به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 21
  1. #11
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 شهریور 92 [ 22:53]
    تاریخ عضویت
    1390-12-02
    نوشته ها
    24
    امتیاز
    1,250
    سطح
    19
    Points: 1,250, Level: 19
    Level completed: 50%, Points required for next Level: 50
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    20

    تشکرشده 20 در 13 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نا اميدي



    به نا م خدا
    رابطهه ام خوبه يك خواهر كوچكتر از خودم دارم 3دبستان
    زندگيم خسته كننده شده ديگه خسته شدم از بس هر روز كار روز قبلي را انجام دهم مدرسه خونه غذا دلم مي خواهد...به آ رزو هايم برسم راهنماييم كنيد حسي در خود دارم كه مي گويد به هر كسي صحبت كني و مشكلاتت را بگويي باز همان قبل است فقط خالي تر مي شوي و تا به آرزويم نرسم آرامش پيدا نمي كنم
    با تشكر از كاربرآلبالو

  2. کاربر روبرو از پست مفید mohamad40 تشکرکرده است .

    mohamad40 (چهارشنبه 23 فروردین 91)

  3. #12
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 03 اردیبهشت 91 [ 00:38]
    تاریخ عضویت
    1390-10-20
    نوشته ها
    37
    امتیاز
    1,008
    سطح
    17
    Points: 1,008, Level: 17
    Level completed: 8%, Points required for next Level: 92
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    52

    تشکرشده 52 در 23 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نا اميدي


    زندگيم خسته كننده شده ديگه خسته شدم از بس هر روز كار روز قبلي را انجام دهم مدرسه خونه غذا دلم مي خواهد...به آ رزو هايم برسم راهنماييم كنيد حسي در خود دارم كه مي گويد به هر كسي صحبت كني و مشكلاتت را بگويي باز همان قبل است فقط خالي تر مي شوي و تا به آرزويم نرسم آرامش پيدا نمي كنم
    محمد جان مثل اینکه تو هم مثل من کمالگرا هستی .
    در صورتی که کمالگرا باشی به همه آرزوهات هم برسی آرامش پیدا نمیکنی .این دردیه که من سالهاس دچارشم .
    سعی کن یکم بیخیالتر باشی .


    یه مدت گرفتن کارت پایان خدمت رویام بود .روزی که بهش رسیدم هیچ حسی نداشتم .رویاهای بزرگتر اومد جلوی چشمام بدون اینکه به اون فکر کنم .

    و نمونه های خیلی زیاد دیگه که بخوام بگم یه رمان میشه .

    این تاپیکو حتما بخون

    خوب هایی که از زندگی لذت نمی برند




  4. 2 کاربر از پست مفید meshky تشکرکرده اند .

    meshky (چهارشنبه 30 فروردین 91)

  5. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 14 شهریور 91 [ 03:11]
    تاریخ عضویت
    1390-12-26
    نوشته ها
    123
    امتیاز
    1,027
    سطح
    17
    Points: 1,027, Level: 17
    Level completed: 27%, Points required for next Level: 73
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered1000 Experience Points
    تشکرها
    163

    تشکرشده 159 در 82 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نا اميدي

    آره محمدجان
    مشکی راست میگه. تو کمالگرا هستی.
    درضمن برای وسواست حتما برو دکتر. خیلی وقتا با یه داروی ساده وسواس کنترل میشه. وقتی وسواست از بین رفت اونوقت اکثر این مشکلاتت از بین میره.
    درضمن تو الان سنی نداری که انقدر نگران آیندتی. الان تنها کاری که باید بکنی درس خوندن، ورزش کردن، یادگرفتن زبان، و مطالعه کتاب هستش. همین. مسیر زندگی خیلی وقتا چیزی نیست که بشه از الان پیش بینیش کرد.
    خیلی وقتا زندگی مسیر خودشو میره و اصلا اون نقشه هایی که آدم واسه خودش کشیده عملی نمیشه. این یه حقیقته عزیزم
    با این اوصاف آدم باید طوری زندگی کنه که از زمان حال راضی باشه. یعنی کارهایی رو که فکر میکنی واسه آیندت مفیده انجام بدی. همین. همین. همین
    آدم توی هر سنی یک نقش و وظیفه ای داره و فقط باید هم و غمش این باشه که توی اون برهه نقششو خوب ایفا کنه. گفتم بهت، نقش تو الان ورزش، درس، زبان و مطالعه هستش.
    تا حالا راجع به مشکلت با خانوادت صحبت کردی؟
    راستی عزیزم نگفتی چرا فکر میکنی کسی دوستت نداره؟

    راستی داداشی، چندتا لینک واست ماذارم حتما بخونشون. راجع به کمالگرایی هستش. ببین چطور میتونی با کملگراییت مبارزه کنی.
    آخه میدونی وسواس دقیقا همون کمالگرایی هستش
    http://www.hamdardi.net/thread-21869.html
    http://www.hamdardi.net/thread-8862.html
    http://www.hamdardi.net/thread-4526.html

  6. #14
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 شهریور 92 [ 22:53]
    تاریخ عضویت
    1390-12-02
    نوشته ها
    24
    امتیاز
    1,250
    سطح
    19
    Points: 1,250, Level: 19
    Level completed: 50%, Points required for next Level: 50
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    20

    تشکرشده 20 در 13 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نا اميدي

    كل گرايي چي هست؟

  7. #15
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,086
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,257 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نا اميدي و وسواس (در سن 13 سالگی)

    سلام محمد جان،

    خیلی درکت می کنم، چون من هم که همسن تو بودم این حالت ها رو داشتم.

    تحسینت می کنم به خاطر اینکه نماز می خوانی و رابطه ات رو با خدا نزدیک کردی.

    محمد جان، فقط در زمینه مسائل مذهبی وسواس داری؟ یا در همه زمینه ها وسواس داری؟ مثلاً مشقت رو هم می نویسی، دقت بیش از حد می کنی که همه چیز کامل و درست باشه؟ یا اینکه این دقتت و وسواست فقط در مورد وضو و نماز و سایر احکام هست؟

    اگر در همه موارد وسواس داری، به نظرم لازم هست که با مادرت صحبت کنی و بخواهی که تو رو پیش یک روانشناس ببرد تا با هم این مسئله رو حل کنید. جای نگرانی هم ندارد. حل می شود.


    اگر فقط در مورد مسائل مذهبی هست، باید ببینی این وسواس از کجا اومده. نگران چی هستی؟ چرا اینقدر می ترسی که مثلاً وضوت یکم اشکال داشته باشه؟ البته که باید دقت کنیم که همه چیز درست باشه، ولی چرا تو دقت بیش از حد می کنی؟
    همه چیز باید در حد اعتدال باشد و هر چیز از حد خودش بیش تر بشود، ممکن است روزی ظرفیتت پر بشود و بدتر از همه چیز زده بشوی. در همه مسائل اعتدال رو رعایت کن.


    من متخصص مسائل مذهبی نیستم. ولی تا اونجا که می دانم شک کسی که بیش از حد شک می کند (کثیر الشک) قبول نیست!
    برای مثال مکارم شیرازی می گوید:
    مسأله «کثیر الشّک» یعنی کسی که زیاد شک می‏کند، نباید به شک خود اعتنا کند، خواه در عدد رکعات نماز باشد، یا در اجزای نماز، یا شرایط نماز. کثیر الشک کسی است که بگویند زیاد شک می‏کند و اگر کسی در یک نماز سه مرتبه شک کند یا در سه نماز پشت سر هم شک کند، «کثیر الشکّ» است. هر گاه به خاطر یک حالت فوق العاده مانند بیماری، غضب یا مصیبت موقّتاً گرفتار حالت کثرت شک شود، باید به شکّ خود اعتنا کرده و مطابق احکام آن رفتار کند.

    و این چیزی بود که به خود من کمک کرد. من به شک هایم اعتنا نکردم. همانطوری نمازم رو ادامه دادم! یک مدت این کار رو کردم و به مرور زمان این شکها خیلی خیلی کمتر شدند و وسواسم کمتر شد.

    مسئله ی دیگری که مطرح کردی، این بود که می خواهی در همین سن به آرزوهایت برسی. می شود برای مثال بگویی چه آرزوهایی داری؟ و چرا اینقدر برایت مهم هست که حتماً همین الآن به این آرزوهایت برسی؟

    منتظر پاسخت هستم.
    شاد باشی.

  8. 3 کاربر از پست مفید hamed65 تشکرکرده اند .

    hamed65 (چهارشنبه 24 خرداد 91)

  9. #16
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 شهریور 92 [ 22:53]
    تاریخ عضویت
    1390-12-02
    نوشته ها
    24
    امتیاز
    1,250
    سطح
    19
    Points: 1,250, Level: 19
    Level completed: 50%, Points required for next Level: 50
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    20

    تشکرشده 20 در 13 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نا اميدي و وسواس (در سن 13 سالگی)

    به نام خدا.آرزوي من رسيدن و فتح كردن قله هاي بلند عرفان است .
    ما شاءالله

  10. کاربر روبرو از پست مفید mohamad40 تشکرکرده است .

    mohamad40 (جمعه 01 اردیبهشت 91)

  11. #17
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,086
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,257 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نا اميدي و وسواس (در سن 13 سالگی)

    محمد جان،

    عجب آرزوی سختی داری!

    ای دل اگر عاشقی، در پی ِ دلدار باش ... بر در ِ دل روز و شب منتظر یار باش
    دلبر ِ تو دایماً بر در ِ دل حاضر است ... رو در ِ دل برگشای، حاضر و بیدار باش


    راستی چرا فکر می کنی الآن روی قله های عرفان نیستی؟
    تو سنت کم است و پاکی. هدفت نزدیک تر شدن به خداست. نسبت به سنت، روی قله هستی!

    قرآن بخوان... و نماز.
    از گناهان دوری کن و مواظب چشم و گوش و زبانت باش. مواظب باش حق کسی رو نخوری و دل کسی رو نرنجانی.
    از همین سن کمت مواظب خودت باش، راههای خطرناک زیادی هستند که ممکن است باعث گمراهیت بشوند. ولی راه صحیح رو در قرآن پیدا خواهی کرد.

    فکر نمی کنم وسواس بیش از حد و گوشه گیر شدن و نا امید بودن راه خوبی برای رسیدن به آرزویت باشه!

    ای مردم! اندرزی از سوی پروردگارتان برای شما آمده است؛ و درمانی برای آنچه در سینه‌هاست؛ (درمانی برای دلهای شما؛) و هدایت و رحمتی است برای مؤمنان! (یونس ۵۷)
    بگو: «به فضل و رحمت خدا باید خوشحال شوند؛ که این، از تمام آنچه گردآوری کرده‌اند، بهتر است!» (یونس ۵۸)


    شاد باشی.

  12. 3 کاربر از پست مفید hamed65 تشکرکرده اند .

    hamed65 (چهارشنبه 24 خرداد 91)

  13. #18
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 14 مهر 91 [ 00:43]
    تاریخ عضویت
    1391-1-23
    نوشته ها
    37
    امتیاز
    751
    سطح
    14
    Points: 751, Level: 14
    Level completed: 51%, Points required for next Level: 49
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    66

    تشکرشده 68 در 24 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نا اميدي و وسواس (در سن 13 سالگی)

    نگران نباش
    كمن پسرايي كه ثمثه تو از همين الان به نماز و خدا اهميت بدن
    افرين به تو
    مطمئن باش خدا خيلي دوستت داره
    پس چرا حس ميكني كسي دوستت نداره

    اينكه ميگي چون مذهبي هستي كسي دوستت نداره يه كم طبيعيه
    مهم خداست كه دوستت داره واسه اعتقاداتت
    ادما وقتي يه كار خوب رو انجام نمي دن وقتي كسي رو مي بينن كه اونا رو انجام ميده بخاطر حس كششي كه نا خود آگاه توشون حس ميشه حس بدي دارن و شروع مي كنن به مسخره كردن يا تغيير رفتار
    مثه زماني كه يه دختر تصميم مي گيره با حجاب شه
    يا يكي توي خوابگاه مي خواد نماز بخونه
    يا يكي توي دانشگاه مي خواد از دوستش سيگار نگيره
    ولي اين كه ميگي وسواس داري شايد واسه سن نوجواني باشه
    من عادت داشتم توي همون دوران يه سال دستم رو بشورم ... اينقد همه بهم گفتن كه ترك كردم
    اتفاقا بعضي وقتا هم فكر ميكردم زندگي بيخوده و كسي دوستم نداره و از درس هم بيزار ميشدم
    همه اينا مي گذره
    براي اينكه اين رفتارا هم ترك كني بدون كه خدا ازت انتظار ريادي نداره
    خوبه همه چيو رعايت كني ولي اين كه گير بدي خوب نيست
    برو توي سايت زير و از كارشناس بپرس(بخش ارتباط زنده)
    از 8 تا 8 شب آنلاين جواب ميدن
    بهت ميگه چيكار كني
    http://www.eporsesh.com/

  14. 2 کاربر از پست مفید malahat تشکرکرده اند .

    malahat (یکشنبه 03 اردیبهشت 91)

  15. #19
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 شهریور 92 [ 22:53]
    تاریخ عضویت
    1390-12-02
    نوشته ها
    24
    امتیاز
    1,250
    سطح
    19
    Points: 1,250, Level: 19
    Level completed: 50%, Points required for next Level: 50
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    20

    تشکرشده 20 در 13 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نا اميدي و وسواس (در سن 13 سالگی)

    به نام خدا
    من هم وسواس دارم هم دلم نمي خواهد بروم مدرسه به جاش با مدرك سيكل برم حوزه علميه پدرم با اينكه خودش روحانيه ولي مي گه بايد ديپلم بگيري مادرم هم دلش مي خواهد من برم دانشگاه اصلا حوصله درس خوندن مدرسه هم ندارم
    دلم مي خواهد خودم باشم پدر و مادرم در هر موفقيتي كه به دست ميارم خوشحال بشم نه فقط اينكه دكتر و مهندس و...بشم پدر و مادرم از دين بدشون نمياد پدرم خودش روحانيه ولي مي گن كه اين دوره روحانيون را قبول ندارند ازشون بدشون مياد تو خيابان حرمت شكني مي كنن من هم ديگهدلم مي خواهد بروم خوزه و اونها هم حمايتم كنن.
    ما شاء الله

  16. #20
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 14 مهر 91 [ 00:43]
    تاریخ عضویت
    1391-1-23
    نوشته ها
    37
    امتیاز
    751
    سطح
    14
    Points: 751, Level: 14
    Level completed: 51%, Points required for next Level: 49
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    66

    تشکرشده 68 در 24 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نا اميدي و وسواس (در سن 13 سالگی)

    شما اگه بخواي روحاني هم بشي بايد درسس بخوني
    درساي سخت و زياد
    توي اين سايت برو و شرايط حوزه رو بخون
    http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=91199
    كتاباش و درساش رو
    مي توني آنلاين به تحصيلات حوزوي هم بپردازي
    به عنوان كسي كه از نظر سني خيلي وقته پيش دوران نوجووونيش رو گذرونده ميگم
    يه چيزايي هست كه والدين توي اين سن مي گن و اصلا از نظر بچه ها قابل قبول نيست
    ولي بزگ كه ميشن ممنون ميشن از والدينشون
    هر چي كه باشه تجربه و آينده نگري بيشتري دارن
    و واقعا هم دوست دارن كه بچه ها شون موفق باشن
    سعي كن به خواسته هاشون بي توجهي نكني
    و به خواسته خودت هم توجه كني


 
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. اختاپوس وسواس فکری- عملی (اختلال وسواس اجباری)
    توسط مدیرهمدردی در انجمن وسواس
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: پنجشنبه 26 فروردین 95, 08:31
  2. وسواس من به قد و ظاهر همسرم (2)
    توسط جوادیان در انجمن عقد و نامزدی
    پاسخ ها: 64
    آخرين نوشته: یکشنبه 22 آذر 94, 02:31
  3. وسواس ظاهری دارم ، زندگیم داره تباه میشه
    توسط omidsss در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: چهارشنبه 10 دی 93, 21:36
  4. وسواس فکری دارم
    توسط Milad1 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: چهارشنبه 23 مرداد 92, 11:08
  5. وسواس روانیم کرده
    توسط اسناء در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: دوشنبه 13 خرداد 92, 17:29

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:49 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.