به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 18 , از مجموع 18
  1. #11
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 15 تیر 03 [ 19:33]
    تاریخ عضویت
    1399-11-05
    نوشته ها
    10
    امتیاز
    2,646
    سطح
    31
    Points: 2,646, Level: 31
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 104
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteranOverdrive
    تشکرها
    3

    تشکرشده 5 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط Mvaz نمایش پست ها
    سلام و روزتون بخیر

    این مسئله وسواس شما یک مسئله ایست که مربوط میشه به روان شما، ولی این گونه وسواس ها، می تونند با داشتن نگاه درست و هدفمند نسبت به زندگی و شناخت صحیح "انسان" کاهش پیدا بکنه.

    مثلا:

    فردی که تصورش این هست همه ما در زندگی بنا به حکمتی آفریده شده ایم و قراره در این دنیا مدتی رو بگذرونیم و سپس به دیار ابدی بریم، تصمیم میگیره زندگی اش رو بر این مبنا بچینه، هیچ وقت وابسته این زندگی نمی شه و سعی میکنه در طول مدتی که خودش هم نمی دونه چقدره، زندگی خوبی داشته باشه، حالا اینکه در زندگی دنیا اش به دنبال چه میره و چه کار های انجام می ده مربوط به هدفش میشه،

    حالا در نظر بگیرید، به این آدم بگند شما مبتلا به سرطان بدی شدی، به نظرتون چه واکنشی نشون می ده؟

    مشخصه این آدم به زندگی اش رو ادامه می ده، زندگی قبل و بعد از سرطانش فرق نمی کنه. همیشه با امید هست و درجهت هدف اصلی اش قدم بر میداره.


    -----------------

    حالا شما هم اگر به چنین نگرش هایی در زندگی دست پیدا کنید، قطعا با چنین چالش هایی راحت تر برخورد می کنید،

    احتمالا شنیدین که فردی رو در فریزری زندانی میکنند و موتور فریزر رو خاموش میکنند، صبح که بر میگردند، اون فرد از هوش رفته بوده، دلیلش هم سرما و یخ زدگی نبوده، بلکه ترس از سرما بوده،

    ----------------

    یک روز با خودتون قرار بگذارید بدترین اتفاق ممکن راجع به غده افتاد، باهاش دوستی کنید، مثلا:

    بهش بگیرد سلام رفیق قدیمی، که مدتی همراه منی، نمی دونم چرا خدا تو رو به من هدیه داده، ولی فعلا قراره با هم باشیم، متاسفانه تا سونوگرافی بعدی نمی تونم جویای حالت باشم و تو رو به خدا میسپارم. اگر کاری داشتی خبرم کن.


    -------------------

    نکته بعدی اینکه خودتون رو می تونید تو شرایط سخت قرار بدین، مثلا:

    تصمیم بگیرید به موسسه هایی که افراد مبتلا به سرطان اونجا هستن برید و باهاشون صحبت کنید، داستان اونهایی که خوب شدند رو بشنوید، نم نم با این شرایط دوست خواهید شد.

    ان شاالله که موضوع شما هم چیزی نیست، احیانا اگر تشخیص دکتر ها این بود که باید برداشته بشه، مثل خیلی از بانوان دیگر این عمل کوچیک موچیک رو شما هم انجام میدین، هر چه خدا بخواد همون میشه.

    یا حق
    چه آرامشی داشت صحبتتون ممنون .متاسفانه من از شرایط بیمارستانی و افراد مریض بیشتر حالت حمله پانیک میگیرم .امیدوارم همه مریض ها شفا پیدا کنند و این که متاسفانه این عادت سرچ کردن درباره این بیماری رو نمیتونم ترک کنم با این که هزار کار نکرده دارم که انجام بدم متاسفانه اصلا نمیتونم سرچ نکنم و میرم کیس های مریضی های بد میخونم بعد دچار لرزش اعصاب میشم که نکنه خدایی نکرده زبونم لال من هم اینجوری بشم.کنترل روی رفتارم از دستم دررفته متاسفانه.

  2. #12
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 14 بهمن 99 [ 14:20]
    تاریخ عضویت
    1399-4-26
    نوشته ها
    449
    امتیاز
    6,953
    سطح
    55
    Points: 6,953, Level: 55
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 197
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered5000 Experience Points
    تشکرها
    194

    تشکرشده 435 در 224 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    71
    Array
    سلام
    مهاجران عزیز اگر پست من موجب برآشفتگی شما شد من عذرخواهی می کنم حقیقتا از اینکه دیدم در رنج هستید ناراحت شدم خواستم بهتون دلداری بدم. (باید بهتر می نوشتم) ان شاءالله هم به سلامت جسمی و هم سلامت روحی برسید به خدا توکل کنید

  3. کاربر روبرو از پست مفید تبسم آسمانی تشکرکرده است .

    Mvaz (چهارشنبه 08 بهمن 99)

  4. #13
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 15 تیر 03 [ 19:33]
    تاریخ عضویت
    1399-11-05
    نوشته ها
    10
    امتیاز
    2,646
    سطح
    31
    Points: 2,646, Level: 31
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 104
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteranOverdrive
    تشکرها
    3

    تشکرشده 5 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نه دوست عزیز این چه حرفیه .مطمینم نیتتون خیر بوده .التماس دعا برام دعا کنید به ارامش برسم .من برای رسیدن به موقعیت الانم از خیلی خوشی هل و حق هام تو زندگی گذشتم تا به اینجا رسیدم و همین که الان باید به سرانجام برسونمش افتادم گیر این وضعیت وحشتناک روحی که متاسفانه فرصت های طلاییم داره میسوزونه

  5. کاربر روبرو از پست مفید mohajeran تشکرکرده است .

    تبسم آسمانی (چهارشنبه 08 بهمن 99)

  6. #14
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 21 بهمن 04 [ 16:30]
    تاریخ عضویت
    1394-4-10
    نوشته ها
    504
    امتیاز
    13,292
    سطح
    75
    Points: 13,292, Level: 75
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 358
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    125

    تشکرشده 552 در 282 پست

    Rep Power
    88
    Array
    من خودم چندین ساله درگیر بیماری هستم و باید مرتب دارو بخورم
    اول باید بیماریتون رو بپذیرید
    و بعد پیگیر درمان باشد
    داروها رو مرتب بخورید
    و ببینید موارد خاص هر بیماری چیا هست رعایت کنید
    باخودخوری و عذاب دادن خودتون چیزی درست نمیشه

  7. #15
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 14 بهمن 02 [ 11:21]
    تاریخ عضویت
    1398-4-16
    نوشته ها
    1,559
    امتیاز
    27,432
    سطح
    98
    Points: 27,432, Level: 98
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 918
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    OverdriveVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکرها
    1,379

    تشکرشده 2,656 در 1,207 پست

    Rep Power
    294
    Array
    سلام به شما
    عزیزم با توجه به موارد متعدد و مهمی که نوشتین لازم هست با متخصص در ارتباط باشین.



    پ.ن

    ( یک نکته ی مهم )
    در چنین مواردی ...اگر بنا به نوشتن بود، در سایت های مختلف نکات و توصیه هایی نوشته شده.. مثلا پانیک چیست و چگونه مقابله کنیم... وسواس چیست و چگونه مقابله کنیم؟ و ...

    اینها مفید هست، اما کافی نیست که اگر بود همه مسائلشون رو همونطور با مراجعه به اولین وبلاگ یا سایت حل میکردن، پس حضور یک متخصص برای چنین مواردی الزامی هست .


  8. کاربر روبرو از پست مفید سحر بهاری تشکرکرده است .

    Mvaz (جمعه 10 بهمن 99)

  9. #16
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 15 تیر 03 [ 19:33]
    تاریخ عضویت
    1399-11-05
    نوشته ها
    10
    امتیاز
    2,646
    سطح
    31
    Points: 2,646, Level: 31
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 104
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteranOverdrive
    تشکرها
    3

    تشکرشده 5 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array
    انشالله خداوند سلامت کامل به شما اعطا کنند

    - - - Updated - - -

    ممنون از نظرتون در پیام اولم گفتم اینجا من بیمه خوبی ندارم و متاسفانه روانپزشک و روانشناس و دکتر پوست و حتی خیلی موارد لازم مثل ام ار ای و یا دارو و فیزیوتراپی رو هم این بیمه ها تحت پوشش ندارند .با این اوضاع کرونا و بیکاری و هزینه سنگین متاسفانه فعلا اصلا امکان دکتر و مشاور رفتن ندارم وگرنه حتما رفته بودم تا حالا.یک دکتر زنان خیلی لازم رفتم و یک معاینه خیلی ساده رو برام 135 یورو لیست فرستاذنذ برای پرداخت ...متاسفانه شرایطم سخت هست که اینجا تاپیک زدم برای کمک

  10. کاربر روبرو از پست مفید mohajeran تشکرکرده است .

    Mvaz (جمعه 10 بهمن 99)

  11. #17
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 14 بهمن 99 [ 14:20]
    تاریخ عضویت
    1399-4-26
    نوشته ها
    449
    امتیاز
    6,953
    سطح
    55
    Points: 6,953, Level: 55
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 197
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered5000 Experience Points
    تشکرها
    194

    تشکرشده 435 در 224 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    71
    Array
    سلام اپلیکیشن دکتر ساینا رو نصب کردید ؟ روانپزشکای مختلفی داره هزینه ش هم اونقدرها زیاد نیست. البته من خودم هنوز ازشون مشاوره نگرفتم خواستید شما یه امتحانی بکنید پناه بر خدا
    اینجا هم میتونید عضو انجمن ازاد بشید و راهنمایی تخصصی بگیرید

  12. کاربر روبرو از پست مفید تبسم آسمانی تشکرکرده است .

    mohajeran (جمعه 10 بهمن 99)

  13. #18
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط mohajeran نمایش پست ها
    من برای رسیدن به موقعیت الانم از خیلی خوشی هل و حق هام تو زندگی گذشتم تا به اینجا رسیدم و همین که الان باید به سرانجام برسونمش افتادم گیر این وضعیت وحشتناک روحی که متاسفانه فرصت های طلاییم داره میسوزونه

    سلام

    همه ما تو زندگی امکان داره با اتفاقات مختلف روبرو بشیم ،،و گریزی از اون نیست .
    به نظرم تسلیم و دلسرده اتفاقات نشید و برای زندگیتون همیشه تلاش کنید ( تلاش بدون ناامیدی تا آخرین لحظه )
    این تلاش باید چند ویژگی داشته باشه :
    1- وابسته نتیجه نهایی خواسته های خود نشید و رها باشید ( خیلی مهمه )
    2- تسلیم زمان حال باشید ( به گذشته و آینده فکرتون را نبرید و توسعه اش ندید در جهت سختی - اگه به هر چی تمرکز کنید و باور کنید به همون سمت کشیده میشید )
    3- پیش کارشناسان و پزشکان مربوطه برید و دید مثبت داشته باشید .



    ............................


    نقل قول نوشته اصلی توسط mohajeran نمایش پست ها


    ممنون از نظرتون در پیام اولم گفتم اینجا من بیمه خوبی ندارم و متاسفانه روانپزشک و روانشناس و دکتر پوست و حتی خیلی موارد لازم مثل ام ار ای و یا دارو و فیزیوتراپی رو هم این بیمه ها تحت پوشش ندارند .با این اوضاع کرونا و بیکاری و هزینه سنگین متاسفانه فعلا اصلا امکان دکتر و مشاور رفتن ندارم وگرنه حتما رفته بودم تا حالا

    واقعیتش قبول دارم سختی های زیادی در این مورد هست ،،حتما دغدغه های زیادی دارید .
    ولی اگه ما مثلا آپاندیسمون مشکل پیدا کنه به طوری که جراحی لازم باشه ،، تحت هر شرایطی خودمون را به بیمارستان میرسونیم و نمیتونیم در خانه و یا در تالار همدردی آپاندیسمون را خوب کنیم .
    بعضی از مسائل را باید حضوری پیگیری کنیم ( مثل مورد شما و ...) ،،حتما پیگیر مراجعه حضوری باشید .
    در هزینه ها ، از دوست و آشنا در صورت لازم کمک بگیرید ،،
    از بیمارستان های عمومی و کم هزینه تر بهره ببرید ،،
    اگه وسایل شخصی خود را هم فروختید برای خرج و درمان و سلامتیتون ، این کار را بکنید .
    مطمئن باشید حتما یه راهی پیدا میشه،
    مورد بالا مثال بود که بگم ما از نعمت های اطرافمون در صورتی می تونیم استفاده کنیم که سلامت باشیم ،،و اینکه ، باید تلاش کنیم ،مثبت فکر کنیم - دعا کنیم ،،، و در آخر راضی باشیم به رضای خدا .
    سرگذشت افرادی که با بیماریشون مبارزه کردند و پیروز شدند را مطالعه کنید ( مثبت بخوانید )
    و در آخر توکلتون به خدا باشه.







    ان شالله سلامت باشین
    در پناه حضرت دوست .


    ​​
    ویرایش توسط باغبان : پنجشنبه 09 بهمن 99 در ساعت 13:59

  14. 4 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    gholam1234 (پنجشنبه 09 بهمن 99), mohajeran (جمعه 10 بهمن 99), Mvaz (جمعه 10 بهمن 99), تبسم آسمانی (پنجشنبه 09 بهمن 99)


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 11:12 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.