به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 11 تا 19 , از مجموع 19

Threaded View

  1. #1
    ((( مشاور خانواده ))) آغازکننده

    آخرین بازدید
    امروز [ 00:53]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,192
    سطح
    100
    Points: 325,192, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    چرا خدا این همه رنج، و درد و سختی و مشکلات و شر خلق کرده است؟(برهان شر)

    با سلام و احترام
    از آنجا که اکثر اوقات مراجعین نالار گفتگوی همدردی به هنگام مراجعت به اینجا، با رنجها، مشکلات و دردهای شدید مواجه می باشند؛ گاهی از نظر اعتقادی برایشان شبهه ای پیش می آید که چرا خداوند این دردها، رنجها، مشکلات، سختی ها، بیماری ها، زلزله ،سیل و ناکامی ها را آفریده است.



    در واقع برایشان سئوال هست این همه شر و جود دارد و اگر خدایی هست چرا این شر وجوددارد. این سئوالات تحت عنوان برهان شر مطرح هست.

    برهان شر، برهانیست که اتئیست ها و ضد دینها برای منکر شدن خدا استفاده میکنند و بدین صورت است که ابتدا فرض را بر وجود خداوند قادر و عالم و مهربان (با تمام صفاتی که خداپرستان برای او قائلند) میگذارند و بعد میگویند با توجه به این که در دنیا شر وجود دارد، مثلا بیماری، کشتار ، گرسنگی، سیل و زلزله و .... و با توجه به این که خدا قادر و تواناست اینطور بیان میکنند که:

    1- چطور خدایی که قادر و توانا و مهربان است شر را افریده و باعث رنج بندگانش شده؟ مثل سیل و زلزله و قحطی و ..

    2- چرا این خدای قادر وقتی میبیند بنده اش در گرفتاری و شر و رنج و عذاب است به او کمک نمیکند؟ چرا اجازه میدهد بنده اش زجر بکشد؟
    نتیجه
    نتیجه این که این خدا اگر وجود میداشت اولا شر را خلق نمیکرد و دوما به بندگانش کمک میکرد پس این خدا اصلا وجود ندارد!!

    اما جواب
    18 نکته و پاسخ ساده درباره برهان شر وجود دارد که در پست های بعدی جمع آوری کرده و قرار می دهم.
    در اخر خواهید دید که این 2 سوال ضد دینها که ( به صورت القاء شبهه در ذهن افراد به هنگام مشکلات هم خودش را نشان می دهد) چقدر بی اساس است.

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  2. 5 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    گیسو کمند (شنبه 08 اسفند 94), نارجیس (شنبه 08 اسفند 94), هلیاجون (شنبه 08 اسفند 94), آرامش خیال (شنبه 08 اسفند 94), عشق آفرین (چهارشنبه 03 خرداد 96)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: سه شنبه 01 تیر 95, 11:53
  2. خوشبختی من کجاست؟
    توسط mahasty در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: شنبه 28 آذر 94, 11:40
  3. خوشبختی و آرامش در گرو ازدواج است؟
    توسط نوشین خسته در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: پنجشنبه 07 مهر 90, 13:53
  4. وقتی همسرتان کار اشتباهی انجام می‌دهد، واکنش شما چگونه است؟
    توسط shad در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد خانواده
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 23 خرداد 89, 17:20
  5. راه نجاتی هست؟
    توسط THEN در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: چهارشنبه 01 مهر 88, 08:36

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:55 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.