به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 11 تا 15 , از مجموع 15

Threaded View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 08 اردیبهشت 96 [ 20:06]
    تاریخ عضویت
    1396-2-05
    نوشته ها
    2
    امتیاز
    60
    سطح
    1
    Points: 60, Level: 1
    Level completed: 20%, Points required for next Level: 40
    Overall activity: 14.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class
    تشکرها
    8

    تشکرشده 5 در 2 پست

    Rep Power
    0
    Array

    Gadid نزدیک ۲ سال بزرگتر بودن دختر از پسر در ازدواج (راهنمایی)

    سلام خدمت دوستان انجمن همدردی و مشاورین عزیز

    من دانشجوی ارشد در یکی از دانشگاه های درجه یک تهران هستم و دختری با ، حجاب چادر و اعتقادات متوسط و در محیط دانشگاه با همکلاسی های پسر برخوردی در حد عادی و سنگینی دارم و همیشه هم به من احترام میگذارند.
    هفته ی پیش بود که یکی از همکلاسی های بنده که از نخبگان هستند به من پیشنهاد ازدواج دادند و ایشان شهرستانی و بنده تهرانی و البته از قبل هم یجورایی فهمیده بودم که ایشان نسبت به من علاقه مند هستند ولی با این اوصاف انتظار نداشتم.چون داستان اصلی من با این آقا سن هستش و بنده نزدیک ۲ سال از ایشون بزرگتر هستم.


    حال ادامه ی ماجرا:

    ایشان خیلی سنگین و مردانه از من تقاضای ازدواج کردن و گفتن با این اختلاف سنی هیچ مشکلی ندارند چون از خیلی وقت پیش درین باره فکر کرده بود و تصمیم گرفته بود و با پدر و مادرشون هم مطرح کردند و از نظر آنها هم ایرادی نداشت.بعد اینکه ایشان چند ماه بدون اینکه بنده اطلاع داشته باشم از همه لحاظ زیرنظرم داشت و از سنگینی و نجابت بنده خوششون اومده بود و به من علاقمند شدید شدن و قبل از اینکه درخواست ازدواج به بنده بکنند یه خیلی برنامه ریزی برای زندگی مشترک کردند تا با دست پُر قدم بگذارند.

    ویژگی های خانواده پسر:

    خانوادش آدم های زحمتکش و روستایی و در منطقشون شناخته شده و مورد احترام هستند و وضع مالی تقریبا خیلی خوب و در حقیقت متوسط رو به بالا دارند.

    ویژگی های پسر:

    از نظر علمی و پشتکار که عالی میباشد.

    از نظر نماز و روزه معتقد میباشد و اهل دود سیگار و قلیان و ... نمیباشد.

    با ادامه تحصیل و کار همسر مشکل خاصی ندارند.

    خودشون هم درحال خوندن برای دکتری هستند.

    به خاطر تصمیم در ازدواج در حال انجام کم کردن خدمت سربازیشون بودن و موفق هم شدن چون جز نخبگان هم میباشند توانستند خیلی خیلی کم کنند.

    از نظر کار و شغل هم برنامه ریختن و حتی یکی از اساتید هم در این راه همراهیشون میکند.

    آدمی با روحیه با پشتکار بالا که حاضره به خاطر طرفش هرکار سختی رو انجام بده...

    برای مسکن هم گفتند در شان شما ، خونه در تهران اجاره و یا خریداری میکنم چون خانوادش از نظر مسکن حمایتش میکنند و گفتند اگر دلتون میخواد حتی نزدیک خونه ی مادرتون هم اجاره یا خریداری میکنم.

    * خب تا الان اونور داستان یعنی پسر رو گفتم و حال اینور داستان یعنی خودم و خانوادم:

    ویژگی خانواده من:

    خانواده بنده تحصیل کرده و دارای شان اجتماعی بالا

    نظر خانواده بنده از این درخواست ازدواج:

    خانواده ی من با این ازدواج خیلی خیلی مخالف هستند و مشکل اصلی آنها این اختلاف سنی یعنی بزرگتر بودن دختر از پسر میباشد و تا این اختلاف سنی گفته میشود حاضر نیستند به چیزای دیگه پسر حتی گوش کنند و کلا براشون غیرقابل هضم هستش و میگن کلا حرفشو نزن و خیلی مسخرست همچین چیزی و خیلی با حالت بی اهمیت با این درخواست برخورد کردند.

    منم جواب منفی رو به این آقا پسر چندبار گفتم و گفتم نظر خانوادم یعنی نظر من.ایشان بسیار ناراحت شدند و براشون غیرقابل هضم و گفتند شما بیایید هرچی دوست دارید از من و خانوادم تحقیق کنید.پدرم با پدرتون صحبت کنند.اصلا منو ببینند و حرف بزنند ، بامن سفر کنند و بشناسمن و از اینجور چیزا ولی بنده به ایشون گفتم خانوادم در کل راضی نیستند و با سن مشکل دارند و خواهشا ادامه ندید و برید سراغ زندگیتون و علاف من نشید چون فایده نداره.
    و گفتم بنده در حال حاضر خواستگارای دیگه ای هم دارم و ممکنه یکی از اونا خوب باشد و مورد رضایت خانوادم و من باشد و به اینصورت جواب منفی رو قاطع گفتم و بعد ایشان گفتند باشه و نمیخوام اذیتتون کنم چون هردو خانواده دار و آدم های باسوادی هستیم ولی تاموقعیکه نامزد و ازدواج نکنید هنوز در فکرم خواهید بود چون من الکی به این نتیجه و علاقمندی نرسیده بودم و یه خیلی برنامه ریخته بودم و فقط این سن باعث این نرسیدن شد و گفتند همه ی برنامه هام و انگیزه هام فقط به خاطر شما بود مگرنه اصلا قصد ازدواج نداشتم و بعد بنده آرزوی موفقیت و خوشبختی برای ایشون کردم و رفتم.

    (پیشاپیش ممنونم بابت حوصلتون از خوندن حرفای بنده.حال میخواهم با توجه به حرفایی که در بالا زدم نظرتان را در مورد این اختلاف سنی (نزدیک ۲ سال) بزرگتر بودن دختر از پسر در موضوع ازدواج بدونم مخصوصا در رابطه با این فردی که عرض کردم و یا اگر هر نظر و راهنمایی دیگه ای باتوجه به حرفام دارید ممنون میشم که بیان کنید چون مطمءن باشید نظرات شماها فوق العاده برام مهم و قابل احترام میباشد.)

    باسپاس فراوان

  2. 2 کاربر از پست مفید NaFaS14 تشکرکرده اند .

    Ramin231 (چهارشنبه 06 اردیبهشت 96), دل-ارام (پنجشنبه 07 اردیبهشت 96)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آشنایی مادرم با چت و چت با پسرا
    توسط Pursuit of happiness در انجمن سایر مشکلات خانواده
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: چهارشنبه 10 مهر 92, 12:22
  2. پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 خرداد 92, 09:21
  3. دارم از تنهایی منفجر میشم (مشکلات یک پسر 14 ساله)
    توسط mohavmad در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: شنبه 14 اردیبهشت 92, 21:42
  4. آشنایی دختر و پسر در اینترنت و نحوه گفتن این رابطه به خانواده
    توسط single cat در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: شنبه 28 خرداد 90, 15:06
  5. مخالفت خانواده پسر با ازدواجمان(لطفا راهنمایی کنید)
    توسط sasha_alomin در انجمن اختلاف با خانواده در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: سه شنبه 30 آذر 89, 17:33

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 00:59 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.