به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 26
  1. #11
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 19 تیر 92 [ 23:18]
    تاریخ عضویت
    1389-11-07
    نوشته ها
    229
    امتیاز
    2,964
    سطح
    33
    Points: 2,964, Level: 33
    Level completed: 43%, Points required for next Level: 86
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,263

    تشکرشده 1,270 در 233 پست

    Rep Power
    38
    Array

    RE: وحشت از زلزله...چطور می تونم به اطرافیانم کمک کنم؟

    دوست عزیز فاجعه عمیقتر و تحملش سنگین تر از اونه که با همدردی بشه بار غمش رو کم کرد و به بازماندگان و آسیب دیدگان تسلی داد.

    با اینحال مراتب همدردی و تاسف ما را پذیرا باشید.

    به قول فکور گرامی، اصل موضوع تموم شده و فعلا فقط پس لرزه هایی هست که شدتش کمتر از زلزله ی اصلی خواهد بود.

    همیشه یک یا چند نقطه از امنترین قسمت های خونه رو که فکر میکنید محکم هستند و در برابر تکان ها مقاومتر ، مشخص کنید تا در هر زمان زلزله ایی احساس کردید همه ی افراد خانواده به آن جا پناه ببرند.

    در هنگام خواب و استراحت، جای خواب زیر لوستر نباشد، همچنین به دور از پنجره قرار داشته باشد.

    به محض وقوع زلزله در کنار مبل یا کاناپه یا تخت یا میز، به حالت جنینی، قرار بگیرید.
    دقت داشته بشید گفتم در کنارشون نه اینکه زیر تخت یا میز برید.



    زلزله یک پدیده ی طبیعی هستش که میشه با مهارت ها و تکنیک های مختلف خسارت ناشی از وقوع اون رو به حداقل کاهش داد.

  2. 8 کاربر از پست مفید arash1348 تشکرکرده اند .

    arash1348 (چهارشنبه 25 مرداد 91)

  3. #12
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 26 مهر 97 [ 09:20]
    تاریخ عضویت
    1390-5-27
    نوشته ها
    1,398
    امتیاز
    13,057
    سطح
    74
    Points: 13,057, Level: 74
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 193
    Overall activity: 11.0%
    دستاوردها:
    Social1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    8,610

    تشکرشده 8,998 در 1,493 پست

    Rep Power
    157
    Array

    RE: وحشت از زلزله...چطور می تونم به اطرافیانم کمک کنم؟

    داملای عزیزم سلام

    خیلی متاسف شدم از حادثه پیش اومده. بدون همه ما به فکرتیم و خوشحالم از اینکه بهت آسیبی نرسیده و متاسف

    واسه هم شهری هات.

    عزیز دلم

    ترس تو کاملا طبیعیه اما یک نکته و همیشه به خاطر بسپار. اینکه این جلوه ای از قدرت خداونده و بدون همون خدایی

    که مقدر کرد زمین بلرزه به روال طبیعتش ، داملا و بقیه رو از خطر مرگ نجات داد و از حکومت خدا جز به خودش نمیشه

    پناه برد. پس خودت رو بسپار بهش و ازش بخواه مراقبتون باشه و البته نکات ایمنی رو رعایت کن!

    اگر خونه ها محکم ساخته می شدن و افراد آموزش دیده بودن شاید فقط چند نفر زخمی می شدن. پس برای یک

    حرکت مفید سعی کن به مناطق آسیب دیده اگر روحیش رو داری بری و آموزش های مقابله با زلزله رو بدی و حتی

    در مقاوم سازی خونه ها مردم رو آگاه کنی. اگر بیکار نباشی ذهنت هم کمتر درگیر میشه.

    زیاد عبادت کن و ذکر بگو! خواهرت رو هم پیش یک روانشناس خوب ببر. تنهاش نذار و بهش جملات امید بخش بگو

    و حتی ببرش در مراسم های دعا تا آروم بگیره.

    همدردی با دیگران و آسیب دیده ها از غمتون کم می کنه. پس از خداوند صبر و روحیه سازندگی و تلاش دوباره بخواه

    تا بتونی بهشون کمک کنی.

    خیلی دوست داشتم بیام و به مردم کمک کنم اما متاسفانه واسه نمایشگاهی به شرق کشور رفتم. اما از همینجا

    مراتب همدردیم رو بهت اعلام می کنم و امیدوارم که خداوند که درد رو داده درمان رو هم بده.

    برای آرامشت امشب دعا می کنیم عزیز دلم.



  4. 9 کاربر از پست مفید bahar.shadi تشکرکرده اند .

    bahar.shadi (جمعه 27 مرداد 91)

  5. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 14 بهمن 91 [ 21:36]
    تاریخ عضویت
    1391-5-18
    نوشته ها
    66
    امتیاز
    637
    سطح
    12
    Points: 637, Level: 12
    Level completed: 74%, Points required for next Level: 13
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    94

    تشکرشده 98 در 42 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: وحشت از زلزله...چطور می تونم به اطرافیانم کمک کنم؟

    سلام داملای عزیز.
    ممنون از اینکه این تاپیک رو برای همدلی ایجاد کردی.من هم ساکن تبریزم البته نمیدونم شما ساکن کدوم شهر استان قشنگمون هستی.
    برای رفتگان مغفرت و برای بازمانده هاشو از خدای مهربون صبر طلب میکنم.
    جدا این زلزله دل خیلیارو لرزوند.خسارت جانی عزیزانمون تو اهر و ورزقان همه مونو داغدار کرده.
    اوناییکه از نزدیک رفتن و وضع مردم اونجارو دیدن یه چیزایی تعریف میکنن که دل ادمو کباب میکنه.
    راستش من و همسرم هم از اونایی بودیم که دو شب بیرون تو پارک خوابیدیم!البته به اصرار همسرم.من خودم به این عقیده هستم که عمر هر کسی از قبل تعیین شده اگه قرار باشه بمیریم هرجا باشیم اجل میاد سراغمون.مثلا تو یکی از شهرستانهای اطراف(اسکو)یکی از شدت ترسش دویده بیرون و یه ماشین زده بهش و همونجا تموم کرده.
    خون ما از اوناییکه رفتن که رنگینترین نیست.
    اینروزا وقتی میبینم کسی از دوستا و اشناها ترسیده اینارو میگم بهش.
    بهتره همه مون سعی کنیم ایمانمونو قویتر کنیم.
    ولی خوب احتیاط هم شرط عقله.احتیاط,نه ترس.

  6. 6 کاربر از پست مفید نیلوی عاشق تشکرکرده اند .

    نیلوی عاشق (چهارشنبه 25 مرداد 91)

  7. #14
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 دی 02 [ 10:23]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    1,285
    امتیاز
    24,091
    سطح
    94
    Points: 24,091, Level: 94
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 259
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteranOverdrive10000 Experience Points
    تشکرها
    3,681

    تشکرشده 4,954 در 1,249 پست

    Rep Power
    225
    Array

    RE: وحشت از زلزله...چطور می تونم به اطرافیانم کمک کنم؟

    همونطور که گفتم من هم نزدیک به کانون زلزله هستم البته اهل اینجا نیستم ولی مدتی هست به دلیل شرایط کاری اینجا هستیم و به شدت برای آدمهای اینجا احترام قائلم چون خیلی پاک، بی آلایش و غریب نواز هستند.از صمیم قلب از وقوع این حادثه ناراحتم.



    راستی یک سوالی از افراد نزدیک به کانون زلزله دارم.من از بعد از ظهر بیشتر اوقات در زمین لرزش حس میکنم خواستم ببینم اثر روانی این تاپیک هست یا واقعا بقیه هم چنین حسی دارن

  8. #15
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 19 تیر 92 [ 23:18]
    تاریخ عضویت
    1389-11-07
    نوشته ها
    229
    امتیاز
    2,964
    سطح
    33
    Points: 2,964, Level: 33
    Level completed: 43%, Points required for next Level: 86
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,263

    تشکرشده 1,270 در 233 پست

    Rep Power
    38
    Array

    RE: وحشت از زلزله...چطور می تونم به اطرافیانم کمک کنم؟

    دوست عزیز در اینجا می تونید آمار 60 زمین لرزه اخیر در سطح کشور رو مشاهده کنید.

  9. 2 کاربر از پست مفید arash1348 تشکرکرده اند .

    arash1348 (پنجشنبه 26 مرداد 91)

  10. #16
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 27 خرداد 92 [ 14:42]
    تاریخ عضویت
    1390-3-26
    نوشته ها
    244
    امتیاز
    2,982
    سطح
    33
    Points: 2,982, Level: 33
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 68
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    452

    تشکرشده 458 در 140 پست

    Rep Power
    40
    Array

    RE: وحشت از زلزله...چطور می تونم به اطرافیانم کمک کنم؟

    دوست عزیز
    همه ما که این زلزله رو تجربه کردیم دقیقا همین احساس رو داریم
    مثلا خود من همیشه چشمم به لوستره ببینم تکون میخوره یا نه و یا بعضا احساس سرگیجه میکنم و فکر میکنم دوباره زلزله شده.
    این ها بیشترش واکنش های روانی ما به این جادثه هست . تو روانشناسی یه حالتی هست به نام PTSD یعنی فرد بعد از یک سانحه ای که براش وحشت ایجاد میکنه دچار استرس میشه. البته گاها واقعا پس لرزه ها هم اتفاق میافتن و چون همه ما حساسیتمون بالا رفته و منتظر زلزله هستیم اونا رو احساس میکنیم در صورتی که در شرایط عادی شاید اصلا اونا رو حس نمی کردیم.

  11. 3 کاربر از پست مفید parvane123 تشکرکرده اند .

    parvane123 (جمعه 27 مرداد 91)

  12. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 16 بهمن 91 [ 23:20]
    تاریخ عضویت
    1391-2-27
    نوشته ها
    59
    امتیاز
    796
    سطح
    14
    Points: 796, Level: 14
    Level completed: 96%, Points required for next Level: 4
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    106

    تشکرشده 107 در 55 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: وحشت از زلزله...چطور می تونم به اطرافیانم کمک کنم؟


    متاسفانه با این روندی که ادامه داره سخت بتونیم آروم بشیم
    من خودم رفته رفته داره حالم بدتر میشه
    الان با اینکه برگشتم خونه ولی همش احساس میکنم همجا داره میلرزه


    یادم رفت واسه بچه هایی که اینجا نیستن بگم که

    یکم پیش 2تا زلزله 5.1 و 3.3 در فاصله 45 کیلومتری تبریز شد و باز همه مردم ریختن بیرون

    ﮔﺎﻫﻲ ﻣﻴﺮﺳﻪ ﮐﻪ ﺩﻳﮕﻪ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻧﻪ ﭘﻮﻝ ﻣﻴﺨﻮﺍﻱ ؛ﻧﻪ ﺧﻮﻧﻪ ﻣﻴﺨﻮﺍﻱ ،ﻧﻪ ﮐﺴﻮ ﮐﺎﺭ ﻣﻴﺨﻮﺍﻱ !ﻧﻪ …
    ﻳﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﻫﺎﻳﻲ ﻫﺴﺖ ﻓﻘﻂ ﻳﻪ ﺩﻝ ﺧﻮﺵ ﻣﻴﺨﻮﺍﻱ!
    ﻓﻘﻂ ﻳﻪ ﺩﻝ ﺧﻮﺵ … !!!

  13. 2 کاربر از پست مفید کیش میش تشکرکرده اند .

    کیش میش (پنجشنبه 26 مرداد 91)

  14. #18
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 13 آبان 91 [ 23:06]
    تاریخ عضویت
    1391-4-18
    نوشته ها
    78
    امتیاز
    609
    سطح
    12
    Points: 609, Level: 12
    Level completed: 18%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    148

    تشکرشده 148 در 65 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: وحشت از زلزله...چطور می تونم به اطرافیانم کمک کنم؟

    یک ساعت پیش زلزله دیگه ای اومد...واقعا خدا کمک کنه

  15. #19
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 17 بهمن 91 [ 22:21]
    تاریخ عضویت
    1389-9-09
    نوشته ها
    37
    امتیاز
    1,698
    سطح
    23
    Points: 1,698, Level: 23
    Level completed: 98%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    129

    تشکرشده 126 در 29 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: وحشت از زلزله...چطور می تونم به اطرافیانم کمک کنم؟

    سلام به همه ی دوستان

    داملا جان کاملا درک میکنم که چی میکشید چون خودم هم تبریز هستم و حال و روز مردم رو از نزدیک می بینم ولی عزیزم چاره ای نیست باید تحمل کنیم و از خدا بخوایم خودش کمکمون کنه باید سعی کنیم به همدیگه دلداری بدیم

    دوستان وضع این منطقه خیلی خرابه همه ی مردم انگار مثل مرده متحرک هستن خود من نه می تونم شبها بخوابم نه اینکه به کارای دیگم برسم

    دوستان از همتون میخوام واسمون دعاکنید که بتونیم ازاین امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم

  16. کاربر روبرو از پست مفید silda تشکرکرده است .

    silda (جمعه 27 مرداد 91)

  17. #20
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 بهمن 91 [ 11:43]
    تاریخ عضویت
    1390-1-09
    نوشته ها
    237
    امتیاز
    2,402
    سطح
    29
    Points: 2,402, Level: 29
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 48
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    818

    تشکرشده 848 در 197 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: وحشت از زلزله...چطور می تونم به اطرافیانم کمک کنم؟

    داملای عزیز من امیدوارم و دعا میکنم که مشکلات شما حل شه. اینقدر ناراحت نباشید.
    راستش شاید نباید اینجا چنین حرفی بزنم .
    وقتی بم زلزله شد . وقتی چیزی حدود 50 هزار نفر آدم کشته شدن، وقتی تو بهشت زهرای بم راه میرم و میبینم که چقدر زیادن خانواده هایی که همشون اونجا خوابیدن.
    وقتی اون نخلای بلند خرما ، افتادن.
    وقتی هنوزم کسایی هستن که توی کانکس زندگی میکنن و من میبینم.
    وقتی هنوز خیلی از مغازه ها کانکس هستن .
    وقتی هزاران نفر بازمانده هستن که باورش براشون سخته که از یه خانواده 200 نفری فقط اون ها موندن و همه رفتن.
    .
    .
    .
    اما بم هنوز زنده است.
    هنوزم میلرزه اما زنده است و مردمش نفس میکشن و زندگی جریان داره.
    بم باشه.
    زرند باشه
    یا آذربایجان
    همه شون زنده اندو برمیگردند.
    چون آدما بهم کمک میکنن. چون هنوز انسانیت وجود داره.

    داملای گلم. نترس . به این فکر کن که خیلی بدتر از اون تو بم اتفاق افتاد. اما امروز همه چی آرومه.
    به امید ینکه اونجام آروم باشه.
    زنده باد بم.
    زنده باد زرند.
    زنده باد آذربایجان.

  18. 3 کاربر از پست مفید mehrabooni تشکرکرده اند .

    mehrabooni (شنبه 28 مرداد 91)


 
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: دوشنبه 26 بهمن 94, 19:57
  2. (توهم همه چیز دانی ) استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و توهم دانش
    توسط مدیرهمدردی در انجمن مهارتهای ارتباطی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 10 بهمن 94, 17:26
  3. پاسخ ها: 31
    آخرين نوشته: چهارشنبه 09 مرداد 92, 19:59
  4. +تاریخچهٔ جنسی‌ همسر آیندتون چقدر براتون مهمه
    توسط kamran2007 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 88
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 مهر 88, 11:08

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:52 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.