به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 18 , از مجموع 18
  1. #11
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 00:53]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,192
    سطح
    100
    Points: 325,192, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    با سلام
    بحث اهانت برداشتی ذهنی هست.
    ولی آنچه واقعیت دارد، خانواده داماد یا بدبین هستند، یا تجارب منفی در این خصوص در اطراف خود دیده اند. یا بیش از آن مقدار منطقی هستند که بتوانند احساسات دیگران را هم لحاظ کنند.
    تفاوت فرهنگی هم وجود دارد که می تواند یک نمره منفی به این معیار باشد که شما دو نفر فرهنگهایتان تطبیق ندارد و از یک امر دو برداشت مختلف دارید و می تواند بعد از ازدواج نسبت به خیلی مسائل تکرار شود. یعنی آنها کارهایی را کاملا منطقی و از روی فرهنگ توقع داشته باشند یا انجام دهند و شما نپسندید و اهانت بدانید و به عکس.

    لذا شما باید همه معیارها را ارزیابی کنید و این نکته را هم منفی ارزیابی کنید(نه به خاطر اینکه خواستن گواهی اشتباه هست، بلکه به این خاطر که تفاوت فرهنگی بالایی وجود دارد.)، و بعد جمعبندی و نتیجه گیری کنید.
    اما صرفا از روی این مسئله اگر خواستگاری را راد کنید، مجبور هستند که خیلی از خواستگارنی که یک معیار ضعیف دارند را رد کنید در حالیکه در ازدواج باید جمعبندی مناسبی داشته باشید

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  2. 19 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    ahuman (یکشنبه 22 اردیبهشت 92), asemani (یکشنبه 18 فروردین 92), bahar.shadi (یکشنبه 18 فروردین 92), barani (دوشنبه 19 فروردین 92), mamosh (دوشنبه 02 اردیبهشت 92), romina22 (دوشنبه 19 فروردین 92), rozaneh (یکشنبه 18 فروردین 92), sanjab (یکشنبه 18 فروردین 92), sci (دوشنبه 19 فروردین 92), taraneh89 (دوشنبه 19 فروردین 92), فرهنگ 27 (دوشنبه 19 فروردین 92), فرشته مهربان (دوشنبه 19 فروردین 92), کامران (دوشنبه 02 اردیبهشت 92), ژپتو (یکشنبه 01 اردیبهشت 92), مسافر زمان (یکشنبه 18 فروردین 92), بی دل (یکشنبه 01 اردیبهشت 92), باران بهاری11 (یکشنبه 18 فروردین 92), شیدا. (یکشنبه 18 فروردین 92), صبا_2009 (یکشنبه 18 فروردین 92)

  3. #12
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 خرداد 99 [ 14:53]
    تاریخ عضویت
    1391-12-22
    نوشته ها
    4,428
    امتیاز
    70,050
    سطح
    100
    Points: 70,050, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    14,753

    تشکرشده 14,732 در 3,979 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    792
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط romina22 نمایش پست ها
    اما به نظر من این کار لزومی نداره و یه جورایی توهین به شخصیت زن محسوب میشه
    وقتی شما گواهی عدم اعتیاد مرد را می گیرید توهین به شخصیت مرد نیست؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط romina22 نمایش پست ها
    مثل اینکه میری بیرون یه جنسی یا یه اسباب بازی میخری اولش به فروشنده میگی امتحانش کن سالم باشه بعد بخرم

    یه حسی که انگار با زن مثل یه جنس که حالا آکبند باشه یا سالم و ناسالم باشه برخورد میشه.... میخواستم نظر شما دوستان رو راجع به این موضوع بدونم چون این درخواست هنوز علنی مطرح نشده و نمیدونم در مقابلش چه عکس العملی داشته باشم

    ازدواج، اون هم به شکل سنتی، کاملا یک قرارداد است. شما همه جنبه ها را بررسی می کنی و قرارداد را امضا می کنی.
    وقتی شما این آقا را رد می کنی و نفر بعدی را بررسی می کنی یعنی چی؟
    به قول آقای مدیر مساله را احساسی نکنید. منطقی باش. شرایط قرارداد این آقاست. یا قبول داری یا نداری.
    اسمش توهین نیست.


    نقل قول نوشته اصلی توسط romina22 نمایش پست ها
    نظر خودم اینه که مخالفت کنم. چون اگه میشد از پسر هم نامه سلامت گرفت این میشد عدالت ولی وقتی فقط از دختر میخوان یه جورایی توهین و بی اعتمادی رو میرسونه
    عدالت یعنی هر چیزی را در جای خود قرار دادن. نه این که همه را در یک سطح قرار دادن.


    نقل قول نوشته اصلی توسط bahar.shadi نمایش پست ها
    ضمنا کسی که میخواد با یک گواهی بنای اعتمادش رو بسازه جای تامل و بررسی بیشتر داره چون تنها پزشکی قانونی میتونه سلامت کامل رو تشخیص بده وگرنه کسی که مشکل داره میتونه به ده ها روش خودش رو سالم نشون بده پس ملاک بسیار غلطیه.
    برای بررسی سلامت قلب، روشهای متفاوتی هست. استفاده از استتوسکوپ تا نوار قلبی و اکو ...
    نمی خواد بنای اعتمادش را بر یک گواهی بذاره، یکی از روشهایی هست که برای اون آقا نشانه سلامت دختر است. مطمئنا اون آقا هم از روشهای دیگر ارتباط جنسی یا عدم بکارت روحی و نا نجیب بودن دختر و ... خبر دارد. ولی این مسایل به هم ربطی ندارند.

  4. کاربر روبرو از پست مفید شیدا. تشکرکرده است .

    romina22 (دوشنبه 19 فروردین 92)

  5. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 آذر 92 [ 02:49]
    تاریخ عضویت
    1391-6-27
    نوشته ها
    68
    امتیاز
    1,246
    سطح
    19
    Points: 1,246, Level: 19
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 54
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    140

    تشکرشده 140 در 56 پست

    Rep Power
    0
    Array
    من جای شما بودم قبول نمیکردم.این نظر شخصیمه.....ازدواج تعهد بزرگیه بعد از به هم رسیدن. نه در گذشته طرفین.......
    همین آدمها با این طرز فکرشون باعث شدن دخترهای کم سن و سال به انواع روشهای نامعقول و مضر نزدیکی و مقاربت رو بیارن و فقط بکارتشون رو برای همچین روزی حفظ کنن.....حالا چه کارها ممکنه کرده باشن الله اعلم..........
    حتی اگه خانواده اقا رسم هم داشته باشن داماد میتونن جلوی این قضیه رو بگیرن تا هم اعتمادشون رو به عروس نشون بدن و دلگرمشون کنن و هم جلو ترویج این رسم غلط رو بگیرن..الزاما هر رسمی که از قدیم تا الان وجود داشته درست نیست...وحی الهی نیس که بگیم چون رسمه باید انجام داد.

  6. 3 کاربر از پست مفید gelareh تشکرکرده اند .

    romina22 (دوشنبه 19 فروردین 92), sara 65 (یکشنبه 18 فروردین 92), هلیا66 (یکشنبه 22 اردیبهشت 92)

  7. #14
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 03 مهر 94 [ 16:31]
    تاریخ عضویت
    1391-10-27
    نوشته ها
    991
    امتیاز
    7,073
    سطح
    55
    Points: 7,073, Level: 55
    Level completed: 62%, Points required for next Level: 77
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1 year registered5000 Experience Points
    تشکرها
    2,771

    تشکرشده 1,881 در 749 پست

    Rep Power
    114
    Array
    سلام عزیزم. منم می خواستم بگم فقط به تفاوت فرهنگی توجه کن. آیا شما همشهری هستین ؟
    یکی از آشنایان ما همین مشکل تو رو داشت. البته بعد از عقد. که ازش گواهی بکارت خواستن. در حالی که در خانواده دختر به هیچ عنوان مطرح نبود. طوری شده بود که خانواده دختر همه دچار شوک شده بودن و انتظار همچین چیزی رو نداشتن. خلاصه اون دختر گواهی رو گرفت و بماند که یه هفته فقط گریه می کرد و به شوهرش می گفت : حالا بهت ثابت شد ؟ حالا اطمینان کردی ؟ حالا نوبت توئه . گواهیت رو بیار !!
    این قضیه گذشت. اما تفاوت فرهنگی داره بیداد می کنه تو زندگیشون. یک ساله ازدواج کردن و تقریبا سر تمام موضوعات دیدگاه متفاوت دارن. نه به خاطر گواهی ، بلکه به خاطر تفاوت فرهنگی حواست رو جمع کن
    این رو هم بدون که گرفتن این گواهی از طرف تمام دخترها ، حتی اون هایی که رسم دارن خیلی رنج آوره . واقعا بدترین احساسات به آدم دست میده.

  8. 4 کاربر از پست مفید asemani تشکرکرده اند .

    mamosh (دوشنبه 02 اردیبهشت 92), romina22 (دوشنبه 19 فروردین 92), فرشته مهربان (دوشنبه 19 فروردین 92), بی دل (یکشنبه 01 اردیبهشت 92)

  9. #15
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array
    می دونم که دوستان و مدیر محترم تالار راهنمایهای اساسی رو کردند ولی شاید مطالعه متن لینک شده در زیر (پاسخ خانم سولماز) هم خالی از لطف نباشه

    نحوه درخواست معاینه ( بکارت ) قبل از عقد از دختر

    باتشکر:)

  10. 2 کاربر از پست مفید sanjab تشکرکرده اند .

    romina22 (دوشنبه 19 فروردین 92), ویدا@ (دوشنبه 02 اردیبهشت 92)

  11. #16
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 26 شهریور 95 [ 14:54]
    تاریخ عضویت
    1391-6-24
    نوشته ها
    215
    امتیاز
    4,122
    سطح
    40
    Points: 4,122, Level: 40
    Level completed: 86%, Points required for next Level: 28
    Overall activity: 16.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger Second ClassVeteran
    تشکرها
    566

    تشکرشده 594 در 190 پست

    Rep Power
    35
    Array
    بستگی بخودت داره اگه ناراحتت کرده یعنی هم فرهنگ نیستین و باید بیشتر ازینا تامل کنید تو انتخابتون
    تو پرانتز بگم برای فرهنگی که من توش بزرگ شدم خیلی توهین آمیزه

  12. 2 کاربر از پست مفید روژان20 تشکرکرده اند .

    romina22 (دوشنبه 19 فروردین 92), بی دل (یکشنبه 01 اردیبهشت 92)

  13. #17
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 07 تیر 94 [ 00:49]
    تاریخ عضویت
    1392-1-16
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    455
    امتیاز
    3,873
    سطح
    39
    Points: 3,873, Level: 39
    Level completed: 49%, Points required for next Level: 77
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    873

    تشکرشده 1,282 در 361 پست

    Rep Power
    60
    Array
    سلام . حماقت حد و مرز نداره. ببخشید که چنین نظر تلخی میدم اما اگه خانواده خواستگارتان قدرت تشخیص دادن پاکدامنی و عفاف شما را ندارند بهترین کار اینه که برای باقی سالهای عمر خودتان را در گیر کابوسی تلخ و هراسناک نکنید. و از همراهی با چنین اشخاص کوته فکری بر حذر باشید. چطور به خودشان اجازه میدهند چنین درخواست توهین آمیزی را مطرح کنند؟ آیا ملاک عفت و پاکدامنی از دید آنها تنها دوشیزه بودن دختر است؟ چطور میتوانند شما را از نجابت پسر خود مطمئن سازند؟ ضمن اینکه این وجدان بیدار شماست که باعث میشود در آینده سرتان را بالا بگیرید در غیر این صورت همه میدانند که عموما تهیه یک برگه معاینه ساده کاری چندان پیچیده ای نیست. در روزگاری که مدارک دکترای وزرای کشور تقلبی از کار در میاید. اینکه در فلان زمان و فلان شهرستان چه روشی مرسوم است گواهی بر درستی و تائید عمل مربوطه نیست. به دلتان رجوع کنید.
    موفق باشید و لحظاتتان پر از شادی.

  14. 6 کاربر از پست مفید majid_k تشکرکرده اند .

    ferial (دوشنبه 19 فروردین 92), mamosh (دوشنبه 02 اردیبهشت 92), romina22 (دوشنبه 19 فروردین 92), sanjab (دوشنبه 19 فروردین 92), فرهنگ 27 (یکشنبه 01 اردیبهشت 92), هلیا66 (یکشنبه 22 اردیبهشت 92)

  15. #18
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 08 اردیبهشت 93 [ 11:46]
    تاریخ عضویت
    1392-2-01
    نوشته ها
    20
    امتیاز
    824
    سطح
    15
    Points: 824, Level: 15
    Level completed: 24%, Points required for next Level: 76
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered500 Experience Points
    تشکرها
    14

    تشکرشده 12 در 7 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط majid_k نمایش پست ها
    سلام . حماقت حد و مرز نداره. ببخشید که چنین نظر تلخی میدم اما اگه خانواده خواستگارتان قدرت تشخیص دادن پاکدامنی و عفاف شما را ندارند بهترین کار اینه که برای باقی سالهای عمر خودتان را در گیر کابوسی تلخ و هراسناک نکنید. و از همراهی با چنین اشخاص کوته فکری بر حذر باشید. چطور به خودشان اجازه میدهند چنین درخواست توهین آمیزی را مطرح کنند؟ آیا ملاک عفت و پاکدامنی از دید آنها تنها دوشیزه بودن دختر است؟ چطور میتوانند شما را از نجابت پسر خود مطمئن سازند؟ ضمن اینکه این وجدان بیدار شماست که باعث میشود در آینده سرتان را بالا بگیرید در غیر این صورت همه میدانند که عموما تهیه یک برگه معاینه ساده کاری چندان پیچیده ای نیست. در روزگاری که مدارک دکترای وزرای کشور تقلبی از کار در میاید. اینکه در فلان زمان و فلان شهرستان چه روشی مرسوم است گواهی بر درستی و تائید عمل مربوطه نیست. به دلتان رجوع کنید.
    موفق باشید و لحظاتتان پر از شادی.

    مجید دوست داشتنی تموم حرفات قشنگ و صحیح است ولی همه ادما مثل هم نیستن من با این موضوع که درخواست برای سلامت بکارت زیاد موافق نیستم ولی این موضوع امروزه تو این دوره زمونه خیلی به کار میاد چون یک اقا چه بد چه خوب چه معتاد چه...انتظاراتی از همسرش داره و امروزه نمی توان به کسی اعتماد کرد اینو حقیقت میگم ولی در کل چیز بدی نیست جای افتخار هم داره برای دختر خانوم که خودشو به همه اثبات کنه سالمه پاکه


    با تشکر


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 36
    آخرين نوشته: شنبه 17 مهر 95, 01:41
  2. پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: دوشنبه 26 بهمن 94, 19:57
  3. (توهم همه چیز دانی ) استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و توهم دانش
    توسط مدیرهمدردی در انجمن مهارتهای ارتباطی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 10 بهمن 94, 17:26
  4. نمی تونم شخصیت همسرم رو درک کنم بهم احترام نمیذاره
    توسط del در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 43
    آخرين نوشته: چهارشنبه 30 فروردین 91, 21:19

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:42 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.