فرمان احساسات در دست من است‌


توانايي و استعداد ذاتي كه در هر انسان وجود دارد به وسعت جهان آفرينش است و براي پيوستن و به دست آوردن چنين نيرويي در زندگي بايد با خود واقعي همنوا شده و با معناي واقعي زندگي همگام بود. ما همه چيز را در باطن خود داريم و ابزاري را كه براي لذت بردن از اينجا و اكنون مورد نياز است در اختيار ماست براي خلق لحظاتي سرشار از سرخوشي‌، سلامتي و آرامش خيال بايد ژرف‌ترين ديدها را نسبت به زندگي كشف كنيم بايد كاري كنيم كه اين انرژي ما را پر كند و از درون ما سرازير شود.

هرگز اجازه ندهيد كه اتفاقات جهان شما را تحت تأثير خود قرار دهد، تمام تلاش‌تان اين باشدكه خودتان بر آنها تأثير بگذاريد. بايد ياد بگيريم كه بر اتفاقات خارج از كنترل خود بي‌اعتنا باشيم‌. سپس به اميد دستيابي به بهترينها به نيروهاي دروني خود اتكا كنيم تا اين هوشياري و برتري و توانايي ناخودآگاه را كه از ديد ما پنهان است به مراقبت از ما بپردازد. عشق‌، سازگاري و نيروي محبت خود را از خزانه سرشار وجود خود بيرون بكشيد و تبلور اين گنجينه ناياب را در دنياي خارج خود مشاهده كنيد. اگر و تن خود را در آرامشي عميق فرو ببريد از هيچ ناشناخته‌اي در آينده ترس نخواهيد داشت‌. ما مجبور نيستيم كه خود را تحت سلطه هر نيرويي خارج از درون خويش قرار دهيم‌. عشق الهي كه در قلب و ذهن ما آشيانه دارد همه آنچه را كه براي شادي و خوشبختي به آن نياز داريم براي ما فراهم مي‌آورد. اگر هميشه با توقعات و انتظارات ديگران زندگي كنيد و در همه زمينه‌ها پيرو اصول و روشهايي باشيد كه آنها به شما تلقين مي‌كنند از شادماني و آرامش محروم خواهيد شد. اگر به خاطر حرف ديگران از دنبال كردن اهداف خود عقب نشيني كنيد انگار كه خيلي قطعي به آنها مي‌گوييد: براي من نظر شما درباره زندگي از نظر خودم مهم‌تر است‌، من براي جلب رضايت شما تلاش مي‌كنم تا آنچه از دستم بر مي‌آيد براي خشنودي شما انجام دهم‌. زندگي هر كدام از ما نتيجه نگرش و طرز تلقي ما از دنياست‌. ما بايد آزادانه و بدون محدوديت‌، فكر و باور خود را انتخاب كنيم‌. اگر شما به اختيار خود براي وجدانتان احترام قايل نشويد احترام به خود را ناديده گرفته‌ايد و مدتي نمي‌گذرد كه در ارزيابي زندگي خود را ناتوان مي‌بينيد پس سعي كنيد در عصر خود و زندگي در دنيا باشكوه و عظمت زندگي كنيد و از توانايي‌هاي فوق العاده‌ايي كه داريد بهره‌مند شويد. هرگز به دليل رفتار بد ديگران در خشم و اندوه و دلشكستگي نباشيد. چون در روند زندگي خود دچار مشكل مي‌شويد و نمي‌توانيد از مجموعة توانمنديها و فرصت‌هاي خود در جهت زندگي بهتر بهره‌مند شويد.


منبع:http://www.niksalehi.com/dars.htm