به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 20

Threaded View

  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 15 بهمن 04 [ 11:02]
    تاریخ عضویت
    1399-12-20
    نوشته ها
    606
    امتیاز
    16,987
    سطح
    83
    Points: 16,987, Level: 83
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 363
    Overall activity: 17.0%
    دستاوردها:
    10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    1,107

    تشکرشده 1,128 در 455 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    122
    Array

    یک فنجان روانشناسی برای کودک

    « بسم الله الرحمن الرحیم »

    در این تاپیک مطالب و عکس نوشته های روان شناسی در زمینه کودک قرار میدهم
    ان شاءالله همه مون بهره ببریم . مطالب این تاپیک از خانم دکتر فاطمه کوهپایه زاده هست.

    از همین پست اول شروع میکنم






    احساس گناه در كودك به اين معنی است كه
    من بد هستم و ديگران خوب،
    و اين احساس "من بد هستم" باعث ايجاد اضطراب و تضعيف حرمت نفس در كودك خواهد شد.

    ☜احساس گناه در انسان باعث گرفتن تصميمات اشتباه خواهد شد.

    چه كارهايی باعث ايجاد احساس گناه در كودك ميشود؟ ☟

    ✿ - مقصر شمردن كودكان در ناكامی و سختی های پدر و مادر

    بسياری از والدين اين پيام را به كودك ميدهند كه در راه بزرگ كردن انها رنج بسيار بردند.

    ☜ مادری كه از زايمان سخت، افسردگی بعد از زايمان برای فرزندش صحبت ميكند تنها به كودك اين پيام را ميدهد كه وجود او در زندگی پدر و مادرش بد بوده و حتی گاهی كودكان ارزو ميكنند كاش هرگز به دنيا نمی امدند.

    ☜گاهی مادران منت ماندن در زندگی زناشويی را بر سر فرزندانشان می گذارند در حالی كه قربانی اصلی ازدواجهای بد كودكان هستند.
    كودك كه خود را مسئول رنج بردن مادر ميداند از خود بيزار خواهد شد.

    ☜ زمانی ما محبت كودك به خود را در گرو انجام كاری ميگذاريم.

    "اين قاشق رو بخاطر مامان بخور"
    "اگر منو دوست داری اينكارو بكن"

    "يعنی منو دوست نداری؟ و كودك كه مجبور است كار ناخواسته يی را به خاطر كسی انجام دهد برای ان لحظه از ان شخص متنفر ميشود و اگر ان كار را انجام ندهد همان حس بد را به خود داشته كه در انتها به حس گناه می انجامد.

    ☜ گاهی والدين حين عصبانيت كلماتی بر زبان می اورند كه كودك را برای همه عمر از خود متنفر ميكند.

    "خدا منو بكشه از دست تو راحت بشم"
    " تو منو پير كردی"
    " اخر از دست تو ميميرم"
    "دستم بشكنه ... كاش زبونم لال ميشد..."

    ☜ گاهی ما فرزندان خود را مقصر كوتاهی های خود ميدانيم.

    " تقصير تو بود خواهرت افتاد"
    " چرا حواست نبود يه كار ازت خواستما"

    ☜ گاهی فرزندان از زبان والدين خود ميشنوند كه كاش زود بچه دار نميشدند

    ★ هرگز در مقابل فرزندتان ديگران را نصيحت نكنيد كه
    "زود بچه دار نشيا اشتباه ما رو تكرار نكن اول از زندگيت لذت ببر"

    يا "بچه چيه مايه دردسر"
    يا حرفی كه قديمی تر ها ميزدند " بچه دار هميشه سرش به داره"

    ☜ گاهی ما از دين و خدا برای ترساندن كودكمان استفاده ميكنيم. اين احساس گناه ميتواند در كودك ايجاد وسواس كند.

    ✻ هرگز در حين تميز كردن، لباس پوشاندن، دستشويی بردن و انجام كارهای خصوصی كودك غر نزنيد،
    منت نگذاريد
    به كودك حس گناه نديد.
    ویرایش توسط ammin : یکشنبه 23 خرداد 00 در ساعت 15:43 دلیل: درخواست استارتر

  2. 2 کاربر از پست مفید طنین باران تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (یکشنبه 23 خرداد 00), بی نهایت (جمعه 11 تیر 00)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:08 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.