
    .
    .مغز ما انسان ها وقتی که یک داده رو دریافت میکنه سعی در انجام بررسی روی انواع حالات ان و حتی تغیر اون به فرم دلخواهشه و اینو در نظر داشته باشید که ذات انسان هر طور باشه فرم دلخواه بنابه طبع او عوض میشه.
    .
    .
    و این ذات و سرشت شماست که جن رو آزار دهنده القا میکنه و تنها راه اینه که فکرتونو و نگرشتونو نسبت به جن عوض کنید
    بخدا جن آدمو نمیکشه بخدا آدمو تو خواب خفه نمیکه(تنگی نفس هنگام خواب که از قدیم دلیش رو جن گرفتگی ذکر میکردن دلیل کاملا علمی داره اگه لازم میدونید تا براتون تشریح کنم) پس ترسی نداره و خودتون هستید که خودتونو میترسونید
    ایمان قوی و اتکا بخدا راه مبارزه با این ترسه . آخه کدوم عدل اللهی اینو قبول میکنه که تو خواب یه جن بیاد و جونتونو بگیره(مگه اینکه خودتون باعث این امر بشید)

  2. #12
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 15 اردیبهشت 88 [ 00:33]
    تاریخ عضویت
    1387-9-16
    نوشته ها
    104
    امتیاز
    3,747
    سطح
    38
    Points: 3,747, Level: 38
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 53
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    10

    تشکرشده 15 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    اینکه از جنها می ترسم به خاطر اینه که همیشه در خواب آزارم میدن . یعنی یا می خوان منو بکشند و یا می خوان منو بزنن که در این صورت مجبور به دفاع از خودم میشم و فقط توسط سوره هایی مثل ناس وفلق نیروم زیاد میشه و می تونم از پسشون بر بیام . جدیدا هم نامرئی شدن و به صورت موج و .. ظاهر می شن و می خوان دخترمو ببرند.
    البته یه جورایی حق با شماست شاید چون من هیچ وقت تصور خوبی از جنها نداشتم و اونها به نظرم ترسناک بودند این حالت بهم دست میده اما در حال حاضر به دلیل خوابهای متعددی که راجع بهشون دیدم و همه هم ناخوشایند بوده نمی تونم ذهنیتمو نسبت به اونها خوب کنم.
    زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
    هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
    صحنه پیوسته بجاست
    خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

  3. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 19 فروردین 88 [ 03:26]
    تاریخ عضویت
    1386-12-24
    نوشته ها
    27
    امتیاز
    3,778
    سطح
    38
    Points: 3,778, Level: 38
    Level completed: 86%, Points required for next Level: 22
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    1
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    نقل قول نوشته اصلی توسط کاملیا
    ... جدیدا هم نامرئی شدن و به صورت موج و .. ظاهر می شن و می خوان دخترمو ببرند. ...
    اینو که گفتید دقیقا زندگی شما بوده و هست و این ترس رو شما در زندگی داشتید و شاید الان هم همراهتونه . طبیعیه که در خواب با جلوه های دیگه و صدالبته شدیدتر ببینید(در خواب و کلا در زمینه های غیر مادی احساسات بسیار شدیدترند بطوری که حتی در خواب ماچیز هایی رو میبینیم و از ترس خیس عرق میشیم در حالی که اگه در عالم بیداری بودیم این شدت ترس رو نداشتیم. بهمین دلیله که میگن عذابهای آخرت انسان که همانا همشون روحی اند بسیار شدیدتر از انچه است که تصورش رو میتونید بکنید و همچنین لذتهاهای آن)

    فقط خودتونید که بخودتون میتونید کمک کنید (البته از دیگران که صلاحیت راهنمایی رو دارن میتونید کمک بگیرید البته کسانی که به شرایط شما واقفند و به شما می تونند تسلی و اطمینان خاطر از بابت دختر خانوم گلتون بدند . که طبیعتا خانواده نقش بسزایی رو میتونند داشته باشن وهمچنین اگه صلاح می دونید مشاور و روانشناسان . ولی من فکر کنم مشکل شما عدم اطمینان خاطر و یا ترس شدید قبلی ناشی از دست دادن دخترتون باشه .
    حالا من نمیدونم شما در حال حاضر این مشکل رو دارید یا رفع شده و اصلا در رابطه با دخترتون مشکلی ندارید؟

  4. #14
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 بهمن 90 [ 18:20]
    تاریخ عضویت
    1387-8-27
    نوشته ها
    98
    امتیاز
    4,062
    سطح
    40
    Points: 4,062, Level: 40
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 88
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    8

    تشکرشده 10 در 9 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    سلام
    منم خواب اجنه رو میدیدم
    وقتی بچه بودم همش خواب جن میدیدم و میترسیدم (اخه اون موقع در مورد جن حرف میزدیم از بحث های ترسناک خوشم می اومد) تو خواب که میدیدم بسم الله میگفتم ولی بعضی وقتا از ترس زبونم میگرفت نمیتونستم بگم بعضی وقتا هم از ترس پیش مامانم میخوابیدم
    10 سالم که بود بعده اینکه خواهرم به دنیا اومد تو خواب همش میدیم جن ها میخوان خواهرمو ببرن یا یه بچه جن خودشو شبیه خواهرم کرده و کنار خواهرم خوابیده منم تشخیص نمیدادم کدوم خواهرمه
    یا خوابای دیگه ای در مورد جن ها
    و.......

    ولی رفته رفته دیگه اون خوابارو ندیدم
    یادم نیست چرا دیگه ندیدم
    شاید دیگه به جن فکر نمیکردم و ترسی نداشتم برا همین

  5. #15
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 بهمن 90 [ 18:20]
    تاریخ عضویت
    1387-8-27
    نوشته ها
    98
    امتیاز
    4,062
    سطح
    40
    Points: 4,062, Level: 40
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 88
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    8

    تشکرشده 10 در 9 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    اینم یه سایت پاسخگویی به سوالات دینی
    از این سایت هم بپرسین
    http://www.pasokhgoo.ir

  6. #16
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 15 اردیبهشت 88 [ 00:33]
    تاریخ عضویت
    1387-9-16
    نوشته ها
    104
    امتیاز
    3,747
    سطح
    38
    Points: 3,747, Level: 38
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 53
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    10

    تشکرشده 15 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    سلام جناب farzaad2009
    من توی زندگیم مشکلات زیادی دارم البته در حال حاضر در مورد دخترم مشکلی ندارم ولی نکته خوبی رو بهم گفتید . چون من می خواستم به خاطر مشکلاتی که دارم از همسرم جدا بشم و بیشترین نگرانیم از بابت دخترم بود که نکنه دادگاه اونو به من نده چون تحمل دوریشو ندارم. شاید دلیل این خوابهام نگرانی شدید چند ماه پیشم درباره این موضوع باشه که حالا اینطوری بروز کرده..........
    خیلی ممنون از اشاره ای که بهم کردید . یه جورایی خیالم راحت شد. این خوابها به احتمال زیاد زاییده افکار ناراحت منه. البته 1-2 ماهیه که تحت نظر روانپزشک داروی ضد افسردگی مصرف می کنم و خدا را شکر حالم خیلی بهتره در مورد این خوابهام هم اینبار که برم دکتر حتما بهشون میگم.
    باز هم از توجه و راهنمایی شما ممنونم.
    پرنده عزیز از سایتی که معرفی کردید ممنون. حتما بهش سر می زنم.
    زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
    هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
    صحنه پیوسته بجاست
    خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

  7. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 بهمن 90 [ 18:20]
    تاریخ عضویت
    1387-8-27
    نوشته ها
    98
    امتیاز
    4,062
    سطح
    40
    Points: 4,062, Level: 40
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 88
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    8

    تشکرشده 10 در 9 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    سلام مجدد
    من چند ماه پیش از این سایت http://www.pasokhgoo.ir (سایتی که بهتون معرفی کردم)
    در مورد خواب پرسیدم متن پایینی رو برام فرستادن
    امیدوارم به دردتون بخوره

    *********************************
    خواب يا رؤيا، واقعيّتى انكارناپذير است. امّا اين خوابها به سه دسته تقسيم مى شوند:

    1. خوابى كه نشان دهنده واقعيّتى خارجى است و نياز به تعبير ندارد; مانند خواب حضرت ابراهيم((عليه السلام)) آن جا كه قرآن مى فرمايد: «يا بنىّ إنّى أرى فى المنام إنّى أذبحك فانظر ما ترى;(1) پسرم در خواب ديدم كه تو را ذبح مى كنم، بنگر كه نظرت چيست؟» چنين خوابهايى براى پيامبران((عليهم السلام)) گونه اى وحى به حساب مى آيد، ولى براى ديگران وحى نيست.
    2. خوابى كه پيچيده است و مردم از تعبير آن ناتوانند; مانند خوابى كه عزيز مصر ديد و چون تعبيرش را از معبرين خواست، گفتند: «أضغاث أحلام وما نحن بتأويل الأحلام بعالمين; (2) خوابهايى آشفته است و ما به تعبير خوابهاى آشفته دانا نيستيم.» ولى حضرت يوسف((عليه السلام)) آن را تعبير كرد.
    3. خوابى كه از فعّاليّت خيال پديد مى آيد تعبيرى ندارد; مانند خوابهايى كه انسان چون بسيار در انديشه چيزى است، مى بيند. اين گونه خوابها با آن چيز ارتباط دارند و يا خوابهايى كه با پرخورى پديد مى آيند.
    خواب هايي كه با حوادث خارجي روزمره، صفات اخلاقي و ناملايمات جسمي و روحي هيچ گونه ارتباطي ندارد و در زماني مناسب و با شرايطي مطلوب ديده شود، رؤياي صادقه ناميده مي شود. چنين خواب هايي از آن نظر كه ارتباطي تعجب‌آفرين بين امري وجودي يعني رؤيا با امري عدمي يعني حادثة آينده كه هنوز اتفاق نيفتاده است برقرار مي كند و نكاتي را بيان مي نمايد، حقيقت نما يا صادقه ناميده مي شود. مثل رؤيايي كه در آن به ايجاد حادثه اي براي شخصي، خانواده اي يا جامعه اي در آينده اشاره شده و خبر از ماجرايي از اين طريق داده مي شود و پس از چندي عين آن صحنه و حادثه اتفاق مي‌افتد!
    برخي از دانشمندان چنين صحنه ها و حادثه ها را اين گونه تحليل مي كنند:
    "نفس انسان خواب، نخست با سبب حادثه ارتباط برقرار مي كند؛ سببي كه فوق عالم طبيعت قرار داد و به دنبال آن، بين نفس و آن سبب، ارتباط ديگري ايجاد مي شود و آن حادثه ترسيم مي شود."
    اينان براي توضيح اين واقعيت شگرف، معتقدند كه سه نوع عالَم وجود دارد:

    1. عالَم طبيعت: دنيايي كه ما در آن زندگي مي كنيم و موجودات آن جلوه اي ظاهري و مادي داشته، كه بر طبق نظام حركت و سكون و تغيير و تبديل، به حيات خود ادامه مي دهند.
    2. عالم مثال: دنيايي كه برتر از عالم طبيعت بوده صورت هاي موجودات به چشم مي خورد، اما بدون ماده. جهاني است كه تمامي حوادث طبيعت از آن سرچشمه مي گيرد و باز به آن برگشت مي كند. از اين رو عالم مثال، علّت و سبب عالم طبيعت خواهد بود.
    3. عالم عقل: اين عالم والاتر از عالم مثال است و از نظر جايگاه و ارزش، برتري ويژه اي دارد. حقايق اين جهان و كليّات واقعيات در آن وجود دارد، اما بدون مادة طبيعي و بدون صورت مثالي. از اين رو علّت و سبب عالم مثال خواهد بود.
    حال به اصل سخن بر گرديم. نفْس انسان به خاطر صفات الهي، نوعي ارتباط با عالم مثال و عالم عقل دارد. آن گاه كه آدمي به خواب فرو رفت و تمامي حواس او دست از كار كشيد، از امور طبيعي و خارجي جدا شده، به عالم مثال و عقل ـ كه خود هم سنخ آنهاست ـ رو مي كند و در نتيجه پاره اي از حقايق آن دو را به مقدار استعداد، امكان و ظرفيت مشاهده مي‌نمايد.

    اگر نفس انسان، توانايي و كمال درك مجردات عقليه را به طور كلي و نوراني دارا بود، ‌خواب هاي آدمي همه، رؤياهاي صالحه و صادقه اي مي شوند كه در آينة آن امروز و فردا و فرداها به خوبي نمايان خواهد بود. رؤياهاي رسول اكرم "ص" كه همگي بشارت بخش و صادق بود (3) و پرده از آيندة حوادث رسالت خود بر مي داشت، مثال صدق چنين خواب هايي است.


    برخي افراد، داراي نفسي اين چنين كامل و توانمند نبوده، مرحلة بعدي را دارا هستند. بدين بيان كه حوادث را به طور كلي و نوراني نديده، بلكه به صورت خيالي، جزئي و مادي كه با آنها مأنوس هستند، حكايت مي كنند. چنين است كه در بيداري مفهوم سرعت را با تصور جسمي سريع، عظمت را با كوه، رفعت و بلندي را با آسمان، مكر و حيله را با روباه، حسادت را با گرگ و شجاعت را با شير به ذهن خود منتقل مي كنيم تا به خوبي در انديشه ما مجسم شود.(4)
    كساني كه رؤياهايي اين چنين دارند و حوادث را در خواب ها به صورت خيالي مشاهده مي كنند، افراد وارسته اي هستند كه داري نفسي سليم، اخلاقي زينت يافته به صفات پسنديده و صاحب صداقت و صفا خواهند بود. بدين خاطر آن چه را در آن حالت مشاهده مي كنند، با مثال هايي كه با آن مأنوس هستند به تصوير مي كشند، بيان مي كنند. به طور مثال ازدواج در آينده را به صورت جامه در تن كردن، افتخار و بزرگي را به گونة تاج بر سرگذاشتن، علم و دانش را در چهرة نور، جهالت را به صورت سياهي و ظلمت و گوشه نشيني را در جلوة مرگ مشاهده مي كنند.

    چنان كه مردي خواب خود را اين گونه نزد ابن سيرين بيان كرد تا او تعبير كند. گفت در عالم رؤيا ديدم مُهري در دست دارم كه با آن دهان و عورت مردم را مُهر مي كنم. ابن سيرين در پاسخ گفت:
    "تو به زودي مؤذن مي شوي و در ماه رمضان مردم با صداي تو امساك مي كنند!" (5)
    زماني كه حضرت امام "ره" در نجف به سر مي بردند، پسر بزرگ ايشان، مرحوم آقا مصطفي به درس اخلاق آيت ا... سيد عبدالكريم كشميري مي رود و در اثر نشست و برخاست با آن شخصيت وارسته، تعريف بسياري براي پدر خود مي كند.
    امام مي فرمايد: "چيزهايي كه مي گويي صحيح است ولي من دليلي هم مي خواهم، برو به ايشان بگو: من در فلان تاريخ چه خوابي ديده ام؟"
    حاج آقا مصطفي چون ماجرا را براي استاد اخلاق خود بيان مي كند ايشان مي گويد: "به پدر خود بگو كه در آن تاريخ در عالم رؤيات مشاهده كرديد كه از دنيا رفته ايد و در حالي كه پيكر شما در قبر قرار گرفت، زير سر شما سنگ يا خشتي مزاحم بود. در آن حال حضرت علي "ع" تشريف آوردند، آن را برداشته و آن وقت شما راحت شديد."

    سخنان آيت ا... كشميري كه توسط حاج آقا مصطفي براي امام گفته مي شود، امام مي فرمايد: "كاملاً صحت دارد. برو از ايشان تعبير خواب را هم بپرس."
    آيت ا... كشميري جواب مي دهد: "به پدرتان بگوييد نجف همچون قبر براي شماست ـ زيرا دولت هاي عراق و ايران براي جلوگيري از فعاليت هاي سياسي، فشار بسياري به شما وارد مي كنند ـ آن سنگ يا خشت موانعي است كه در كار شما پديد آمده است كه انشاءا... با عنايت امام امير المؤمنين "ع" اين موانع برطرف مي شود و شما به ايران باز مي گرديد و به هدفتان هم مي رسيد و در آنجا رحلت مي كنيد.
    حضرت امام "ره" مضمون رؤياي خود را براي همسر خويش تعريف مي كند و تأكيد بسياري مي ورزد كه "تا در قيد حيات هستم از فاش كردن اين خواب خودداري كن و براي كسي نقل مكن."
    پس از رحلت امام "ره"، همسر ايشان خواب را از زبان امام اين چنين بازگو كرد: "در رؤيايي ديدم از دنيا رفته ام. حضرت علي "ع" مرا غسل داده و كفن كرد. چون در قبر قرار گرفتم، حضرت به من فرمود: آيا راحت شدي؟ عرض كردم: اي جدّ بزرگوار! قلوه سنگي زير سرم است كه مرا ناراحت مي كند. امام آن را برداشتند و دوباره فرمودند: آيات راحت شدي؟ عرض كردم: بلي اي اميرمؤمنان." (6)

    خواب از جمله اتفاق هاي عجيب و غريب و گاه غير قابل تفسير, در عالم هستي است . علم با تمام پيشرفت هاي اعجاب انگيزش نتوانسته است در عالم خواب تصرف و آن را تحليل كند. اگر چه خواب در بسياري ازمواقع تصوير همين دنيايي است كه در آن روز را به شب و شب را به روز مي كنيم , زيرا جز اين عالم , درك و حواس برعالم ديگر نداريم . در عين حال بعضي از خواب ها كاشف رموز پنهاني هستند كه تعبيرشان حتمي است و حادثه اي كه در خواب به وقوع پيوسته , به شكل مشابهي در جايي ديگر انجام ميشود, مثلاً خواب حضرت يوسف , يك رؤياي صادق بود(7) و يا خواب حضرت ابراهيم علیه السلام يك خواب راستين بود.(8)
    در هر حال خواب , عالم عجيبي است كه در قرآن و روايات به مرگ تشبيه شده است . خداوند ارواح را به هنگام مرگ , قبض مي كند و ارواحي را كه نمرده اند, به هنگام خواب مي گيرد. سپس ارواح كساني را كه فرمان مرگ آن ها را صادر كرده , نگه مي دارد و ارواح ديگري را كه بايد زنده بمانند, باز مي گرداند تا سرآمد معيني . در اين امر نشانه هاي روشني است براي كساني كه تفكر مي كنند.(9)
    دانشمندان الهي خواب را از پديده هاي روح دانسته و بر اين اساس تفسير مي كنند, كه شايد به همين جهت است كه انسان در عالم خواب بدون آن كه جسم مادي اش فعاليتي بكند, به سير و سياحت مشغول مي شود.
    مفسران مي نويسند: بسيارند خواب هايي كه عينا يا با مختصر تغييري در خارج واقع مي شوند. تفسيرهاي مادي از بيان و توجيه اين گونه خواب ها عاجزند, در حالي كه تفسيرهاي روحي به خوبي مي توانند اين مطلب را روشن كنند, زيرا روح انسان به هنگام جدايي از تن و ارتباط با عالم ارواح حقايق بيشتري را مربوط به گذشته و آينده درك مي كند و همين است كه اساس رؤياهاي صادقه را تشكيل مي دهد.

    پيامبر گرامي اسلام (ص) فرمود: خواب و رؤيا سه گونه است : گاهي بشارتي از ناحيهء خداوند است ; گاه وسيله غم و اندوه از سوي شيطان , و گاه مسائلي است كه انسان در فكر خود مي پروراند و آن را در خواب مي بيند.(10)
    البته از اين سه قسم خواب , فقط قسمت اول آن حايز اهميت است و دو قسم ديگر نياز به تعبير ندارد.
    فلاسفه و حكما در باب خواب و اقسام آن بياني دارند كه : 1 خواب هاي مربوط به گذشته زندگي و اميال و آرزوها, كه بخش مهمي از خواب هاي انسان را تشكيل مي دهد.
    2 خواب هاي پريشان و نامفهوم , كه معلول فعاليت توهم و خيال است , اگر چه ممكن است انگيزه هاي رواني داشته باشد.
    3 خواب هايي كه مربوط به آينده است و از آن گواهي مي دهد.
    شكي نيست كه خواب هاي مربوط به زندگي گذشته و جان گرفتن و تجسم صحنه هايي كه انسان در طول زندگي خود ديده است , تعبير خاصي ندارند. هم چنين خواب هاي پريشان و به اصطلاح كه نتيجهء افكار پريشان و همانند افكاري است كه انسان در حال تب و هذيان پيدا مي كند, نيز تعبير خاصي نسبت به مسائل آينده ءزندگي نمي تواند داشته باشد, اگر چه روان شناسان و روانكاوان از آن ها به عنوان دريچه اي براي دست يافتن به ضمير ناخود آگاه بشري استفاده كرده و آن را كليدي براي درمان بيماري هاي رواني مي دانند.
    خواب هاي مربوط به آينده نيز داراي دو شعبه است : قسمتي خواب هاي صريح و روشن مي باشند كه تعبيري نمي خواهند و گاهي بدون كمترين تفاوتي , در آيندهء دور يا نزديك تحقق مي پذيرند.
    نوع دوم خوابهايي است كه در عين حكايت از حوادث آينده , بر اثر عوامل خاص ذهني و روحي تغيير شكل يافته و نيازمند تعبير است .(11).
    در حديثي از امير مؤمنان علي علیه السلام مي خوانيم كه به يارانش تعليم مي داد: .(12)
    اگر انسان با فاصله اي طولاني از خوردن شام ـ آن هم شام سبك ـ به بستر استراحت برود, خواب بهتري خواهدداشت .
    پی نوشته ها:
    1 - سوره صافات، آيه 102.
    2- سوره يوسف، آيه 44.
    3- بحارالانوار، ج18، ص195 و ج 61، ص 182 4- تفسير الميزان، ج11، ص 268 و 269 و 270؛ تفسير نمونه، ج9، ص 311 و 361 و 362؛
    5- تفسير الميزان، ج 11، ص 417 - 422 (مترجم) 6- پابه پاي آقتاب، ج 1، ص 257؛
    7- سورهء يوسف .
    8- سوره صافات .
    9- زمر /39 آيه42
    10- تفسير نمونه , ج 9 ص 312
    11- تفسير نمونه , ج 9 ص 315
    12- همان , ج 19 ص 484
    13- شیخ عباس قمی , مفاتیح الجنان , باقیات

  8. #18
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 15 اردیبهشت 88 [ 00:33]
    تاریخ عضویت
    1387-9-16
    نوشته ها
    104
    امتیاز
    3,747
    سطح
    38
    Points: 3,747, Level: 38
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 53
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    10

    تشکرشده 15 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    خیلی ممنون پرنده عزیز. بسیار مفید بود.
    زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
    هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
    صحنه پیوسته بجاست
    خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

  9. #19
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 19 فروردین 88 [ 03:26]
    تاریخ عضویت
    1386-12-24
    نوشته ها
    27
    امتیاز
    3,778
    سطح
    38
    Points: 3,778, Level: 38
    Level completed: 86%, Points required for next Level: 22
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    1
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    نقل قول نوشته اصلی توسط کاملیا
    سلام جناب farzaad2009
    من توی زندگیم مشکلات زیادی دارم البته در حال حاضر در مورد دخترم مشکلی ندارم ولی نکته خوبی رو بهم گفتید . چون من می خواستم به خاطر مشکلاتی که دارم از همسرم جدا بشم و بیشترین نگرانیم از بابت دخترم بود که نکنه دادگاه اونو به من نده چون تحمل دوریشو ندارم. شاید دلیل این خوابهام نگرانی شدید چند ماه پیشم درباره این موضوع باشه که حالا اینطوری بروز کرده..........
    خیلی ممنون از اشاره ای که بهم کردید . یه جورایی خیالم راحت شد. این خوابها به احتمال زیاد زاییده افکار ناراحت منه. البته 1-2 ماهیه که تحت نظر روانپزشک داروی ضد افسردگی مصرف می کنم و خدا را شکر حالم خیلی بهتره در مورد این خوابهام هم اینبار که برم دکتر حتما بهشون میگم.
    باز هم از توجه و راهنمایی شما ممنونم.
    پرنده عزیز از سایتی که معرفی کردید ممنون. حتما بهش سر می زنم.
    کاملیا جان، خدارو شکر که دیگه از بابت دخترتون مشکلی ندارین فقط حتما به دکترتون در مورد این خوابها توضیح بدین چون داروهای ضد افسردگی هم میتونند عامل این خوابها باشن و امکان داره که بهتون داروی جدیدی بده.

    بهرحال چیزی که مسلمه اینه که بمرور هرچه که از اتفاقات گذشته بیشتر بگذره، اثرات روحی که بر شما گذاشته کمرنگتر میشه و به امید خدا دیگه از این بابت مشکلی نخواهید داشت.

    و در آخر اینو بگم خوش بحال دخترتون که مادری به این دلسوزی و مهربانی داره و اینقدر دوسش داره که حتی فکر و احتمال دوریش برای مادرش مشکلات روحی دربر داشته.
    از ته دل از خدا برای شما و دخترتون آرزوی سلامت و موفقیت میکنم و امیدوارم که سالیان سال در کنار همدیگه از نعمت باهم بودن لذت ببرید.

  10. #20
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 15 اردیبهشت 88 [ 00:33]
    تاریخ عضویت
    1387-9-16
    نوشته ها
    104
    امتیاز
    3,747
    سطح
    38
    Points: 3,747, Level: 38
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 53
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    10

    تشکرشده 15 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    آقای farzad2009 از راهنماییتون متشکرم حتما این کار رو انجام میدم.
    من هم برای شما و تمام اعضای این تالار آرزوی سلامتی و شادی می کنم. چه خوبه یه روزی بیاییم توی این تالار ببینیم تمام کاربرانش مشکلاتشون حل شده....
    رویاییه ولی شدنیه....
    به امید آن روز
    خدا کنه تمام کسانیکه همدیگرو دوست دارند تا لحظه مرگ ( در این دنیا) و پس از مرگ در دنیای بعدی باهم باشند....
    زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
    هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
    صحنه پیوسته بجاست
    خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد


 
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:19 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.