سلام دوستان. موضوعی که مدتیه منو واقعا آزار میده همونطور که گفتم اعتیاد همسرم به چت های غیر اخلاقی و سرزدن به سایت های این چنین است.
این موضوع الان یه 6 ماهی هست متوجهش شدم و تا حالا چندین بار جدی با همسرم در موردش حرف زدیم. اوایل خیلی خیلی عصبانی میشدم و تا جدا شدن هم فکر می کردم. هنوز هم خیلی بابتش اذیت میشم و دارم بابت این موضوع یواش یواش افسرده میشم. ولی الان به این نتیجه رسیدم که نباید واکنشی رفتار کنم و با وجود غم بزرگی که دارم باید سعی کنم منطقی باشم. اما این منطق چیه؟ خیلی نگرانم. نمی دونم باید چه رفتاری داشته باشم؟ کاش متخصصین این جا کمکم کنن. نمی خوام باهاش لج بازی کنم.
من شوهرم رو خیلی دوست دارم. اون در مجموع آدم خوبیه. من واقعا متعجبم که چرا این کارو میکنه. یعنی هنوز هم تو ذهنم نمیگنجه. اون خیلی مسئولیت پذیر و متعهده. خیلی منو دوست داره و ما همو از بچگی می شناسیم و اون از همون نوجوونی منو دوست داشته و هیچ وقت تحت سخت ترین شرایط از موضع اش کوتاه نیومد و عشقش بهم ثابت شده. از نظر شخصی هم آدم خیلی منظم و با دیسیپلینی هستش. اعتقادات مذهبی هم به اندازه خودش داره و به نماز و روزه اش پایبنده.
خودش میگه دلیل این کارش اینه که از مشغله های فکری بی انتهایی که داره بتونه مدتی خلاص شه. آخه اون به خاطر همون نظمش خیلی نگران مسائل به خصوص مادی زندگی هستش. میگه میخوام ذهنم از این درگیری ها خلاص شه. مثل مسکن. میگه من هیچ قصد و غرض جنسی ندارم و وقتی وارد این فضا میشم هیچ جذابیت جنسی برام نداره و فقط برای اینکه ذهنم خلاص شه میرم.میگه برای من تاثیرش مثل یه بازیه میمونه.
الان مدتیه که به قول خودش میخواد ترک کنه و چیز دیگه ای مثلا فیلم یا بازی کامپیوتری رو جایگزین کنه. مطمئن نیستم ولی به نظر میاد کم شده. گرچه چند بار مچش رو گرفتم ولی خودش میگه داره تلاش میکنه. مسنجر رو از روی گوشی و لپ تاپ پاک کرده. خودش پسووردش رو بهم داد که براش عوض کنمش. میگه من این شیطون رو میشناسم هیچ راه نفوذی نباید براش گذاشت. من هم نگران همین نفوذم! نمیدونم بهش اعتماد کنم یا نه؟ نمی دونم باید به حال خودش بزارمش و به روی خودم نیارم یا مثل یه موضوع عادی در موردش حرف بزنیم و سعی کنیم برطرفش کنیم.
مشکل این جاس این کار رو توی محل کارش میکنه و من هیچ اشرافی ندارم.
از طرف دیگه علاوه بر اینکه نگران این موضوع و روش برخورد باهاش هستم، خودم هم دارم افسرده میشم. با اینکه سعی میکنم با کار سر خودم رو گرم کنم اما از درون خیلی غم دارم. دارم نشاطم رو از دست میدم. بخش زیادی از انرژی صرف حفظ ظاهر خودم میشه گرچه آخرش هم موفق نیستم.
بهترین کاری که می تونم بکنم چیه؟
خواهش میکنم منو راهنمایی کنید. یا اگر مشاوری خوب در این زمینه میشناسید معرفی کنید.
خیلی ممنونم.