سورنا جان من با نوع سئوال و طرح آن مشكل دارم .
قرار نيست در يك ازدواج ترازو با خود حمل كنيم تا ببينيم چه چيزي مي گيريم و چه چيزي مي دهيم .و يا دائم به ترازو نگاه كنم كه كفه كدام طرف سنگين تر و يا سبك تر است . كافي است در اين راه من درست باشم و طرف مقابل هم همين تصميم را داشته باشد . يا من به عنوان فرد قبول دارم كه پا در راهي بگذارم كه تمام منافع و مشكلات آن را با ديگري سهيم شوم و يا خير ؟( رعايت معيارهاي اوليه )
در صورت ترديد كه اصلا نبايد اين كار را انجام بدهم و اگر هم قبول كردم كه زندگي ام را با تمام كمي و كاستي هايش با يك آقايي شريك شوم . ديگر فاتحه داستان مال من و مال تو و خانه من و خانه تو و توقع و ... خوانده است .
يك سري مسائل در اين زندگي مشترك است اما يك سري از مسائل هم فردي است مثل علائق شخصي بنده و يا طرف مقابل من .
اينجاست كه بحث حريم ها پيش مي آيد . آقا دلش مي خواهد و دوست دارد فوتبال نگاه كند و مثلا بنده از فوتبال خوشم نمي آيد . ايشان بايد به علاقه خودشان بپردازند و بنده هم مثلا در آن زمان به كتاب خواند ن و يا به تالار آمدن خودم مي پردازم .
حالا بحث پيش مي آيد دامنه اين علائق تا كجا مي تواند باشد تا جايي كه مخل آسايش و آرامش هم نباشيم و صدمه ايي هم متوجه كانون خانواده نباشد ( مثلا اگر آقا مي خواهد با دوستان ش برود ترياك بكشد و يا خانم بازي و يا خانم مي خواهد برود فالگير و رمال و ... ) كه دامنه علائق اينگونه افراد قطعا سالم نيست پس بحث ما روي اين افراد نيست . ما داريم در مورد زندگي هاي سالم صحبت مي كنيم .
ما قرار است در كنار هم تنها زندگي كنيم و البته با يك سري اهداف مشترك مثل داشتن خانه - ماشين - بچه و..... و يك سري هم اهداف فردي داريم مثل ادامه تحصيل و..... كه اهداف فردي هم قطعا نبايد مخل آسايش و ارامش زندگي باشد .
قرار نيست در يك زندگي مشترك نه مرد از چيزي بگذرد و نه زن . اين دو نفر قرار است كنار هم بدون جنگ اعصاب زندگي كنند . جايي كه بحث ما به من و تو تفكيك شود و بحث توقع پيش بيايد و به اصطلاح بشود "مال من - مال تو ، كار من - كار تو ، خانه ي من - خانه ي تو ، براي من - براي تو " از آن استخراج شود دقيقا اين سئوال شما هم معنا مي يابد و كاملا هم سئوال به جا و درستي خواهد بود اما تا قبل از آن اهداف ازدواج چيزي به غير از تفكيك ها و توقعات بي جا و .... است . اصلا اگر وارد بحث توقع و تفكيك ها و به نوعي چيزي را در گرو چيز ديگر قرار دادن با مفاهيم ابتدايي ازدواج مقاير است .







علاقه مندی ها (Bookmarks)