به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 19 , از مجموع 19
  1. #11
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 تیر 93 [ 15:40]
    تاریخ عضویت
    1389-12-03
    نوشته ها
    453
    امتیاز
    4,461
    سطح
    42
    Points: 4,461, Level: 42
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    2,177

    تشکرشده 2,204 در 465 پست

    Rep Power
    61
    Array

    RE: نزول تا به کی؟

    بله فرشته جان. همینطوره که شما میگید. من شخص کمالگرایی هستم و اگر یک جا کوتاهی کنم، بقیه کارامو رها میکنم. و اگر در یک مورد گناه کنم، در زمینه های دیگر هم میلغزم. یا همه یا هیچ.

    فقط نسبت به اطرافیان برعکسم. یعنی یک جورایی بی تفاوتم و این هم خوب نیست، همه چیز برام عادیه.

    ممنون میشم کمکم کنید.

    roze_zard عزیز کافیه برید دکتر عمومی و بخواین چکاپ کامل بنویسه. اگر خانوم هستید به دکتر زنان مراجعه کنید برای هورمون بهتره.

  2. #12
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array

    RE: نزول تا به کی؟

    سلام شب بارونی عزیز.
    چقدر دلم برات تنگ شده بود:)

    اول بگم که تا نوشته هات رو خوندم یاد این لینک افتادم که چند روز پیش یکی از بچه ها گذاشته بود(که یادم نیست کدوم دوست عزیز بود) بخونش شاید برات مفید باشه.

    http://narenji.ir/4027

    دوم بگم که..
    شب بارونی جان،به نظرم توی زندگیت قوانینی گذاشتی که هیج جایی نگفته باید به اون مقید باشیم.
    مثلاً اینکه همه کارامون باید عبادت باشه، درسته در اصل همینه. اما نه به این شدت که اگه من در هر لحظه، در هر کاریم حس عبادت بهم دست نداد، فکر کنم که از درگاه خدا رونده شدم!
    انقدر که شما به خودت سخت گرفتی خدا به بنده هاش سخت نگرفته. (فقط در همین مورد رو دارم میگم ها. درمورد گرفتن دست نامحرم و ... نمیگم)

    سوم بگم که
    خیلی خوشحالم برات. چونکه اون اتفاق که الان برات تلخه، باعث شد یه شوک بهت وارد بشه و حواست بیاد سر جاش.
    با این حرفت هم موافق نیستم که گفتی:
    ""راحت گناه میکنم و حتی لذت هم میبرم و خودمو توجیه میکنم. 163 من که اینجوری نبودم!""
    اگه میخواستی توجیه کنی، الان، گناه لذت بخشی پیش اومده برات.
    اما تو توجیهش نکردی.
    و من این رو نشونه ی خیلی خوبی میبینم.


    بعد همه ی این حرفا، مگه توی دین و آیین ما، هر کسی یه گناه کوچولو (اصلاً تو بگو گناه بزرگ) کرد، باید بره بمیره؟
    در توبه همیشه بازه.
    خدا هم فقط ببینه خواسته قلبیت همونیه که خودش میخواد، میبخشه.


    -----
    زیاد راجع به کلاس عرفانت نگفتی و اطلاعاتی که دادی کمه برای قضاوت کردنم.
    اما، یه حرف کوچولوی اضافه، فقط چون دوستمی،
    جدیداً چیزای خوبی راجع به کلاسای عرفان (که متاسفانه خیلی هاشون مسائل من درآوردی و جدای از دین و حتی در بعضی موارد ضد دین هستن) نمیشنوم. جایی برو که مطمئن باشه



    در مورد رابطه ات با مربیت هم میدونم که الان میدونی ایرادات کجاها بوده.
    احساس کردم راجع بهش احتیاج به اظهار نظر نداری که زیاد توضیح ندادی.
    اگه اشتباه احساس کردم بیشتر در موردش بگو تا بهتر بتونیم کمک کنیم.

  3. 4 کاربر از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده اند .

    دختر مهربون (دوشنبه 15 آبان 91)

  4. #13
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 تیر 93 [ 15:40]
    تاریخ عضویت
    1389-12-03
    نوشته ها
    453
    امتیاز
    4,461
    سطح
    42
    Points: 4,461, Level: 42
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    2,177

    تشکرشده 2,204 در 465 پست

    Rep Power
    61
    Array

    RE: نزول تا به کی؟

    سلام دختر مهربون. امیدوارم حالت خوب باشه. منم خیلی دلتنگت شده بودم.

    دختر مهربون، عزیزم، من کلاس عرفانی نمیرم. به واقع با همین مربیم در مورد مباحث عرفانی صحبت میکردیم. سالها پیش با دوتا از دوستانم بودیم. بعد اونها رفتند و من باهاش تنها موندم که در این مباحث ادامه دادیم. شاید یکی از علل کمال گراییم تاثیرات ایشونه که بیشتر از خودم کمال گراست. من به روش های او عادت کردم. ریاضت، اجبار، حضور، اما حالا باور هام با او فرق کرده. متقاعد نمیشم خودمو الزام بر کاری کنم. از طرفی اون موقع آرامشم بیشتر بود، اما خیلی خسته شدم. یک بار که شکست خوردم و مزه ی راحتی رو چشیدم، دیگه نتونستم خودمو جمع و جور کنم.

    در مورد اون اتفاق باید بگم هیچگاه چیزی بین ما نبوده. مدتی که پریشان شد و هر دو از مواردی مشابه رنج می بردیم، فقط شوخی های مسخره میکرد که من به رو خودم نمی آوردم و محل نمیدادم. اونبار هم که گفتم، جلسه بعدش تغییر کرد. اتفاقاتی افتاده بود براش و هنوز هم که هنوزه تو شوکه. اون روز که معذرت خواهی میکرد مدام میگفت بین دو دنیا بودم، خواهش میکنم باور کن، همونقدر که خدا بخشنده هست، مجازات هم میکنه. یک لحظه هم کوتاهی نکن. اون دنیا خیلی سخت تر از تصور ماست. جلسات بعد دیگه حرف نزد و حتی دیگه نگام هم نمی کنه. یه جورایی ترسیده. از چی نمیدونم! منم دیگه اجازه نمیدم موقعیت صحبت پیش بیاد.

    دختر مهربون در توبه بازه، راه من تا درگاه توبه دوره. مگه مسخره بازیه که امروز توبه، فردا تکرار. نمیتونم گناهامو کنترل کنم. اصلا انقدر حواسم پرته که نمی دونم کی مرتکب شدم. یه جورایی عقده ای شدم. نفس پرست، لذت گرا، شهوت پرست، جاه طلب، سنگ دل، خودخواه و.... انقدر توبه کردم و شکستم که خجالت می کشم با خدا حرف بزنم! وقتی یک اشتباه انجام بدم همه چیزو خراب میکنم و همیشه منتظر مجازاتم. نکنه به خاطر گناهام بلایی سر خانواده ام بیاد، نکنه از عزیزانم کسی طوریش بشه، نکنه کسی آلودگیمو حس کنه و هر اتفاق بد رو به خودم ربط میدم!!!

    اینا هم شده وسواسم.
    مقاله خیلی خوب بود. ممنون دختر مهربون.

  5. 2 کاربر از پست مفید shabe barooni تشکرکرده اند .

    shabe barooni (یکشنبه 14 آبان 91)

  6. #14
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array

    RE: نزول تا به کی؟

    تشکرت رو پای این پست آویژه دیدم:

    نقل قول نوشته اصلی توسط آویژه

    لو أنّ العباد لم یذنبوا لخلق اللَّه خلقا یذنبون ثمّ یغفر لهم و هو الغفور الرّحیم.
    اگر بندگان گناه نمیکردند خدا خلقى مى آفرید که گناه کنند تا بیامرزدشان که او آمرزگار و رحیم است.
    نهج الفصاحه - 2298

    قبل از ارتکاب به گناه حواست به کارات باشه.
    بعدش،نمیشه بگم خودتو سرزنش نکن. خواه ناخواه سرزنش به دنبالش میاد. چون فطرتت زنده هست. خودتو سرزنش بکن. اما نه بیش از حد. بیش از حد باشه سرکش میشه یهو میزنه زیر همه چی.
    ----------------
    (ببینم اصلاً این چیزایی که اسمشو گذاشتی گناه، چیا هستن؟ نکنه یه سخت گیری شخصی باشه؟! نمیخوام اینجا نام ببری. اما پیش خودت، مطمئنی توی دین، توی اصل ِ دین، گناه محسوب میشن؟)
    -----------------
    من حرفام زیاد تخصصی نیست.
    دوستان دیگه (از جمله فرشته مهربان) حتماً میان و اطلاعات بهتری در اختیارت میذارن.
    به رسم دوستی اومدم تو تاپیکت.

  7. کاربر روبرو از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده است .

    دختر مهربون (دوشنبه 15 آبان 91)

  8. #15
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    RE: نزول تا به کی؟

    شب بارونی خانم عزیزم

    شرط اینکه بهت کمک کنم اینه که تکنیکهایی که میدم رو دقیق اجرایی کنی .

    هستی ؟ باید قول بدهی و با خودت و خودمون قرارداد وجدانی ببندیم ..... اگر اوکی هستی تا شروع کنیم .




    .

  9. کاربر روبرو از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده است .

    فرشته مهربان (دوشنبه 15 آبان 91)

  10. #16
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 15 بهمن 91 [ 21:16]
    تاریخ عضویت
    1390-8-08
    نوشته ها
    225
    امتیاز
    1,705
    سطح
    24
    Points: 1,705, Level: 24
    Level completed: 5%, Points required for next Level: 95
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    599

    تشکرشده 601 در 179 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نزول تا به کی؟

    فرشته مهربان، بگو عزیزم...
    جمعیت افسرده داوطلب برای رفع افسردگی اینجا زیادن...

  11. کاربر روبرو از پست مفید roze-zard تشکرکرده است .

    roze-zard (دوشنبه 15 آبان 91)

  12. #17
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 تیر 93 [ 15:40]
    تاریخ عضویت
    1389-12-03
    نوشته ها
    453
    امتیاز
    4,461
    سطح
    42
    Points: 4,461, Level: 42
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    2,177

    تشکرشده 2,204 در 465 پست

    Rep Power
    61
    Array

    RE: نزول تا به کی؟

    ممنونم دختر مهربون کنارم هستی. بله گناه هستند و سخت گیری شخصی نیست.

    فرشته مهربان، عزیزم، من برای انجام هر کار معقول و نامعقولی آماده ام و الان هم احساساتی نیستم که تصمیمم از رو احساس باشه. می خوام این بحران رو حلش کنم و برای خارج شدن ازش هر کاری لازم باشه انجام میدم. پس در خدمتتون هستم و پیشاپیش سپاسگزارم.

  13. کاربر روبرو از پست مفید shabe barooni تشکرکرده است .

    shabe barooni (دوشنبه 15 آبان 91)

  14. #18
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 11 بهمن 91 [ 00:59]
    تاریخ عضویت
    1391-8-13
    نوشته ها
    34
    امتیاز
    284
    سطح
    5
    Points: 284, Level: 5
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 16
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered250 Experience Points
    تشکرها
    82

    تشکرشده 83 در 31 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نزول تا به کی؟

    منم دقیقا همین مشکل رو دارم دوست من ... با اینکه ارشد قبول شدم احساس میکنم هیچ علاقه ای به رشته ام ندارم اصلا نمیتونم تمرکز کنم و درس بخونم ... منم مثل شمام یه روزایی بی خیالم یه روزایی از شدت استرس نمیتونم بشینم گاهی فکر میکنم برم انصراف بدم گاهی فکر میکنم باید ادامه بدم اصلا ثبات فکری ندارم . به شدتم خودم رو سرزنش میکنم و میدونم همه ی اینا به خاطر روحیه ی کمال گرایی هستش که دارم . اصلا دوست ندارم برم مهمونی برای بیرون رفتن و خرید کردن چند روز فکر میکنم اگه ولم کنن یه ماه از خونه نمیرم بیرون و اصلا هم دلم نمیخواد که برم . هرروز تصمیمایی میگیرم که فردا فراموششون میکنم . تمرکز برای درس خوندن ندارم و فقط فکر میکنم که چطوری بخونمشون . در ضمن نمیدونم تو چطوری ولی من استرس اجتماعی شدید هم دارم . خلاصه دلم خونه و احساس میکنم افسردگی دارم اگه راهی پیدا کردی به منم بگو شاید از این وضعیت بد دربیام .

  15. کاربر روبرو از پست مفید افرا90 تشکرکرده است .

    افرا90 (دوشنبه 15 آبان 91)

  16. #19
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 تیر 93 [ 15:40]
    تاریخ عضویت
    1389-12-03
    نوشته ها
    453
    امتیاز
    4,461
    سطح
    42
    Points: 4,461, Level: 42
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    2,177

    تشکرشده 2,204 در 465 پست

    Rep Power
    61
    Array

    RE: نزول تا به کی؟

    فرشته مهربان من قول دادم و همچنان منتظرم.


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. به خاطر ارزوهای خانوادم ....
    توسط jojoooo در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: شنبه 08 اسفند 94, 19:44
  2. ارزوها
    توسط مها در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: چهارشنبه 14 دی 90, 14:19
  3. آرزوهاي من براي سال نو
    توسط ani در انجمن معارف و مناسبت ها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: چهارشنبه 25 اسفند 89, 11:38
  4. سقف آرزوهاي ما!
    توسط Niloo55 در انجمن انجمن افراد خوشبخت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 12 تیر 88, 09:37
  5. حس مي كنم تمام آرزوهام به باد رفته
    توسط bivafa در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 74
    آخرين نوشته: چهارشنبه 22 آبان 87, 15:53

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 21:50 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.