یک : خط تولید انبوه پزشک، مازاد عرضه دارد!30هزار پزشک بیکار 210 میلیارد تومان سرمایه سرگردان ! ! !

حالا دیگر از برکت تولید انبوه پزشک در دانشگاه‌های کشور، در هیچ روستا و شهر کوچک دورافتاده‌ای، پزشک فیلیپینی، هندی و پاکستانی دیده نمی‌شود. آن‌ها یا به کشورهای خو بازگشته‌اند و یا سر از کشورهای آفریقایی درآورده‌اند.

دستاورد دیگر فرآیند تولید انبوه، بیکاری حدود 30 هزار پزشک در کشور است. پزشکانی که از سر ناامیدی چند صباحی بخت خود را در کارگاه‌های صنعتی، شغل‌های خدماتی، مهاجرت و شرکت در امتحانات پذیرش دانشگاه‌های خارجی امتحان می‌کنند.

بیش از 16 سال از زمانی که وزیر بهداری وقت خواستار افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه‌ها شد می‌گذرد. سالانه برای هر پزشک بیش از 10 میلیون ریال هزینه می‌شود که با احتساب تعداد بیکاران و زمان تحصیلشان اکنون بیش از دو هزار و 100 میلیارد ریال از سرمایه‌های کشور در خیابان‌ها رها شده است