به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 11 تا 11 , از مجموع 11

Threaded View

  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array

    به معیارهایی که برای خودم قرار داده ام شک کرده ام!

    سلام.

    همیشه، برای هم فکری با دوستامون در مورد ازدواج، چه توی تالار، چه برای ازدواج اطرافیانمون، برای اینکه به یکی کمک کنیم، میگیم اول برو معیاراتو مشخص کن و بعد دونه دونه اونا رو بررسی کن. و اینجوری خیلی منطقی به نظر میاد که راه از چاه تشخیص داده میشه.

    اما مقدمه ی این کار رو کسی بهمون یاد نمیده یا راجع بهش کمتر صحبت میشه.
    کسی نمیگه این معیارا رو از کجا باید بیاریم.

    (قاعدتاً هر کسی سلیقه ای داره و بر اساس اون سلیقه و تجربیاتی که داره یه سری معیار برای همسر آینده ش قائل میشه. اما ممکنه بعضی وقتا یک سری معیارا اشتباه قرار داده بشه. منظورم معیارای ماورائی و دور از واقعیت نیست. الان بیشتر و عینی تر توضیح میدم.)

    من یه موضوعی رو از یه دکتر روانشناس شنیدم. (البته مال دو سال پیشه. شاید عیناً صحبتا و اصطلاحاتش یادم نباشه) موضوع این بود که:

    بعضی از افراد در انتخابشون دچار اشتباه میشن. مثلاً در زندگی گذشته ی خودشون با فردی دچار تعارض و مشکل بودن و در مرحله ی انتخاب همسر، دقیقاً جذب شخصی میشن با همون خصوصیات.
    مثلاً پسری رو در نظر بگیرید که مادرش دچار وسواس شدید هست و هیچ وقت نتونسته مادرش رو قانع کنه تا از این رفتار دست بکشه.

    برای کسی مثل من و شما که بیرون زندگی این پسر هستیم، و در جریان این آزار روحی پسر هستیم، خیلی غیر منطقی و بعید میاد که دختری وسواسی انتخاب کنه.

    اما پسر، نا خود آگاه، جذب دختری میشه که این خصوصیت رو داره.
    اون آقای دکتر توضیح میدادن که " این انتخاب ناخودآگاه، به این دلیله که پسر، کاری رو نیمه تمام در وجود خودش نگه داشته. اون هیچ وقت نتونسته مادرش رو قانع کنه. و با این انتخاب، میخواد ادامه ی تلاشش رو روی شخصیت همسرش بکار بگیره تا از نظر روحی آروم بشه. برای اینکه پسر، دچار این اشتباه در انتخاب نشه، باید روانکاوی (اگه اشتباه نگم) بشه تا این اثر از ناخودآگاهش حذف بشه."

    (اگه اشتباه نکنم، اسم این حالت رو بازگشت به گذشته میذاشتن)


    حالا سوال من چیه.
    براتون میگم.


    من برای هر ویژگی ای که برای همسر آینده م مد نظرم قرار دادم، یه سری دلیل دارم که برای خودم قانع کننده هست.

    فکر میکردم این یه چیز کاملاً شخصیه و هیچ کس دیگه ای نمیتونه بگه این معیاری که گذاشتی غلطه یا درسته. چون منم که باید ببینم دوست دارم همسرم اونو داشته باشه یا نه. (تا حدی این فکر هم درسته.)
    تا اینکه یکی دو بار از اطرافیانم شنیدم که توی معیارام دارم وسواس به خرج میدم. یا شنیدم که این معیاری که گذاشتم، ممکنه ربطی به دلیلی که پشتشه نداشته باشه.

    من به خاطر همین موضوعی که بالا گفتم (بازگشت به گذشته)، پیش خودم گفتم حالا که میدونم همچین چیزی هست، پس میتونم کنترلش کنم.

    من به شدت از اینکه همسری داشته باشم که ذره ای در رفتار و اخلاقش به پدرم شباهت داشته باشه، فراری هستم.
    حتی دوس ندارم یک بار توی زندگیش برخورد فیزیکی با کسی داشته باشه. یا برام خیلی مهمه بدونم چند وقت به بار عصبانی میشه یا صداشو میبره بالا. با وسواس خاصی اینا رو دونه دونه میپرسم از خواستگارام. یا شرایط مختلفی رو که تا به حال براش پیش اومده رو ازش میپرسم تا بدونم چه جوریه.

    البته این معیار، یه دلیل دیگه هم داره. که حس میکنم اگه همسر آینده ی من اینجوری باشه (آروم باشه)، باهاش آرامش بیشتری خواهم داشت.


    دوستم، بهم میگه خیلی داری این موضوع رو بزرگ میکنی.

    دلم نمیخواد برای انتخابم وسواس به خرج بدم.
    از طرف دیگه نگران اینم که معیار به این مهمی رو کنار بذارم یا حتی تعدیلش کنم.

    نمیدونم این معیار رو چه جوری باید لحاظ کنم تا هم وسواس نشه و هم از انتخابم پشیمون نشم.






  2. 7 کاربر از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده اند .

    دختر مهربون (شنبه 17 دی 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. چه معیارهایی برای ازدواج داشته باشم
    توسط sarina1370 در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: یکشنبه 19 مهر 94, 03:15
  2. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: چهارشنبه 05 آذر 93, 11:34
  3. در انتخاب همسر، چه معیارهایی را در‌نظر داشته باشیم؟
    توسط گفتار نیک در انجمن معیارهای ازدواج
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: سه شنبه 23 آذر 89, 01:48
  4. متاهلین راضی و ناراضی،چه معیارهایی برای ازدواج مهم ترند؟
    توسط آرمیلا در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: پنجشنبه 22 مهر 89, 21:30

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:41 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.