به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: کدام گزینه را برای انتخاب نوع زندگی می پسندید !؟

رأی دهندگان
5. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • زندگی سنتی

    0 0%
  • زندگی به روز و ماشینی

    1 20.00%
  • آمیزه ای از هر دو

    4 80.00%
  • گور پدر زندگی !

    0 0%
نظرسنجی با انتخاب چندگانه
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 13 , از مجموع 13
  1. #11
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: خوشبختی غربی ! ( آرمان یا سراب !؟ )

    118 جان،درود بر شما
    شما منظور مرا بدرستی درک نکرده اید،بنده در هیچ کجای نوشتارم سخن از *بازخوردهای آن به جوامع گوناگون* یا *مچ شدن با فرهنگ بومی* را نیردم؛به عبارت بهتر از غربی سازی یا به زعم حضرتعالی تزریق آ!!
    این جانب سخنم این بود که ما نمی توانیم با معیارها،قالبها و باورهای خود پدیده ای منشورگونه چون:غرب و خوشبختی در آن را که بر اساس باور به اموری به جز امور قراردادی ما و قالبهای تاریخی ما و بر پایه مفاهیم بنیادین و پارامترهای ویژه خود است بسنجیم.
    در این میان این پرسش پیش می آید که اگر هر پدیده ذوالوجوهی شامل مفاهیمی ویژه خود و جدای از سایر پدیده ها باشد،انگاه چگونه می توان ضمن اعتقاد به پدیده دیگر،آن یکی را هم شناخت؟پاسخ بنده،تنها و تنها مدد از خرد،خردورزی و مباحثه و گفتان است؛دیالوگی جدای از باورهایی که در سر داریم و در یک واژه:بدون پیشینه ذهنی و پیش داوری.
    اگر در دایره ایدوئولوژیکی من،آزادی زن در گزینش شریک جنسی پس از ازدواج گناهی مستوجب مرگ است(چنانکه در این باره خودم چنین می اندیشم) در فرهنگی دیگر(غرب) افزون بر آنکه حق مسلم یک زن است،قانون متعرضان به همان زن را کیفر می کند.
    می بینید که در این مصداق که بحث *ارزشها* دخیل است،نمی توان به مطلقیت یک دستگاه ارزشی در همه کره زمین و در همه مردمان تکیه کرد که خود نوعی استبعاد از منظور است.

  2. #12
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 17 آذر 89 [ 11:10]
    تاریخ عضویت
    1386-7-02
    نوشته ها
    548
    امتیاز
    13,995
    سطح
    76
    Points: 13,995, Level: 76
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 55
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    496

    تشکرشده 507 در 236 پست

    Rep Power
    73
    Array

    RE: خوشبختی غربی ! ( آرمان یا سراب !؟ )

    سوال من اینه که :
    1- آیا غرب از ابتدا با مفاهیمی که اشاره کردید رشد کرده یا در فراز و نشیب تاریخ و تاثیرات گذرهای مختلف به این رویه رسیده !؟
    2- به هر حال آیا این مفاهیم با فطرت انسان سازگاری دارند !؟ ( با همان خرد پاسخ دهید ؟ )
    3- آیا خرد به تنهایی می تواند سرسلسله ی خوشبختی ها ، آرمان ها ، حقوق و غیره قرار گیرد ؟ و آیا غرب صرفا ً بر پایه ی خرد به فرهنگ کنونیش رسیده !؟ و کلیت رفتار غربی رفتاری خردمحور است !؟

    ضمنا ً ذکر این نکته ضروری است که بنده در تجویز یک نسخه ی فرهنگی به جامعه هرگز اعتقادات شخصی خودم را به تنهایی ملاک قرار نمی دهم و همواره به دنبال پیدایش مفهومی ایرانشمول هستم . اما برای رفتار شخص خودم از برنامه ها و اعتقادات شخصی ام بهره می برم پس بهتر است پست های بنده را با دیدگاهتان نسبت به اعتقادات من چفت نکنید!
    اعتقادات من و شما یک چیز شخصیست و برای برنامه ریزی برای زندگی خصوصی خودمان مورد استفاده قرار می گیرد اما ملاک قاطعی برای انعکاس آن به عنوان یک تز فرهنگی به تمام جامعه نیست .

  3. #13
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: خوشبختی غربی ! ( آرمان یا سراب !؟ )

    118 جان،درود بر شما
    پاسخ پرسشهای شما چنین است:
    1-مسلم است که باید روندی تاریخی داشت تا به وضعیت حال رسید،چنانکه بنده و حضرتعالی نیز زمانی قایم موشک بازی می کردیم.
    2-بله،چون از خرد برخاسته اند،لاجرم با سرشت آدمی سازگار هستند.
    3-صددرصد بله برای هر سه بخش پرسش.
    در ضمن بنده راجع به شما و رفتار شما،هیچ سخنی را نگفته ام و همه جا از ضمیر جمع اول شخص *ما،ایم،یم و . . .* بهره برده ام.


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. وقتی ناراحتم به سختی می تونم حرف بزنم(دوستان قدیمی لطفا باهام صحبت کنید)
    توسط ستاره آشنا در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: یکشنبه 01 مهر 97, 23:46
  2. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: دوشنبه 09 بهمن 96, 14:47
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 19 مهر 94, 23:08
  4. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: یکشنبه 11 آبان 93, 00:32
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 30 فروردین 92, 11:55

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:31 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.