به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 43

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 01 شهریور 93 [ 02:35]
    تاریخ عضویت
    1393-5-10
    نوشته ها
    4
    امتیاز
    117
    سطح
    2
    Points: 117, Level: 2
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 33
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class7 days registered100 Experience Points
    تشکرها
    33

    تشکرشده 18 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط m.reza91 نمایش پست ها
    ادب مرد به ز دولت اوست
    خانم دکتر ! همون طور که دوستان فرمودند این ازدواج به صلاح شما نیست!
    اصلا قصد تمسخر ندارم،ولی اگه در آمد خیلی براتون مهمه میتونید با یه بساز و بفروش ازدواج کنید ،جدیدا هم بهشون میگند انبوه ساز. طرز فکراشونم اکثرا مثل خودتونه.گزینه ی بعدیتون هم ازدواج با یکی از هم صنفای خودتونه.
    سلام و ممنون از همگی که نظراتونومیگید و اکثرا هم بنده رو ترور کردید
    اون چیزی که ذمنو درگیر کرده و باعث شد من این مسئله رو مطرح کنم نکته ای بود که شما فرمودید اکثر دوستان و همکاران من ازدواج هایی مشابه شرایط شما داشتن یعنی هردو پزشک بودن و خب به مراتب با هم هماهنگی بیشتری دارن
    من منکر شخصیت بالای ایشون و خانواده محترمشون نمیشم ولی بحث اصلی من سر مسایل مادی و مدیریتی زندگی در آینده هست شمایی که دختر هستین یه لحظه خودتونو بذارید جای من چه حسی دارید وقتی بعد از ازدواج مرد زندگیتون بیاد تو خونه شما زندگی رو شروع کنه؟!اون حس اقتدار و مدیریت که یک مرد داره اصلا به من دست نمیده در این شرایط درسته ایشون تحصیل کرده هستن و داره تمام تلاششو میکنه ولی خب بنا به شرایط جامعه درآمدی بیشتر ازین نداره و میترسم بعدا تو این زمینه با هم به مشکل بخوریم...
    نقل قول نوشته اصلی توسط معاون کلانتر نمایش پست ها
    سلام

    شما خیلی کمالگرایانه دارید در خصوص ازدواج فکر میکنید که اگر این تفکرات رو ادامه بدید یا نمیتونید با هیچ مردی ازدواج کنید یا انقدر ازدواجتون رو به تاخیر می اندازید که مجبور میشید با مردی ازدواج کنید که نصف این ویژگی های مثبت رو هم نداشته باشه

    اما سوال مهم اینه که این آقا واقعا انقدر خوبه یا بخاطر شرایط خاص شما میخواد خودشو خوب نشون بده ؟

    اینکه من نسبت به زندگی آیندم حساس و ریز بین باشم و مهمترین انتخاب زندگیمو با احتیاط زیادی انجام بدم کمال گرایانه نیست همه حرف من اینه که درسته این آقا خوبن ولی همه میگن با کسی از سطح خودتون ازدواج کنید و ایشون از نظر مالی در سطح من نیست و من ازین بابت نگرانم...
    اگر ایشونم مثله من پزشک بودن یا حداثل مهندسی با درآمد مناسب من کوچکترین تردیدی در انتخابشون نداشتم چون تمام چیزهایی که گفتم واقعیت داره و دورادور خانوادش و خودشو میشناسیم و چیزی رو از ما پنهان یا بزرگ نمایی نکردن و من ازین بابت مطمئنم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط samanft نمایش پست ها
    شاید خدا همین چیزها رو میبینه به بعضی ها پول نمیده.....خدا کنه واقعا دکتر هم باشید..یه هفته پیش رفتم دندن پزشکی با یک هزینه هنگفتی مثلا درستش کرده.به یک هفته نکشیده در اومد از جاش چیزی که پر کرده بود.اصلا قصد بیحرمتی ندارم اما خیلی بیشتر از حقتون از ملت بیچاره دارید پول میگیرید بعد خوشحالم هستید درامدتون خوبه.مگر یه الگام که باهاش دندن روپر میکنید پولش چقدره؟ از طلا که دیگه گرونتر نیستش که.برا کمترین کاری که میکنید کمتر از 300 نمیگیرید خوشحالم هستید با این پولا خونه و ماشینم دارید.یک دکتری بو د خواستگار نداشت خب طرف میگه این توقعش زیاده برای چی براش جلو برم.شما مجرد بمونی بهتره .همون پول ملت بد بخت رو بگیر ازشون و جمع کن و خوش باش و به در امد 1500 بگو پول خرد
    بعد اون بیچاره ایکه مهندسی خونده و الحق والانصاف هم واقعا سخته مخصوصا رشته برق باید درامدش 1500یا همون پول خرد شما باشه.مملکت گل و بلبه دیگه
    سلام
    اولا ممنون که نظرتونو گفتید و واسه من محترمه
    دوما شما گویا دل خیلی پری از جامعه پزشکی دارین! اینکه پرکردن دندون شما نتیجه خوبی نداده تقصیر اون پزشکی هست که کارشو درست انجام نداده و نمیشه به کل جامعه پزشکی تعمیم بدین که همشون کلاه بردار هستن!در ضمن تعرفه های پزشکی چیز مشخصی هست و اینو ما تعیین نمیکنیم که شما انقدر شاکی هستین پرکردن با آمالگام و کامپوزیت هم تعرفه خودشو داره و مسلما سختی های خودشو!!اینکه شما رو تخت راحت دراز کشیدین دلیل نمیشه که پزشک هم کارش راحته!!
    میگن واسه یه ارتودنسی چرا 2.5 میگیرید اما نمیدونن چندین جلسه وقت یک پزشک گرفته میشه و چقدر دقت و زحمت لازم داره!!
    به هر حال ممنون بابت پاسختون!!
    نقل قول نوشته اصلی توسط redalatkhah نمایش پست ها
    اگر چنانچه آقا بواسطه عدم امکان درآمد مناسب به نسبت همسرش احساس حقیر بودن نماید آنگاه زندگی بر هر دو تلخ خواهد شد . دقت کنید که اگر می توانید از ایجاد این حس در او جلوگیری نمایید و احساس تکیه گاه بودن را به او بدهید ، این مسئله قابل گذشت است که در دور بر ما چنین شرایطی را داشته و دیده ایم ولی باید آگاه باشیم که نیاز به سیاست بالایی دارد . ( مثلا در موقع عصبانیت )
    سلام
    شاید تا حدی نگرانی منم ازین بابت هست! حسه مدیریت مرد در خانه...
    و اینکه ایشون میتونستن برن خاستگاری دختری در سطح خودشون ولی دست گذاشتن رو کسی که خلا درآمدیشو با درآمد همسرش جبران کنه
    اینها همه در حد فکر من هست و افکار مزاحمی که منو اذیت میکنه مسلما بعد از ازدواج حتی اگه خودش هم بخواد خونه رهن کنه من راضی نمیشم برم خونه اجاره ای وقتی خونه دارم نمیدونم منظورمو شاید دخترای این جمع بهتر بفهمن و اینکه من الان چه حسی دارم...

  2. 4 کاربر از پست مفید mahsa_m تشکرکرده اند .

    m.reza91 (جمعه 10 مرداد 93), redalatkhah (یکشنبه 12 مرداد 93), نازنین2010 (جمعه 10 مرداد 93), بابک 1369 (چهارشنبه 15 مرداد 93)

  3. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 02 مهر 95 [ 23:41]
    تاریخ عضویت
    1392-2-09
    نوشته ها
    153
    امتیاز
    3,832
    سطح
    39
    Points: 3,832, Level: 39
    Level completed: 22%, Points required for next Level: 118
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    128

    تشکرشده 312 در 128 پست

    Rep Power
    34
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط mahsa_m نمایش پست ها
    میگن واسه یه ارتودنسی چرا 2.5 میگیرید اما نمیدونن چندین جلسه وقت یک پزشک گرفته میشه و چقدر دقت و زحمت لازم داره!!

    .
    مهسا جان هر کس که میگه که واسه ارتودنسی چرا 2.5 میگیرین و پول زیاده احتمالا خیلیییی بی اطلاع هست چون ارتودنسی پیش متخصص ارتو الان تا جایی که میدونم بالای 4 تومن بوده.مگه اینکه شما متخصص ارتودنسی نباشین و دندونپزشک عمومی باشین و فقط با یکسری دوره ها که رفتین اینکارو انجام بدین که خوب اره در همین حد پول میگیرن و خودتون هم میدونین که توصیه نمیشه البته!!!

    راستی دوستان اینکه حقوق ایشون اینقدر هست ربطی به کسی نداره و مشکل از جای دیگری هست که حقوق ایشون از فوق لیسانس برق که هیچی از خیلی از پی اچ دی ها هم بیشتره و تازه ایشون که زحمت کشیدن و درس خوندن اونایی که میرن و کارای دلالی و بنگاه دارن و بدون هیچ زحمت درس خوندنی این همه حقوق میگیرن چی؟؟؟اینو چی میگین؟؟ این بی عدالتی ها تو این دنیا چیز عجیبی نیست پس الکی شلوغش نکنین

  4. 2 کاربر از پست مفید gisooo تشکرکرده اند .

    mahsa_m (جمعه 10 مرداد 93), معاون کلانتر (جمعه 10 مرداد 93)

  5. #3
    Banned
    آخرین بازدید
    جمعه 31 مرداد 99 [ 01:26]
    تاریخ عضویت
    1393-3-04
    نوشته ها
    10
    امتیاز
    6,474
    سطح
    52
    Points: 6,474, Level: 52
    Level completed: 62%, Points required for next Level: 76
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 18 در 14 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام دوست عزیزم من حدود 6 ماهه ازدواج کردم و خیلی از زندگیم راضیم شرایطی مشابه شرایط شما داشتم اما الان همسرم دیگه وضعیت مالیش اصلا به چشم نمیاد حقوق من پس انداز میشه و بهش تو موقعیت های خاص کمک میکنم خیلی دوسش دارم و اینم بگم که زمان خواستگاری اینطور مثل شما فکر نمی کردم همسرم رو پای خودش ایستاده اون با ارزش ترین چیز دنیاس واسم امیدوارم شما هم ازدواج خوبی داشته باشین اگر مشاوره تخصصی میخواین ی سایت هم میشناسم که روانشناس داره و میتونید سوالای خودتونو بپرسین مشاور هستند
    http://www.madarclub.com/fa/apply/fmahdiloo

  6. کاربر روبرو از پست مفید farnazmah تشکرکرده است .

    anisa (چهارشنبه 15 مرداد 93)

  7. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 28 آبان 97 [ 09:43]
    تاریخ عضویت
    1393-1-31
    نوشته ها
    537
    امتیاز
    8,891
    سطح
    63
    Points: 8,891, Level: 63
    Level completed: 47%, Points required for next Level: 159
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    1,224

    تشکرشده 1,090 در 430 پست

    Rep Power
    87
    Array
    سلام مهسا خانوم
    من دو تا از زنموهام پزشکن یکیشون پزشک زنانه که مطمئن باشین چندین برابر شما در حال حاضر در امد داره . عموهامم یکشون مدرک فوق لیسانس و دیگری دکترای زمین شناسی .
    عموهام از لحاظ پدری پشتوانه مالی خیلی خوبی داشتن ولی در هر صورت در امد زنموهام چند برابر اوناست . اما زندگی بسیار خوبی دارن جفتشون .

    من به شما نمیگم با این اقا ازدواج کن چون شما این موضوع درامد رو عنوان کردی و فردا هر مشکلی هر دعوای کوچیکی یا هر چیز ساده ای پیش بیاد ممکنه درامدتو بزنی تو سر این اقا . اگه چنین طرز تفکری داری به هیج وجه باهاش ازدواج نکن.

    اما به عنوان خواهر کوچیکت بهت میگم لطفا گول درامدتو نخور . تو این دور و زمونه پسر خوب که اهل هیچی نباشه خوانواده فرهنگی خوب و مهمتر اخلاق و رفتار خوب داشته باشه (و شما از لحاظ خوانوادگی در یک سطح هستین جون پدر و مادر شمام فرهنگی بودن) کم پیدا میشه .

    یه خانوم دکتری میشناسم درامد خیلی بالایی داره ولی شوهرش معمولی و مهندسه . بعد از چند سال زندگی یه مشکلی واسه سلامتیش به وجود اومده که صداش خوب در نمیاد زیاد نمیتونه حرف بزنه و این مخصوصا واسه یه پزشک اصلا خوب نیست و با وجود چندین بار جراحی هنوزم تومورش خوب نشده دیگه درامدش چه اهمیتی داره در واقع شوهرش داره با یه زن مریض زندگی میکنه .
    منظور من فقط اینه که خدای نکرده به خاطر درامدت مغرور نباشی و میزان سنجشی که واسه ادما داری درامدشون نباشه .
    منم مثل شما یه دخترم شغل ثابت دارم و درامدم بد نیست شاید از خیلی اقایون بیشتر. اگه خواستگاری داشته باشم بیکار و اسو پاس باشه قبول نمیکنم اما اگه ادم خوبی پیدا شه که بتونه زندگیو بچرخونه حتما قبول میکنم .

    و یه چیز دیگه حواست باشه بعد از ازدواج زن و شوهر زندگیشون تقسیم میشه حتی در امدشون نمیتونی بگی من پولم واسه خودمه باید انقد قلب بزرگی داشته باشی که درامدتو بدون هیچ چشم داشتی با شوهرت تقسیم کنی و در عین حال بهش نشون بدی مرد زندگیته و تکیه گاهت . نه اینکه به خاطر درامدت دائم بهش نشون بدی من یه زن مستقلم و بهت احتیاجی ندارم . زندگی هردوتونه .

    اگر فکر میکنی چنین طرز تفکری نداری اون پسرو بدبخت نکن . میتونی با یه مشاورم صحبت کنی.

    راستی ازین پسرای خوب ندارین واسه ما بفرستین ؟
    همیشه لبخند بزن......
    برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید را باز گرداند....
    گاهی قوسی کوچک میتواند معماری یک سازه را عوض کند..


  8. 8 کاربر از پست مفید anisa تشکرکرده اند .

    amir1364af (شنبه 11 مرداد 93), m.reza91 (جمعه 10 مرداد 93), mahsa_m (جمعه 10 مرداد 93), shekasteh (جمعه 07 شهریور 93), فرهنگ 27 (جمعه 10 مرداد 93), کامران (شنبه 11 مرداد 93), کاغذ بی خط (جمعه 10 مرداد 93), معاون کلانتر (جمعه 10 مرداد 93)

  9. #5
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 01 شهریور 93 [ 02:35]
    تاریخ عضویت
    1393-5-10
    نوشته ها
    4
    امتیاز
    117
    سطح
    2
    Points: 117, Level: 2
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 33
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class7 days registered100 Experience Points
    تشکرها
    33

    تشکرشده 18 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط anisa نمایش پست ها

    اما به عنوان خواهر کوچیکت بهت میگم لطفا گول درامدتو نخور . تو این دور و زمونه پسر خوب که اهل هیچی نباشه خوانواده فرهنگی خوب و مهمتر اخلاق و رفتار خوب داشته باشه (و شما از لحاظ خوانوادگی در یک سطح هستین جون پدر و مادر شمام فرهنگی بودن) کم پیدا میشه .

    یه خانوم دکتری میشناسم درامد خیلی بالایی داره ولی شوهرش معمولی و مهندسه . بعد از چند سال زندگی یه مشکلی واسه سلامتیش به وجود اومده که صداش خوب در نمیاد زیاد نمیتونه حرف بزنه و این مخصوصا واسه یه پزشک اصلا خوب نیست و با وجود چندین بار جراحی هنوزم تومورش خوب نشده دیگه درامدش چه اهمیتی داره در واقع شوهرش داره با یه زن مریض زندگی میکنه .
    منظور من فقط اینه که خدای نکرده به خاطر درامدت مغرور نباشی و میزان سنجشی که واسه ادما داری درامدشون نباشه .
    منم مثل شما یه دخترم شغل ثابت دارم و درامدم بد نیست شاید از خیلی اقایون بیشتر. اگه خواستگاری داشته باشم بیکار و اسو پاس باشه قبول نمیکنم اما اگه ادم خوبی پیدا شه که بتونه زندگیو بچرخونه حتما قبول میکنم .

    و یه چیز دیگه حواست باشه بعد از ازدواج زن و شوهر زندگیشون تقسیم میشه حتی در امدشون نمیتونی بگی من پولم واسه خودمه باید انقد قلب بزرگی داشته باشی که درامدتو بدون هیچ چشم داشتی با شوهرت تقسیم کنی و در عین حال بهش نشون بدی مرد زندگیته و تکیه گاهت . نه اینکه به خاطر درامدت دائم بهش نشون بدی من یه زن مستقلم و بهت احتیاجی ندارم . زندگی هردوتونه .

    اگر فکر میکنی چنین طرز تفکری نداری اون پسرو بدبخت نکن . میتونی با یه مشاورم صحبت کنی.

    راستی ازین پسرای خوب ندارین واسه ما بفرستین ؟
    سلام عزیزم
    اینکه منو راجع به این پسر مردد کرده هم همه خوبیهایی هست که خودشو خانوادش دارن و فقط این اختلاف درآمدی مسئله شده واسم
    حرفاتو قبول دارم از قدیم گفتن به مالت نناز که به شبی بنده منم اینو میدونم و نخواستم ازین بابت خود ستایی کرده باشم فقط شرح مسئله کردم به قول شما بعد از ازدواج منو این آقا یا باید در همه چیز شریک باشیم یا من بگم هرچی دارمو بعدا بدست میارم به نام خودم باشه که قطعا زمینه دلخوری و ناراحتی پیش میاد از طرفی تو جامعه ما زن همیشه آسب پذیر هست چه تضمینی وجود داره که من زندگیمو با ایشون تقسیم کنم و این زندگی پایدار باشه؟فرضا ما قصد خرید یه زمین داشته باشیم که 90 درصد پولش از من باشه و 10 درصد ازون اونوقت شما باشی حاضری اینو نصف نصف به نام بزنی؟!!یا فرضا ایشون بگه فلان قدر بهم بده ماشینمو مدل بالا کنم یه حسه بدی به آدم دست میده نمیدونم میتونم منظورمو برسونم یا نه...
    نقل قول نوشته اصلی توسط capitan نمایش پست ها
    سلام مهسا خانم، دو تا مشکل اینجا مطرح میشه: 1- اشتباه فرهنگی جامعه ایرانی، بعنوان مثال برابری یا حتی گاهی بیشتر شدن امتیازات دخترخانما نسبت به اقاپسرا (مثل حق تحصیل بدون نیاز به کارت پایان خدمت اینجا به ضرر آقایونه، دادن مهریه های سنگین که حتما شما بخاطر دکتر بودنتون کمتر از 500تا قبول نمیکنی، گذاشتن تمام مسوولیت زندگی به دوش مرد، نگاه کالاگونه به جنس مرد بعنوان ابزاری جهت پز دادن یا شوهر کردن جهت تامین نیاز مالی) خب شما نیاز مالی رو نداری اما چون تو این جامعه بزرگ شدی نمیدونی شوهرتو باید واسه چی دوست داشته باشی، از طرفی فقط مشکل مالی نیست، پرستیژ دکتر بودن تو جامعه ما خیلی فاصله طبقاتی داره متاسفانه نسبت به شغلهای دیگه و کشورهای دیگه، حتی آدمای اطرافت هم ناخواسته آدمو مغرور میکنن بخاطر احترامی که به آدم میزارن. مثلا کشوری مثل آلمان نهایتا اختلاف حقوق بین بهترین و بدترین شغل دو تا سه برابره البته اونجا همه شغلها احترام دارن بهتر بدتر نداریم ما تو ایران هم به شما نیار داریم هم به مهندس برق!!!

    این مشکل جامعه ماست که همه افراد باهوش ترجیح میدن برن رشته هایی مثل پزشکی و برق با درآمدهای بالا، اما مشکل شما چون با همکلاسیهایی مثل خودتون 5تا6 سال درس خوندید خیلی وقتا ممکنه این مواردو مقایسه کنید. شاید این آقا چندین سال آدم خوب و با اخلاقی بوده و براش مهم باشه این مساله هم برای شما مهم باشه، پس رک بهش بگید دغدغتون چیه یا اینکه صبر کنید با یه ادم همسطح خودتون ازدواج کنید چون مساله مهمیه یا نکات مثبتشو بهتر ببینید چون تو بقیه پسرا کمتر میتونید ببینید!! و متاسفانه هنوز خانمای ایرانی جنبه اینو پیدا نکردن که حقوقشون بالاتر از شوهرشون باشه.

    این نکته رو هم یادت باشه هر چی هم حقوق بگیری باید شوهرت این حسو داشته باشه که نیازتو برطرف میکنه، متاسفانه کمتر خانم شاغلی اینو میدونه

    من اگه شما خواهر من بودید حتما شما رو راغب میکردم به این ازدواج اما اگه اون آقا برادرم بود از ازدواج با شما منصرفش میکردم چون با این تفکر بعدها هم خودتون اذیت میشید هم اون آقا
    سلام
    مطمئنم اگه دغدغمو به این آقا بگم با شناختی که از طبع بلند خانوادش مخصوصا پدرش دارم بلافاصله همه چیز رو تموم میکنن درسته وضعشون متوسطه ولی طبع بلندی دارن پس من نمستونم دغدغه درآمدو بهش بگم و خیلی چیزا رو باهاش در میون بذارم. ولی یه چیز ذهنمو درگیر کرده اونم اینکه چرا منو انتخاب کردن؟میگم نکنه به خاطر شرایط من بوده؟چرا نرفته خواستگاری دختری مثله خودش!!به این فکر نکرده که ممکنه پس فردا من اینارو تو سرش بزنم؟دوست نداره حسه برتری و اقتدار داشه باشه مثه بقیه مردا؟آیا قصدش ازین ازدواج گارانتی کردن زندگی آیندش به لحاظ مالی نیست؟نکنه منو به خاطر شرایطم انتخاب کرده باشه
    نقل قول نوشته اصلی توسط minaaa نمایش پست ها
    جدا از طرز فکر این خانم ،اون خانواده هایی هم که سراغ همچین دخترایی میرن همیچین بی اطلاع از شرایط مادی خانم نیستن ئ مظلوم نیستن ها
    برای اونها هم کلی دختر مهندس و لیسانس با حقوق پایین یا بدون کار هستن که حاضر نیستن سراغشون برن
    اینم فکرمو درگیر کرده...
    نقل قول نوشته اصلی توسط meinoush نمایش پست ها
    اگه حقوق شما انقدر زیاده که می گی پول خورده 1 و نیم برات
    و اگه این اقا برات هیچی نداشته که رسیدی به حساب و کتاب مالی
    و اگه انقدر راحتی هنوز و نیاز عاطفی نداری
    و اگه هیچ مشکل و فشار و نیازی نداری و هیچ عشقی هم به ایشون حس نمی کنی
    چرا باهاش ازدواج می خوای بکنی؟ از این ازدواج چی گیرت میاد؟؟
    اگه از همه نظر تامینی حداقل با کسی ازدواج کن که دوسش داشته باشی.

    مشاوره ازدواج هم برو

    اینا نظر من بود ممکنه اشتباه کنم
    موفق باشی



    میشه بگین درامد دندانپزشک چقدره؟


    در مورد پزشکی اینطوریام نیست که فکر می کنین. پزشکی رشته ی سختیه. کلی زحمت می کشن تا قبول شن کلی هم جون می کنن درساشو می خونن. پیر میشن. پزشک عمومی هم علافه کلا. باید برن خیلی خیلی بیشتر از اون چندین سال دبیرستان و کنکور و پزشکی عمومی که درس خوندن بازم درس بخونن تا تخصص قبول شن. بعدش دیگه اوضاشون خوب میشه. اما تا قبل تخصص نه.
    اما دندانپزشکی رشته زیاد سختی نیست به نسبت پزشکی خوندنش. پیر نمیشن حداقل با درس خوندن. انقدر هم پیچیدگی نداره که پزشکی داره. موضوعش دندونه. اما پزشکی خیلی خیلی گسترده است.

    در مورد درامد هم بدنیست بگن مفید درامد چقدر میشه بعد از کسر هزینه های مواد و وسایل و این چیزا.

    اره مهندسی ها که باید زحمت بکشن ....

    در مورد اون اقا هم من با نظر مینا موافقم. لابد می دونه این خانم حقوقش چقدره. البته من نمی دونم حقوق یه دندانپزشک چقدره.
    عزیزیم من میتونم این آقا رو دوست داشته باشم چون خیلی چیزا تو اخلاق خودش و مادرش واسه دوست داشته شدن دیدم تو هیچ کدوم از حرفام هم حرفی از ویژگی های اخلاقی نزدم منم نیاز به ازدواج و آرامش دارم مثه همه اما میخوام این انتخاب رو با چشم باز انجام بدم...
    در مورد زحمت دندانپزشکی خب نظر شما محترمه ولی صحبت من در مورد گذشته و تلاش برای رسیدن به این شغل نیست
    درآمد هر پزشک رو هم نمیشه با معیار حقوق سنجید چون اون بخشی از درآمد که از طریق بیمارستان بدست میاد که خب چیز زیادی نیست و بیشتر درآمد مربوط میشه به مطب و تعداد مریض هایی که باهاشون سر و کار داریم حالا این مسئله میتونه از پرکردن ساده باشه تا عصب کشی و فلپ نیم فک و فرنکتومی و بقیه موارد.

  10. کاربر روبرو از پست مفید mahsa_m تشکرکرده است .

    meinoush (جمعه 10 مرداد 93)

  11. #6
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 03 آبان 95 [ 19:37]
    تاریخ عضویت
    1393-1-03
    نوشته ها
    71
    امتیاز
    2,112
    سطح
    27
    Points: 2,112, Level: 27
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 38
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    35

    تشکرشده 174 در 61 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط mahsa_m نمایش پست ها
    سلام عزیزم
    اینکه منو راجع به این پسر مردد کرده هم همه خوبیهایی هست که خودشو خانوادش دارن و فقط این اختلاف درآمدی مسئله شده واسم
    حرفاتو قبول دارم از قدیم گفتن به مالت نناز که به شبی بنده منم اینو میدونم و نخواستم ازین بابت خود ستایی کرده باشم فقط شرح مسئله کردم به قول شما بعد از ازدواج منو این آقا یا باید در همه چیز شریک باشیم یا من بگم هرچی دارمو بعدا بدست میارم به نام خودم باشه که قطعا زمینه دلخوری و ناراحتی پیش میاد از طرفی تو جامعه ما زن همیشه آسب پذیر هست چه تضمینی وجود داره که من زندگیمو با ایشون تقسیم کنم و این زندگی پایدار باشه؟فرضا ما قصد خرید یه زمین داشته باشیم که 90 درصد پولش از من باشه و 10 درصد ازون اونوقت شما باشی حاضری اینو نصف نصف به نام بزنی؟!!یا فرضا ایشون بگه فلان قدر بهم بده ماشینمو مدل بالا کنم یه حسه بدی به آدم دست میده نمیدونم میتونم منظورمو برسونم یا نه...

    سلام
    مطمئنم اگه دغدغمو به این آقا بگم با شناختی که از طبع بلند خانوادش مخصوصا پدرش دارم بلافاصله همه چیز رو تموم میکنن درسته وضعشون متوسطه ولی طبع بلندی دارن پس من نمستونم دغدغه درآمدو بهش بگم و خیلی چیزا رو باهاش در میون بذارم. ولی یه چیز ذهنمو درگیر کرده اونم اینکه چرا منو انتخاب کردن؟میگم نکنه به خاطر شرایط من بوده؟چرا نرفته خواستگاری دختری مثله خودش!!به این فکر نکرده که ممکنه پس فردا من اینارو تو سرش بزنم؟دوست نداره حسه برتری و اقتدار داشه باشه مثه بقیه مردا؟آیا قصدش ازین ازدواج گارانتی کردن زندگی آیندش به لحاظ مالی نیست؟نکنه منو به خاطر شرایطم انتخاب کرده باشه

    اینم فکرمو درگیر کرده...


    عزیزیم من میتونم این آقا رو دوست داشته باشم چون خیلی چیزا تو اخلاق خودش و مادرش واسه دوست داشته شدن دیدم تو هیچ کدوم از حرفام هم حرفی از ویژگی های اخلاقی نزدم منم نیاز به ازدواج و آرامش دارم مثه همه اما میخوام این انتخاب رو با چشم باز انجام بدم...
    در مورد زحمت دندانپزشکی خب نظر شما محترمه ولی صحبت من در مورد گذشته و تلاش برای رسیدن به این شغل نیست
    درآمد هر پزشک رو هم نمیشه با معیار حقوق سنجید چون اون بخشی از درآمد که از طریق بیمارستان بدست میاد که خب چیز زیادی نیست و بیشتر درآمد مربوط میشه به مطب و تعداد مریض هایی که باهاشون سر و کار داریم حالا این مسئله میتونه از پرکردن ساده باشه تا عصب کشی و فلپ نیم فک و فرنکتومی و بقیه موارد.
    سلام

    هیچ کس کامل نیست یکی پول داره اخلاق نداره دین نداره خانواده نداره و . . . یکی دیگه پول نداره اما خانواده داره دین داره اهل خیانت نیست و . . . موارد مختلف زیاده چند روزی در ساعات استراحتتون به سایت سر بزنید نمونه های مختلفی رو مشاهده خواهید کرد پولدار ، بی پول ، فقیر ، غنی ، خیانت ، ظلم ، فحش و درگیری و . . .

    بنظر من با خودت رو راست باش و معیارهای خودتون رو بررسی کنید ببینید این اقا باتوجه به معیارهای شما قابل قبول هستند یا خیر

    من فردی رو میشناسم که خانوم دکتر هستن اما اقای خونه کارگر ساختمون هست( اگر اطلاع داشته باشید و دقیق تر بگم قالب بند هستند ) سطح درامدشون اصلا باهم قابل مقایسه نیست اما واقعا زندگی خوبی دارند چرا که اقا معیارهای قابل قبول برای یک همسر رو داشتند زمانی که خانوم بله رو گفت همه تعجب کردن وووووو این همون دختری بود که به دکتر فلانی نه گفت !!!!! به استاد فلانی نه گفت !!!! اره این همون دختر بود

    تنها کاری که شما باید انجام بدهید درنظر گرفتن معیارهاتون هست

    ----------------------

    درضمن نکته ای رو خواستم متذکر بشم که چطور وقتی اقا شبانه روز زحمت میکشه درامدی کسب میکنه و منزلی ، ملکی ، ماشینی یا . . . بدست میاره بدون توقع و یا حس بد اون شی یا چیز مادی رو بنام زنش میکنه این رو در نظر نمیگیرید بعد وقتی اقا طلب چیزی بکنه حسه بد میشه !!! این انصاف نیست

    ازدواج یعنی زندگیت رو با شخص دومی شریک بشی - مادیات که بخشی از این زندگی هست

    موفق باشید

  12. 4 کاربر از پست مفید ذمانح تشکرکرده اند .

    amir1364af (شنبه 11 مرداد 93), mahsa_m (جمعه 10 مرداد 93), فرهنگ 27 (جمعه 10 مرداد 93), معاون کلانتر (جمعه 10 مرداد 93)

  13. #7
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 15 بهمن 93 [ 16:12]
    تاریخ عضویت
    1392-2-18
    نوشته ها
    209
    امتیاز
    2,399
    سطح
    29
    Points: 2,399, Level: 29
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    536

    تشکرشده 560 در 192 پست

    Rep Power
    36
    Array
    سلام مهسا خانم، دو تا مشکل اینجا مطرح میشه: 1- اشتباه فرهنگی جامعه ایرانی، بعنوان مثال برابری یا حتی گاهی بیشتر شدن امتیازات دخترخانما نسبت به اقاپسرا (مثل حق تحصیل بدون نیاز به کارت پایان خدمت اینجا به ضرر آقایونه، دادن مهریه های سنگین که حتما شما بخاطر دکتر بودنتون کمتر از 500تا قبول نمیکنی، گذاشتن تمام مسوولیت زندگی به دوش مرد، نگاه کالاگونه به جنس مرد بعنوان ابزاری جهت پز دادن یا شوهر کردن جهت تامین نیاز مالی) خب شما نیاز مالی رو نداری اما چون تو این جامعه بزرگ شدی نمیدونی شوهرتو باید واسه چی دوست داشته باشی، از طرفی فقط مشکل مالی نیست، پرستیژ دکتر بودن تو جامعه ما خیلی فاصله طبقاتی داره متاسفانه نسبت به شغلهای دیگه و کشورهای دیگه، حتی آدمای اطرافت هم ناخواسته آدمو مغرور میکنن بخاطر احترامی که به آدم میزارن. مثلا کشوری مثل آلمان نهایتا اختلاف حقوق بین بهترین و بدترین شغل دو تا سه برابره البته اونجا همه شغلها احترام دارن بهتر بدتر نداریم ما تو ایران هم به شما نیار داریم هم به مهندس برق!!!

    این مشکل جامعه ماست که همه افراد باهوش ترجیح میدن برن رشته هایی مثل پزشکی و برق با درآمدهای بالا، اما مشکل شما چون با همکلاسیهایی مثل خودتون 5تا6 سال درس خوندید خیلی وقتا ممکنه این مواردو مقایسه کنید. شاید این آقا چندین سال آدم خوب و با اخلاقی بوده و براش مهم باشه این مساله هم برای شما مهم باشه، پس رک بهش بگید دغدغتون چیه یا اینکه صبر کنید با یه ادم همسطح خودتون ازدواج کنید چون مساله مهمیه یا نکات مثبتشو بهتر ببینید چون تو بقیه پسرا کمتر میتونید ببینید!! و متاسفانه هنوز خانمای ایرانی جنبه اینو پیدا نکردن که حقوقشون بالاتر از شوهرشون باشه.

    این نکته رو هم یادت باشه هر چی هم حقوق بگیری باید شوهرت این حسو داشته باشه که نیازتو برطرف میکنه، متاسفانه کمتر خانم شاغلی اینو میدونه

    من اگه شما خواهر من بودید حتما شما رو راغب میکردم به این ازدواج اما اگه اون آقا برادرم بود از ازدواج با شما منصرفش میکردم چون با این تفکر بعدها هم خودتون اذیت میشید هم اون آقا

  14. 6 کاربر از پست مفید capitan تشکرکرده اند .

    amir1364af (شنبه 11 مرداد 93), m.reza91 (جمعه 10 مرداد 93), mahsa_m (جمعه 10 مرداد 93), فرهنگ 27 (جمعه 10 مرداد 93), کامران (شنبه 11 مرداد 93), واحد (شنبه 11 مرداد 93)

  15. #8
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 14 اردیبهشت 94 [ 23:45]
    تاریخ عضویت
    1393-3-23
    نوشته ها
    185
    امتیاز
    1,948
    سطح
    26
    Points: 1,948, Level: 26
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 52
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First Class3 months registered1000 Experience Points
    تشکرها
    163

    تشکرشده 220 در 97 پست

    Rep Power
    32
    Array
    جدا از طرز فکر این خانم ،اون خانواده هایی هم که سراغ همچین دخترایی میرن همیچین بی اطلاع از شرایط مادی خانم نیستن ئ مظلوم نیستن ها
    برای اونها هم کلی دختر مهندس و لیسانس با حقوق پایین یا بدون کار هستن که حاضر نیستن سراغشون برن

  16. 5 کاربر از پست مفید کاربر19 تشکرکرده اند .

    m.reza91 (جمعه 10 مرداد 93), mahsa_m (جمعه 10 مرداد 93), فرهنگ 27 (جمعه 10 مرداد 93), کامران (شنبه 11 مرداد 93), دختر بیخیال (شنبه 11 مرداد 93)

  17. #9
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 شهریور 97 [ 12:32]
    تاریخ عضویت
    1392-7-03
    نوشته ها
    230
    امتیاز
    4,961
    سطح
    45
    Points: 4,961, Level: 45
    Level completed: 6%, Points required for next Level: 189
    Overall activity: 50.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteranTagger First Class
    تشکرها
    21

    تشکرشده 244 در 115 پست

    Rep Power
    36
    Array
    بیخیالش شو شما همین حالا تواین سایت ایشون رو تحقیر کردی تمام خوبیاشو با پول همسطح کردی و این همه خوبی رو باپول مقایسه کردی وای ک فردا برین زیر ی سقف و ی دعوای کوچیک بینتون پیش بیاد

  18. 6 کاربر از پست مفید sadafdarya تشکرکرده اند .

    amir1364af (شنبه 11 مرداد 93), m.reza91 (جمعه 10 مرداد 93), mahsa_m (جمعه 10 مرداد 93), کامران (شنبه 11 مرداد 93), واحد (شنبه 11 مرداد 93), دختر بیخیال (شنبه 11 مرداد 93)

  19. #10
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه 17 آبان 95 [ 15:15]
    تاریخ عضویت
    1391-2-26
    نوشته ها
    2,672
    امتیاز
    25,995
    سطح
    96
    Points: 25,995, Level: 96
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 355
    Overall activity: 3.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    6,844

    تشکرشده 7,555 در 2,378 پست

    Rep Power
    354
    Array
    اگه حقوق شما انقدر زیاده که می گی پول خورده 1 و نیم برات
    و اگه این اقا برات هیچی نداشته که رسیدی به حساب و کتاب مالی
    و اگه انقدر راحتی هنوز و نیاز عاطفی نداری
    و اگه هیچ مشکل و فشار و نیازی نداری و هیچ عشقی هم به ایشون حس نمی کنی
    چرا باهاش ازدواج می خوای بکنی؟ از این ازدواج چی گیرت میاد؟؟
    اگه از همه نظر تامینی حداقل با کسی ازدواج کن که دوسش داشته باشی.

    مشاوره ازدواج هم برو

    اینا نظر من بود ممکنه اشتباه کنم
    موفق باشی



    میشه بگین درامد دندانپزشک چقدره؟


    در مورد پزشکی اینطوریام نیست که فکر می کنین. پزشکی رشته ی سختیه. کلی زحمت می کشن تا قبول شن کلی هم جون می کنن درساشو می خونن. پیر میشن. پزشک عمومی هم علافه کلا. باید برن خیلی خیلی بیشتر از اون چندین سال دبیرستان و کنکور و پزشکی عمومی که درس خوندن بازم درس بخونن تا تخصص قبول شن. بعدش دیگه اوضاشون خوب میشه. اما تا قبل تخصص نه.
    اما دندانپزشکی رشته زیاد سختی نیست به نسبت پزشکی خوندنش. پیر نمیشن حداقل با درس خوندن. انقدر هم پیچیدگی نداره که پزشکی داره. موضوعش دندونه. اما پزشکی خیلی خیلی گسترده است.

    در مورد درامد هم بدنیست بگن مفید درامد چقدر میشه بعد از کسر هزینه های مواد و وسایل و این چیزا.

    اره مهندسی ها که باید زحمت بکشن ....

    در مورد اون اقا هم من با نظر مینا موافقم. لابد می دونه این خانم حقوقش چقدره. البته من نمی دونم حقوق یه دندانپزشک چقدره.
    ویرایش توسط meinoush : جمعه 10 مرداد 93 در ساعت 19:10

  20. 4 کاربر از پست مفید meinoush تشکرکرده اند .

    m.reza91 (جمعه 10 مرداد 93), mahsa_m (جمعه 10 مرداد 93), فرهنگ 27 (جمعه 10 مرداد 93), کامران (شنبه 11 مرداد 93)


 
صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:12 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.