به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 34
  1. #11
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 17 فروردین 93 [ 13:46]
    تاریخ عضویت
    1391-3-10
    نوشته ها
    298
    امتیاز
    2,164
    سطح
    28
    Points: 2,164, Level: 28
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 136
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    1,619

    تشکرشده 1,636 در 313 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مسخره ترین نوع ازدواج،خواستگاری سنتیه.


    خواستگاری سنتی اگه درست انجام بشه بهترین نوع خواستگاریه!!!


    خب هر وقت تماس گرفتن خونتون؛ مامانت یه اجازه بخوان و بگن می خوام با دخترم و پدرش مشورت کنم! اون موقع یه تحقیق خیلی کوچولو، جوری که کسی نفهمه انجام بدین و اگه خوب بود اجازه بدین بیان.

    بازم اگه دیدی اومدن و همچین رفتاری داشتن بلافاصله وقتی از خونتون رفتن( به اندازه ی زمانی که برسن خونشون صبر کن) زنگ بزنین و خانوادت بگن که جواب دختر ما منفیه!

    بابت این خواستگاری ها هم خودت رو اذیت نکن؛ اونا با این کارشون فرهنگ خودشون رو می رسونن... پس تو نباید خودت رو ناراحت کنی.
    وقتی قرارمان پروانه شدن است ، بگذار روزگار هرچقدر میخواهد پیله کند .

  2. 4 کاربر از پست مفید gole kaghazi تشکرکرده اند .

    gole kaghazi (سه شنبه 02 آبان 91)

  3. #12
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 03 آبان 91 [ 14:45]
    تاریخ عضویت
    1391-8-02
    نوشته ها
    5
    امتیاز
    302
    سطح
    6
    Points: 302, Level: 6
    Level completed: 4%, Points required for next Level: 48
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered250 Experience Points
    تشکرها
    16

    تشکرشده 16 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مسخره ترین نوع ازدواج،خواستگاری سنتیه.

    بابا مثلا شناس بودن هرکسی هم از راه رسید راه نمی دیم
    من نمی تونم شمارو قانع کنم!
    اصلا قصدشم ندارم.
    ولی یک لحظه خودتون رو بزارید جای من و بعد قضاوت کنید.

    اگر درست انجام شه یعنی چه مدلی
    ؟

  4. 2 کاربر از پست مفید rooyan تشکرکرده اند .

    rooyan (سه شنبه 02 آبان 91)

  5. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 30 آبان 91 [ 20:17]
    تاریخ عضویت
    1391-6-31
    نوشته ها
    55
    امتیاز
    477
    سطح
    9
    Points: 477, Level: 9
    Level completed: 54%, Points required for next Level: 23
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered250 Experience Points
    تشکرها
    149

    تشکرشده 158 در 43 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مسخره ترین نوع ازدواج،خواستگاری سنتیه.

    رویان جان
    اگه برای اولین بار قراره هم رو ببینین تازه بیرون قرار بذارین اگه ظاهر هم رو پسندیدین بعد بیان خونتون.
    اینطوری شما وقتی میای خونه مامان اینا پرسیدن چطور بود بگو نمی دونم یکم فکر کنم حالا!! که اگه اونها زنگ نزدن به خانوادت بگو زیاد از پسر خوشم نیومد گفتم نه! اینطوری خجالت هم نمی کشی جلو خانوادت.خانوادتم بهشون بر نمیخوره.هی الکی مهمونی هم نمیدی

  6. کاربر روبرو از پست مفید darya_aram تشکرکرده است .

    darya_aram (سه شنبه 02 آبان 91)

  7. #14
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 16 اردیبهشت 94 [ 09:58]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    محل سکونت
    ایران_شیراز
    نوشته ها
    3,167
    امتیاز
    21,370
    سطح
    92
    Points: 21,370, Level: 92
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 980
    Overall activity: 9.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassOverdrive1000 Experience Points10000 Experience Points
    تشکرها
    14,388

    تشکرشده 15,109 در 3,401 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    341
    Array

    RE: مسخره ترین نوع ازدواج،خواستگاری سنتیه.

    سلام مجدد rooyan

    دختر خانوم عزیز از فکر کدوم راه درسته بیا بیرون....

    شما الان ذهنت خسته هست به خودت استراحت بده!!!

    همه مسایل درستی یا نا درستی و....را رها کن و قدری به ذهنت آرامش بده!!!

    گاهی لازم نیست زندگی را خیلی جدی بگیریم

    رویان فعلا آرامش داشته باش.....همین!!

  8. 8 کاربر از پست مفید ویدا@ تشکرکرده اند .

    ویدا@ (سه شنبه 02 آبان 91)

  9. #15
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 25 آذر 91 [ 13:39]
    تاریخ عضویت
    1391-2-21
    نوشته ها
    162
    امتیاز
    1,111
    سطح
    18
    Points: 1,111, Level: 18
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered1000 Experience Points
    تشکرها
    502

    تشکرشده 522 در 149 پست

    Rep Power
    31
    Array

    RE: مسخره ترین نوع ازدواج،خواستگاری سنتیه.

    من کاملا احساسات رو درک میکنم ... حتی این احساست رو که دیگه اجازه نمیدم کسی سنتی بیاد خواستگاریم تجربه کردم ...

    اما با این حال همون طور که مینوش گفت هیچ شانسی رو برای ازدواجت حذف نکن.

    تا وقتی هم که یک شناخت اولیه ای بدست نیامده خیلی برای طرف هزینه معنوی و مادی نکنید که وقتی این طوری شد ناراحت نشید.

  10. 6 کاربر از پست مفید JJ1234 تشکرکرده اند .

    JJ1234 (سه شنبه 02 آبان 91)

  11. #16
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 10 بهمن 94 [ 17:49]
    تاریخ عضویت
    1391-5-05
    نوشته ها
    218
    امتیاز
    3,571
    سطح
    37
    Points: 3,571, Level: 37
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 79
    Overall activity: 14.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    764

    تشکرشده 865 در 204 پست

    Rep Power
    36
    Array

    RE: مسخره ترین نوع ازدواج،خواستگاری سنتیه.

    نقل قول نوشته اصلی توسط rooyan
    اگر درست انجام شه یعنی چه مدلی
    ؟
    سلام و روزتون بخیر،

    عصبانیت شما کاملاً بجاست، کاری که خانواده خواستگار کردند توجیه نداره و اشتباهه. منتهی شما و خانواده شما هم بعلت ناآشنا بودن با اصول خواستگاری درصدی کوچک مقصرید.

    فرمودید خواستگاری سنتی بصورت صحیح چطوری انجام میشه، سعی میکنم بصورت خلاصه عرض کنم. دقت داشته باشید خواستگار محترم قبل از آمدن برای خواستگاری موظف هست که مدتی رو بصورتی نامحسوس و خیلی جزئی در رابطه با خانم (همسر آینده!) تحقیق کنند. چرا نامحسوس و جزئی؟ چون آن دختر خانم حتی روحش هم خبر نداره درباره اش تحقیق میشه، و پس فردا اگر این آقا و خانم همدیگه رو نپسندیدند، بهتره روی دختر خانم اسمی نیافته. وقتی دختر خانم سر کار میروند، یا از خانه بیرون میزنند، آقا پسر میتونند خیلی مختصر قیافه خانم رو ببینند، و اگر پسندیدند، آنموقع از طریق خانواده به خانواده عروس زنگ بزنند که قراری برای خواستگاری گذاشته بشه.

    به هیچ عنوان آقا پسر نباید به خودش اجازه بده قبل از خواستگاری با دختر خانم قراری بگذارد یا صحبتی بکند، صحبت کردن در جلسه دوم خواستگاری خواهد بود، و با اطلاع خانواده طرفین. جلسه اول خواستگاری باید در خانه دختر خانم برگزار شود (بیرون نروید!!). طبق روایات اسلامی (که خیلی هم بجاست)، خواستگاری باید بصورت خصوصی و در خفا، و ازدواج بصورت آشکار برگزار بشه تا اگر دو زوج همدیگه رو نپسندیدند، پس فردا یکی نگه این دختره مگه چه مشکلی داشت که... . در جلسه اول خواستگاری خواستگار باید بگه اومدیم تا من رو به غلامی خودتون بپذیرید! در این جلسه فقط خانواده ها با هم آشنا میشوند، و در مورد مسائل خانوادگی صحبت رد و بدل میشه: خانواده شما چند نفر عضو دارند، رشته تحصیلی آقا داماد و عروس خانم چیه، محل کار آقا داماد کجاست، در کدام دانشگاه درس خواندند، و و و... خانم در جلسه اول پذیرایی میکنند و با آرایشی خیلی مختصر حاضر میشوند. در اولین جلسه خانم و آقا با هم صحبتی نمیکنند، بیشتر تاکید روی شناخت خانواده هاست.

    اگر در جلسه اول دو خانواده همدیگه رو در یک سطح یافتند و راضی بودند، اونموقع 3 ماه خانواده عروس تحقیق میکنند! تحقیق هم اصول خودش رو داره که الآن به صلاح نمیدونم جزئیات رو عرض کنم، بعداً که آرامتر شدید حتماً عرض میکنم.
    بعد از تحقیق اگر همه چیز روبراه بود، اونموقع آقا و خانم (هر کدام همراه خانواده خود) میروند برای آزمایش ژنتیک.
    در جلسه دوم خواستگاری، داماد و عروس آینده باید در اتاق دختر خانم (با در باز!) با هم صحبت کنند. از هم سوال میپرسند تا ببینند آیا اصلاً روحیات و اعتقاداتشون به هم میخوره یا نه. این مورد هم اصول خودش رو داره و جزئیات بسیار زیاد! مثلاً چه نوع سوالاتی پرسیده بشه، چطور پرسیده بشه، تکنیکهایی برای تشخیص حقیقت از دروغ و... (اگر مایل باشید بعداً عرض میکنم).

    خانم rooyan، آن خواستگار که نصیب شما شد از نظر درک به نظر بویی از نزاکت نبرده اند. در خواستگاری سنتی اصلاً معنا نداره کسی بپرسه دختر شما رنگ پوستش چیه و قد و وزنش چقدره... مگر دارند با عرض معذرت گاو و گوسفند خرید و فروش میکنند که به خودشون چنین اجازه ای رو میدهند... فراموش نکنید در مورد یک انسان صحبت میشه، پس از این به بعد اگر کسی چنین سوالاتی کرد، بلافاصله بگید: آقا یا خانم محترم، ما به شما دختر نمیدیم. خدانگهدار!

    - - - -

    و اما بحث آشنایی قبل از ازدواج. خانم رویان میدونم عصبانی هستید و ممکنه حرف دلتون رو نزده باشید اما اگر تمایل دارید اشکالات آشنایی قبل از ازدواج رو خدمتتون عرض کنیم.

  12. 7 کاربر از پست مفید Serok تشکرکرده اند .

    Serok (سه شنبه 02 آبان 91)

  13. #17
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: مسخره ترین نوع ازدواج،خواستگاری سنتیه.

    باید!؟به غلامی!؟

    مگه می خوایم بریم نوکر بشیم؟

    3ماه تحقیق!؟مگه می خوان ماهواره هوا کنن؟

  14. 2 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (پنجشنبه 25 آبان 91)

  15. #18
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 10 بهمن 94 [ 17:49]
    تاریخ عضویت
    1391-5-05
    نوشته ها
    218
    امتیاز
    3,571
    سطح
    37
    Points: 3,571, Level: 37
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 79
    Overall activity: 14.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    764

    تشکرشده 865 در 204 پست

    Rep Power
    36
    Array

    RE: مسخره ترین نوع ازدواج،خواستگاری سنتیه.

    نقل قول نوشته اصلی توسط فرهنگ 27
    باید!؟به غلامی!؟

    مگه می خوایم بریم نوکر بشیم؟

    3ماه تحقیق!؟مگه می خوان ماهواره هوا کنن؟
    سلام

    راستش دکتر فرهنگ تاکید داشتند که خواستگار باید بعنوان احترام ذکر کنه. طبیعتاً ازدواج یک رابطه دو طرفه است و کسی قرار نیست نوکر یا کلفت بشه. منتها چون در ازدواج سنتی فشار بیشتر روی خانواده دخترهاست، چنین حرکاتی نه تنها بد نیست، بلکه جلوه زیبایی رو هم داره. چه اشکالی داره "شوهر آینده" از روی علاقه و محبت حاضر به خدمتگذاری به همسر آینده اش باشه؟

    در رابطه با تحقیق، باز هم دکتر فرهنگ تاکید کردند یک ماه برای تحقیق خیلی کوتاهه، دوماه بد نیست و سه ماه تحقیق ایده آله. یک زوج با هم قراره یک عمر زندگی کنند، تحقیق کامل ضروریه. خیلیها در هنگام تحقیق اطلاعات کافی یا صحیح در اختیار قرار نمیدهند، و منابعی که در هنگام تحقیق باید بهشون مراجعه کرد زیاد هستند که زمان بالایی رو طلب میکنه. اگر این مسئله رو اینجا باز کنم موردی نیست؟

  16. 4 کاربر از پست مفید Serok تشکرکرده اند .

    Serok (پنجشنبه 25 آبان 91)

  17. #19
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 بهمن 91 [ 17:35]
    تاریخ عضویت
    1391-1-25
    نوشته ها
    102
    امتیاز
    989
    سطح
    16
    Points: 989, Level: 16
    Level completed: 89%, Points required for next Level: 11
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    257

    تشکرشده 257 در 77 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکل با خواستگاری سنتی!!

    فرمودید خواستگاری سنتی بصورت صحیح چطوری انجام میشه، سعی میکنم بصورت خلاصه عرض کنم. دقت داشته باشید خواستگار محترم قبل از آمدن برای خواستگاری موظف هست که مدتی رو بصورتی نامحسوس و خیلی جزئی در رابطه با خانم (همسر آینده!) تحقیق کنند. چرا نامحسوس و جزئی؟ چون آن دختر خانم حتی روحش هم خبر نداره درباره اش تحقیق میشه، و پس فردا اگر این آقا و خانم همدیگه رو نپسندیدند، بهتره روی دختر خانم اسمی نیافته. وقتی دختر خانم سر کار میروند، یا از خانه بیرون میزنند، آقا پسر میتونند خیلی مختصر قیافه خانم رو ببینند، و اگر پسندیدند، آنموقع از طریق خانواده به خانواده عروس زنگ بزنند که قراری برای خواستگاری گذاشته بشه.

    به نظر من جلسه ی معارفه در این مرحله بهتر از خواستگاریه .

    به هیچ عنوان آقا پسر نباید به خودش اجازه بده قبل از خواستگاری با دختر خانم قراری بگذارد یا صحبتی بکند، صحبت کردن در جلسه دوم خواستگاری خواهد بود، و با اطلاع خانواده طرفین. جلسه اول خواستگاری باید در خانه دختر خانم برگزار شود (بیرون نروید!!). طبق روایات اسلامی (که خیلی هم بجاست)، خواستگاری باید بصورت خصوصی و در خفا، و ازدواج بصورت آشکار برگزار بشه تا اگر دو زوج همدیگه رو نپسندیدند، پس فردا یکی نگه این دختره مگه چه مشکلی داشت که... . در جلسه اول خواستگاری خواستگار باید بگه اومدیم تا من رو به غلامی خودتون بپذیرید! در این جلسه فقط خانواده ها با هم آشنا میشوند، و در مورد مسائل خانوادگی صحبت رد و بدل میشه: خانواده شما چند نفر عضو دارند، رشته تحصیلی آقا داماد و عروس خانم چیه، محل کار آقا داماد کجاست، در کدام دانشگاه درس خواندند، و و و... خانم در جلسه اول پذیرایی میکنند و با آرایشی خیلی مختصر حاضر میشوند. در اولین جلسه خانم و آقا با هم صحبتی نمیکنند، بیشتر تاکید روی شناخت خانواده هاست.

    ولی به نظر من باید پسر و دختر با هم صحبت کنن و در صورتی که همو پسندیدن جلسه ی خواستگاری برگزار بشه .


    در بقیه موارد با صحبتهای serok موافقم.

  18. کاربر روبرو از پست مفید gold تشکرکرده است .

    gold (چهارشنبه 03 آبان 91)

  19. #20
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 27 بهمن 04 [ 07:55]
    تاریخ عضویت
    1389-9-14
    نوشته ها
    430
    امتیاز
    15,799
    سطح
    80
    Points: 15,799, Level: 80
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    2,069

    تشکرشده 2,080 در 437 پست

    Rep Power
    59
    Array

    RE: مشکل با خواستگاری سنتی!!

    رویان عزیزم

    کاملا درکت میکنم. شما ازدواج مدرن رو به سنتی ترجیح میدی مشکلی نیست . به هر حال نظرته دیگه بقیه هم به نظر من حق ندارن شما رو متهم به دوست پسر باز یا هر چیز دیگه کنن اینکار واقعا بی انصافیه!

    تجربه ی شخصی من میگه هر کس سنتی ازدواج کرده و همسرش خیلی خوب از آب دراومده بهت میگه ازدواج سنتی بهترین نوعه و هر کس هم که مدرن ازدواج کرده و ازدواجش موفقه میگه ازدواج مدرن بهترین شکلشه و ...

    اما هیچکدوم از اینا درست نیست! نه ازدواج سنتی بهتر از مدرنه و نه ازدواج مدرن بهتر از سنتی. مهم اینه که در هر نوع ازدواج مراحل شناخت و خواستگاری و شناخت خانواده ی فرد و ... درست طی شه و حریمها یا حد و حدودها هم رعایت شه. الکی هم خودتو محدود به مدرن بودن یا نبودن ازدواج نکن و همونطور که دوست عزیزم گفت هیچ شانسی رو از دست نده شاید آدم خوبی بود و تو هم خوشت اومد.

  20. 8 کاربر از پست مفید yasa تشکرکرده اند .

    yasa (جمعه 26 آبان 91)


 
صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. نداشتن حتی یک خواستگار
    توسط veis در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: شنبه 04 مهر 94, 18:28
  2. پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: یکشنبه 27 بهمن 92, 14:10
  3. لطفا راهنمایی کنید ، کم رو و خجالتی هستم ،نگران آینده ام هستم
    توسط saratanha در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: چهارشنبه 15 آبان 92, 15:48
  4. میخوام زندگیمون از این یکنواختی بیاد بیرون ... خسته شدم
    توسط دریا72 در انجمن سایر مشکلات خانواده
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه 11 شهریور 92, 22:53

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:17 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.