خدایا امشب نه برای خودم یا توبه اشک می ریزم،نه . . . . زیرا که نه چشم بر ناموس مردم داشتم و نه دزدی رسمی کرده ام و همواره کوشیده ام بر پایه خرد که مهم ترین نعمت توست زندگی کنم.
خدایا می گویند در این شب، آینده یک سال بعد زندگی ما را رقم می زنی . . .در همین لحظاتی که قلبمان می تپد و خون دل ما اشک می شود و . . .اینها همه برای چیست؟
خدایا تو به فریادمان برس . . . . آه ما،سوز دل ما همه و همه پلی اند برای نزدیکی به تو . . . . تویی که به قول سهراب لطیف،در همین نزدیکی ای،لای این شب بوها،پشت آن . . . .
خدایا دلم مالامال غم است و سخنها در سرم پراکنده . . .بار خدایا:
ازتو خواهش می کنم که به جوانان رحم کنی،جوانان سوخته،نسل سوخته،خدایا دروغ گویان کوچک و بزرگ را نگذار خیلی دروغ بگویند که البته دروغ خواهند گفت،اما نگذار زیاد بگویند.
خدایا،خدای مهربان به پدر و مادرها بفهمان که خود جوانی داشتند و چه جوانی آسانی نسبت به اوضاع جوانان این روزها . . . .خدایا اگر نمی پسندی که دختری و پسری رابطه ای بیرون از تعهد ازدواج داشته باشند،در دل پدران و مادران بینداز که دخترانشان را با زر نسنجند که شأن آنها بسی بیشتر است . . .
خدایا به پسران ما شکیبایی و مسئولیت را بیاموز.
خدایا جاده های ما را کم خطرتر نما و در ذهن رانندگان بینداز که در این جاده های ناامن و غیراستاندارد تند نرانند و در هنگام تصادف با دیگری دشنام نداده و کتک کاری نکنند . . .
خدایا به آنهایی که راه خوشبختی را تنها یک راه می دانند،آزاداندیشی را بیاموز.خدایا سال قبل انسانها با سوءاستفاده از اختیاری که به آنها دادی و نیز عقل سیاهی که داشتند،جنایات بی شماری مرتکب شدند،از اختیار بسیاری بکاه.
خدا خردمندان را بر احساس مندان برتری ده.خدایا این خرد را بر برخی بده که ساختمانها را بر پایه اصول علمی بسازند و دلال نباشند.
خدایا این جرآت را بر ما ارزانی دار که حق خود را از خودی ها و غیرخودی ها بستانیم.خدایا این خرد و غیرت را به ما بده که تنها به دنبال این روزی کوفتی خود و خانواده مان نباشیم.چراغ هایی هم هستند که بر مسجد و جامعه حرام نیستند که هیچ،واجبند.
خدایا خلبانان آمریکایی را که چندین بچه افغانی و پاکستانی را کشتند،کیفر ده . . .
خدایا این وسوسه ابلیس را از گوش جانم دور کن که گاهی به من می گوید:در خدایی تو شک کنم که به خودت سوگند چنین باور ندارم و این وسوسه شیطان است.
خدایا من نه حرص بهشت تو دارم و نه پروای جهنمت که گناه نکنم،خدایا خرد به من می گوید که کارهایی را که گناهند،نکنم . . . .خدایا عاشق توام . . .خدایا عشق زمینی و آسمانی را در دل همه بیفکن.
خدایا به من صبری ارزانی دار که تهمت نزده،توهین نکرده،داوری در هیچ شرایطی نکرده و دیگران را تنها برای اینکه انسانند،بپذیرم و به آنها احترام بگذارند.
خدایا:همه انسانها رها از باورهایشان آفریده تواند و روح خدایی دارند،پس اگر کسی برخلاف باور من هست،عقل اینکه او را چون همباورم دوست بدارم،به من بده.
خدایا،خدای بزرگ،رفیق بزرگ،ای خرد بزرگ،عذاب برای خیلی ها در این دوران لازم است،بزرگی کن و عذابی را بر همه نه،آنهایی که با ماسک و بدون ماسک ستم بر همنوعان خود روا می دارند،فرود آور.







پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)