به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 19 , از مجموع 19
  1. #11
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 01 فروردین 88 [ 16:10]
    تاریخ عضویت
    1387-11-11
    نوشته ها
    14
    امتیاز
    3,106
    سطح
    34
    Points: 3,106, Level: 34
    Level completed: 38%, Points required for next Level: 94
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    RE: نمی دانم راه درست کدام است - اگر راهنمایی کنید ممنون

    دوستان دیگه راهنمایی نمیکنن ؟؟

  2. #12
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 28 آذر 88 [ 19:39]
    تاریخ عضویت
    1387-1-20
    نوشته ها
    69
    امتیاز
    4,031
    سطح
    40
    Points: 4,031, Level: 40
    Level completed: 41%, Points required for next Level: 119
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    7

    تشکرشده 7 در 7 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نمی دانم راه درست کدام است - اگر راهنمایی کنید ممنون

    عزیزم
    تنها دلیلی که باعث شده شما و اون آقا نتونید به آدم دیگه ای برای ازدواج فکر کنید اینه که شما به هم از نظر عاطفی وابسته شدین نه اینکه تفاهم دارین!
    در صورتی که برای بقای زندگی مشترک به تفاهم احتیاجه نه علاقه شدید.

    حالا دو موضوع هست که احتیاج به راهنمایی دارم :

    1- آیا باید یکبار دیگه امتحان کنیم یا نه ؟
    2- آیا کسی که با چند نفر ارتباط داشته می تونم بهش اطمینان کنم یا نه ؟
    3- آیا لازمه بپرسم ارتباطشون تا چه حدی پیشرفته یا نه ؟ و از کجا مطئن باشم که حقیقت را میگه ؟
    4- اگر تصمیم به ازدواج گرفتیم لازم هست که من با کسایی که اون باهاشون دوست بوده صحبت کنم یا نه
    5- و یک عذاب وجدان دیگر هم دارم - اگر کسایی که این باهاشون رابطه داشته واقعاً دوستش داشته باشن ، فکر میکنین برای اونها انصافه که من اورا ازشون بگیرم؟


    1.امتحان کردنش ضرر که نداره،فایده هم داره و اون اینه که 4 سال بزرگتر شدی، تجربه بیشتری داری،و حتما" معقولتر رفتار می کنی.
    2.باید بدونی این روابط از چه جنسی بوده(دوستی های موقت برای سرگرمی و تفریح یا روابط منطقی و هدفمند برای ازدواج)
    3. حتما" باید بدونی .با شناخت نسبی که از گذشتش داری و شناخت عمیقتری که الان سعی میکنی بدس بیاری.
    4.بد نیست بدونی ولی فعلا" به حرفهای خودش اکتفا کن.
    5.تو اونو از کسی نمیگیری اگه واقعا" قسمتت باشه. گلم بیشتر به این فکر کن که خودشو بشناسی، جدا از احساسات.به علایق نفرات قبلی هم نمی خواد زیاد فکر کنی.

    برات آرزوی موفقیت میکنم

  3. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 اسفند 87 [ 11:10]
    تاریخ عضویت
    1387-9-17
    نوشته ها
    15
    امتیاز
    3,263
    سطح
    35
    Points: 3,263, Level: 35
    Level completed: 43%, Points required for next Level: 87
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نمی دانم راه درست کدام است - اگر راهنمایی کنید ممنون

    درسته که این حالا با کسی ارتباط نداره اما اگر حتی یکی از دخترهایی که این باهاشون ارتباط داشته ، واقعاً این را دوست داشته باشه که هنوز هم گاهاً برایش پیغام میذاره و... ایا برای اون دختر شرط انصاف هست که من با ایشون ازدواج کنم ؟؟ نمیخوام زندگیمو به قیمت از بین بردن آرزوهای کس دیگه ای شروع کنم.
    سلام، ببین عزیزم ، من میدونم شما هم میدونی قرار نیست هر رابطه ای منجر به ازدواج بشه، اون دختری که الان پیغام میزاره هم می تونه از سر بیکاری یا فقط به عنوان یه دوست این کارو بکنه و به نظر من اصلا کاری به زندگی شما با اون اقا نداره و شما با این ترحم و دل سوزوندن برای اون دختر باعث میشید زندگی خودت ، اون دختر و اون اقا تباه بشه ، چون اون تو رو دوست داره مطمئن باش کسی هم برای اون دختر هست که دوستش داره پس نگران اون نباش

  4. #14
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 15 تیر 88 [ 23:33]
    تاریخ عضویت
    1387-11-19
    نوشته ها
    13
    امتیاز
    3,064
    سطح
    34
    Points: 3,064, Level: 34
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 136
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نمی دانم راه درست کدام است - اگر راهنمایی کنید ممنون

    به نظر من حتما باید دوباره با هم صحبت کنید
    الان هم که سن شما و ایشان در حدی هست که فکر نکنم احساساتی با قضیه برخورد کنید و فکر می کنم الان در سن منطق قرار دارید
    دلایل مخالفت خانواده را هم بررسی کنید و ببیند ایا امکان برطرف کردن انها را دارید؟
    از طرفی به نظر من شما باید به فرد اعتماد کنید
    4 سال با هم دوست بودید و حالا اینقدر از ایشان شناخت پیدا نکردید که بدونید حرفش را باور کنید یا نه؟ به نظر من تنها شما هستید که می توانید تشخیص بدهید که ایشان راست می گوییند یا نه.
    در هر صورت برایت ارزوی موفقیت می کنم.

  5. #15
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 اسفند 94 [ 11:19]
    تاریخ عضویت
    1387-7-01
    نوشته ها
    1,949
    امتیاز
    22,799
    سطح
    93
    Points: 22,799, Level: 93
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 551
    Overall activity: 6.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,205

    تشکرشده 4,460 در 1,179 پست

    Rep Power
    212
    Array

    RE: نمی دانم راه درست کدام است - اگر راهنمایی کنید ممنون

    نقل قول نوشته اصلی توسط bigharar
    یک سال از رابطه مان او با خانواده اش مطرح کرد و خواستگاری انجام شد و اما در نهایت هر دو خانواده مخالفت کردند و ما همه برای هم آرزوی خوشبختی کردیم و رابطه مان را همانجا تمام کردیم.
    1- آیا باید یکبار دیگه امتحان کنیم یا نه ؟
    2- آیا کسی که با چند نفر ارتباط داشته می تونم بهش اطمینان کنم یا نه ؟
    3- آیا لازمه بپرسم ارتباطشون تا چه حدی پیشرفته یا نه ؟ و از کجا مطئن باشم که حقیقت را میگه ؟
    4- اگر تصمیم به ازدواج گرفتیم لازم هست که من با کسایی که اون باهاشون دوست بوده صحبت کنم یا نه
    5- و یک عذاب وجدان دیگر هم دارم - اگر کسایی که این باهاشون رابطه داشته واقعاً دوستش داشته باشن ، فکر میکنین برای اونها انصافه که من اورا ازشون بگیرم؟
    سلام بر دوست گرامی.....انشاالله که خوبید.
    شما نوشته بودید که (ما هم برای هم آرزوی خوشبختی کردیم و رابطمونو قطع کردیم)
    این جای خوشحالیست چون توانستید در آن موقع بحرانی بر احساسات خود غلبه کنید.
    بعد نوشتید هم خودتون و هم اون یگدیگر را با دیگران مقایسه می کردید....
    اما این جای ناراحتی دارد...."مقایسه" یکی از بدترین راه های شناخت طرف مقابل و یکی از گمراه کننده ترین راه هاست.
    در مورد سوال هایتان:
    1:امتحان اشکالی ندارد اما به شرطی که او خود تمایل به این کار داشته باشد و هیچ اصراری از طرف شما نباشد.(خواستگاری)
    2:اصولا برداشت ما از کلمه "اعتماد" درست نیست. اعتماد این نیست که کسی با دیگران ارتباط نداشته باشد...اعتماد باید در طی یک رابطه(البته نه دوست دختر دوست پسر) شکل بگیرد...
    3:نه هیچ گاه این سوال و پی گیری را نکنید....و مطمئن هم نباشید.
    4:بله حتما باید با آنها تماس داشته باشید برای شناخت بیشتر آنها و ایجاد رابطه...
    5:نخیر اصلا عذاب وجدانی در کار نیست.....هر کس به اندازه تلاش خود مزد می گیرد.

    در آخر باید بگوییم ازدواج بر اساس چنین رابطه ای را درست نمی دانم چون در این ارتباطات ""شناخت"" طرف مقابل تحت تاثیر عواملی قرار دارد که نمی توان شناخت درستی به عمل آورد.
    و اینکه شما گفتید دلیل مخالفت خانواده ها ......یکسان نبودن سطح اقتصادی و فرهنگی بوده.....پس لازم هست بگوییم این ملاک ها (سطح فرهنگ و اقتصاد) یکی از ملاک های مهم برای ازدواج هست.....توصیه می کنم کمی بیشتر دقت کنید.

    و اینکه هرگز نباید اصرار از طرف شما برای ادامه رابطه و خواستگاری باشد....چون این اصرار باعث به وجود آمدن برداشت نامناسبی در دوست پسر شما می شود و ارزش و منزلت شما پایین می آید...
    موفق باشید دوست گرامی.

  6. #16
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 19 اردیبهشت 88 [ 21:15]
    تاریخ عضویت
    1387-10-26
    نوشته ها
    233
    امتیاز
    3,814
    سطح
    39
    Points: 3,814, Level: 39
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 136
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 34 در 22 پست

    Rep Power
    41
    Array

    RE: نمی دانم راه درست کدام است - اگر راهنمایی کنید ممنون

    سلام
    وقتی ازدواج بر اساس دوستی و ارتباط رفاقتی ست، همه این اگرها و اما ها و همه این ان قلت ها رو داره: آیا قبلش با کسی نبوده؟ آیا درست می گه؟ آیا من رو هم مثل اون قبلی ها سرکار گذاشته؟ آیا توی این مدت که نبوده کاری کرده؟ با کسی بوده؟ ازش خسته شده و حالا اومده سراغ من...! و صد البته که هیچکدوم این سوالها به زبان نمیاد امروز.
    اما فردا که این روابط به زندگی مشترک منجر بشه، هر کدوم این سوالها خیلی بی ملاحظه مطرح می شه و باعث آشوب و تلاطم می شه و خوب دیگه، قراره آرامش توی زندگی مشترک داشته باشیم نه تلاطم و هیجانات مضر.
    اگر قصد دارید دوباره امتحان کنید، اول تکلیف خودتون رو با خودتون روشن کنید. یعنی تکلیف خودتون با شخص خودتون در درجه اول و با طرف مقابلتون در درجه دوم. بعد بنشینید و به اشتراک هاتون فکر کنین.
    اشتراک عقاید و تفاهم هیچوقت باعث جدائی نمی شه. پس اول به چیزهائی فکر کنید که شما رو از هم جدا کرده تاحالا، و یا از این به بعد ممکنه جدا کنه.

    عرض ادب دارم...

  7. #17
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 08 اسفند 88 [ 13:03]
    تاریخ عضویت
    1387-8-27
    نوشته ها
    482
    امتیاز
    5,545
    سطح
    47
    Points: 5,545, Level: 47
    Level completed: 98%, Points required for next Level: 5
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    78

    تشکرشده 77 در 52 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نمی دانم راه درست کدام است - اگر راهنمایی کنید ممنون

    1- آیا باید یکبار دیگه امتحان کنیم یا نه ؟ حتما یه بار دیگه امتحان کنید ولی اگر این بار نشد دیگه برای همیشه تمام کنید
    2- آیا کسی که با چند نفر ارتباط داشته می تونم بهش اطمینان کنم یا نه ؟ بهش اطمینان کنید چون کسی که سراغ دیگرون رفته و نتیجه ای نگرفته به این خاطر که اونها رو با شما مقایسه کردید علاقه و دلیلهای بیشتری برای زندگی با شما داره و کمتر از حالت عادی دچار هوس خواهد شد
    3- آیا لازمه بپرسم ارتباطشون تا چه حدی پیشرفته یا نه ؟ و از کجا مطئن باشم که حقیقت را میگه ؟ لزومی نداره در مورد گذشته ای بپرسی که در آینده تو تاثیری نداره و به تمامیه حرفهایی که میزنه شک نکن و کاراگاه بازی هم در نیار این کار تو به او هم اجازه میده چنین تفکری در مورد تو داشته باشه آیا برات قابل قبوله که او چنین نگاهی بهت داشته باشه از او این فرصت رو راستی با خودت رو نگیر کوچکترین حرکت اشتباهی در این مقطع باعث میشه ایشون دیگه با شما صادق نباشن
    4- اگر تصمیم به ازدواج گرفتیم لازم هست که من با کسایی که اون باهاشون دوست بوده صحبت کنم یا نه؟ چرا اونها برات اینقدر مهمن؟مگه بهش شک داری یا باورش نداری؟
    5- و یک عذاب وجدان دیگر هم دارم - اگر کسایی که این باهاشون رابطه داشته واقعاً دوستش داشته باشن ، فکر میکنین برای اونها انصافه که من اورا ازشون بگیرم؟ همیشه تو زندگی اول خدا بعد خودت بعد همسرت و بعد اطافیانت رو بذار آیا اون دخترها به تو فکر کردن وقتی که با این آقا رابطه داشتن؟ تو چرا می خوای این کار رو بکنی؟ به فکر خودت باش نازنین
    منظورم از امتحان کردن دوباره صرف نظرخانواده ام نیست این دفعه. منظور اینه که اصلاً فکر می کنید با شرایط فوق ، این ازدواج عاقلانه هست یا نه ؟ همه چیز رو از نو و دوباره شروع کنید اگه فرد ایده آل زندگیتونه چرا ازدواج باهاش عاقلانه نباشه؟!
    من چجوری ازش بپرسم که ارتباطشون تا چه حد بوده و چجوی مطمئن باشم جوابی که میده راسته ؟ چرا می خوای کاراگاه بازی در بیاری؟ اگه الان نتونی با این موضوع کنار بیایی که وقتی تو نبودی و به تو هیچ تعهدی نداشته نباید به دیگرون رابطه داشته باشه بعدها کوچکترین اشاره ای به اون ایام و یا مواجهه اتفاقی با هر کدوم از اون دخترها زندگی تو رو خراب خواهد کرد باورش کن و به خودت افتخار بکن به نوع رابطه که داشته اید که با وجود دوری از هم و حضور دیگران نه تنها کمرنگ نشده بلکه جلا و شفافیت بهتری پیدا کرده
    من غیر از همون یکسال که اون هم جهت آشنایی با ایشان ارتباط داشتم تا حالا با کسی ارتباطی نداشته ام جز در همون مراسم های خواستگاری، فکر می کنید اون باور میکنه این مسئله را یا باز هم در آینده این ارتباط گذشته مشکل ساز خواهد شد ؟ شما چون هنوز نتونستید به نوع رابطه ایشون (منظورم پاک بودنشه) و به حرفهاشون اطمینان داشته باشید وقتی خودتون رو جای ایشون میذارید باز هم با همون دید خودتون به خودتون نگاه می کنید خواهر بزرگوارم این عینک بدبینی رو از رو چشات بردار زندگی خیلی قشنگ و زیباست
    زندگی زیباست ای زیبا پسند / زیبا اندیشان به زیبایی رسند

    درسته که این حالا با کسی ارتباط نداره اما اگر حتی یکی از دخترهایی که این باهاشون ارتباط داشته ، واقعاً این را دوست داشته باشه که هنوز هم گاهاً برایش پیغام میذاره و... ایا برای اون دختر شرط انصاف هست که من با ایشون ازدواج کنم ؟؟ نمیخوام زندگیمو به قیمت از بین بردن آرزوهای کس دیگه ای شروع کنم. عشق یه طرفه فقط دردسره! اون خانم باید بفهمه که به کسی دل بسته که روزی دختر دیگه ای بهش دلبسته بوده و دوستش دارشته و هنوزم دوستش داره عزیز دلم قربونت بشم به خودت و به این پسره نازنین فکر کن به روزهای خوبی که می تونید داشته باشید به زندگی که می تونید داشته باشید و اصلا عجله برای ازدواج نداشته باش اول مطمئن باش که او همونیه که اون موقع ها می شناختی و مطمئن شو که می تونی باهاش زندگی کن بعد انشاء الله هر چه که به صلاحت باشه خدا برات رقم بزنه

  8. #18
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 13 مهر 89 [ 15:02]
    تاریخ عضویت
    1387-12-01
    نوشته ها
    38
    امتیاز
    3,340
    سطح
    35
    Points: 3,340, Level: 35
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 10
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    12

    تشکرشده 13 در 6 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نمی دانم راه درست کدام است - اگر راهنمایی کنید ممنون

    با سلام
    بدی ازدواج از راه دوستی اینست که حس بد بینی در فرد ایجاد میشود. به عنوان مثال مرد با خودش میگوید نکند زنم همینطور که با من دوست شده با چند نفر دیگر هم در ارتباط باشه یا بر عکس . برای همین به نظر من ازدواج بر پایه دوستی درست نیست.
    به هر حال هر موجودی با جنس مخالفش در ارتباط است ولی باید عاقلانه اندیشید

  9. #19
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 01 فروردین 88 [ 16:10]
    تاریخ عضویت
    1387-11-11
    نوشته ها
    14
    امتیاز
    3,106
    سطح
    34
    Points: 3,106, Level: 34
    Level completed: 38%, Points required for next Level: 94
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    RE: نمی دانم راه درست کدام است - اگر راهنمایی کنید ممنون

    دوستان عزیز ممنون از زحماتتون و جوابهاتون

    ممنون از همه کسایی که درکم کردند و راهنمایی کردند. اما صرف به دوستایی که گقتند ازدواج از طریق دوستی به جایی نمیرسه باید بگم منم موافقم و اگه خونده باشین - از روز اول هم ما با هم اون دوستی که شما برداشت کردید نبودیم. اول از خواستگاری شروع شد و بعد از شناخت هم بهش علاقمند شدم.

    به هر حال همینقدر بگم که همه چیز تموم شد یه روزی اگه حالی برام مونده بود شاید بیام و دلیلش را بگم. شایدم ما برای هم ساخته نشدیم ... بگذریم.

    به هر حال میدونم دوستش دارم و ......انشاالله که اونم خوشبخت بشه


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: یکشنبه 02 آبان 95, 11:47
  2. استفاده از سایت همسریابی برای آشنایی و ازدواج درست هست
    توسط شمیم بهار در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: پنجشنبه 14 فروردین 93, 17:30
  3. در خواست راهنمایی سریع برای درست کردن یه رابطه ی بهم خورده
    توسط monii در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: شنبه 12 بهمن 92, 13:53
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه 04 بهمن 90, 20:16
  5. +کمک و راهنمایی شما عزیزان...آیا درست است ؟
    توسط nashenas2 در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: پنجشنبه 14 شهریور 87, 07:46

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:40 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.