به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 11 تا 16 , از مجموع 16

Threaded View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 03 دی 90 [ 09:35]
    تاریخ عضویت
    1387-3-15
    نوشته ها
    43
    امتیاز
    3,792
    سطح
    38
    Points: 3,792, Level: 38
    Level completed: 95%, Points required for next Level: 8
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    26

    تشکرشده 28 در 19 پست

    Rep Power
    0
    Array

    معيارام در ازدواج درسته؟ صبر كنم يا نه؟

    سلام به مدير گرامي و دوستان خوب همدردي
    بيش از 2 سال عضو سايتم امروز ميخوام مشكلمو مطرح كنم. لطفا اونايي كه پيشكسوت سايتند راهنماييم كنند. و همچنين چناب مدير.
    دختري 25 ساله ام، اولين فرزند خانواده ام دانشجوي ارشد مهندسي، محجبه و اگر حمل برخودستايي نباشه به گفته اكثر افراد زيبا.
    خانواده فرهنگي اي دارم كه تحصيلات عاليه دارند، مذهبي و البته روشنفكر هستند. از نظر مالي در حد متوسط به بالا هستيم.
    حدود 3 ساله به خواستگارام به طور جدي فكر مي كنم.تقريبا 35-30 مورد را بررسي كرديم. بعضي هايشان در همان تماس تلفني كه با منزلمان داشتند با توجه به شرايطي كه گفتند رد شدند، بعضي در مراحل تحقيق اوليه، بعضي هم با صحبت و تحقيقات گسترده تر. 3-2 موردي هم توافقي به نتيجه نرسيديم. 5-4 مورد هم خانواده اش يا خودش نپسنديده.
    شرايط فرد مورد نظرم سخت نيست. اول ايمان و اخلاقش برايم مهم است. دوم: اصليت خانوادگي، سوم: تحصيلات تا حدودي هم سطح، چهارم: شرايط مالي متوسط به طوري كه از اداره زندگي 2 نفره ي در حد معمول برآيد، پنجم: چهره اي معمولي، در حدي كه به قول معروف به دلم بنشيند!
    فكر ميكنم ميانگين نمرات دراين 5 معيار حداقل 16-15 باشد، ايده آل است و خيلي رويايي و غيرواقعي فكر نمي كنم.
    فقط دو سه نفري بودند كه اين شرايط را داشتند اما پس از 1جلسه صحبت گفتند شما خوبيد، اما ما فعلا آمادگي ازدواج نداريم و رفتند. نمي دانم اگر آمادگي نداشتند، چرا به منزلمان آمدند. گرچه رفتن اين 3-2 مورد و وقتي كه براي فكر كردن گذاشتم اذيتم كرد، اما چون خواستگار زياد داشتم، خب كنار اومدم.
    ادعاي بنده ي خوب خدا بودن را ندارم ولي در زندگي هميشه سعي كردم از گناه و لغزش دوري كنم و خدا هم هوايم را داشته.به هيچ عنوان چه در دانشگاه، چه در محيط كاري و ... با دوست پسر داشتن و اين مدل روابط موافق نبوده و نيستم . البته به علت تربيت خانوادگي و محبتي كه اعضاي خانواده بهم دارند اصلا فكر چنين چيزي هيچگاه به ذهنم نيومده. در فعاليت هاي اجتماعي و علمي چه در دانشگاه چه غير دانشگاه حضور فعال دارم و ارتباطم با آقايون در اين محيط ها هم معمولي و در حد همكاري هست. و هيچ وقت اجازه ي بيشتر از آن را ندادم.
    اكنون مدتي هست كه واقعا با درس ها و پروژه هاي سنگيني كه دارم و همچنين فعاليت هاي كاري و ... ديگه از سر و كله زدن با خواستگارا و اين آمدن و رفتن ها و همچنان به نتيجه نرسيدن ها خسته شدم . از پارسال به اين نتيجه رسيدم كه حالا كه من به فرد خاصي علاقه ندارم و ممكنه اين علاقه به هيچيك از خواستگارام تا ابد پيش نياد، شايد بهتر باشه به يه نفر با شرايط كمتر از حد ميانگين معيارام فكر كنم و راحت شم!
    با توجه به اينكه شنيدم كه هر چه سن هم بالاتر ميره انتخاب سخت تر ميشه و حتي ممكنه خواستگاراي آينده در سطح پايين تري از مورد هاي قبلي باشند، آيا واقعا بايد به نمرات پايين ترهم فكر كنم. اكنون 2 مورد است كه شرايط اين آقايون معمولي در حد 14 است. اصلي ترين مشكل اينست كه هر دو نفر در خانواده مشكلاتي دارند. با تحقيق متوجه شديم پدرانشان در هر دو مورد خيلي بد اخلاقند و با همسرشان مشكلات اساسي دارند، اما از پسرشان اهل محله تعريف مي كنند.
    با اين اوصاف راهنماييم كنيد چه كار كنم؟ با اين دو صحبت كنم؟ ديگر هم خودم و هم خانواده ام از اين دلمشغولي ها،خواستگار آمدن ها، درگير شدن تمام اعضاي خانواده ام براي تحقيق و ... خسته شده ام. نميدانم معيارم مشكل دارد يا ... مي ترسم در معيارهايم تخفيف دهم و بعد در طول زندگي پشيمان شوم.

  2. کاربر روبرو از پست مفید diamond تشکرکرده است .

    diamond (سه شنبه 21 دی 89)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: دوشنبه 16 اردیبهشت 92, 13:25
  2. همسرم بين ما تبعيض گذاشته؟
    توسط فرشته سفيد در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: سه شنبه 20 دی 90, 08:36
  3. معيارهاي ازدواج
    توسط marzi در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: چهارشنبه 06 شهریور 87, 18:39
  4. معيارهاي خوب بودن آقايان از نظر خانم ها (لطفاً خانم ها نظر بدن)
    توسط hamidrahimi در انجمن شوهران و زنان از یکدیگر چه انتظاراتی دارند
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: شنبه 28 اردیبهشت 87, 14:23
  5. زن بزرگتر از شوهر عيبي دارد؟
    توسط erfan25 در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد ازدواج
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: جمعه 16 فروردین 87, 14:29

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:57 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.