به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 18 , از مجموع 18
  1. #11
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 16 دی 00 [ 13:32]
    تاریخ عضویت
    1386-11-26
    محل سکونت
    تهران بزرگ
    نوشته ها
    1,452
    امتیاز
    50,483
    سطح
    100
    Points: 50,483, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First Class50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکرها
    2,842

    تشکرشده 3,286 در 817 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: حقوق ما ..... ؟ ! ؟ ! ؟

    اكثر بازنشستگان ، خودشان و عيال شان و بيماري ها از يك طرف ، تحصيل فزندان و بعد بيكاري آنها ، ازدواج فرزندان و هزار درد بي درمان ديگر .
    فقط سري به دانشگاه آزاد بزنيد و استيصال مردم غيرت مند ما را ببينيد و يا نه سري به يك بيمارستان بزنيد و ببينيد چگونه براي درمان پول رو ميزي و زير ميزي دريافت مي شود .


  2. #12
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: حقوق ما ..... ؟ ! ؟ ! ؟

    حق،پدیده ای ارجمند که نایاب است در این وادی و بسیار از وادیها . . .حق در این زمانه متعلق به زورمندان و زراندوزان است و دیگران هیچ حقی ندارند . . .

    دی شیخ ما با چراغ همی گشت گرد شهر
    کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
    بسیار جسته ایم و یافت می نشد
    آنچه یافت می نشود،آنم آرزوست

  3. کاربر روبرو از پست مفید گرد آفرید تشکرکرده است .

    گرد آفرید (یکشنبه 19 خرداد 87)

  4. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 14 خرداد 90 [ 16:25]
    تاریخ عضویت
    1386-11-16
    نوشته ها
    45
    امتیاز
    3,772
    سطح
    38
    Points: 3,772, Level: 38
    Level completed: 82%, Points required for next Level: 28
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    102

    تشکرشده 103 در 36 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: حقوق ما ..... ؟ ! ؟ ! ؟

    کاملآ حق با گرد آفرید عزیزه: تو این مملکت ظاهرآ مردم فقط وظیفه دارن(از انواع و اقسام شرعی و ملی و...) و حق معنی نداره و بدتر از همه اینکه ادعای پیروی از امام علی(ع) رو هم داریم. هم او که به هر ولایتی حاکم میفرستاد نامه ای نیز همراه او میفرستاد تا مردم اون ولایت رو از حقی که بر گردن اون حاکم دارن آگاه کنه. کار به جایی رسیده که تو نیازمندیها رسمآ آگهی میدن که برای آبدارچی و نگهبان و .. به بازنشسته (تازه با ضامن معتبر) نیازمندیم. اشتباه نشه کار عار نیست ولی باید سن و سال و جایگاه آدما رو هم در نظر گرفت. حق یه معلم یا کارمند بازنشسته بعد از 30 سال خدمت این نیست ولی کو گوش شنوا

  5. #14
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 14 خرداد 90 [ 16:25]
    تاریخ عضویت
    1386-11-16
    نوشته ها
    45
    امتیاز
    3,772
    سطح
    38
    Points: 3,772, Level: 38
    Level completed: 82%, Points required for next Level: 28
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    102

    تشکرشده 103 در 36 پست

    Rep Power
    0
    Array

    ننه حشمت

    یادگار سیلی سرد زمستان ...


    ننه حشمت، مادری است در روستایی در حواشی دماوند. از میدان نوبنیاد در شمال تهران، کمتر از یک ساعت راه است. اهالی روستا او را عقل باخته مینامند، نمیدانم پس از شهید شدن یک پسرش و موجی شدن دیگر دردانه اش اینگونه شده یا... .

    "آنچه ارزش نوشتن دارد، چیزی است که در درونمان میگذرد و مردم میخواهند بخوانند." (ویکتور هوگو)

    " دیگر افتخار نمیکنم که فرزند جانبازم. فقرو گرفتاری افتخار ندارد... کتک خوردن از جانباز اعصاب و روان، به آتش کشیدن لباس های خانه افتخار ندارد. در خانه ما جنگ تحمیلی هنوز تمام نشده، بنا به فرموده مقام معظم رهبری، خانواده های جانبازان هنوز درگیر مسائل جبهه و جنگ هستند."

    " تا حالا روی چشممان نگه اش داشته ایم، از این به بعد هم نگه میداریم... روزی یک وعده غذا به بچه هایم میدهم..." همسر یک جانباز که صاحبخانه به خاطر دیرکرد اجاره خانه اثاثیه اش را به کوچه ریخته بود، گفت. شوهر او با دستگاه اکسیژن قرضی نفس میکشید. آنها سه فرزند دارند.

    قصد سیاه نمایی ندارم که بسیار شنیده ایم و حسرت خورده ایم، فقط حسرت خورده ایم. آنچه مرا برآن داشت یادداشتی در باب وضعیت جانبازان در این اوضاعی که بشر سراپا سالم اش کمر خم کرده بنویسم، مجموعه عکسی بود که در سرویس عکس برنا کار شد و انصافا هم زیبا و تاثیرگذاربود. راحت تر بود در باب نشانه های نوار در برخی فیلم های اخیر ایرانی و آنارشیسم و افسردگی در اغلب فیلمهای نامزد اسکار ۲۰۰۸، یا تحریف ساختار برشت در تئاترهای اخیر ایران و این قبیل بنویسم ولی به قول دوست ظریفی، ای آقا...! بماند.
    ننه حشمت، مادری است در روستایی در حواشی دماوند. از میدان نوبنیاد در شمال تهران، کمتر از یک ساعت راه است. اهالی روستا او را عقل باخته مینامند، نمیدانم پس از شهید شدن یک پسرش و موجی شدن دیگر دردانه اش اینگونه شده یا... . چهره اش را که ببینید، شماتت روزگار که چون گرد سفید بر گیسوانش نشسته و زخمهای زمانه که چین و چروکی خیره کننده بر رخسارش به یادگار گذاشته، توجهتان را جلب میکند. خانه اش را که ببینید، بر داشته و نداشته تان شکر میگذارید. حاصل عمرش دو پسر بوده، یکی جوانمرگ شده و یکی شاید در آرزوی جوانمرگی. دریغ که از این تاکستان همه سود میبرند، جز باغبان ودستهای پینه بسته اش. من هم سود میبرم، چون سوژه ای دارم برای قلمی کردن و متاثر کردن نیز. این روزها همه سود میبریم، این قبیل موارد را به هم نشان میدهیم و نق میزنیم از وضعیت زمانه و عملکرد صاحبان قدرت و خلاص میکنیم خودمان را از زیر بار مسئولیت و اخلاق انسانی شاید. چه کنیم، به ما گفته اند کسی هنرمند است که درد دارد. پس بیماران و دیوانگان بزرگترین هنرمندان اند، احتمالا. به ما نگفته اند، هنرمند که چه عرض کنم، انسان، درد را میبیند و کاری میکند، خوب میخواستند بگویند.
    آنچه مرا متحیر کرد، حالت چهره این پیرزن بود، عادت کرده ایم انسانها را در چنین اوضاعی خموده و افسرده و درمانده ببینیم. چرا این پیرزن داد نمیزند، چرا اینقدر آرام است؟ میگویند عقلش را از دست داده، گمان نکنم. عکسها را ببینید، قضاوت با شما.

    " ارزش انسان به اندازه حرفهایی است که برای نگفتن دارد." (دکتر علی شریعتی)
    تازگی ها دهه اول محرم بود. در خانه ما غذا یافت میشود شکر خدا، ولی همیشه دهه اول محرم حرص میزنیم برای غذای نذری. خودمان به خودمان غذا میدهیم، قورمه سبزی و قیمه و فسنجون و کباب و... شاید درآینده پیتزا! معمولا برای تهیه یک نذری مختصر و مفید یک گوسفند قربانی میکنند. برنج و مخلفات هم که همیشه هست. با خرج آشپز و این قبیل، شاید صد هزار تومان، حداقل. اگر صد نفر نذری بدهند – که فقط در تهران بیش از ده برابر این تعداد است – میکند به عبارتی، ده میلیون تومان. فقط در دهه اول محرم میشود، صد میلیون تومان. ان شاء الله خدا قبول کند. ان شاء الله خدا به ننه حشمت هم برکت بدهد. راستی با صد میلیون تومان، چند تا بخاری گازسوز میشود خرید؟ چند تا کپسول اکسیژن؟ اگر یک روز نذری نخوریم، میمیریم؟
    در میان عکسها عکسی بود از ننه حشمت که در خانه اش –شما بخوانید خرابه اش- نشسته بود و خودش را کنار آتش گرم میکرد. جالب اینجا بود که آتش را با هیزم و میان چند تکه سنگ، روی زمین برپا کرده بود، در خانه اش-همان خرابه اش-. با صد میلیون تومان چند تا بخاری گازسوز میتوان خرید؟ اصلا آیا آنجا لوله کشی گاز دارد. آنجا با میدان نوبنیاد تهران کمتر از یک ساعت فاصله دارد. سرخی آتش خانه ننه حشمت در عکس، به حدت خودنمایی میکند.
    "فریبت میدهد، برآسمان این سرخی بعد از سحرگه نیست، حریفا! گوش سرما برده است این، یادگار سیلی سرد زمستان است."(اخوان ثالث)
    عکسی است از پسر ننه حشمت، همانی که زنده است، فقط زنده است. راحت ترم که فکر کنم از اول همینطور بوده، دوست ندارم تصور کنم زمانی را که بوسه خداحافظی بر گونه مادر نشانده، راهی جبهه. نمیخواهم تخیل کنم تماشای هیبت پسر را از دید مادر و ... . پشت به دیوار دراز کشیده و میخندد. به که میخندد؟ به چه میخندد؟ چه طور خنده اش می آید؟ میگویند مجنون است. فکر کنم راست میگویند.
    خانم ها آقایان، قهرمانان هشت سال دفاع مقدس، ولی نعمتان ما، ابر مردان عرصه ایثار، غیور مردان جان به کف...، شاید قرار بود از این چیزها بشنوند این مادر و پسر. یکی ساکت است و دیگری میخندد. هر دو مجنون اند انگار!

    " وقتی تاریکی آمد، بجای اینکه ملامت کنی شمعی روشن کن!" (کنفوسیوس)
    درست همان روزی که این پرونده عکس روی تلکس خبرگزاری برنا رفت، شخصی از آلمان با خبرگزاری تماس گرفت، شماره حسابی میخواست تا به ننه حشمت کمک کند، بچه ها هم دادند. خوشحال شدیم، خیلی!
    دمت گرم و سرت خوش باد...

  6. 3 کاربر از پست مفید Arash27 تشکرکرده اند .

    Arash27 (دوشنبه 20 خرداد 87)

  7. #15
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 14 خرداد 90 [ 16:25]
    تاریخ عضویت
    1386-11-16
    نوشته ها
    45
    امتیاز
    3,772
    سطح
    38
    Points: 3,772, Level: 38
    Level completed: 82%, Points required for next Level: 28
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    102

    تشکرشده 103 در 36 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: حقوق ما ..... ؟ ! ؟ ! ؟

    امثال ننه حشمت تا دلتون بخواد همین نزدیکیها پیدا میشه و این در حالیه که اونایی که باید ببینن و بشنون خودشونو به کوری و کری زدن و برای مردم از کارتن خوابها و وضعیت نابسامان اقتصاد امریکا و بدبختی مردم کشورهای دوست وبرادر ...میگن. تا کی ؟ خدا میدونه

  8. 2 کاربر از پست مفید Arash27 تشکرکرده اند .

    Arash27 (دوشنبه 20 خرداد 87)

  9. #16
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 16 دی 00 [ 13:32]
    تاریخ عضویت
    1386-11-26
    محل سکونت
    تهران بزرگ
    نوشته ها
    1,452
    امتیاز
    50,483
    سطح
    100
    Points: 50,483, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First Class50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکرها
    2,842

    تشکرشده 3,286 در 817 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: حقوق ما ..... ؟ ! ؟ ! ؟

    سلام

    Arash27 جان ؛ ممنونم از یادداشت زیبای شما .

    =--------------------------------------------------=

    واقعیت های اقتصادی، با کتمان، پنهان نمی شوند؛ صادقانه با مردم سخن بگوییم!

  10. کاربر روبرو از پست مفید lord.hamed تشکرکرده است .

    lord.hamed (شنبه 18 خرداد 87)

  11. #17
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 11 شهریور 88 [ 09:47]
    تاریخ عضویت
    1386-12-12
    نوشته ها
    350
    امتیاز
    6,773
    سطح
    54
    Points: 6,773, Level: 54
    Level completed: 12%, Points required for next Level: 177
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    218

    تشکرشده 222 در 118 پست

    Rep Power
    54
    Array

    RE: حقوق ما ..... ؟ ! ؟ ! ؟

    سلام
    تو جوامع دیگه وقتی که به سن بازنشستگی میرسن انقدر خوشحالن که چطور این باقی مونده عمرشون رو برنامه ریزی کنن و خوش باشن
    اما توایران برعکسه بنده خدا زمان بازنشستگیش غصه تموم دنیا رو سرشه که تازه اول کار کردنشه تو با یان حقوقا که نمیشه زندگی کرد و دنبال کاری دیگه میگرده و اگه هم کاری پیدا کنه در شان اون بیچاره نیست و هزار تا حرفهایی که بیشتر به خودشون میاد به این بنده خدا میگن و .....
    اخه مگه تو این مشکلات هم میشه حرفی از بازنشستگی زد

  12. 4 کاربر از پست مفید عارف تشکرکرده اند .

    عارف (سه شنبه 28 خرداد 87)

  13. #18
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 02 مهر 89 [ 14:01]
    تاریخ عضویت
    1387-7-06
    نوشته ها
    7
    امتیاز
    3,284
    سطح
    35
    Points: 3,284, Level: 35
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 66
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: حقوق ما ..... ؟ ! ؟ ! ؟

    فکر می کنین مسولین به جز خودشونو و نظامشون به کس دیگری فکر می کنن؟


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:34 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.