بهشت جان از دید خود به مسئله نگاه کردی.برای شما که مسولیت مالی نداری می شه درس و ازدواجو با هم انجام داد
ولی برای پسر که مسوالیت مالی گردنشه،چنین چیزی امکان نداره،هم درس هم کار هم زن داری.
چیو جا به جا بکنه؟
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
بهشت جان از دید خود به مسئله نگاه کردی.برای شما که مسولیت مالی نداری می شه درس و ازدواجو با هم انجام داد
ولی برای پسر که مسوالیت مالی گردنشه،چنین چیزی امکان نداره،هم درس هم کار هم زن داری.
چیو جا به جا بکنه؟
فرهنگ 27 (چهارشنبه 13 بهمن 89)
تشکرشده 2,080 در 437 پست
من با حرفاي بهشت موافقم!
كي گفته نميشه هم درس خوند هم زندگي كرد؟ برادر من 23 سالگي ازدواج كرد اونم با يه دختر از فاميلمون كه ميلياردر بودند (يعني ميخوام بگم توقعات دختره خيلي بالا بود) اما حالا پزشك متخصصه اونم در دو زمينه! و دوتا بچه هم داره! درسته كه اول زندگي يه كمي زندگيشون سخت بود اما اگر همون موقع ازدواج نكرده بود تا حالا هم هنوز داشت درس ميخوند.
خوب تسوكه جان!
يه كمي از اين دختر خوشبختبگو لااقل بهتر آدم بتونه كمكت كنه! اگر هم اصلا و اصلا ازش شناخت نداري و فقط به اصرار پدر محترمتون ميخوايد بريد راستش به نظر من شايد اگر كمي بااحتياط پيش بريد بهتره چون ممكنه خداي نكرده پس فردا خانم برادرتون با خودش بگه حالا اگر قبلا رفته بودند خواستگاريش براي شوهرم و جواب رد شنيده بودن هيچي مشكلي نداره ولي چرا اد رفتند همون دختره رو برا تسوكه انتخاب كردند؟! تا هميشه جلو چشم من باشه؟
البته اين بستگي به خانم برادرتون هم داره اما متاسفانه معمولا بعضي خانمها يه كمي در اين قضيه الكي حساسيت به خرج ميدن.
بهشت جون واقعا معلمي؟ الهي!قربونت برم ! ديدي من تو پست اول ازت دفاع كردم؟![]()
yasa (چهارشنبه 13 بهمن 89)
تشکرشده 2,459 در 516 پست
شناخت چندانی ازش ندارم. خانم برادرم البه هنوز یه ساله وارد خانواده ی ما شده و منم تهرانم و بااخلاقش زیاد آشنا نیستم. یعنی اگه بدونه در همون مرحله ی اولیه ی تقاضا، پدرش رد کرده، باز هم ممکنه که ناراحت بشه.نوشته اصلی توسط yasa
دختره نمی دونه، اما در طی زمان از طریق فرآیندی به نام خاله زنک بازی، خواهد فهمید. اون وقت چی مشکل درست میشه؟نوشته اصلی توسط دختر مهربون
این جا چند نفر هستند که ممکنه ناراحت بشن. یکی خود دختره. یکی زن برادرم و یکی هم خود برادرم. میشه نظرتتون را روی این ها متمرکز کنین که آیا به نظرتون ناراحت میشن یا نه؟
تشکرشده 2,054 در 617 پست
فرهنگ 27
بذارین جابه جاش کنه، می ریم تو تاپیک خودش صحبت می کنیم. اگه نشد اینجا ادامه می دیم.
بهشت (چهارشنبه 13 بهمن 89)
تشکرشده 7,657 در 1,487 پست
سلام. من که یه دخترم، وقتی به مساله نگاه میکنم اصلا خوشم نمیاد. البته اگه بدونم و خبر داشته باشم یه همچین مساله ای رو. راستش برای من هم یه همچین موقعیتی تقریبا پیش اومد که اول برای پسر بزرگه اومدن خواستگاری (البته به حرف زدن ما دو تا نکشید) بعدش جواب رد که دادیم و یه مدت گذشت و پسر بزرگه عقد کرد با یکی دیگه، برای برادر کوچکتر پا پیش گذاشتن. که من اصلا میگفتم روم نمیشه تو چشم برادر بزرگه نگاه کنم. حالا برم و اون بشه برادر شوهرم
البته این نظر شخصی من بود و برای وقتی بود که دختر بدونه. ولی اینجوری که میگید، به اون صورت جدی نبوده. بنظرم زیاد بهش اهمیت ندید. برادر شما هم یکی مثل بقیه ی خواستگارای رد شده ی اون دختر. نه؟
دختر مهربون (شنبه 16 بهمن 89)
تشکرشده 2,054 در 617 پست
آقای تسوکه من یک مورد را می شناسم که صبح خواستم بگم گفتم مورد خاص است، شاید در مورد شما صدق نکند. اما الان گفتم حالا به عنوان نمونه بگم. گرچه نمی شه تعمیم داد.
برادر بزرگتر از دختر خانم خواستگاری کردند و رسما رد شد و اطرافیان هم در حدی که اقوام از آمدن خواستگار باخبر می شوند در جریانند. چند سال بعد برادر کوچکتر خواستگاری کرد و پذیرفته شد و عروسی و ...
الان رابطه ی دو برادر و دو عروس اصلا خوب نیست و دایم قهر و مشکل و ... من نمی دونم ریشه اش اون مساله است که این طوری خودش را بروز داده یا مثل خیلی از جاری ها و برادرهای دیگه ممکنه قهر دیگه ای داشته باشند. البته خودشان هیچوقت عنوان و یاد آوری نکردند اون موضوع خواستگاری را ولی فکر نکنم یادشان رفته باشد.
راستی می دونم که عروس بزرگتر از این ماجرای خواستگاری خبر دارد.
گفتی دو تا کیس داری. حالا اون کیس دوم را بگو به شکل موازی بررسی کنیم. شاید اصلا بهتر بود. اینقد انرژی سر این ازمون نگیر.
بهشت (پنجشنبه 14 بهمن 89)
تشکرشده 2,459 در 516 پست
مرسی، این قضیه ای که گفتین ممکنه برای من هم رخ بده و من باید حواسم را بیشتر جمع کنم.نوشته اصلی توسط بهشت
کیس دوم داروسازی می خونهنوشته اصلی توسط بهشت
اما دو تا خواهر بزرگتر از خودش داره که عروس نشدن و یک سری مشکلات دیگه.
اما خب من قرار نیست حتما با یکی از این دو عروسی کنم که. بیشتر فکر من در مورد این است که آیا الان دکترا بخوانم یا ازدواج که متاسفانه مدیر هم اون تاپیک را منتقل کرده. حالا من همش منتظرم تا اونو منتقل کنند و بیشتر روی اون بحث کنیم. حالا این دختر نشد هم نشد، مهم نیست. بیشتر اون موضوعو می خوام روش کمکم کنین که مدیر هم نمیدونم کجاست و منتقلش نمی کنه.
یعنی یه دختر حاضر نیست که 3 سال سختی بکشه، عوضش یه عمر دو نفری کیفش را ببریم.نوشته اصلی توسط بی دل
دخترهای تالار میشه بگین که همچین موقعیتی براتون گیر بیاد حاضرین یا نه؟ یکی از دوستان دکترای من، خانومش مهندسه و خرج زندگی فعلا تا اون دکتراش تموم شه، به عهده ی خانومشه.
ممنون، حرفاتون خیلی درسته و من بیشتر باید روش بررسی کنم. مرسینوشته اصلی توسط ثمین1360
ببینین دوستان، می دونین چرا من ازش خوشم اومده، چون که یه دختر توی یه خانواده میلیاردریه که سالم مونده و خیلی هم ساده است. (یه جورایی شبیه همون دختریه که yasa قبلا گفت که یکی از دوستاش توی خانواده ی مرفه هست ولی خیلی اخلاقش خوبه و از همه بهتره.) باباش براش ماشین می خره تا باهاش بره دانشگاه و اون ماشین را میزاره تو خونه و با تاکسی و اتوبوس میره. یه دختر ساده از یک خانواده ی مرفه، دختری که تا حالا دوست پسر نداشته. اینا برام باارزشه. و گرنه من وقتی از درس فارغ شم، در طی 4 سال، هم خونه دارم و هم ماشین و هیچ دغدغه ی فکری ای ندارم. منتها از این اخلاق سادگی اش خوشم اومده.نوشته اصلی توسط ثمین1360
حالا شما منو متهم می کنین به این که برای پول باباشه. در حالی که اگه من با یه دختر مهندس ازدواج کنم (مثل همین دوستم که در بالا نوشتم.) اون حاضره تا خرج را 2 سال بده و بعدش زندگی خیلی بهتری داشته باشه. تازه منتی هم نیست.
اصرار ندارم، دارم بهش فکر می کنم.نوشته اصلی توسط goolnaz
قطعا وقتی جدی تر وارد ازدواج بشم و بخوام برم جلو، کیس های دیگه ای هم پیدا میشه. من اگه تصمیم برای دکترا نباشه و برم واسه ازدواج، تا بخواهین کیس هست. این یه مورده و دارم به خاطر برخی از نکات مثبتش بهش فکر می کنم.نوشته اصلی توسط goolnaz
نه، واسه اینه که تو خانواده ای پولدار، دختر سالمیه.نوشته اصلی توسط goolnaz
شما اون 19 تا از کجا یادتونه،نوشته اصلی توسط goolnaz
من خودمم یادم رفته بود.
یکی دو روز دیگه صبر می کنم، اگه مدیر بازش نکرد، میرم یکی دیگه از اول باز می کنم.نوشته اصلی توسط فرهنگ 27
اما این 28 فکر کنم برای استخدام فوق لیسانس باشه. من می خوام دکترا بخونم و استخدام دکترا در دانشگاه فکر نکنم گیر سنی بدهند.
tesoke (شنبه 16 بهمن 89)
تشکرشده 346 در 157 پست
سلام آقای تسوکه
این موردی که شما مطرح کردین بستگی به این داره که شماو اون دختر خانم وبرادرتون چه دیدی نسبت به این موضوع داشته باشید ......آیا از نظر خود شما در اینده وسواسی در رفتارتان نسبت به این مورد درروابطتتان خواهید داشت؟ به نظر من البته اینو بگم نظر شخصیمه اون خانم چه حالا متوجه شده باشند یا بعدا دید اون دختر خانم نسبت به این موضوع مهمه ....من می گم بهتر بود خانم قضیه رو می دونستن این طوری کار هر دوی شما راحت بود چون عکس العمل ونظر اون خانم رو بهتر متوجه می شدین ..دوم ایا برادرتان علاقه وتوجه خاصی نسبت به اون خانم داشتند یا نه فقط در حد پیشنهاد از طرف پدر مادر خودتان بوده ؟ واگه این قضیه از طرف هردوتون حل شده باشه وقضیه از طف برادرتون جدی نبوده باشه در این صورت مشکلی نخواهید داشت.....
راستی آقای تسوکه زیاد رو این مورد که از خانواده مرفهی هستن تمرکز وحساب باز نکنین .....این دلیلی نمی شه که شما بسیاری از معیارهای مهم برای همسفر آیندتون رو کم رنگ کنید....ببخشید شما خودتون صاحب نظرید [color=#FF1493]ولی عصاره وجوهر انسانیت هر انسانی جدا از این موارد است [/color
سعی کنید در مراحل شناخت بیشتر رو رفتار خود دختر خانم حساب باز کنید نه خانوده وپدرش.......
![]()
ثمین1360 (شنبه 16 بهمن 89)
تشکرشده 94 در 27 پست
سلام اقای تسوکه میبینم که به مبارکی دارین قاطی مرغها میشین
من یه سوال داشتم شما که این خانم را نه میشناسین ونه حتی قیافش یادتون هست چرا اصرار دارین که حتما با ایشون ازدواج کنین؟یعنی واقعا کیسهای دیگری دورو برتون نیست؟دلیل انتخاب ایشون وضع توپ باباشون نیست؟اگر اینطور باشه واقعا متاسفم چون دارین خشت اول را کج میذارین.یعنی هم باید خانواده ایشون از نظر مالی ساپوردتون کنن وهم دختر بیچاره باید از زندگی مرفهش بزنه وبیاد یه زندگی ساده دانشجویی را قبول کنه وهم اون 19 ماده معروف تسوکه را هم اجرا کنه.فکر نمیکنی زیادی خوش به حالت بشه ؟
داداش خوبم کمی جدیتر به مساله ازدواج فکر کن. شما که میخوای بشی اقای دکتر دیر یا زود به همه چیزهایی که میخوای میرسی پس زیر منت کسی نرو.
ببخش اگه زیادی صمیمی شدم.راستی گفتم یه سوال ولی بیشتر شد.![]()
goolnaz (پنجشنبه 14 بهمن 89)
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
اون یکی تاپیک هنوز باز نشده.یه مسئله ای یادم اومد که نمی تونم نگم.شنیدم سن استخدام تا 28 سالگیه.اول تحقیق
کن صحت داره؟بعد ببین برای کسایی که ادامه تحصیل می دن و ممکنه سنشون از 28 بگذره امکان استخدام وجود داره
یا نه.
فرهنگ 27 (پنجشنبه 14 بهمن 89)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)